Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loops of erger? Nu overleden
Moderator: moderatorteam
-
senseotje
- Actief
Loops of erger? Nu overleden
Goedemorgen,
Een week of wat geleden was ons jack russeltje erg verlieft op onze reu en anders om ook, dit is voor mij een teken dat madam loops is dacht ik. De rust is weder gekeerd tussen beiden maar nu verliest onze meid bloed. Ik zag het zondag voor het eerst, een drupje hier een drupje daar, ook verliest ze bloedstolsels. het is gewoon helder rood bloed, geen pus geen stank. Ze eet goed, is speels, drinkt niet meer als anders en lijkt totaal niet ziek.
het diertje is van 2006 en heeft ooit een nestje gehad, zwanger kan ze niet zijn want de reu is een geholpen hond maar kan nog wel werken zeg maar.
Kan het zijn dat madammetje weer loops is of misschien nooit is geweest terwijl ze wel open stond voor de reu??
Een week of wat geleden was ons jack russeltje erg verlieft op onze reu en anders om ook, dit is voor mij een teken dat madam loops is dacht ik. De rust is weder gekeerd tussen beiden maar nu verliest onze meid bloed. Ik zag het zondag voor het eerst, een drupje hier een drupje daar, ook verliest ze bloedstolsels. het is gewoon helder rood bloed, geen pus geen stank. Ze eet goed, is speels, drinkt niet meer als anders en lijkt totaal niet ziek.
het diertje is van 2006 en heeft ooit een nestje gehad, zwanger kan ze niet zijn want de reu is een geholpen hond maar kan nog wel werken zeg maar.
Kan het zijn dat madammetje weer loops is of misschien nooit is geweest terwijl ze wel open stond voor de reu??
Laatst gewijzigd door senseotje op 12 apr 2015 01:26, 2 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Loops of erger?
Kan het begin van een loopsheid zijn geweest die nu doorzet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik neem aan dat ze dan nu loops is en het nog niet was bij dat verliefde gedrag.senseotje schreef:Goedemorgen,
Zeker als je in die periode geen bloed hebt gezien en nu wel.
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
het gedrag van teefjes kan ruim voor de loopsheid al veranderen. quinty liep weken van tevoren al met haar kont te draaien, en luna deed 3 weken van tevoren haar staart alvast voor haar muts en rende weg voor reuen. ook bestaat er onderbroken loopsheid, waarbij een teefje eerst bloed verliest, dan een tijdje niet, en daarna weer wel.
-
senseotje
- Actief
Zit al heel wat jaren in de vrouwelijke hondjes maar had hier nog nooit van gehoord, ben heel blij met jullie reactie's en stelt mij een beetje gerust. Madam is dus al een vrouwtje op leeftijd aan het worden en dacht dit is foute boel. zal onze reu straks leuk vinden als ze weer voor hem gaat staan, kan hij op zijn oude dag toch weer los (ondanks geholpen kan hij het nog wel).
ik blijf haar in de gaten houden dit keer want vind bloedverlies wel heel veel dit keer voor haar.
hartelijk dank voor jullie hulp!!
ik blijf haar in de gaten houden dit keer want vind bloedverlies wel heel veel dit keer voor haar.
hartelijk dank voor jullie hulp!!
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
als je het niet vertrouwt kun je altijd een echo laten maken. dat kost bij ons rond de 20 euro, maar ik heb geen idee wat het elders kost. meestal wordt het bloedverlies wat minder bij een teefje op leeftijd, maar niet altijd, dus dat wil niets zeggen. zolang het niet stinkt, de uitvloeiing niet geel, groen of bruinig is, is het goed, maar bedenk wel dat een baarmoederontsteking ook gesloten kan zijn, en dan merk je weinig, want dan hoopt het pus zich op in de baarmoeder, en dat is de gevaarlijkste vorm.
-
senseotje
- Actief
Re: Loops of erger? Nu overleden
Hele week heb ik onze meid in de gaten gehouden en had donderdag het idee dat ze minder vloeide, wat er uit kwam was nog steeds alleen bloed en 1x heb ik een stolsel gezien. had nog contact gehad met de dierenarts en ja een gespleten loopsheid kon het wel zijn omdat Sarah verder geen klachten had.
toen ze vrijdag avond met heel veel tegen zin een brokje at had ik zoiets van krijgt mijn onderbuik gevoel dan toch gelijk. zaterdag had ik de wekker gezet voor de zekerheid, kom bij de bench waar beide jack russels altijd slapen en zag tot mijn schrik enorm veel stolsel liggen, Sarah er uit gelaten en diertje stond gewoon te persen als of ze jongen kreeg. diertje samen met de anderen even naar buiten gedaan en de da gebeld en uit gelegd, leek toch erg op loopsheid maar omdat ze nu zo suf was, bijna niet op haar achter benen kon staan, heel veel bloed had verloren die nacht konden we wel komen om half 11 voor een operatie.
om 10 uur zijn we in de auto gestapt, Sarah kon inmiddels niet meer lopen. bij de da kleine onderzoek, tong oog en tandvlees schrikbarend bleek en hart slag was laag. het was er op of er onder. de hele operatie zijn we bij haar gebleven, ik zag haar ademhaling behoorlijk stevig worden wat mij aan het schrikken maakte. ook snel nog een knobbel bij haar tepel weg gehaald die er niet gezond uitzag, ook nog een gebit controle en voor een bijna 9 jarige hond zag het er nog goed uit behalve tandsteen. de da heeft nog een stolsel gezien en vond dit erg vreemd omdat het puur bloed was. baarmoeder was wel degelijk ontstoken. Sarah kreeg een prik om snel bij te komen, kleertjes aan omdat ze vreselijk koud was, en gewikkeld in een dubbele fleece deken weer in haar mand gelegd. de baarmoeder hebben we bekeken en ja er zat echt zulks smerig groen troep in, bah.
we hebben saartje mee genomen naar de auto en ik zei tegen mijn man en da ze had er toch alweer bij moeten zijn, ja zei de da klopt maar ze was al in shock en kon wel eens wat langer duren. goed warm houden en blijven hopen .
thuis lekker bij de kachel gezet, fles warm water en nog een fleece deken. ben om 1400 uur met de pup gaan lopen en bij thuis komen was onze Sarah overleden.
hele week geen kik gegeven, ik dacht dit lukt nog tot zaterdag morgen (moest ook keuze maken tussen spoed van dochter of dierenarts) in een ochtend zo snel achter uit gegaan.
dierenarts is nog thuis geweest nadien en zei dat ze nog nooit zo een rare had mee gemaakt, wel van een herder van 3 jaar maar echt met pus en een oudere jack van 13 ook met gesloten baarmoeder, maar nog nooit met bloed en stolsel was leek op loops zijn en zo weinig klachten.
binnen 2 maanden 2 honden overleden (bijna 7 en bijna 9 jaar), oudste die we nu nog hebben is een demente jack van bijna 13 die zelfs in zijn slaap nog ligt te piepen om aandacht, totaal doof is maar zo sterk als een os en speels als hij niet slaapt en een vreselijke hekel heeft aan onze nieuwe pup (herder)
echt een rot periode!
toen ze vrijdag avond met heel veel tegen zin een brokje at had ik zoiets van krijgt mijn onderbuik gevoel dan toch gelijk. zaterdag had ik de wekker gezet voor de zekerheid, kom bij de bench waar beide jack russels altijd slapen en zag tot mijn schrik enorm veel stolsel liggen, Sarah er uit gelaten en diertje stond gewoon te persen als of ze jongen kreeg. diertje samen met de anderen even naar buiten gedaan en de da gebeld en uit gelegd, leek toch erg op loopsheid maar omdat ze nu zo suf was, bijna niet op haar achter benen kon staan, heel veel bloed had verloren die nacht konden we wel komen om half 11 voor een operatie.
om 10 uur zijn we in de auto gestapt, Sarah kon inmiddels niet meer lopen. bij de da kleine onderzoek, tong oog en tandvlees schrikbarend bleek en hart slag was laag. het was er op of er onder. de hele operatie zijn we bij haar gebleven, ik zag haar ademhaling behoorlijk stevig worden wat mij aan het schrikken maakte. ook snel nog een knobbel bij haar tepel weg gehaald die er niet gezond uitzag, ook nog een gebit controle en voor een bijna 9 jarige hond zag het er nog goed uit behalve tandsteen. de da heeft nog een stolsel gezien en vond dit erg vreemd omdat het puur bloed was. baarmoeder was wel degelijk ontstoken. Sarah kreeg een prik om snel bij te komen, kleertjes aan omdat ze vreselijk koud was, en gewikkeld in een dubbele fleece deken weer in haar mand gelegd. de baarmoeder hebben we bekeken en ja er zat echt zulks smerig groen troep in, bah.
we hebben saartje mee genomen naar de auto en ik zei tegen mijn man en da ze had er toch alweer bij moeten zijn, ja zei de da klopt maar ze was al in shock en kon wel eens wat langer duren. goed warm houden en blijven hopen .
thuis lekker bij de kachel gezet, fles warm water en nog een fleece deken. ben om 1400 uur met de pup gaan lopen en bij thuis komen was onze Sarah overleden.
hele week geen kik gegeven, ik dacht dit lukt nog tot zaterdag morgen (moest ook keuze maken tussen spoed van dochter of dierenarts) in een ochtend zo snel achter uit gegaan.
dierenarts is nog thuis geweest nadien en zei dat ze nog nooit zo een rare had mee gemaakt, wel van een herder van 3 jaar maar echt met pus en een oudere jack van 13 ook met gesloten baarmoeder, maar nog nooit met bloed en stolsel was leek op loops zijn en zo weinig klachten.
binnen 2 maanden 2 honden overleden (bijna 7 en bijna 9 jaar), oudste die we nu nog hebben is een demente jack van bijna 13 die zelfs in zijn slaap nog ligt te piepen om aandacht, totaal doof is maar zo sterk als een os en speels als hij niet slaapt en een vreselijke hekel heeft aan onze nieuwe pup (herder)
echt een rot periode!
-
Manu
Ah nee toch
Bah wat verdrietig.
Heel veel sterkte. En dan ook nog 2 in zo'n korte periode

Heel veel sterkte. En dan ook nog 2 in zo'n korte periode
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Sterkte!
Jeetje zo zie je maar weer hoe snel het opeens afgelopen kan zijn.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
- dagmar88
- Zeer actief
Goed dat je het zo uitgebreid omschrijft. Natuurlijk ben je oplettend met een ongecastreerde teef, maar hier had ik nog nooit van gehoord en had waarschijnlijk ook gewoon afgewacht...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nee toch.
Wij hebben ook twee keer een spoedoperatie moeten laten doen voor gesloten BMO.
Beide keren bij een teef van een jaar of 12.
Ik kan me de spanning en het bange wachten nog goed herinneren en dan nu dit bij jullie.
Heel veel sterkte
Wij hebben ook twee keer een spoedoperatie moeten laten doen voor gesloten BMO.
Beide keren bij een teef van een jaar of 12.
Ik kan me de spanning en het bange wachten nog goed herinneren en dan nu dit bij jullie.
Heel veel sterkte
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Heel veel sterkte gewenst met dit onverwachte verlies. 
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
O, wat akelig...heel veel sterkte hoor!! 
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Wat een gruwelverhaal zeg, en wat sneu inderdaad, twee honden in zo'n korte tijd verliezen.
Veel sterkte gewenst!
Veel sterkte gewenst!
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat verschrikkelijk zeg dat dit zo is afgelopen. Heel veel sterkte! 

-
Sterre
Wat erg voor jullie. Veel sterkte gewenst.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dit inderdaad.dagmar88 schreef:Wat erg.
Goed dat je het zo uitgebreid omschrijft. Natuurlijk ben je oplettend met een ongecastreerde teef, maar hier had ik nog nooit van gehoord en had waarschijnlijk ook gewoon afgewacht...
Sterkte met het verlies van je meisje
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Noahtje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua (langharig)
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
Heel veel sterkte 
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Wat erg
Heel veel sterkte gewenst...

.