Nou.. we weten het eigenlijk nog niet zo goed..
"Het" is ontstoken, tot zover had ik gelijk. Maar dan... hebben we 3 opties.
- optie 1: Het is een lik carnicoom. We hebben honingzalf meegekregen en moeten dit de komende week 3x daags smeren. Volgende week dinsdag hebben we een nieuwe afspraak staan en dan moet het als het inderdaad dit is er een stuk beter uit zien. Zou ergens wel vreemd zijn want we zien Flame er werkelijk nooit aankomen maar goed we weten natuurlijk niet wat de boef doet als we er niet zijn.
- optie 2: het is een goedaardige tumor. Dan helpt de honingzalf alleen tegen de ontsteking die er nu in zit maar blijft de plek even groot. Het is wat lastig, want het is een gesloten "ding", zit los en is makkelijk te bewegen, dit zou allemaal duiden op iets goedaardigs. Echter het feit dat het er nu zo onrustig uitziet pleit dan weer voor..
- optie 3: het is een mastceltumor. Dit zou het ook zomaar kunnen zijn gezien dus de eerder genoemde onrustigheid en dat het zo plotseling zichtbaar is geworden. De plek zit in haar lies en daar komen/voelen wij bijna nooit, soms bij toeval. Het is nu echt dat ik het aan haar vacht zag want het is zowel Ron als mij nooit eerder opgevallen dat daar iets van een bult zat.
In het geval van zowel optie 2 als 3 zit de bult er volgende week dus nog net zo groot als nu. We moeten het er nu dus over gaan hebben wat we dan gaan doen. Prioriteit is nu dat Flame er vanaf gaat blijven want dat is in alledrie de gevallen niet bevorderlijk. Onze DA gaf aan dat ze natuurlijk een punctie kan gaan doen volgende week (was nu niet mogelijk, dan zou er sowieso uitkomen dat het een ontsteking is) mocht het nog even groot zijn, maar mocht daar kwaadaardig uit komen moeten we gaan beslissen of we dan nog wel willen opereren. Flame heeft er in ieder geval geen last van nu en aangezien ze over een ruime maand al 13 wordt is een narcose natuurlijk wel een risico. We zijn er dan ook wel over uit dat als het lukt om Flame er vanaf te laten blijven het geen operatie wordt.
Maar goed, vooralsnog gaan we gewoon van dat lik carnicoom uit