Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
weer oorontsteking?
Moderator: moderatorteam
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
- Aantal honden: 1
weer oorontsteking?
Toen Wilma 2 maanden geleden bij ons kwam krabde ze veel aan haar oren. We zijn naar de dierenarts gegaan en haar oren bleken ontstoken te zijn. We moesten een week antibioticazalf in haar oren doen en dan masseren (vond ze heerlijk). Nu begint ze weer meer aan haar oren te krabben. Zou ze weer oorontsteking hebben? Is het verstandig om weer naar de dierenarts te gaan of kunnen we beter even wachten? Te vaak antibiotica geven lijkt me ook niet gezond? Bij de dierenwinkel verkopen ze ook oorzalf maar ik weet niet of die geschikt is?

-
Safari
Re: weer oorontsteking?
Zou best een oorontsteking kunnen zijn. Wat je kunt doen is druppelen met lavendelolie, dat ontsmet en verzacht. Miranda kan je daar iets meer over vertellen dus misschien even een PB die kant op
Vaak een oorontsteking kan wijzen op een (voedsel) allergie.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Re: weer oorontsteking?
Ik hou toch even de dierenarts laten kijken, is kleine moeite voor ze.
Ik ken een verhaal van iemand die zich erg heeft vergist in oorproblemen. Die wilde op eigen houtje oordruppels gebruiken, maar de dierenartsassistente drong erop aan dat ze eerst de hond wilden zien. Toen ze bij de dierenarts kwam, bleek haar trommelvlies helemaal doorgebroken te zijn, en zaten ze met het oor-kijk-ding rechtstreeks tegen de gehoorbeentjes aan te koekeloeren.
De druppels die ze wilde gebruiken waren gevaarlijk geweest met een open trommelvlies, omdat je daarmee het oorsmeer rechtstreeks het middenoor in spoelt.
Ik ken een verhaal van iemand die zich erg heeft vergist in oorproblemen. Die wilde op eigen houtje oordruppels gebruiken, maar de dierenartsassistente drong erop aan dat ze eerst de hond wilden zien. Toen ze bij de dierenarts kwam, bleek haar trommelvlies helemaal doorgebroken te zijn, en zaten ze met het oor-kijk-ding rechtstreeks tegen de gehoorbeentjes aan te koekeloeren.
De druppels die ze wilde gebruiken waren gevaarlijk geweest met een open trommelvlies, omdat je daarmee het oorsmeer rechtstreeks het middenoor in spoelt.