Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Prachtige Duitse herder ter adoptie

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Wolf*
Zeer actief

Prachtige Duitse herder ter adoptie

Ongelezen bericht door *Wolf* »

In een Nederlands asiel zou deze hond toch zó weg zijn? Of niet soms?

Afbeelding

Hier zijn hele verhaal (triest).

Lyki is in de winter van 2014 achtergelaten in de bergen buiten Athene en zijn enige geluk was dat hij - samen met nog 11 andere honden - na 10 dagen van ontbering is gered. Een van de gedumpte honden heeft het avontuur niet overleefd, die is dood aangetrofffen. De honden zijn nu ondergebracht bij verschillende particuliere shelters in de buurt, o.a. bij mevrouw Olga. Hoewel zij eigenlijk niet over de financiële middelen beschikt om nog meer honden in haar shelter op te nemen, kon ze het niet over haar hart verkrijgen om dit arme uitgenongerde dier aan zijn lot over te laten. Liky mag dan nu in het shelter wel veilig zijn en regelmatig zijn eten en drinken krijgen, dat neemt niet weg dat hij ontzettend ongelukkig is in zijn kooi. In het begin was hij vriendelijk en speelde graag met de andere honden. Nu, een half jaar later (zomer 2014) is hij gedeprimeerd en doodongelukkig. Hij snauwt naar de andere reuen die langs zijn kooi komen en is erg opstandig. Lyki heeft duidelijk een eigen plekje nodig waar hij kan helen en weer een onbevangen, vrolijke hond mag worden. Plaatsing bij andere reuen lijkt ons echter niet verstandig.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Re: Prachtige Duitse herder ter adoptie

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

wow, wat een mooi hond! Daar moest toch een liefhebbend baasje voor rondlopen?
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Het is heel triest. Niet alleen voor deze hond maar voor alle hondjes mooi, lelijk, groot, klein, etc, dat ze zo'n onzekere toekomst tegemoed gaan.
Herders uit het buitenland zijn moeilijk te plaatsen als ze al volwassen zijn. De stichting waar ik vrijwilliger voor ben, begint er zelfs niet meer aan, omdat ik het verleden teveel aanpassingsproblemen zijn boven gekomen.
Ik zou er zelf eerlijk gezegd ook niet aan beginnen.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik krijg altijd al een beetje jeuk als driekwart van het verhaal draait om het hoe en waarom de hond daar is.
Het is sneu hoor, maar daar wordt een hond niet leuker of geschikter van.
Wel een mooi beest, maar zal wel niet makkelijk plaatsbaar zijn vrees ik.
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door KKiara »

Paisley schreef:Het is heel triest. Niet alleen voor deze hond maar voor alle hondjes mooi, lelijk, groot, klein, etc, dat ze zo'n onzekere toekomst tegemoed gaan.
Herders uit het buitenland zijn moeilijk te plaatsen als ze al volwassen zijn. De stichting waar ik vrijwilliger voor ben, begint er zelfs niet meer aan, omdat ik het verleden teveel aanpassingsproblemen zijn boven gekomen.
Wat jammer dat die stichting het niet meer doet. Ik heb een herder uit Spanje en dat is echt een schat van een beest. En het is echt geen probleemloze hond maar niet moeilijker dan de herders hier in het asiel. Je zult er inderdaad alleen wel echt een geschikt persoon voor moeten vinden. Voornamelijk gewoon een herderpersoon :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Herders uit het buitenland zijn precies net zo plaatsbaar als herders uit Nederland. Alleen moet je een herder niet nemen als je gewoon een straathondje zoekt. Een herder moet je nemen omdat je een herder wil. Ik denk dat dit een lief beest is hoor. Als hij sociaal met mensen was en een baas heeft gehad komt alles prima in orde. De enige voorwaarde die ik aan dat dier zou stellen is dat het klikt met mensen. Dat het nu een verzorger heeft waar hij voor door het vuur gaat. Als dat zo is kan hij dat voor een ander ook leren en dan is hij meteen trainbaar en stuurbaar.

Dat zomaar stichtingen geen herders aannemen snap ik. Een herder nemen is nogal wat anders dan de gemiddelde bruine Griekse flapoor. :engel:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Paisley schreef:Het is heel triest. Niet alleen voor deze hond maar voor alle hondjes mooi, lelijk, groot, klein, etc, dat ze zo'n onzekere toekomst tegemoed gaan.
wat onderscheidt herders uit het buitenland dan van Nederlandse herders (die overigens vaak met gedragsproblemen in het asiel zitten, al of niet terecht)?
Het kan zijn dat herders wat meer specifieke behoeftes hebben dan de gemiddelde flierefluitende 'vuilnisbak' maar op de juiste plek zijn ze volgens mij perfecte honden hoor.
Zelf heb ik hier in Frankrijk een Zwitserse herder, xMechelaar, DH x schotse collie en DH x poolhond opgevangen; stuk voor stuk geweldige honden met weliswaar een gebruiksaanwijzing (net als alle andere opvangers) en een moeilijk verleden, maar pima plaatsbaar :ok:
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

lucie schreef:
wat onderscheidt herders uit het buitenland dan van Nederlandse herders (die overigens vaak met gedragsproblemen in het asiel zitten, al of niet terecht)?

Nou weer plaatsen natuurlijk ook geen Nederlandse herders :wink:
En er is ook wel eens een herder geplaatst als het vermoeden was dat er geen aanpassingsproblemen zullen zijn. Maar we richten ons voornamelijk op goed plaatsbare honden zonder gedragsproblemen en dat is met herders lastig
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik vind hem prachtig :I: mja liever niet bij reuen, klein detail....lopen er hier 5 :ugh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”