Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En dan wordt je ineens een pup aangeboden...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: En dan wordt je ineens een pup aangeboden...

Ongelezen bericht door Biet »

Als ik nu aan het kijken was voor een hond, had ik interesse gehad.
Lijkt me een prima huishond met wat waakse trekjes.
Niet slecht.
Wiel
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

M@scha schreef:
metav schreef:
samantha! schreef:Het lijkt mij een hele leuke kruising!
Als je de kruising wel ziet zitten zeg ik doen!
En als jullie met je werk zitten als puppewup nog niet alleen kan blijven rijd je onderweg naar je werk maar even iets verder door Nijmegen in en je dropt hem bij moi :mann: :pffff:
Oooo kijk oppas is ook al geregeld wat houd jullie nog tegen :mann:

uhm. tijd, sam

verder niet veel, maar het moet wel kloppen.

kan zo'n hond overdag buiten met toegang tot een schuur? (ik weiger sam namelijk overdag weer in een bench te gaan doen. dus als er iets komt moet hij/zij als wij weg zijn in de tuin kunnen. voor sam is dit te koud)
Zijn beide erfhonden, en er zit een fatsoenlijke vacht op, dus ik gok van wel
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

Mij lijkt het een hele leuke kruising, twee mooie rassen bij elkaar waar je best een fijne hond aan kan hebben!
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Crista
Zeer actief

M@scha schreef:
marian* schreef:Is Sam nog steeds zo opvliegend of is het met de jaren minder geworden?
is veel minder geworden. ik denk dat ik er met gewenning zo een hond bij kan zetten. zeker een pup

wel moeten er dan weer voorzorgsmaatregelen getroffen worden zoals speeltjes weg. niet samen alleen blijven etc omdat sam geen kasplantje is en een vos verliest nooit zijn streken.

de grootste vraag bij welke nieuwe hond dan ook zolang sam er nog is: willen we sam zijn keizerstatus "afnemen"

en dat moeten wij beantwoorden. sam zal er niet heel lang wakker van liggen gok ik.
Denk je dat Sam daar moeite mee zal hebben of vinden jullie het zelf vooral lastig?

Misschien krijgt Sam ook wel een boost van zo'n pup in huis :wink:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Behalve de vraag over keizerstatus zou ik me ook afvragen of hij een pup / jonge hond in huis leuk zou vinden
Ik weet dat het Muis haar reinste nachtmerrie is , zeker nu ze 13 is
Rimpel had ik er een week voor zijn dood nog een lol mee gedaan, dat was een heel andere hond, die vond een pup echt geweldig
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

M@scha schreef:
marian* schreef:Is Sam nog steeds zo opvliegend of is het met de jaren minder geworden?
is veel minder geworden. ik denk dat ik er met gewenning zo een hond bij kan zetten. zeker een pup

wel moeten er dan weer voorzorgsmaatregelen getroffen worden zoals speeltjes weg. niet samen alleen blijven etc omdat sam geen kasplantje is en een vos verliest nooit zijn streken.

de grootste vraag bij welke nieuwe hond dan ook zolang sam er nog is: willen we sam zijn keizerstatus "afnemen"

en dat moeten wij beantwoorden. sam zal er niet heel lang wakker van liggen gok ik.

Dan is dat een zware afweging.
Zo oud is Sam nou ook weer niet, dus hij kan er nog wel jaren zijn.
Ik weet dat ik na Bente's dood geen pup bij Max wilde hebben omdat hij dat op zijn leeftijd (toen 16) en met zijn karakter niet meer zou trekken.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet niet of sam het wel of niet leuk zou vinden. ik heb oprecht geen idee.

en dan niet eens het pup-stuk. dat vind ie wel leuk denk ik. maar daarna. als puppekind een kalfje is dat 4x sam is.
Afbeelding
Crista
Zeer actief

Kan Sam subtiel aangeven dat hij even geen zin heeft in puppemans of als de pup wat ouder is?

Met hulp van jullie daarnaast zou het dan goed moeten gaan... maar ik begrijp ook wel dat het een lastige beslissing is hoor..
Mitch & Kiyo
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Crista schreef:Kan Sam subtiel aangeven dat hij even geen zin heeft in puppemans of als de pup wat ouder is?

Met hulp van jullie daarnaast zou het dan goed moeten gaan... maar ik begrijp ook wel dat het een lastige beslissing is hoor..
sam heeft natuurlijk zelden direct contact met andere honden. met lola ging het super, maar dat is mijn enige referentie
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Het zijn natuurlijk wel redelijk rustige honden. Met Kiyoshi is het ook wel lastig om ruzie te krijgen aangezien hij de hele dag voor vloerkleed speelt.
Maar wilde je een grote, harige, beetje kwijlende hond?
M@scha
Zeer actief

Valerie schreef:Het zijn natuurlijk wel redelijk rustige honden. Met Kiyoshi is het ook wel lastig om ruzie te krijgen aangezien hij de hele dag voor vloerkleed speelt.
Maar wilde je een grote, harige, beetje kwijlende hond?

nee, nee en nee :-) :mrgreen:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik zou het niet doen.
Je zocht een kleinere hond zonder kwijl, toch? :mrgreen:
Daarnaast zou ik ook geen reu naast je huidige reu zetten.
Je vergeeft het jezelf niet als dat mot word en je ze moet scheiden denk ik.
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

Kan nu wel een mooi aanbod zijn, maar volgend jaar of wanneer dan ook zijn er net zo goed leuke honden die een nieuwe baas nodig hebben. Als je het liefst een reu hebt en twijfelt of dat op den duur wel goed samengaat met Sam.... geniet nu lekker van je keizer, en een nieuwe hond kan later ook nog.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

En als hij niet alleen buiten wil blijven? Ik word zelf altijd erg zenuwachtig van dingen die echt moeten. Als het dan niet gaat hoe moet je dat dan oplossen? Maar ik ben nogal van beren op de weg.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

M@scha schreef:
laeken schreef:Ik ken het nest van advertenties. Lijken mij zeer mooie honden zelf. Alle pups zijn zwart en ma is een black and tan hovaward toch? Van wat ik op de foto zag was ma zeer mooi en alert.
nee. het nest staat bewust niet op internet. hij wil ook niet dat ik het op FB ofzo deel maar vroeg of ik een pup wilde of mensen kende. hij kent sam goed en ik sprak hem vanochtend toevallig.

moeder is BS

dit is een van die zeldzame échte ongelukjes. hij heeft 2 teven. de BS is 3 maanden geleden loops geweest en nu was zijn andere teef loops. hij heeft de andere teef dus weg gehouden van andere honden (het zijn erfhonden op een bedrijf waar veel mensen komen) en de BS niet want die was net loops geweest... maar die had dus besloten ook weer loops te worden en is gedekt door een hond van een bezoeker. ma is 3, pa is 2.5 dus gelukkig geen puppennest...

hij heeft nog één teef en 2 reuen
Wat vreemd. Dan ligt er nog precies zo'n nest bij jou vlak bij. Ik heb het ook niet van internet maar uit de supermarkt. Je gaat me niet vertellen dat dat niet hetzelfde nest is :engel:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Nee, ik zou het niet doen. Ik zou Sam gewoon lekker zin oude dag laten vieren en dan een hond opsnorrenen niet andersom.
M@scha
Zeer actief

laeken schreef:
M@scha schreef:
laeken schreef:Ik ken het nest van advertenties. Lijken mij zeer mooie honden zelf. Alle pups zijn zwart en ma is een black and tan hovaward toch? Van wat ik op de foto zag was ma zeer mooi en alert.
nee. het nest staat bewust niet op internet. hij wil ook niet dat ik het op FB ofzo deel maar vroeg of ik een pup wilde of mensen kende. hij kent sam goed en ik sprak hem vanochtend toevallig.

moeder is BS

dit is een van die zeldzame échte ongelukjes. hij heeft 2 teven. de BS is 3 maanden geleden loops geweest en nu was zijn andere teef loops. hij heeft de andere teef dus weg gehouden van andere honden (het zijn erfhonden op een bedrijf waar veel mensen komen) en de BS niet want die was net loops geweest... maar die had dus besloten ook weer loops te worden en is gedekt door een hond van een bezoeker. ma is 3, pa is 2.5 dus gelukkig geen puppennest...

hij heeft nog één teef en 2 reuen
Wat vreemd. Dan ligt er nog precies zo'n nest bij jou vlak bij. Ik heb het ook niet van internet maar uit de supermarkt. Je gaat me niet vertellen dat dat niet hetzelfde nest is :engel:

da's raar inderdaad. ik weet alleen wat hij mij zei.

ik weet wel zeker dat de moeder de BS is
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Jeetje Mas, ben je gelijk weg van deze pup? want als je jezelf nog moet overtuigen zou ik het zeker niet doen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Overigens wil ik geen kleine honden meer. Ik vind het ideaal dat ik Kiyoshi gewoon kan aaien zonder te bukken en zo even aan zijn halsband kan pakken. Ook zijn ze vaak een stuk makkelijker in huis en minder kwetsbaar.

Je hebt wel meer viezigheid in huis en je gaat een hondengeur krijgen die je nu waarschijnlijk niet hebt. Dat kan best tegenvallen.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Berners verharen enorm.
Veel meer dan retrievers.
Berners kunnen met gemak 5 uur mee uit wandelen, wat niet vreemd is gezien de taken die ze in het land van oorsprong moesten uitvoeren.
Erg warm weer is best onplezierig voor ze, dan moet je niet te veel inspanning van ze verwachten. Wandelen in de koele uren en liefst langs een plas waar ze kunnen pootje baden.
Over het algemeen zijn het evenwichtige honden en qua karakter niet te vergelijken met de retriever. Ze zijn een stuk kalmer en minder een allemansvriend. Ook gemiddeld waakser dan de gemiddelde retriever.
Qua karakter moet je het treffen, er zitten pittige types tussen!
Menigeen die zich daarin in vergist met soms helaas trieste gevolgen.

Mij lijkt de combinatie ideaal, mooie honden met waarschijnlijk minder gezondheidsrisico dan bij de raszuivere berner.
En dat het karakter iets scherper en energieker kan zijn, lijkt me voor jou geen probleem.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Laura & Leroy schreef:Gewoon even vrijblijvend gaan kijken :engel:
:mrgreen:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Ik heb hier een paar maanden een Berner gehad. Fijn, dacht ik, lekker zo'n rustige luie hond die de hele dag buiten ligt te lanterfanten Nou mooi niet :O: Hij was 6 en een enorme energieke stuiterbal :jump1: Hij had een heel lief aanhankelijk karakter, maar was ontzettend lomp in combinatie met een hoop pit. Waaks was hij ook enorm. ALs we gingen wandelen, rende hij rustig 1 a 2 uur non stop heen en weer; hij was zelfs aan de magere kant :80: . Van de warmte had hij daarbij geen last want het was toen op zn heetst met temperaturen van boven de 35 graden! Met andere reuen ging hij slecht. Vacht vond ik erg meevallen, minder dan een DH. Geen gekwijl.
Afbeelding
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Apple schreef:Ik zou het niet doen.
Je zocht een kleinere hond zonder kwijl, toch? :mrgreen:
Daarnaast zou ik ook geen reu naast je huidige reu zetten.
Je vergeeft het jezelf niet als dat mot word en je ze moet scheiden denk ik.
Dit.
Ik dacht ook dat Macha nog even wilde wachten?
Nu dient zich iets aan wat volgens mij wel een hele leuke kruising is, als je geen lastige Sam had gehad dan zou het makkelijker zijn. Of toch een teef?
Ik zou denk nog even lekker samen met Sam van zijn rustige oude dag genieten en daarna kun je gaan voor iets wat jullie zelf graag willen zonder te hoeven denken aan scheiden, moet daar zelf niet aan denken.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
M@scha
Zeer actief

cloris schreef:Jeetje Mas, ben je gelijk weg van deze pup? want als je jezelf nog moet overtuigen zou ik het zeker niet doen.

ik heb de krengen nog niet eens gezien :LOL:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik zou het niet doen, het is een mooi plaatje maar ik hoor teveel mitsen en maren. Eigenlijk wil je een reu, wat als sam het helemaal niets vindt, alleen in de tuin met schuur blijven is wel leuk maar ik dekn ook niet dat dat met een pup van een maand of 3-4 al kan? of je moet alles afzetten waar ie niet bij mag. Ik heb een heel rustige pup maar ik denk dat als ik m alleen laat in een tuin dat ie toch een hoop zou mollen :D

Plus hij is groot, heeft lang haar en hij kwijlt misschien. Hou m eens naast die border terrier :D
M@scha
Zeer actief

sbientje schreef:ik zou het niet doen, het is een mooi plaatje maar ik hoor teveel mitsen en maren. Eigenlijk wil je een reu, wat als sam het helemaal niets vindt, alleen in de tuin met schuur blijven is wel leuk maar ik dekn ook niet dat dat met een pup van een maand of 3-4 al kan? of je moet alles afzetten waar ie niet bij mag. Ik heb een heel rustige pup maar ik denk dat als ik m alleen laat in een tuin dat ie toch een hoop zou mollen :D

Plus hij is groot, heeft lang haar en hij kwijlt misschien. Hou m eens naast die border terrier :D
we gaan het ook niet doen :-) is inmiddels besloten

wat de tuin betreft hebben wij natuurlijk al 2 terroristen samen gehad dus mijn tuin is naast geweldig fijn en mooi ook net een asiel. overal hekjes en poortjes. het stuk waar je zonder door een poortje te moeten vanuit de schuren of het huis de tuin in komt is helemaal bestraat :mrgreen: het mooie gedeelte en mijn moestuin zitten achter een hek en poortje :-)
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ah okee, dat wist ik niet. Ik las ergens mooie lap gras :D
M@scha
Zeer actief

sbientje schreef:ah okee, dat wist ik niet. Ik las ergens mooie lap gras :D

die zit achter het hek :-)

ik heb geen heel goede foto, maar hier kun je het een beetje zien. dat linksboven is een stukje van ons terras. halverwege zie je een hekje, dat is helemaal afgesloten. het stuk waar de foto gemaakt is een deel van de mooie tuin waar de honden niet kunnen komen als het tussenhek dicht is

Afbeelding

en vanaf het tussenpoortje
Afbeelding

het bestrate deel is behalve bij de grote poort ook niet verbonden met "buiten". dus geen mogelijkheid om honden of mensen die langskomen op te jagen. de grote poort komt uit op de oprit en om bij de weg te komen moet je dan nog een meter of 15/20 gok ik
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”