Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond in tent?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
hond in tent?
hallo wij hebben dit jaar voor het eerst een tent ekocht en gaan dus lekker kamperen
(wij sliepen altijd gewoon in onze bus die wij verbouwden tot camper)
maar nu willlen we ons Kido wel graag meenemen en we gaan eerst ergens in april een keer preofkamperen.. om te kijken of het wel gaat met kido anders blijft hij bij mijn schoonouders zolang..
heeft er iemand nog tips hoe je dit het best kan doen?
hij is niet gewend aan een bench dus dat is geen oplossing hij kan natuurlijk wel eventueel on de bis slapen...
maar voor overdag:)
ben benieuwd of die de tent heel laat:)hoop het wel dan maggie lekker mij van de zomerL:
alle tips zijn welkom
groetje marije
(wij sliepen altijd gewoon in onze bus die wij verbouwden tot camper)
maar nu willlen we ons Kido wel graag meenemen en we gaan eerst ergens in april een keer preofkamperen.. om te kijken of het wel gaat met kido anders blijft hij bij mijn schoonouders zolang..
heeft er iemand nog tips hoe je dit het best kan doen?
hij is niet gewend aan een bench dus dat is geen oplossing hij kan natuurlijk wel eventueel on de bis slapen...
maar voor overdag:)
ben benieuwd of die de tent heel laat:)hoop het wel dan maggie lekker mij van de zomerL:
alle tips zijn welkom
groetje marije
life your life to the max:)
kido is een lieve hond
kido is een lieve hond
-
- Vaste gebruiker
Als wij een paar dagen met een tent weg gaan, laat ik shine geen seconde alleen achter.
Ik zou nooit willen meemaken, dat als ik terug kom. Mijn hondje gejat is.
Dus al ga ik naar de wc of naar een winkel ze gaat mee.
En anders blijft mijn vriend even bij haar, maar alleen achterlaten in een tent? NOOIT
Mijn vriend zijn ouders laten hun hond wel achter in de voortent, ze hebben een haak in de grond en ze gaan gewoon hele middagen weg.
Hun beredenering is dat er genoeg mensen lopen, die de hond zien.
Maarja, ze hebben ook geen hond die iemand zou willen jatten...
Ik zou nooit willen meemaken, dat als ik terug kom. Mijn hondje gejat is.
Dus al ga ik naar de wc of naar een winkel ze gaat mee.
En anders blijft mijn vriend even bij haar, maar alleen achterlaten in een tent? NOOIT
Mijn vriend zijn ouders laten hun hond wel achter in de voortent, ze hebben een haak in de grond en ze gaan gewoon hele middagen weg.
Hun beredenering is dat er genoeg mensen lopen, die de hond zien.
Maarja, ze hebben ook geen hond die iemand zou willen jatten...

-
- Vaste gebruiker
ja het is ook niet de bedoeling dattie alleen gaat blijven...
het gaat met name om snachts of ie de boel wel heel laat enzo
en of die niet teveel gaat blaffen ofzo..
als tegen elk rondlopend wezen gaat blaffen is dat natuurlijk niet echt prettig...
groetjes marije
het gaat met name om snachts of ie de boel wel heel laat enzo
en of die niet teveel gaat blaffen ofzo..
als tegen elk rondlopend wezen gaat blaffen is dat natuurlijk niet echt prettig...
groetjes marije
kido is een lieve hond
kido is een lieve hond
-
- Zeer actief
wij zijn al heel vaak gaan kamperen met Boris. Hij ligt mee in de binnentent, dus kan hij er niet uit en komt er niemand bij zonder dat ik het merk. Als hij naar buiten wil dan merk ik het ook. Hij ligt in zijn mand naast mijn matras. Het is geen waker dus blaffen doet hij niet. Vanaf dat hij merkt dat ik wakker ben, dan wil hij uit de tent uitslapen is er dus niet bij. Soms kruip ik nog even terug en dan hangt hij aan de lange lijn voor de tent, maar echt slapen doe ik dan niet meer. Overdag loopt hij los op onze kampeerplek, ik laat hem ook nooit alleen. Als er niemand is om op hem te passen en ik moet naar het toilet dan steek ik zijn leiband onder de deur 

groetjes!

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Marije,
Tips hoe je het kan oefenen, heb ik niet voor je. Ik denk dat het een hele goed idee is om eerst een keertje te gaan 'proefdraaien', zodat jullie kunnen zien of het wat is.
Wij kamperen altijd met onze dogjes en ze gaan alle drie gewoon mee in de tent. We hebben een oude De Waard tent (een Albatros) op de kop weten te tikken. De dogjes slapen dan in het voorste gedeelte en wij slapen in het slaapgedeelte en dat gaat prima. (Maar wij staan dan ook niet op een camping.
)
Tips hoe je het kan oefenen, heb ik niet voor je. Ik denk dat het een hele goed idee is om eerst een keertje te gaan 'proefdraaien', zodat jullie kunnen zien of het wat is.
Wij kamperen altijd met onze dogjes en ze gaan alle drie gewoon mee in de tent. We hebben een oude De Waard tent (een Albatros) op de kop weten te tikken. De dogjes slapen dan in het voorste gedeelte en wij slapen in het slaapgedeelte en dat gaat prima. (Maar wij staan dan ook niet op een camping.

Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij hebben met de Saarlozen,toen het er nog 2 waren ook altijd gecampeerd met de tent,ging prima.Ze vonden het heerlijk,hun eigen hol.
nu met 3 zijn we over gestapt op een caravan(tje).
Wel gaan we nooit in het hoogseizoen en eigenlijk ook niet in nederland,want daar betaal je vaak heel veel voor een hond en voel je je ook vaak nog een paria(er zullen misschien best leuke campings zijn hoor,maar ik ken ze nog niet).Met honden vind ik Frankrijk toch nog steeds het fijnst.misschien gaan we dit jaar Denemarken proberen.
Gr. Christa
nu met 3 zijn we over gestapt op een caravan(tje).
Wel gaan we nooit in het hoogseizoen en eigenlijk ook niet in nederland,want daar betaal je vaak heel veel voor een hond en voel je je ook vaak nog een paria(er zullen misschien best leuke campings zijn hoor,maar ik ken ze nog niet).Met honden vind ik Frankrijk toch nog steeds het fijnst.misschien gaan we dit jaar Denemarken proberen.
Gr. Christa
-
- Vaste gebruiker
Wij zijn járen met de 2 collie's wezen camperen op camping "de koerberg"
in Heerde (sorry reclame?)
We hadden een pyramide tent en het ging heel goed, ze liepen los op de plaats maar we lieten ze nooit alleen.
Het vreemde is dat ze thuis vaak blafferig waren en op de camping juist heel stil.
We komen nu nog steeds op deze camping maar onze vorige collie's zijn er niet meer
maar met deze collie en sheltie gaat het ook zeer goed.
We hebben nu inmiddels een caravan en de honden slapen s'nachts gewoon in de voortent.
Het scheelt ook dat deze camping ook écht een hondencamping is met volop wandel mogelijkheden zodat we soms uren wandelen en als we dan terug komen zijn de honden(en wij)moe en heb je geen kind sorry hond meer aan ze.
Groeten van Don.
in Heerde (sorry reclame?)
We hadden een pyramide tent en het ging heel goed, ze liepen los op de plaats maar we lieten ze nooit alleen.
Het vreemde is dat ze thuis vaak blafferig waren en op de camping juist heel stil.
We komen nu nog steeds op deze camping maar onze vorige collie's zijn er niet meer

We hebben nu inmiddels een caravan en de honden slapen s'nachts gewoon in de voortent.
Het scheelt ook dat deze camping ook écht een hondencamping is met volop wandel mogelijkheden zodat we soms uren wandelen en als we dan terug komen zijn de honden(en wij)moe en heb je geen kind sorry hond meer aan ze.

Groeten van Don.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- mdv02
- Vaste gebruiker
- mirella*
- Actief
Als wij gaan slapen dan slaapt Kimo 's nachts in de voortent of bij ons en Bojky slaapt buiten aan de steak out (twee grote ijzeren pennen van 1 meter in de grond waartussen een ijzeren lijn zit, daaraan zit weer een dwarslijn die naar de halsband gaat). Overdag liggen beide honden aan de steak out op de momenten dat we niet op pad gaan.
We nemen ze wel overal mee naar toe, alhoewel als wij gaan douche ofzo dan blijven ze wel bij de tent liggen. Maar ja Bojky is ook geen hond die iemand zomaar mee neemt.
We nemen ze wel overal mee naar toe, alhoewel als wij gaan douche ofzo dan blijven ze wel bij de tent liggen. Maar ja Bojky is ook geen hond die iemand zomaar mee neemt.
-
- Vaste gebruiker
Ik heb met 2 honden in de tent geslapen zonder enig probleem. En chanouk was toen pas een 6 maanden oud. Maar ze sliep mooi naast me en Kelly aan de andere kant op een tweepersoonluchtbed; T'was heel gezellig en warm! Echt héél leuk om te doen! Ze hadden het nog nooit eerder gedaan. 

Waar werd oprechter trouw dan tussen man en vrouw, ter wereld ooit gevonden?
Antwoord: Bij de Honden!
Quinten en Chanouk zijn verloofd!
http://users.skynet.be/stallaureas/
Antwoord: Bij de Honden!

Quinten en Chanouk zijn verloofd!
http://users.skynet.be/stallaureas/
Wij hebben zo'n piramidetent. Slaapoppervlak iets van 3x2 meter ofzo, maar dan wel met schuine 'wanden'. Met 2 goldens gaat het perfect op een luchtbedje van 1.80 hoor. Ernaast liggen hun vetbedden, maar ze gaan toch lekker tussen ons in liggen
))
Verder laten we ze uiteraard nooit alleen achter bij de tent

Verder laten we ze uiteraard nooit alleen achter bij de tent

-
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Re: hond in tent?
Onze honden slapen in het voorste gedeelt van de tent (wij hebben dezelfde tent als Karen, maar dan een slag kleiner)gekmeisje schreef:heeft er iemand nog tips hoe je dit het best kan doen?
Overdag liggen ze vast aan de "kurk" met een lange lijn.
Ik zorg dat ze altijd in de schaduw kunnen liggen en niet in het "looppad"
Als we een plaatsje op de camping zoeken letten we er altijd op dat we niet aan een pad komen te staan waar de hele dag mensen langslopen.
Ook liggen de poepzakjes klaar voor eventuele ongelukjes.
Wij laten ze nooit alleen bij de tent, douchen en afwassen doen we omstebeurt.
Sandro moest vorig jaar midden in de nacht kotsen

-
- Vaste gebruiker
het is ook niet de bedoeling dattie alleen moet blijven bij de tent.. maar het is de bedoeling dat hij niet op alles aanslaat...
en tussenons in kan helaas niet want mijn vriend is allergisch..
indezelfde ruitme gaat nog wel temeer ook omdat een tent natuurlijk contstant gelucht wordt *we hebben dan ook voor een katoenen tent gekozen)
ik ebn benieuwd
iemand nog leuke kampeerplaatsen in nederland niet te duur voor een weekendje in maart/april??
groetjes marije
en tussenons in kan helaas niet want mijn vriend is allergisch..
indezelfde ruitme gaat nog wel temeer ook omdat een tent natuurlijk contstant gelucht wordt *we hebben dan ook voor een katoenen tent gekozen)
ik ebn benieuwd
iemand nog leuke kampeerplaatsen in nederland niet te duur voor een weekendje in maart/april??
groetjes marije
kido is een lieve hond
kido is een lieve hond
-
- Zeer actief
- Xhrista
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoop dat je warme slaapzakken hebt,brrr mij te koud hoor zo vroeg in het jaar in een tent.gekmeisje schreef:iemand nog leuke kampeerplaatsen in nederland niet te duur voor een weekendje in maart/april??
groetjes marije
Het leukste is om gewoon op internet capingsites af te struinen,tenminste dat vind ik,dat is dan al een beetje vakantie.
Kijk altijd eerst of honden mogen en dan wat ze er voor vragen,heb dus al prijzen gezien van 4 of 5 euro,nou die hebben dus gewoon liever geen honden anders vraag je zo'n bedrag niet.
Gr. Christa
Jullie honden slapen dus gewoon naast jullie?
Ik heb een keer met Bob in een stacaravan geslapen maar hij was zo druk aan het draaikonten, snurken en veranderen van plaats dat IK niet meer kon slapen
In de bench ( in een hotel) ging het wel goed.
Het leek wel of ie zich ontheemd voelde zonder eigen plek/kussen (dat was niet voorhanden in die caravan)
:
Ik heb een keer met Bob in een stacaravan geslapen maar hij was zo druk aan het draaikonten, snurken en veranderen van plaats dat IK niet meer kon slapen
Het leek wel of ie zich ontheemd voelde zonder eigen plek/kussen (dat was niet voorhanden in die caravan)

-
- Zeer actief
Ik neem altijd zijn eigen kussen en meestal ook zijn mand mee, dan heeft hij direct zijn plekjeEvavT schreef:Jullie honden slapen dus gewoon naast jullie?
Het leek wel of ie zich ontheemd voelde zonder eigen plek/kussen (dat was niet voorhanden in die caravan):
groetjes!

- Xhrista
- Zeer actief
- Contacteer:
Die van ons slapen overal,als wij er ook maar zijn.Het ultieme roedelgevoel,samen slapen.EvavT schreef:Jullie honden slapen dus gewoon naast jullie?
Het leek wel of ie zich ontheemd voelde zonder eigen plek/kussen (dat was niet voorhanden in die caravan):
Gr. Christa
- Maartje
- Zeer actief
Ik kampeer heel veel met mijn honden. De honden vinden het heerlijk in de tent. Het is alleen even opletten dat de honden niet zonder riem de tent uit gaan. Overdag zijn ze aangelijnd, maar doordat ik heel veel wandel als ik kampeer zijn ze meestal te moe om vervelend te doen op de camping.
Ik ga zodra ik een paar dagen vrij heb en het droog is en langer licht ook weer kamperen. Ik heb er nu al heel veel zin in.
Ik ga zodra ik een paar dagen vrij heb en het droog is en langer licht ook weer kamperen. Ik heb er nu al heel veel zin in.
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Contacteer:
Ik ben 2 x naar de handlersdagen geweest en toen heeft Zingaro in de tent geslapen. De eerste keer was hij 1½ en de eerste nacht is hij 3 x uit de tent ontsnapt (hier stonden natuurlijk wel alleen mensen met honden). Hij deed z'n neus onder de rits (eerst binnentent, toen buitentent) en duwde hem omhoog. De derde keer was ik het spuugzat en heb ik hem in de auto gestopt (die stond naast de tent). Vervolgens moest ik naar de WC van het op m'n blote voeten over het natte gras te lopen. Nadat ik weer terug in de tent was begon hij te blaffen (hij had me natuurlijk gezien). Ik heb hem toen maar weer in de tent genomen. De overige dagen ging het prima, omdat hij doodmoe was (we trainde van 's morgens t/m 's avonds). De 2e keer was hij al wat ouder, maar toen ging Evita met Hoover mee. Ze hebben gelukkig de tent overeind gelaten. Doordat ze vrij moe waren, waren ze vrij rustig, alleen 's morgens gingen ze spelen :p:
Ze gingen trouwens wel overal mee naartoe (wassen, wc, eten e.d.).
Groetjes Elvira
Ze gingen trouwens wel overal mee naartoe (wassen, wc, eten e.d.).
Groetjes Elvira