Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De Borderterriër

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

63673J

Re: De Borderterriër

Ongelezen bericht door 63673J »

M@scha schreef:
Nanna schreef:
M@scha schreef:
Nanna schreef:De fokster van Charles heeft ze ook, fok er ook mee. In mijn beleving zijn alleen de teefjes leuk; reuen van dat ras vind ik vaak maar een stel chagrijnen.
Vind het wel één van de leukere terriërs, maar zoals gezegd, als ik er eentje zou vatten werd dat 100% een teef.

ik heb geen zin meer in dat wijvengezeik :ugh: ik word er zo moe van. ik ben zelf een wijf, maar ik kan gewoon niks met dat hormonale gewiebel.

eigenlijk wil ik gewoon een reu: di hedde, en da's wa ut is!
Hier loopt een reu van dat ras in de buurt. Die viel zelfs Berner Sennenhonden aan :80: Hij loopt nu alleen maar aangelijnd omdat het zo'n aangebrande chagrijn is.
Ik zou dat niet zoeken hoor....

lola vond die groterts het leukst. die kon je zo leuk in de tenen nippen :mrgreen:

het blijven natuurlijk wel terriers. supersociaal ga je dat waarschijnlijk niet krijgen.
Die kans is groot. Maar dat geeft op zich toch ook niks? Er zijn altijd wel honden waar ze leuk mee kunnen spelen, en de rest lopen we gewoon langs, zij doet dat uit zichzelf of omdat ik het zeg, wat ik dan baseer op het type hond dat er aan komt.
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Hamilton schreef:
Laura84 schreef: Je kan, als je wilt, een keer bij onze hondenschool komen kijken, de eigenaar fokt ze dus we hebben hordes van dat spul rond lopen. Kan je meteen zien hoe ze het in de training doen
Yvonne? :wink: Bobo van "Biet" komt daar ook vandaan, misschien hem ook eens vragen?
Inderdaad. Ik heb Bobo daar een keer gezien, is een kyloes hondje.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Abbey en Ozzie
Actief

Ongelezen bericht door Abbey en Ozzie »

Pff.. Ik kijk naar een paar foto's van een border terriër en zou bijna overtuigd zijn dat er dus wel border in Ozzie zou zitten. (Vooral een van Ozzie haar broertjes lijkt sprekend!) Maar dat zou helemaal niet erg zijn! Want een leukerds! :I:
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Laura84 schreef:
Hamilton schreef:
Laura84 schreef: Je kan, als je wilt, een keer bij onze hondenschool komen kijken, de eigenaar fokt ze dus we hebben hordes van dat spul rond lopen. Kan je meteen zien hoe ze het in de training doen
Yvonne? :wink: Bobo van "Biet" komt daar ook vandaan, misschien hem ook eens vragen?
Inderdaad. Ik heb Bobo daar een keer gezien, is een kyloes hondje.
Yep, fokker is een aanrader.
Maar verder; niet aan beginnen.

Laat ze vooral niet populair worden; is nog een erg oorspronkelijk (werk-)hondje.
En met name dat maakt ze leuk.

(Heb die rasomschrijving gelezen: hij klopt wel).
Bobo gaat vooral z'n eigen gang, maar dat heeft volgens mij ook alles te maken met dat ie samen leefde met echt grote honden (: Biet in de letterlijke zin, Layla qua energieniveau).
Geen enkel probleem, maar hij komt pas echt los als de andere honden wat meer van gelijk kaliber zijn.

In vergelijking met de Engelse Staf, zijn ze wellicht wat minder uitgelaten, meer stoïcijns.
Maar het zijn wel echte Terriërs, met alles wat je dan kan bedenken.
Wiel
Biet
Zeer actief

Heavy schreef:Hier loopt er ook eentje in het dorp en dat is de schrik van het dorp :80:
Een reu ook en die heeft een Rotweiller aangevallen wat natuurlijk niet zo slim was .
Hij is erg hitsig en er komt enorm veel geluid uit als hij een kat ziet :ugh:

Maar ik vind het wel leuke hondjes :D
Ken dat: Bobo heeft wel eens een Bordeaux Dog aangevallen (had Biet toen niet bij me), was daar niet blij mee.
Bordeaux Dog was in eerste instantie wat beduusd van die kleine furie, wat me de tijd gaf hem aan te lijnen.
Maar zo maf zijn ze dus wel.
Wiel
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

M@scha schreef:
Pepie schreef:Ik zeg niks want hij staat hier op het velanglijstje bij mijn partner.

en jij wil niet? of wel? en waarom wel of niet?

talk to me pepie!! :jank:
Nee ik wil niet maar ik wilde Vlo ook niet en die heeft ook mijn om zijn vinger kunnen winden.
Bij terrier denk ik aan een hond die moeilijk gaat luisteren vecht..allemaal vooroordelen wellicht maar ik wil er geen.Zo is Vlo ook gekomen want ik was op zoek naar een pup maar hij is gek op kleine hondjes met karakter...dan maar die teckel dacht ik toen maar geen terrier.
Afbeelding
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

De twee borders die ik heb meegemaakt waren kleine knorrepotjes. Maar dat waren twee reuen op leeftijd.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik ken een teefje. Heel lief en heeft de neiging deemoedsplasjes te doen.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Bij ons vlakbij heeft een man er 3 gehad. De man was zelf van ik loop en honden ook maar vast ergens anders en zie ze wel weer een keer :roll:
Het teefje wat hij had was een heel vriendelijk hondje naar mensen en had totaal geen interesse in andere honden; ze ging ze uit de weg.
Het reutje luisterde voor geen meter; wel sociaal met andere honden; geen ruziezoeker maar liet het kaas ook niet van zijn brood eten en heel vriendelijk naar alle mensen die hij tegenkwam.
Nu heeft hij een nieuw teefje omdat de oudste overleden is. Ze is vriendelijk naar iedereen, begroet je enthousiast. Luistert echt compleet niet en heel sociaal met andere honden.
Met een baas die meer interesse toont denk ik dat het hele leuke honden zijn.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Nanna schreef:
Lothian schreef:Ik ken een teefje. Heel lief en heeft de neiging deemoedsplasjes te doen.
Die drie die ik ken doen dat ook ;-) Niets dan vriendelijkheid en sociaal gedrag alom ;-) Soms zelfs wat té.
Die van mijn broertje ook. Een reutje en de sociaalheidheid zelf.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik vind ze erg gaaf :I:
Het zijn wel terriers natuurlijk, dus pittig, niet supergehoorzaam en ze hebben een neus.

In het bos waar ik vroeger altijd liep was er altijd een vrouw met een border. Zij was altijd op de fiets (ze was al wat ouder, dus dit was een goede manier om hem bij te kunnen houden). Ze had hem een bel aan de halsband gebonden, want hij ging nog wel eens zijn neus achterna, maar nooit ver. En doormiddel van de bel kom ze altijd horen dat hij nog in de buurt was.
Het was een pittig ding, maar niet dat hij alle honden ging aanvallen ofzo.

Ik zou er zelf ook wel 1 willen hebben, maar dat gaat niet samen met mijn kippen en konijnen ben ik bang.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Stuur anders Flevo Border een pb :wink: Kiyoshi heeft haar hond goedgekeurd :mrgreen:

Afbeelding

Haar teef is wel socialer dan haar reu volgens mij.

Wat vind je van patters?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

De exemplaren die ik tegen kom zijn heel erg relaxt, bemoeien zich met niks of niemand anders, en hobbelen in de buurt mee met de baas of paarden. Geen idee of dat dan reuen of teven zijn overigens.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Borders geen ervaring mee, maar ze zullen allemaal wel wat eigenwijs en pittig zijn :wink: die kleine terriërs, maar daarom zijn ze juist zo leuk en ze zijn goed trainbaar en als ze een keer willen knokken til je ze zo op, geen probleem :wink:
Wel zou ik heel goed kijken waar je een Border haalt omdat er 'krampers' ( CECS) in veel lijnen zitten, of eigenlijk hebben veel fokkers er nog nooit van gehoord :hmmm: :ugh:
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Eens met Alma.
Kvind t wat nikserige hondjes.
Blijf jij nu maar bij de Duitse Pinscher, zit veel meer leven in!
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik vind ze leuk. Maar ik hou dan ook wel wat een groot karakter in een klein hondje. :mrgreen:
De Borders die ik ken zijn trouwens allemaal prima hondjes, geen rare dingen als vechten ofzo hoor. Tsjah, de reuen kunnen wat hanig zijn maar dat is niet alleen onder de Borders zo.....
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

*Esther schreef:Eens met Alma.
:80:
dit zeg je niet tegen mij toch?

het trekt mij el eigenlijk. actief ding, niet te groot. ik merk dat ik steeds kijk naar de JR, parson en border.

ik las over de smous. ook bekeken, maar als ik dat allemaal lees dan is er op dat ras geen pijl te trekken qua gedrag en uiterlijk. nog niet echt eenduidig.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb er heel wat op tafel gehad om te plukken in de afgelopen 30 jaar en het zijn leuke hondjes ,over het algemeen inschikkelijker en vriendelijker dan de meeste terriers. De ene fokker zal ze iets feller fokken en de andere wat inschikkelijker maar wat ik van zze ken zijn ze over het grootste deel redelijk sociaal en vriendelijk . Zelfs op tafel met plukken geven de meeste geen verzet met bijten grommen en hufter gedrag zoals veel terriers.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

M@scha schreef:
Ja, wel....Ik weet dat ik daar eens een foto van voor je geplaatst heb in een topic waarin je je ook aan het oriënteren was. Toen vond je ze mooi in ieder geval, dat weet ik nog. Vandaar mijn opmerking.
Maar hoe lang dat topic geleden is, geen idee :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

*Esther schreef:
M@scha schreef:
Ja, wel....Ik weet dat ik daar eens een foto van voor je geplaatst heb in een topic waarin je je ook aan het oriënteren was. Toen vond je ze mooi in ieder geval, dat weet ik nog. Vandaar mijn opmerking.
Maar hoe lang dat topic geleden is, geen idee :wink:
haha oke! ja mooi vind ik ze. maar dat is niet mijn ras. :engel:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ze zijn zoooo leuk! Wie weet dat ik ooit overstap op een BT. Ze zijn niet echt fanatiek, zeker niet voor een border terrier. Leuke allemansvrienden in het algemeen.
Perry en Noah

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

duitse herder schreef:Ze zijn zoooo leuk! Wie weet dat ik ooit overstap op een BT. Ze zijn niet echt fanatiek, zeker niet voor een border terrier. Leuke allemansvrienden in het algemeen.
Euh :scratch: ? Terriër bedoel je zeker?
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Zamunda schreef:
duitse herder schreef:Ze zijn zoooo leuk! Wie weet dat ik ooit overstap op een BT. Ze zijn niet echt fanatiek, zeker niet voor een border terrier. Leuke allemansvrienden in het algemeen.
Euhhhh ja :mrgreen: Het zijn geen terriërs met bijbehorende felle karakters. Ik wilde even testen of er iemand wakker was en ja dat ben je :mrgreen:
Perry en Noah

Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik vind het ook erg leuke hondjes, ken er een paar en heb ook op het punt gestaan om er 1 aan te schaffen.
Alleen het gedoe bij de rasvereniging stond me tegen, via hen moet je op een lijst als ik het me goed kan herinneren en dan wordt je zo door geplaatst naar een fokker. En ik wil gewoon graag zelf de combinatie kunnen uitkiezen en contact met de fokker.

Geen idee of dat nu zo nog is.
De manchester terriër vind ik ook erg leuke hondjes, pittig, scherp, maar niet zo hard als de stafford. Misschien dat die er hier ooit nog komt.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

duitse herder schreef:
Zamunda schreef:
Euhhhh ja :mrgreen: Het zijn geen terriërs met bijbehorende felle karakters. Ik wilde even testen of er iemand wakker was en ja dat ben je :mrgreen:
Hahaha, jaja :hmmm: .
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Er zijn zat fokkers waar je zelf op de lijst kan volgens mij.
Ik vind het leuke hondjes maar wat eenzelvig (logisch gezien de achtergrond) en de reutjes zijn behoorlijk mansig vaak.
De teefjes zijn enorm leuk: gezellig en aanhankelijk, mens- en hondsociaal en veel mensgerichter dan de heren.
In lang net alle rassen zit zo'n groot verschil maar bij de BT's valt het echt op.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Biet
Zeer actief

Nanna schreef:
Marjoleine schreef: De teefjes zijn enorm leuk: gezellig en aanhankelijk, mens- en hondsociaal en veel mensgerichter dan de heren.
In lang net alle rassen zit zo'n groot verschil maar bij de BT's valt het echt op.
Dat bedoel ik. De teven bij dat ras vind ik 100x leuker dan de reuen. Ik heb niet zoveel met dat gechagrijn.
Nou heb ik geen vergelijk met teven, maar toch zou ik Bobo niet als chagrijn omschrijven.
Vind hem makkelijk in de omgang met andere honden; wellicht patserig in de eerste 30 seconden, maar dat interpreteer ik meer als een manier van aftasten.
In ieder geval niet agressief, al laat hij zich ook niet de kaas van z'n brood eten.
En ja, hij trekt vooral z'n eigen plan, maar hij komt bij mij ook vooral grotere honden tegen.
Ik vind dat wel leuk, een hond die duidelijk is in wat ie wel en niet leuk vindt en dat dan ook gaat doen.
Het enige wat ik als groot tegenargument bij de aanschaf van een Border Terriër kan bedenken, is de sterk aanwezige jachtdrift.
Wiel
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”