Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

VeraBeerens
nieuw lid
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

wandelen

Ongelezen bericht door VeraBeerens »

Hallo,

Normaal loop ik twee tot drie keer een uur met onze hond, naast de gebruikelijke dagelijkse rondjes. Nu gaan we met de familie een wandeling van 20 km maken en is t natuurlijk leuk als Sam mee kan. Maar nu vraag ik me af of hij dat redt? Is dar niet teveel als hij dat nooit gewend is? Wat denken jullie?

Bedankt!
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: wandelen

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Hoe oud is hij en wat voor hond?
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

In mijn ervaring kan dat prima hoor :ok:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Hallo Vera, Welkom.
Je hebt een Golden van 2 jaar en ik neem aan dat jullie gewoon rustig gaan wandelen? De vraag die bij mij opkomt is; denk je dat je het zelf aan kunt, 20 km lopen ? Ben jij b.v. wel wat geoefend hierin of loop jij ook alleen rondes van 1 uur naast de gewone plasrondes ?

Ik denk dat een gezonde hond makkelijker 20 km aflegt zonder "training" dan een mens maar voor beide moet het wel te doen zijn. Regelmatig rusten en drinken, voor jou goede schoenen etc. etc. Wanneer gaan jullie ? Je zou evt. de komende tijd de wandelingen wat langer kunnen maken als je daar de kans voor hebt.

Maar voor een gezonde hond van 2 jaar zie ik geen enkel probleem hoor.

Veel plezier alvast.
Afbeelding
VeraBeerens
nieuw lid

We gaan idd rustig wandelen en houden regelmatig een rustpauze.
Zelf denk ik wel dat ik t aan kan. Mede doordat ik zo regelmatig met onze hond loop. Soms loop ik langere rondes en daarnaast loop ik heel veel op mijn werk. T was met name de vraag voor Sam.

Goede schoenen heb ik. We gaan in mei. Dus ik zou van te voren idd nog wat kunnen oefenen. Goed idee!

Bedankt!
VeraBeerens
nieuw lid

Jeannettebo schreef:Hoe oud is hij en wat voor hond?
Het is een golden retriever van ruim twee. Hij wordt in augustus drie.
-Saskia-
Zeer actief

Ik doe het regelmatig, een keer per week wandelen we zo'n 30km en ik merk helemaal niet dat ze het daar moeilijker mee hebben dan hun dagdagelijkse route. Ze kijken me na vijf uur rennen en vliegen thuis alsnog aan met een 'en wat gaan we nu doen, baas?' blik in de ogen :mrgreen:
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik denk dat het wel kan hoor, @Saskia, daar zeg je het zelf al, jij doet het regelmatig en jij en je honden zijn het dus gewend.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Jeannettebo schreef:@Saskia, daar zeg je het zelf al, jij doet het regelmatig en jij en je honden zijn het dus gewend.
Klopt, maar ik heb het ook niet opgebouwd ofzo. Ik heb op een vrije dag gewoon besloten om er maar gelijk een daguitstap van te maken en dat vonden ze prima.
Nu had ik dat natuurlijk niet gedaan als ik drie Engelse bullen had ofzo.
VeraBeerens
nieuw lid

-Saskia- schreef:Ik doe het regelmatig, een keer per week wandelen we zo'n 30km en ik merk helemaal niet dat ze het daar moeilijker mee hebben dan hun dagdagelijkse route. Ze kijken me na vijf uur rennen en vliegen thuis alsnog aan met een 'en wat gaan we nu doen, baas?' blik in de ogen :mrgreen:
Die blik ken ik idd, maar dan nadat hij met een andere hond heeft gespeeld. Moet ik nu echt al mee naar huis ...

Bedankt voor jullie hulp en advies! We gaan de wandeling lekker gezamenlijk maken.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom is vorig jaar meegeweest op wandelvakantie (Labrador, toen anderhalf) Iedere dag gemiddeld zo'n 18 km. Daarvoor hebben we wel wat geoefend maar ik heb nooit het idee gehad dat het haar moeite kostte. Ja, toen we op dag 6 van de vakantie ineens 24 km moesten, toen was ze moe, maar niet zo moe dat ze niet meer voorop liep oid hoor. Als we stopten ging ze liggen, en dat doet ze normaal niet, maar toen wel. Na het lopen in het hotel was ze wel moe en lag ze alleen maar te tukken, maar dat is ook niet erg. De volgende ochtend stond ze weer fris en fruitig klaar om te vertrekken, heel anders dan de baasjes die soms toch met wat moeite van het bed af kwamen hahaha. Vooraf af en toe een tochtje van 10-15 km gemaakt, en geen centje pijn. Beetje jonge hond in vorm kan dat wel hebben hoor
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik weet niet of ze normaal altijd los loopt (dan maken ze nogal wat meer kilometers dan hun mens), maar wellicht is het verstandig om haar de eerste kilometers van de lange wandeling aangelijnd mee te nemen. Honden hebben nogal de neiging zich in het begin leeg te lopen en weten natuurlijk niet dat ze nog heel ver moeten. Maar verder moet het geen enkel probleem zijn, leuk juist!
Afbeelding
VeraBeerens
nieuw lid

lucie schreef:ik weet niet of ze normaal altijd los loopt (dan maken ze nogal wat meer kilometers dan hun mens), maar wellicht is het verstandig om haar de eerste kilometers van de lange wandeling aangelijnd mee te nemen. Honden hebben nogal de neiging zich in het begin leeg te lopen en weten natuurlijk niet dat ze nog heel ver moeten. Maar verder moet het geen enkel probleem zijn, leuk juist!
Sam loopt idd meestal los in t bos. Een goed idee om hem in t begin vast te houden. Hij loopt normaal vaak van hot naar her en weer terug
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zou hem misschien wel gewoon de hele wandeling aan de lijn houden. Dan moet het zeker geen probleem zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”