Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
The demise of the Great Dane
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: The demise of the Great Dane
Tja, ik vind dit soort Doggen sowieso monstreus kwa uiterlijk. Die lippen, ogen en oren storen mij mateloos. Dat naast het feit dat ik er nog nooit een gezien heb die normaal liep voor langer dan 2 jaar. Ik kan zo'n reus die zich niet normaal kan bewegen dus sowieso niet aanzien. Ik heb dit ras sinds ze zo overdreven zijn gaan fokken nooit begrepen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
ik vind die lippen ook echt vreselijk :S geeft zo'n raar gezicht ook, ik vind t niet mooi. Verder ken ik bijna alleen maar lijers van DD-reuen, dus qua karakter ben ik ook geen grote fan. Wat een hater eigenlijk, ikke 
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik vind die finse hond dan ook prachtig!
Zo een zou ik nog wel willen hebben
Zo een zou ik nog wel willen hebben
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Oh die Finse hond! 
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Ja, die Finse vind ik daadwerkelijk mooi en ik ben helemaal niet van de reuzerassen.
Ik zou het op straat niet herkennen als een Duitse dog, maar dat zou een compliment zijn.
Ik zou het op straat niet herkennen als een Duitse dog, maar dat zou een compliment zijn.
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
helemaal eens!Lothian schreef:Ja, die Finse vind ik daadwerkelijk mooi en ik ben helemaal niet van de reuzerassen.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ja, zo waren ze vroeger, zoals die Finse.
En dat is geen 100 jaar geleden, dat is misschien 30 jaar geleden.
Bij de wetterhounen zijn we heel fel op dat voze, dat teveel aan lip en zo, want je krijgt er open ogen van en het is gewoon niet gezond.
Dus een droog hoofd graag, voor zover dat gaat met een hond van dat formaat en type, en dat gaat echt heel goed.
Bij DD was het ook zo en als de Finnen het hebben is het er dus nog steeds.
Alleen weet ik niet waarom er zo'n verschil is tussen daar en hier.
En dat is geen 100 jaar geleden, dat is misschien 30 jaar geleden.
Bij de wetterhounen zijn we heel fel op dat voze, dat teveel aan lip en zo, want je krijgt er open ogen van en het is gewoon niet gezond.
Dus een droog hoofd graag, voor zover dat gaat met een hond van dat formaat en type, en dat gaat echt heel goed.
Bij DD was het ook zo en als de Finnen het hebben is het er dus nog steeds.
Alleen weet ik niet waarom er zo'n verschil is tussen daar en hier.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Wat een prachtige hond die Fin 
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Die uit Finland is mooi zeg.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
Vorig jaar op crufts liepen een paar prachtige doggen rond. Helaas verstonden De mensen amper engels dus geen idea welke kennel. Maar al dat overdreven en Jong overlijden was voor mij een reden om niet voor De dog te gaan.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Kennis van me is aan haar tweede dog bezig, de eerste is amper zeven geworden. Ik snap dat niet, heb je dat beest tegen zijn derde opgevoed en mentaal stabiel, heb je er nog maar een paar jaar geniet van.wilma23 schreef:Maar al dat overdreven en Jong overlijden was voor mij een reden om niet voor De dog te gaan.
Ik merkte het al bij wijlen onze berner: die was op haar achtste echt al rustiger geworden terwijl mijn bc's van zeven nog in de fleur van hun leven zitten.
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Bacchus, de grote liefde van Skadi, zou je hier kunnen beschrijven. Lippen iets los, maar echt niet overdreven. En wát een fijn karakterNanna schreef:Er lopen hier twee doggen, met een heel aardige jongen. Een zwarte en een harlekijn, reu en teef. Prachtig van maat, en een formidabel gangwerk. Geen gekwijl, geen hangogen. Bijzonder vriendelijk en beleefd van karakter.
Hij is de reden dan ik verliefd ben op het ras. Maar ik ken de problemen, er komt er hier dus nooit eentje.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Belle
- Zeer actief
Ik vond Catootje ook een mooie dog. Ze was niet al te groot, zeker niet grof en haar oogleden mooi aangesloten. Kwijlen deed ze ook niet, ze had wel iets hangende lippen, maar niet heel overdreven.
Helaas is ook Catootje niet oud geworden, 4 maar.

Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
En toch, wat mij betreft is dat te veel, Belle.
Ik vind dat lippen niet echt zouden moeten overhangen. Ik zie er ook het nut niet van trouwens.
Ik vind dat lippen niet echt zouden moeten overhangen. Ik zie er ook het nut niet van trouwens.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Snap ook niet waarom niet iedereen voor een bastaard gaat die 17 kan worden.-Saskia- schreef:Kennis van me is aan haar tweede dog bezig, de eerste is amper zeven geworden. Ik snap dat niet, heb je dat beest tegen zijn derde opgevoed en mentaal stabiel, heb je er nog maar een paar jaar geniet van.wilma23 schreef:Maar al dat overdreven en Jong overlijden was voor mij een reden om niet voor De dog te gaan.
Ik merkte het al bij wijlen onze berner: die was op haar achtste echt al rustiger geworden terwijl mijn bc's van zeven nog in de fleur van hun leven zitten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
laeken
- Zeer actief
Belle schreef:Ik vond Catootje ook een mooie dog. Ze was niet al te groot, zeker niet grof en haar oogleden mooi aangesloten. Kwijlen deed ze ook niet, ze had wel iets hangende lippen, maar niet heel overdreven.
Ik vind dit dus wel een mooie dog. De lippen zijn niet langer dan die van een jachthond en ook zijn de oren nog allert naar voren gedraaid. Hoog gedragen dus en niet van die hele lange loze flappers.
De ogen mochten wel wat dichter dus als de lippen nog iets strakker waren geweest hadden de ogen ook wat dichter gezeten denk ik. De bouw van haar vind ik ook mooi.
-
laeken
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief
Ik weet niet precies meer van welke leeftijd de foto's waren, maar Catootje had heel mooi aangesloten oogleden. Ze zijn meer gaan hangen toen ze last van haar schildklier kreeg. Haar oren werden als een fout gezienlaeken schreef: Ik vind dit dus wel een mooie dog. De lippen zijn niet langer dan die van een jachthond en ook zijn de oren nog allert naar voren gedraaid. Hoog gedragen dus en niet van die hele lange loze flappers.![]()
De ogen mochten wel wat dichter dus als de lippen nog iets strakker waren geweest hadden de ogen ook wat dichter gezeten denk ik. De bouw van haar vind ik ook mooi.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
welke van die site? nr 10 vind ik de mooiste denk ik
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat bedoel je, wat werd er als een fout gezien?Belle schreef:Ik weet niet precies meer van welke leeftijd de foto's waren, maar Catootje had heel mooi aangesloten oogleden. Ze zijn meer gaan hangen toen ze last van haar schildklier kreeg. Haar oren werden als een fout gezien
-
Ria8653
- Actief
Dat staat er toch? "Haar oren werden als een fout gezien".Marjoleine schreef:Wat bedoel je, wat werd er als een fout gezien?Belle schreef:Ik weet niet precies meer van welke leeftijd de foto's waren, maar Catootje had heel mooi aangesloten oogleden. Ze zijn meer gaan hangen toen ze last van haar schildklier kreeg. Haar oren werden als een fout gezien
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik wil weten wat er dan als fout werd gezien.Ria8653 schreef:Dat staat er toch? "Haar oren werden als een fout gezien".Marjoleine schreef:Wat bedoel je, wat werd er als een fout gezien?Belle schreef:Ik weet niet precies meer van welke leeftijd de foto's waren, maar Catootje had heel mooi aangesloten oogleden. Ze zijn meer gaan hangen toen ze last van haar schildklier kreeg. Haar oren werden als een fout gezien
Niet dat ze ze hád, mag ik aannemen. Couperen is al even verboden namelijk.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Tref je net zo'n klootzakje waarvan je je afvraagt wanneer hij nu eindelijk eens het loodje legtbouvierpoedel schreef:Snap ook niet waarom niet iedereen voor een bastaard gaat die 17 kan worden.
- Belle
- Zeer actief
Dat haar oren niet vlak aansloten, maar een eindje van hoofd afstonden. Flaporen dusMarjoleine schreef:Wat bedoel je, wat werd er als een fout gezien?Belle schreef:Ik weet niet precies meer van welke leeftijd de foto's waren, maar Catootje had heel mooi aangesloten oogleden. Ze zijn meer gaan hangen toen ze last van haar schildklier kreeg. Haar oren werden als een fout gezien
- ranetje
- Zeer actief
laeken schreef:[Ik vind dit dus wel een mooie dog. De lippen zijn niet langer dan die van een jachthond en ook zijn de oren nog allert naar voren gedraaid. Hoog gedragen dus en niet van die hele lange loze flappers.![]()
Welke jachthond heb je hier op het oog?
De Retrievers toch niet, daar zijn de lippen echt minder lang en de meeste Staande honden hebben ook echt niet zulke lange lippen.
Ik vind Catootje wel een mooie Dog
- ranetje
- Zeer actief
Dan kunnen die beter bij name genoemd wordenNanna schreef:Wat dacht je van een Bracco Italiano of een Bloedhond.ranetje schreef: Welke jachthond heb je hier op het oog?
Er zijn volgens mij meer jachthondenrassen zonder hangende lippen dan met.
Dus "de lippen van een jachthond" lijkt me niet kloppen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
ik vind wel dat bij veel labradors (reuen, vooral) de lippen ook wat los zijn tegenwoordig. Ik vind dat niet mooi en ook niet echt passend, zoveel lip. Ik vind het bij Pom al op het randje haha, en bij Charlie vallen de lippen tot nu toe wel mee maar die heeft dan weer hele losse oogleden. Dat zal nog wel iets bijtrekken hoor, maar Pom heeft dat nooit gehad