Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
groen spul
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
groen spul
uit djerbo's plassertje.. is er behalve castratie nog een diervriendlijker middel om dit te genezen?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Re: groen spul
Genezen niet, tis nou eenmaal iets wat bij een reu hoort. De overlast verminderen kun je door pielemoos regelmatig schoon te maken met een oplossing van water met iets desinfecterends.britty schreef:uit djerbo's plassertje.. is er behalve castratie nog een diervriendlijker middel om dit te genezen?
Dat desinfecterends kan zijn: Teatreeolie, Dettol, aluin enz.
Daarnaast zijn er nog oficiële voorhuidcleaners op de markt, maar die zijn in de regel wat duurder in gebruik en het effect is hetzelfde als bij de huistuinenkeukenmiddeltjes. Wanneer er loopse teven in de buurt zijn verergert de kwaal meestal.
Castratie is geen garantie voor genezing van deze kwaal.
Schoonmaken van pielemoos gaat als volgt.
We leggen klaar:
Een grote injectiespuit (zonder naald)
Bakje water
Handdoek
desinfectant
Je maakt een schoonmaakoplossing, ik gebruik Teatreeolie, een druppel of 20 op zo'n 50ml. water. Dit neem je op met de injectiespuit. Dan leg je de reu op een handdoek op zijn zij. Dan pak je zijn voorhuidje, die trek je subtiel in de vorm van een tuitje, spuit dan voorzichtig de spuit leeg, houd het tuitje voorhuid even goed dicht en masseer met je andere hand de schoonmaakoplossing door de penisschacht zodat alles goed schoon wordt. Dan laat je het tuitje los en laat je de schacht leeglopen.
Na wat oefenen is dit 5 minuten werk

-
- Actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
- Actief
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Kan, het hoeft ook niet bij alle honden te helpen. Misschien moet je meer geven? Ik dacht dat Qyan de Dobermann van hier op het forum 2500 mg moest hebben voordat het weg was. Bij Cloris had ik genoeg aan 1000 mg, en bij Ouwe Deur zit ik tussen de 500 en 1000 mg.Novy schreef:Ik geef Ester c 1000 mg ,en nog heeft die van mij er veel last vanHutsje schreef:Vitamine C werkt vaak ook heel goed, zoek maar eens in de archieven.

-
- Zeer actief
Re: groen spul
Mijn reu heeft er nog nooit last van gehad, vind ook zeker niet dat het erbij hoort!Angelique25 schreef:Genezen niet, tis nou eenmaal iets wat bij een reu hoort. .britty schreef:uit djerbo's plassertje.. is er behalve castratie nog een diervriendlijker middel om dit te genezen?
-
- Zeer actief