Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe werken wachtlijsten precies?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Kimmsanity
nieuw lid
Aantal honden: 0
Contacteer:

Hoe werken wachtlijsten precies?

Ongelezen bericht door Kimmsanity »

Ik weet niet of dit hier hoort, maar zoals de titel zegt; hoe werken wachtlijsten precies? Maak je kennis met de honden en de baasjes (fokkers) en kiezen ze dan degenen uit die (volgens hun) het meeste recht hebben op een pup, of is het gewoon wie zich het eerst meldt, wie als eerste een pup mag uitzoeken? Ik sta zelf namelijk in een wachtlijst, haha.
Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Re: Hoe werken wachtlijsten precies?

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Ligt eraan om welk ras en welke fokker(s) het gaat :wink: Als je toch al bij een fokker op de wachtlijst staat, kun je het toch gewoon aan die persoon vragen hoe hij/zij te werk gaat? Als ik een nestje zou fokken, zou het wel een 'eis' zijn dat mensen die interesse in een pup hebben eerst op bezoek komen zodat ik kan zien wat voor vlees ik in de kuip heb en of ik je überhaupt wel op mijn wachtlijst wil hebben.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Dat hangt heel erg van de fokker af. Ik zou het dus even navragen bij de fokker waarbij je op de wachtlijst staat. Of sta je bij een rasvereniging op een wachtlijst? Ik weet dat bij bijvoorbeeld de stabij je via de rasvereniging op de wachtlijst kan staan. Daar is het dat de fokkers als ze via de rasvereniging fokken, ze de helft van de pups via deze pupbemiddeling moeten plaatsen. Hier geldt in principe dat degene die bovenaan staan worden voorgesteld aan elkaar. Daarna moet er nog wel een wederzijdse klik zijn om in aanmerking te komen voor een pup.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Kimmsanity
nieuw lid
Contacteer:

Oké, bedankt! Ik sta op de wachtlijst bij een Samojeden fokker, en ik ga over 2 weken samen met mijn vriend langs om kennis te maken met de honden en de baasjes. Ik zal het dan wel even navragen. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit. Ook ben ik benieuwd welke vragen ze ons op dat moment zullen stellen.
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sientje »

Ligt inderdaad heel erg aan het beleid van de fokker. Ik stond op de wachtlijst voor een Tamaskan pup en bij die fokker werd er gevraagd een uitgebreide vragenlijst in te vullen en als je dan geschikt lijkt, wil ze ook graag kennismaken met jou en je gezin.
Dan hangt het ook nog van de pups af of er daadwerkelijk eentje bij zit die bij je gezin en wensen past... De pups ondergaan een puppytest met een x aantal weken en daaruit halen ze dan belangrijke karaktereigenschappen. Hoe dat precies werkt weet ik niet. Aan de hand van die test worden de pups toegewezen aan de mensen op de lijst. Je mag dus niet zelf kiezen. Ik heb mezelf er vanaf laten halen voor de pups er waren omdat ik toch voor een herplaatser ging, maar heb wel de geboorte van de pups en het traject erna een beetje gevolgd omdat ik hoogstwaarschijnlijk voor een pup uit een volgend nestje (over 4 jaar)ga. En ik weet dat één gezin teleurgesteld moest worden omdat er geen geschikte pup bij zat voor hen.
Ik vind dit een strenge, maar goede methode.
Afbeelding
Kimmsanity
nieuw lid
Contacteer:

Ohhh, goed om te weten. Nou ja, het uiterlijk van de pup interesseert mij vrij weinig, als de gezondheid en het karakter maar goed is. En in mijn ogen lijken alle Samojeden op elkaar. Ik zie dus wel hoe dit gaat lopen. Het schijnt dus nogal te verschillen, haha. Hartstikke bedankt voor de antwoorden, allen!
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”