Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kind mee naar het bos

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje
Aantal honden: 2

kind mee naar het bos

Ongelezen bericht door sonja »

Mijn zoon en ik gaan zo'n 4 ochtenden per week samen naar het bos met de hond.
Hij is 3 jaar oud, maar groot en stevig voor zijn leeftijd, en loop makkelijk een ronde van 3 kwartier mee.
Hij vind het prachtig, allemaal slakken en vliegbeesten, en heeeel veel stokken :D
Maar na het rondje van vandaag weet ik niet of ik hem nog wel mee moet nemen :boos:

We wandelen het bos in, ik klik onze hond los en hou max(mijn zoon) nog even aan de hand want er loopt nog een meneer met losse hond die ik laat passeren.
Na een stukje lopen zie ik een bull terrier op me af rennen....denk nog, wat een geinig bekkie heeft die zeg, max laat zijn stok vallen en geeft mij een hand,en we lopen door, ( dat zijn de regels,zie je een andere hond, stok laten vallen en mamma een hand)
Dat beest sprint vol op max af en voor ik kan ingrijpen heeft hij een volle pootafdruk op zijn wang staan.
Ik geeft die hond een zwieper aan zijn halsband de andere kant op, maar madam komt gewoon terug in lompe volle vaart om het nog is te proberen en raakt max in zijn rug.
Kind vol pootafdrukken, hij had nog een wit shirt aan ook, geen gezicht :LOL:
maar goed, max huilen ,ik enigszins geïrriteerd, mijn hond staat zich heel klein te maken in de bosjes want die houd niet van drukdoenerij, en geen baas te bekennen :roll:
Ik wil net gaan roepen van wie dat beest is, als ik een drietal bullen met erachteraan hobbelende mevrouw het pad op zie draaien.
1 aan een flex de rest los, en je raad het al, het spul zet de pas erin om ons even liefdevol te komen begroeten.
Nu was ik voorbereid en heb ze bij ons weggebruld,waarop het zooitje bij mijn hond kwam buurten.
Beer(onze hond) zie ik heel laag en super traag verder lopen via de struiken.
Ik trek max mee langs de zooi en hoor de mevrouw nog iets roepen van "sorry maar ze luisteren voor geen meter" :80:
Zelf gil ik terug dat we het wel overleven, tja kan gebeuren, risico als je in een losloopbos loopt en er was niet echt schade dus we vergeten het maar.

Ik ben maar even rustig blijven staan en max uitgelegt dat niet alle honden naar hun baasje luisteren.
Het echt niet nog is gebeurt, en mamma de volgende keer beter zal opletten....
Zo iedereen was weer gekalmeert dus we konden verder.......kom ik dat mens aan het eind van de wandeling toch weer tegen! :gvd:

Hetzelfde senario als hier boven beschreven alleen dan plus nog 2 bull terriers erbij volgden, de mevrouw deed nog een rondje geloof ik.
Toen ik bij de auto was had ik een hysterisch gillend kind met een hand vol brandnetel blaren,
een beduust om zich heen glurende hond en een smerige broek :boos:

Mevrouw probeerde nog wel exuses te maken, maar het was wat moeilijk te verstaan door de chaos en ik was niet echt meer in de stemming :evil:

En nou is max bang voor honden, en zie ik onze gezamelijke wandelingen opgaan in rook.
Bedankt mevrouw de bull terrier fokker (dat stond op haar bus) hoop dat u een fijne wandeling heeft gehad :tong:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Aantal honden: 1

Re: kind mee naar het bos

Ongelezen bericht door cornelia »

Misschien toch even op een rustiger moment en als je kan achterhalen waar ze vandaan komt bij die mvr. langs gaan en uitleggen dat een losloopbos niet wil zeggen dat die roedel van haar daar dan maar ongecontroleerd hun gang kunnen gaan. Ik zou toch zo witheet zijn. Dat arrogante gekut............ze luisteren niet maar hier mogen ze los dus doen we dat ff lekker en schijt aan de rest. :kotz:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Het zal na 3 jaar wel opgelost zijn :mrgreen:
cornelia
Zeer actief

:LOL: :LOL: :LOL:
Er is iets gebeurt met mijn instellingen en opeens heb ik allemaal oude brol voor mijn neus.
Nee zeg......... :LOL:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

J. op een houtvlot, ik geloof niet dat het nog goed komt. Wat heb ik gedaan ??????
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Nou het was wél een idioot verhaal om te lezen. Zou als ts ook witheet geweest zijn, ben nu toch wel nieuwsgierig hoe het afgelopen is.
Renee1966
Zeer actief

cornelia schreef:J. op een houtvlot, ik geloof niet dat het nog goed komt. Wat heb ik gedaan ??????
Geen idee, heb dit nog nooit gehad op het forum. Misschien modje vragen?
cornelia
Zeer actief

Nee, ik heb het weer goed gekregen. PPfffftt. Heb weer op knopjes zitten drukken waar ik beter van afgebleven was zeker ?
Ik heb wel eens meer van die stomme dingen; reageren op iets wat op pagina 1 staat en dan daarna pas zien dat we al 8 bladzijde verder zijn zodat ik weer met die eieren na pasen kom en zo. Haha, ik ben een sukkel.

Vind ik jou wel heel scherp dat jij dat zag.

Misschien is Sonja er nog, kunnen we het haar vragen.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

cornelia schreef:Misschien is Sonja er nog, kunnen we het haar vragen.
Ze was vanochtend nog online :D
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Ik had even een helder momentje en keek bij de eerste post naar de datum.
Wie weet reageert ze hier nog.
cornelia
Zeer actief

Was zeker komkommertijd toen want niemand heeft gereageerd terwijl het toch wel weer eens een fijn topic is om lekker te kunnen ventileren over het onbegrip en de stommigheid van anderen. Ik mag dat op zijn tijd graag even doen, was er eigenlijk al een beetje mee begonnen. :mrgreen:
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Haha, er zijn altijd mensen die alleen de openingspost lezen en dan reageren, dus er komt vast nog het e.e.a. bij.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

cornelia schreef:Was zeker komkommertijd toen want niemand heeft gereageerd terwijl het toch wel weer eens een fijn topic is om lekker te kunnen ventileren over het onbegrip en de stommigheid van anderen. Ik mag dat op zijn tijd graag even doen, was er eigenlijk al een beetje mee begonnen. :mrgreen:
Kan ook een dubbel topic geweest zijn dat op de andere wel reactie kwam?
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

twinkeltje schreef:
cornelia schreef:Was zeker komkommertijd toen want niemand heeft gereageerd terwijl het toch wel weer eens een fijn topic is om lekker te kunnen ventileren over het onbegrip en de stommigheid van anderen. Ik mag dat op zijn tijd graag even doen, was er eigenlijk al een beetje mee begonnen. :mrgreen:
Jaaaa, jij mag door naar de koelkast

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... t=kind+bos" onclick="window.open(this.href);return false;
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Renee1966 schreef:
twinkeltje schreef:
Jaaaa, jij mag door naar de koelkast

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... t=kind+bos" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan kan dit topic er gewoon uit gegooid worden als de modjes het zien :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
sonja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle en een Roemeens straatratje

Ongelezen bericht door sonja »

Grappig om weer terug te lezen ! Heb de mevrouw in kwestie nog eens aagesproken zonder kind. Kwam niet echt een zinnig gesprek op gang zeg maar...... Mijn zoon is nog steeds wat huiverig als er vreemde honden op hem af stormen, maar hij is inmiddels 6 en snapt wat hij wel en niet moet doen in zo'n situatie. Maar deze aanvaring heeft nog een lange nasleep voor hem gehad. Ik ben ook voorzichtiger geworden, en ben me ,sinds die ontmoeting, wel veel bewuster geworden hoe kwetsbaar een kind dan is en hoe moeilijk je als ouder je kind dan kan beschermen. Max gaat nu naar school en de losloopronde doe ik nog steeds liever alleen onder schooltijd!
Renee1966
Zeer actief

Dat snap ik wel. Is echt niet leuk als je kind zo onder de voet gelopen wordt. Je komt dan handen te kort om goed in te kunnen grijpen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Sjit zeg, je moet je kind eigenlijk niet optillen omdat dit ze bang maakt omdat je hen dan veilig stelt, maar in zo´n geval ben je toch wel genoodzaakt. Mensen die dit hun hond laten doen maken mij zo woest he!

Nu ben jij zelf een hondenmens, maar was je dat niet geweest, dan had je nu voortaan elke hondeneigenaar woedend aangekeken omdat die z´n hond niet aan zou lijnen. Want dat krijg je dan namelijk.

Ik zelf krijg kwade blikken omdat mijn honden loslopen, om wat andermans honden gedaan hebben en hebben kunnen doen. Ik heb wel vaker mensen horen vertellen dat hun kind bang geworden was nadat een hond zomaar in de buggy gesprongen was of iets dergelijks. Ik vind dat een ernstige blunder van een hondeneigenaar.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”