Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Nijmeegse dierenarts naar tuchtcollege vanwege dood Bulldog.
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nijmeegse dierenarts naar tuchtcollege vanwege dood Bulldog.
KLIK
Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst hiervan; de anatomie van de EB is nu eenmaal niet al te geweldig.
Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst hiervan; de anatomie van de EB is nu eenmaal niet al te geweldig.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Nijmeegse dierenarts naar tuchtcollege vanwege dood Bull
Maar je kan die anatomie niet overal de schuld van geven he
Als dit een Boomertje was geweest vond men het waarschijnlijk wel terecht?
Die DA koos ervoor om een EB te opereren, dan dien je ook voorzorgsmaatregelen te nemen.
Waarmee ik niet beweer dat de DA schuldig is trouwens, elke operatie brengt risico's met zich mee. Maar om het af te schuiven op de anatomie van de hond vind ik ook wat flauw eigenlijk.
Die DA koos ervoor om een EB te opereren, dan dien je ook voorzorgsmaatregelen te nemen.
Waarmee ik niet beweer dat de DA schuldig is trouwens, elke operatie brengt risico's met zich mee. Maar om het af te schuiven op de anatomie van de hond vind ik ook wat flauw eigenlijk.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Maeve schreef:Maar je kan die anatomie niet overal de schuld van geven heAls dit een Boomertje was geweest vond men het waarschijnlijk wel terecht?
Nou ja, die heeft er natuurlijk wel mee te maken.
Wat er verder precies gebeurd is weten wij niet, maar dat een operatie van een EB een groter risico is is naar ik aanneem bekend. Ook bij de eigenaren.

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat laatste zou ik maar niet vanuit gaan. Tenzij de DA ze dat vertelt.marian* schreef:Maeve schreef:Maar je kan die anatomie niet overal de schuld van geven heAls dit een Boomertje was geweest vond men het waarschijnlijk wel terecht?
Wat er verder precies gebeurd is weten wij niet, maar dat een operatie van een EB een groter risico is is naar ik aanneem bekend. Ook bij de eigenaren.
Maar als het echt zo is zoals daar verteld wordt, dat de DA geen rekening heeft gehouden met (eventueel) zuurstof toedienen, vind ik dat wel slecht. Een DA hoort het wel te weten namelijk.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Maeve schreef:Dat laatste zou ik maar niet vanuit gaan. Tenzij de DA ze dat vertelt.marian* schreef:Maeve schreef:Maar je kan die anatomie niet overal de schuld van geven heAls dit een Boomertje was geweest vond men het waarschijnlijk wel terecht?
Maar als het echt zo is zoals daar verteld wordt, dat de DA geen rekening heeft gehouden met (eventueel) zuurstof toedienen, vind ik dat wel slecht. Een DA hoort het wel te weten namelijk.
Ja dat is ook weer waar,daarom ben ik ook zo benieuwd naar de uitkomst van deze zaak.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik ben nu ineens heel benieuwd welke Nijmeegse dierenarts dat dan is. Ik ken er nl wel een paar. 
- iones
- Zeer actief
Autopsie heeft aangetoond dat de hond door verstikking om het leven gekomen is. De dierenarts heeft kennelijk dus niet goed opgelegd. En de anatomie van de hond heeft er zeker niet bij geholpen. En daarmee is de eigenaresse ook schuldig want zij koopt zo´n hond. Maar goed, dat is dan weer mijn mening.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Neeltje
Dat vind ik dus ook. Je weet dat het ras meer risico heeft bij narcose. En er zijn echt een aantal klinieken die er en meer ervaring mee hebben, en de juiste apparatuur hebben. Geen haar op mijn hoofd geweest om Tirsa destijds bij mijn reguliere DA te laten castreren, waar narcose alleen met een spuitje ging. Dan maar wat meer uitgeven en naar Eersel. Maarten Kappen had ook niet veel kans om verkeerd te gaan, aangezien de fokker van het eerste spuitje om rustig te blijven, tot het weer wakker worden erbij is gebleven, dus ook bij de operatie.Nanna schreef:voor Peters staat vast dat de dokter op een verkeerde manier narcose heeft toegediend. "De dierenarts had geen zuurstofapparatuur. Sjonnie had niet hoeven sterven als hij zuurstof toegediend had gekregen."
Nou, dan had je je hond naar een DA moeten brengen die wel die apparatuur had
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nee dat staat er nietiones schreef:Autopsie heeft aangetoond dat de hond door verstikking om het leven gekomen is. De dierenarts heeft kennelijk dus niet goed opgelegd. En de anatomie van de hond heeft er zeker niet bij geholpen. En daarmee is de eigenaresse ook schuldig want zij koopt zo´n hond. Maar goed, dat is dan weer mijn mening.
Dat volgens de baas de hond is gestikt staat dus niet op die manier in het autopsie rapport.Volgens het sectierapport is de hond 'waarschijnlijk door verstikking' om het leven gekomen. Op grond van de sectie kun je volgens de patholoog geen conclusies trekken over eventuele fouten,
Ik ben ook benieuwd wat de uitspraak zal zijn.
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Als ik het zo lees dan is er tijdens of na de operatie een gebrek aan controle op de ademhaling geweest. Gebrek aan kennis, nalatigheid? Ben benieuwd wat er hier uit gaat komen.
Het blijft in ieder geval triest dat je hond op zo'n manier moet verliezen.
Het blijft in ieder geval triest dat je hond op zo'n manier moet verliezen.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......