Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boomer de Tibetaanse Terrier.
Moderator: moderatorteam
-
&nicole
- Zeer actief
-
Neeltje
Re: Boomer de Tibetaanse Terrier.
Lotje was daar ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed in.Yeufke schreef:Schattig.![]()
Prima oefenplaats voor de tunnel naar Tibet.
https://www.youtube.com/watch?v=LZvx0soeqWk
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Tibetaanse-Terrier
- Aantal honden: 1
Dat is een best gat. Gooi je dat steeds weer dicht of is dat van langere tijd. Boomer is hier ook al bezig aan zo'n project. Die probeert namelijk onder de schutting door te graven.
Soms is ie ook heel lief, vooral als ie ligt te slapen. Dat kun je op zo'n luxe kleed ook heel goed natuurlijk. Maar je hoeft er ook niet helemaal op te liggen.

Soms is ie ook heel lief, vooral als ie ligt te slapen. Dat kun je op zo'n luxe kleed ook heel goed natuurlijk. Maar je hoeft er ook niet helemaal op te liggen.

Eigenwijs is ook wijs.
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
Ondertussen hebben we al 2 keer een gat dichtgemaakt.

En ook wat frisbees aangeschaft. Daar heeft ie al veel lol in. Ook komt ie hem netjes terugbrengen en gaat zitten wachten tot ie weer weg gegooid wordt.

En ook wat frisbees aangeschaft. Daar heeft ie al veel lol in. Ook komt ie hem netjes terugbrengen en gaat zitten wachten tot ie weer weg gegooid wordt.

Eigenwijs is ook wijs.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Super dat Boomer ze ook zo goed terugbrengt.
Lukt hier helaas helemaal niet.
Leuke foto's weer.
Leuke foto's weer.
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
Ondertussen weer een paar weken verder. Boomer is al aardig gegroeid. Hij is nu 32cm en weegt zo'n 6 kilo. Ook weer wat foto's gemaakt natuurlijk.

Eigenwijs is ook wijs.
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
Ondertussen is Boomer al aardig gegroeid. Het is niet de snelste groeier maar hij weegt nu toch al iets meer dan 8 kilo. Hij is nu 36cm en is dus al aardig onderweg naar zijn volwassen maat.
Graven in de tuin is nog steeds een grote hobby van Boomer.
Klimmen op de rotsen vind ie ook leuk.
En toch onschuldig blijven kijken hè.
Graven in de tuin is nog steeds een grote hobby van Boomer.

Klimmen op de rotsen vind ie ook leuk.

En toch onschuldig blijven kijken hè.

Eigenwijs is ook wijs.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Yeufke
- Zeer actief
Hallo knapperd. 
-
&nicole
- Zeer actief
Wauw hij wordt al knap! Die punkharen 
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Ik denk dat ik verliefd geworden ben.
Wat een pracht hond en wat een gave kleur. Vooral de achterpoten.
Wat een pracht hond en wat een gave kleur. Vooral de achterpoten.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Wat een leuk ventje 
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de leuke reacties. Onderweg tijdens wandelingen krijgen we ook altijd veel reacties. Mensen zijn helemaal uitgelaten als ze hem zien. En Boomer vind het allemaal even prachtig natuurlijk. 
Eigenwijs is ook wijs.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
Boomer is weer wat gegroeid. Nu 9 kilo en 38cm. Ondertussen al vaak naar Appelscha de zandvlakte op geweest en ook vandaag was het weer zover. Was een mooie eerste dag van deze lente-maand. Wel erg veel wind. Maar dan waai je ook lekker uit.

Eigenwijs is ook wijs.
-
&nicole
- Zeer actief
Gaat hard! 
Hoe gaat het met luisteren? Heeft hij al een beetje van die Tibetaanse bananen in zijn oren?
Hoe gaat het met luisteren? Heeft hij al een beetje van die Tibetaanse bananen in zijn oren?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wat een leuk hondje.
Loopt hij nooit los?
Loopt hij nooit los?
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
Oh? Zijn dat bananen?
Die zitten er volgens mij standaard in. Maar als ie speelt wil ie wel luisteren, want dan is het leuk.
Boomer loopt ook wel eens los. Maar met andere honden die ook los lopen in de buurt heb ik liever de zekerheid van een riem.
Woensdag gaan we naar een nieuwe cursus en komt het met die bananen ook vast wel weer goed.
Nu weten we ook waarom mensen adviseren om een Tibetaan niet als eerste hond te nemen.
Maar ik zou het echt niet willen missen. Kijk maar naar m'n onderschrift.
Boomer loopt ook wel eens los. Maar met andere honden die ook los lopen in de buurt heb ik liever de zekerheid van een riem.
Woensdag gaan we naar een nieuwe cursus en komt het met die bananen ook vast wel weer goed.
Nu weten we ook waarom mensen adviseren om een Tibetaan niet als eerste hond te nemen.
Maar ik zou het echt niet willen missen. Kijk maar naar m'n onderschrift.
Eigenwijs is ook wijs.
-
&nicole
- Zeer actief
Uhuh, dat zijn bananen 
Khyra had ze ook, een hele tros. Zo'n 3,5 jaar bezig geweest ze eruit te plukken maar nu ze bijna 5 is hebben we echt een wereldhondje aan haar
Wat voor cursus gaan jullie volgen? Succes ermee!
Wat bij Khyra heeft geholpen is echt óveral een feestje van maken, boos/geïrriteerd raken had totaal geen zin want dat voelde ze feilloos aan. Wat ze dan deed was nog harder rondjes rennen/weglopen/uitdagen. Doet ze overigens nog steeds, maar sinds ik altijd blij doe tegen haar en haar voor alles wat ze goed doet beloon is het een stuk makkelijker om dr uit zo'n ondeugende bui te halen. Verder neem ik altijd koekies mee, want koekies zijn leuker dan ik ooit kan zijn volgens Khyra
Als ze NU moet komen roep ik dr heel blij dat er een koekie op de grond ligt en dan komt ze direct, dat is leuker dan wanneer ik haar zeg dat ze naar mij moet komen
Inmiddels heb ik haar zo ver dat ze hele stukken los kan lopen en dat ze buiten graag achter een speeltje aan rent en deze terugbrengt. Ook beoefenen we behendigheid, en we zitten inmiddels op het niveau dat we wedstrijden zouden kunnen gaan lopen, maar dat durf ik niet aan
Verder is het echt wel Tibetaans hoor, dat ondeugende/ niet luisterende. Maar dat maakt ze ook zo leuk, het zijn net kinderen af en toe met hun eigenwijze karaktertjes. Het wordt echt minder wanneer ze ouder worden
Probeer goede vriendjes met hem te worden en wat te vinden om hem te motiveren het goed te doen. En vooral ook hard proberen te lachen om zijn streken 
Khyra had ze ook, een hele tros. Zo'n 3,5 jaar bezig geweest ze eruit te plukken maar nu ze bijna 5 is hebben we echt een wereldhondje aan haar
Wat voor cursus gaan jullie volgen? Succes ermee!
Wat bij Khyra heeft geholpen is echt óveral een feestje van maken, boos/geïrriteerd raken had totaal geen zin want dat voelde ze feilloos aan. Wat ze dan deed was nog harder rondjes rennen/weglopen/uitdagen. Doet ze overigens nog steeds, maar sinds ik altijd blij doe tegen haar en haar voor alles wat ze goed doet beloon is het een stuk makkelijker om dr uit zo'n ondeugende bui te halen. Verder neem ik altijd koekies mee, want koekies zijn leuker dan ik ooit kan zijn volgens Khyra
Inmiddels heb ik haar zo ver dat ze hele stukken los kan lopen en dat ze buiten graag achter een speeltje aan rent en deze terugbrengt. Ook beoefenen we behendigheid, en we zitten inmiddels op het niveau dat we wedstrijden zouden kunnen gaan lopen, maar dat durf ik niet aan
Verder is het echt wel Tibetaans hoor, dat ondeugende/ niet luisterende. Maar dat maakt ze ook zo leuk, het zijn net kinderen af en toe met hun eigenwijze karaktertjes. Het wordt echt minder wanneer ze ouder worden
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
Al die kenmerken heeft onze Boomer ook. Maar als hij los loopt luistert hij beter. Als ie dan ver weg loopt en je roept op een (inderdaad) vrolijke manier komt ie heel snel weer terug. Frisbeen ist ie ook gek op. En op vrouwtjes ook trouwens.
Meneer heeft al aardig door hoe je dat aanpakt. En dat is eigenlijk de enige echt slechte eigenschap. Maar op deze nieuwe puppycursus komt dat probleem ook aan de orde en misschien vinden we dan een manier om hem makkelijker op andere gedachten te brengen.
Vooral vrolijkheid maakt een goede indruk op de Tibetaan. Straffen gaat echt niet werken. Dat is alleen maar leuk. Maar daar waren we door de fokker al voor gewaarschuwd. En dat maakt dit ras ook een echte uitdaging. En dat is heel lerg leuk. Tijdens een wandeling gaan en blijven zitten is geen probleem. Het maakt ook niet meer uit wanneer ik zit zeg. Hij gaat dan eigenlijk meteen zitten. Alleen met een andere hond (lees vrouwtje) in de buurt gaat ie dat dus echt niet doen.
Maarja wij mannetjes zijn ook erg snel afgeleid natuurlijk hè.
Meneer heeft al aardig door hoe je dat aanpakt. En dat is eigenlijk de enige echt slechte eigenschap. Maar op deze nieuwe puppycursus komt dat probleem ook aan de orde en misschien vinden we dan een manier om hem makkelijker op andere gedachten te brengen.
Vooral vrolijkheid maakt een goede indruk op de Tibetaan. Straffen gaat echt niet werken. Dat is alleen maar leuk. Maar daar waren we door de fokker al voor gewaarschuwd. En dat maakt dit ras ook een echte uitdaging. En dat is heel lerg leuk. Tijdens een wandeling gaan en blijven zitten is geen probleem. Het maakt ook niet meer uit wanneer ik zit zeg. Hij gaat dan eigenlijk meteen zitten. Alleen met een andere hond (lees vrouwtje) in de buurt gaat ie dat dus echt niet doen.
Maarja wij mannetjes zijn ook erg snel afgeleid natuurlijk hè.
Eigenwijs is ook wijs.
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
En Boomer wordt alsmaar groter. Hij is nu zo'n 40cm en tegen de 10 kilo. Op curcus gaat ook goed. Het is prachtig om te zien hoe makkelijk hij iets leert. Alleen moet je echt heel consequent zijn met het blijven opletten. Maar met wat lekkers en een clicker gaat dat helemaal goed.
Wat plaatjes bij dit verhaaltje.....

Wat plaatjes bij dit verhaaltje.....

Eigenwijs is ook wijs.
- Moira1986
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Wat een knapperd! Ik heb bij mijn ouders ook een Tibetaanse Terriër gehad. Ze is uiteindelijk 15 geworden. We hebben zoveel plezier van haar gehad. Leuk om mee te kijken hoe jouw Boomer het doet
.
-
&nicole
- Zeer actief
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Marie-Josée
- Erelid
- De Tibetaan
- Vaste gebruiker
Dat koppie zegt precies hoe hij is. Vanmorgen moest ik met de auto naar de garage en toen heb ik een uur met hem gelopen en geoefend. Ging zelfs al zo goed dat de lijn slap bleef bij het paseren van een andere hond. Wel gelijk kijken voor een koekje natuurlijk. Maar die krijgt die dan natuurlijk ook. En daar wordt je dan blij van. 
Eigenwijs is ook wijs.
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Hij is leuk!
-
Neeltje
Hij begint mooi te worden en zo te lezen, zal het een flinke jongen gaan worden!