Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een tijdje brokken proberen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Een tijdje brokken proberen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Leonie. schreef:
dagmar88 schreef::mrgreen: Hoe kan hij op één dag 8 verschillende merken brokken afkeuren?
:mrgreen:

1. Je opent de zak.
2. Je doet wat brokjes in je hand.
3. Je laat Lou eraan snuffelen en afkeurend kijken.
4. Je zet de zak weg en pakt de volgende.

En 8x herhalen.

Alleen bij Farmfood at hij ervan, en bij Orijen met lange tanden. Ik heb alle zakken nog wel hoor, zodat ik over een paar dagen nog eens kan proberen.

:wink: Dan ben je er dus ook een ding van aan het maken.
Gewoon als het etenstijd is een bak voer neerzetten.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Heavy schreef:Als je 8 verschillende brokken in een voerbal gooit eet hij ze misschien wel :wink:
Of als je ze meeneemt en tijdens het wandelen uitdeelt .
Hoeveel eet hij normaal op een dag en hoe vaak en hoeveel weegt hij?

Ja, ik ga het zeker nog op een andere manier proberen aan te bieden.

Hij eet van KVV 100 - 150 gram per dag. Hij is ruim 7 kilo. Van Farmfood zou hij volgens de verpakking ongeveer 100 gram moeten krijgen. Ik weet niet of ze er dan rekening mee houden dat hij ook nog kluifjes en dergelijke krijgt... Maar goed, ik zie vanzelf wel of hij dikker of dunner wordt.
Laatst gewijzigd door Leonie. op 02 apr 2015 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Leonie.
Zeer actief

dagmar88 schreef: :wink: Dan ben je er dus ook een ding van aan het maken.
Gewoon als het etenstijd is een bak voer neerzetten.
Hoezo dan?
Hij vindt het juist altijd leuk als ik een verpakking open maak en hij er iets uit krijgt, is volgens mij de beste manier om hem nieuwsgierig te maken.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Tsja, als het gaat zoals bij Elco, dan zegt het echt heel weinig zo'n test als jij gedaan hebt. Elco eet de ene dag iets wat hij de dag ervoor nog absoluut weigerde. En soms moeten er weken tussen zitten. Hij was dol op hertenbot. Dus koop ik eens een hertennek. Die kon ik vervolgens weggooien, want meneer bliefde het niet... Wildmix van Lotgering ging er met lange tanden in. Paar weken later smulde hij er van en wilde wel een dubbele portie. Ene keer wil hij dolgraag vis hebben, andere keer haalt hij er z'n neus voor op.
En ook met brokken. Ene keer dol op de farmfoodbrokken, volgende keer legt hij ze allemaal aan de kant. Acana adult weigerde hij eerst, vindt hij nu lekker als beloningsbrok.
Ik zou gewoon kijken waar hij het goed op doet. En je niet te druk maken als hij niet wil eten. Af en toe een dagje vasten schijnt wel gezond te zijn voor honden
Leonie.
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Tsja, als het gaat zoals bij Elco, dan zegt het echt heel weinig zo'n test als jij gedaan hebt. Elco eet de ene dag iets wat hij de dag ervoor nog absoluut weigerde.
Daarom bewaar ik het voer ook. Maar kleine kans dat hij de andere merken ooit gaat eten hoor. Er is inderdaad wel kans dat hij FF ineens ook niet meer wil, maar volgens mij is dat dan uit 'verveling' zeg maar.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Welke KVV gaf je hem trouwens?
Leonie.
Zeer actief

Moeilijk te zeggen, want vaak at hij maar een paar happen en soms at hij een grote bak leeg. Ik denk gemiddeld 100-150 gram. Het is ook wel een tijdje 200 geweest bijvoorbeeld.

En Elco?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Ik vroeg niet hoeveel, maar welk merk ;)
Elco kreeg eerder 125 gram, maar z'n taille begon zich iets te veel te vullen. En hij at ook vrij traag, liet het vaak lang staan. Dus nu krijgt hij 100 gram. Dat lijkt wat beter te gaan. En dan krijgt hij nog brokjes als beloning, en dat kan bij zo'n kleine hond natuurlijk ook behoorlijk oplopen als je niet uitkijkt...
Leonie.
Zeer actief

Oh sorry!
Hij kreeg zijn eerste jaar Darf Eko en daarna meestal Smuldier. Darf lust hij niet meer :roll:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Smuldier gebruikt geen bot als calcium-leverancier. Het zou kunnen zijn dat z'n ontlasting beter wordt als je ofwel andere kvv zou proberen ofwel regelmatig een kippennek erbij zou geven. En dan voor het gemak afwisselen met brok, zodat je dat ook kunt geven als je op vakantie gaat of als Lou uit logeren gaat.
Elco was ook erg wisselend met de smuldier en rodi. At hij 1 of 2 dagen en dan wilde hij het niet meer. Lotgering gaat wel goed, mooie ontlasting (en lekker weinig ;) ) en omdat je zo heel veel smaken hebt, is het ook gemakkelijk om af te wisselen. Elco houdt ook erg van afwisseling... Maar bij hem zit de afwisseling dus in de verschillende diersoorten die in z'n kvv verwerkt zijn. Gisteren had hij bijvoorbeeld de totaalvoer met vis (rund, lam, kip en vis), vandaag de gewone totaalvoer (dus de vis ontbreekt). Overmorgen krijgt hij denk ik weer een keer wildmix en daarna totaalvoer met extra kip of met pens.
Leonie.
Zeer actief

Gek, er zitten wel stukjes bot in?
Kippennek eet Lou niet (vaak geprobeerd) en Smuldier is momenteel echt de enige KVV die hij (meestal) lust. En daarbij kun je dus ook afwisselen met verschillende smaken/soorten.

Dus ik ga voor nu maar een tijdje Farmfood proberen en kijken hoe dat bevalt. Later misschien afwisselen met KVV.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nee er zit geen bot is dat is vet ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Leonie.
Zeer actief

Ohh jemig haha! En ik me maar druk maken om het feit dat hij de stukjes bot liet liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”