Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppies, welke boeken moet ik lezen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Puppies, welke boeken moet ik lezen?

Ongelezen bericht door Domor »

Het is zeker, het weekend van 17 april komen er hier 2 middenslag poedel teefjes. En dus komt de volgende fase van het inlezen eraan. Ik heb op het moment 19 boeken in bezit en 2 geleend, maar dat mag rustig groeien naar de maat van mijn paardenboekencollectie (sinds een week toevallig exact 100 boeken).

Dus, welke boeken moet ik lezen? Dat mogen boeken zijn die ik eigenlijk gelezen moet hebben voordat de pups er zijn, maar ook boeken die verdieping aanbrengen zijn welkom. Het moet een uitgebreide verzameling boeken worden bestaande uit nieuwe en tweedehands boeken.

De boeken die ik tot nu toe heb: http://blog.mizora.nl/p/102-100-hondenboeken.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Huidproblemen bij honden (Henk Lommers)
Ken uw hond (K.J. Dijkshoorn)
De opvoeding van onze hond (Jan van Rheenen)
Het africhten tot verdedigingshond (Ruud Haak)
Spelenderwijs opvoeden van uw pup (Peter Beekman)
Medisch ABC voor de hond (Redactie over dieren)
Basistraining voor uw hond (Karina Mahnke)
De puppygids - 2 delen (Sara John)
Braaf (Selina Gibsone; Jenny Palser)
Volg je me? - 3 delen (Marco Starink)
Een click met je hond (Jolien Schat)
Een puppy in huis (Martin Gaus)
Een hondenleven lang fysiek en mentaal in balans 1 (Martine Burgers & Sam Turner)
De leuke weg naar gehoorzaamheid in 3.5 week (Martin Gaus)
Duitse herders en hun verzorging (Ruud Haak)
Bengo, de opvoeding van de jonge hond (Tim en Marga Ruperti)
The complete Illustrated Collie (Joe & Liz Cartledge)
Elseviers Hondengids (A. Gondrexon & Ives Browne)
What dog? (Amanda O'Neil)

En geleend:
The dog: its behaviour, nutrition and health (Linda P. Case)
Toepoels puppywijzer (Gwen Bailey)

Vooruit dan maar, ook nog puppyfoto's:
Afbeelding vorige week
Afbeelding
Afbeelding 3 pups
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Re: Puppies, welke boeken moet ik lezen?

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb nog nooit een boek gelezen maar wil je heel veel plezier wensen met je pup
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Ik lees heel graag boeken over dingen die mijn intresse hebben, dus ook al heel wat weg gelezen over honden. Ik lees en gebruik dat wat mij aanspreekt. Ik lees ook vaak boekjes die ik in de kringloop winkel vind, waar dingen instaan als dat je met je pup en een opgerolde krant moet gaan wandelen. Als de pup voor je uit wil gaan lopen tik je hem met de krant op zijn neus. Of hoe schandalig het is om een reu te laten castreren aangezien je hem van zijn mannelijke trots beroofd. Maar met je huidige lijstje kom je al een heel eind denk ik.

Veel plezier met je hondjes.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik zou even op het forum zoeken naar de ervaringen met 2 pups. Klinkt misschien wat rot, maar dat was het eerste dat ik me afvroeg, waarom 2?
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik hou van 'The other end of the leash' van Patricia McConnell: http://www.patriciamcconnell.com/store/ ... Leash.html" onclick="window.open(this.href);return false; en trouwens ook van haar andere boeken.
En Turid Rugaas natuurlijk!
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Oh ja, twee pups lijkt me een drama :engel:
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ik weet niet hoe de poedel is maar ik had 2 mastiff pups en in het verleden ook wel 2 bullmastiff pups gehad en nooit geen problemen.
Maar als Ik bijv voor een rottweiler nu zou kiezen dan zou ik niet 2 willen want dat zijn me toch kleine duveltjes lol
Domor
Zeer actief

Ik heb de voor- en nadelen afgewogen en uiteindelijk besloten om er voor twee te gaan. Het is een wel overwogen beslissing, maar ik ga hem niet (hier) onderbouwen.

Kalmerende Signalen, in gesprek met je hond - Turid Rugaas - gaat op de verlanglijst, net als dat boek van Patricia McCornwell

Dat van die ouderwetse tips herken ik ook. Net een paardenboek gelezen (wel serieus oud), dat regelmatig aangaf bij een medisch probleem dat je hem moest aderlaten. Maar bij iedere methode/boek blijft dat je moet selecteren wat je nuttig lijkt.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

veertje schreef:Ik zou even op het forum zoeken naar de ervaringen met 2 pups. Klinkt misschien wat rot, maar dat was het eerste dat ik me afvroeg, waarom 2?
Goede fokker ook die iemand 2 pups geeft....
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Hij wil dat van Dorine Rijnhart vond ik ook erg leuk en duidelijk. Heb ik best veel uitgehaald, andere dingen weer niet, maar hij was ook echt grappig om te lezen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Je hebt al een hele kast vol.
Die zou ik maar snel gaan lezen en dan als de pups er zijn daar gewoon van genieten voor zover mogelijk.

Ik zou zelf nooit 2 pups tegelijk nemen, maar dat moet ieder verder voor zich weten. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Domor schreef:Het is een wel overwogen beslissing, maar ik ga hem niet (hier) onderbouwen.
Wat jammer, ik ben er erg benieuwd naar. Niet om kritiek te geven, maar gewoon omdat ik zelf de voordelen van twee pups tegelijkertijd niet zie en nieuwe inzichten/beweegredenen van anderen altijd leuk/leerzaam kunnen zijn.

De boekjes van Turid Rugaas zijn inderdaad aanraders. Praktisch en bekeken vanuit de hondentaal.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik zie het probleem niet met twee pups uit hetzelfde nest.
Naast de honden hebben wij ooit twee Siamese zusjes in huis gehaald. Daarna nog eens drie Siamese kittens. Nooit spijt van gehad. Integendeel zelfs.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Wolfsblut schreef:Ik zie het probleem niet met twee pups uit hetzelfde nest.
Naast de honden hebben wij ooit twee Siamese zusjes in huis gehaald. Daarna nog eens drie Siamese kittens. Nooit spijt van gehad. Integendeel zelfs.

Misschien omdat katten niet te vergelijken zijn met honden?
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Het kan goed gaan met 2 zusjes, het kan ook heel erg verkeerd gaan. Maar dat terzijde, wens ik je veel sterkte met 2 puppies tegelijk.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

wilma23 schreef:Ik weet niet hoe de poedel is maar ik had 2 mastiff pups en in het verleden ook wel 2 bullmastiff pups gehad en nooit geen problemen.
Ik zou het met bepaalde rassen ook zó durven hoor.
Maar goed, het HF zou het HF niet zijn als we niet een beetje negatief kunnen doen :mrgreen:

Dat terzijde: 'Dit is de hond' van John Bradshaw is niet pup-specifiek maar vind ik ook een goed boek.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

_Inge_ schreef:
veertje schreef:Ik zou even op het forum zoeken naar de ervaringen met 2 pups. Klinkt misschien wat rot, maar dat was het eerste dat ik me afvroeg, waarom 2?
Dat je dat op basis van alleen dit zegt, vind ik niet erg netjes. Alleen omdat het niet jouw keuze is.
Ken twee gezinnen die ook nestzussen en nestbroers hebben en geen vuiltje aan de lucht. Zo'n pittig ras is de Poedel ook weer niet. :wink:
Ik zou er zelf niet aan moeten denken qua werk, maar als iemand dat wel wil en de tijd ervoor heeft, waarom niet? Hebben ze ook gezelschap aan elkaar.
Wolfsblut
Zeer actief

labje schreef:
Wolfsblut schreef:Ik zie het probleem niet met twee pups uit hetzelfde nest.

Misschien omdat katten niet te vergelijken zijn met honden?
:roll: Daar heb je wel gelijk in.
Desondanks zie ik het probleem niet zo met twee Poedel puppen.
Is toch leuk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Twee puppen zijn echt superleuk als je er de tijd voor hebt. Hier zijn ze inmiddels 8 jaar en ik zou het zo weer doen als ik vond dat ik hondjes te weinig had :wink:
Ik vind het zelf wel heel belangrijk om ook heel veel met ze apart te ondernemen. Zeker het eerste jaar nam ik ze iedere dag ook apart mee uit.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

TS heeft goed opgelet.
Die heeft ze al :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Domor
Zeer actief

Die heb ik inderdaad Belle! Nog niet in gelezen (laatst aangeschafte boek), maar hij lijkt me heel interessant en een hoop mensen raden hem aan.

'Dit is de hond' van John Bradshaw gaat op mijn lijstje.
Net als "Hij wil dat" van Dorine Rijnhart

De pups gaan inderdaad iedere dag apart uit en wordt apart mee getraind. Ik ben ook aan het kijken voor een hondenbuggy zodat ik ze tijdens één wandeling om en om kan laten lopen. Ik ga met benches werken, zodat ik ook binnenshuis er met één tegelijkertijd kan werken. Gaat goed komen, en mocht het om wat voor reden toch echt niet gaan, kan er al dan niet tijdelijk 1 naar mijn ouders, al verwacht ik niet dat het nodig is. Maar voor nu ben ik heel erg aan het genieten van de voorpret en ondertussen probeer ik hard de restjes van mijn studie af te ronden, zodat ik mijn bachelor afgerond heb voordat de pups komen (is alleen nog maar verslagen schrijven).
Wolfsblut
Zeer actief

Veel plezier met je puppies Domor ze zien er schattig uit.
Dat wordt echt genieten.
Houd je ons wel op de hoogte met foto's?
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

ranetje schreef:
TS heeft goed opgelet.
Die heeft ze al :ok:
Sorry, ik heb niet goed opgelet :oohja:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

_Inge_ schreef:
Onze vorige honden waren twee IJslanders, zusjes. We hebben ze allebei genomen omdat ze eigenlijk vanaf de geboorte onafscheidelijk waren; waar de een ging, ging de ander ook. Het was druk, maar totaal niet lastig, we hebben nooit problemen gehad en tussen de honden is nooit één wanklank geweest, hun hele leven niet.

De fokster was Ans Beer. Van haar kreeg je echt niet zomaar een pup mee, laat staan twee.

Vroeger thuis hebben we ook regelmatig meerdere pups gehad en dat ging ook altijd goed.
63673J

_Leonie schreef:
_Inge_ schreef:
Dat je dat op basis van alleen dit zegt, vind ik niet erg netjes. Alleen omdat het niet jouw keuze is.
Ken twee gezinnen die ook nestzussen en nestbroers hebben en geen vuiltje aan de lucht. Zo'n pittig ras is de Poedel ook weer niet. :wink:
Ik zou er zelf niet aan moeten denken qua werk, maar als iemand dat wel wil en de tijd ervoor heeft, waarom niet? Hebben ze ook gezelschap aan elkaar.
Voor onze honden was het heerlijk om samen op te groeien. We gingen ook apart met ze uit, want anders is het de hele dag bal en leren ze niks. Maar ik heb twee pups nooit als een probleem ervaren.
63673J

sirene schreef:Twee puppen zijn echt superleuk als je er de tijd voor hebt. Hier zijn ze inmiddels 8 jaar en ik zou het zo weer doen als ik vond dat ik hondjes te weinig had :wink:
Ik vind het zelf wel heel belangrijk om ook heel veel met ze apart te ondernemen. Zeker het eerste jaar nam ik ze iedere dag ook apart mee uit.
Dat deden wij ook. En wij hebben het ook altijd superleuk gevonden.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Dat het heel leuk is geloof ik meteen, maar dat het veel werk is geloof ik ook. En dan lijkt het me best een opgave om van geen honden in een keer naar twee te gaan, ook al zijn het pups van een makkelijk ras. Het zal vast ook heel goed kunnen gaan, maar het is wel iets om goed over na te denken. En toen ik het berichtje las in het topic over nieuwe honden in 2015 kwam het op mij eerlijk gezegd niet over als heel goed over nagedacht. Daarom wilde ik er toch nog even op wijzen, helemaal niet als kritiek bedoeld maar gewoon nog even extra stof om over te denken.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Domor schreef:Die heb ik inderdaad Belle! Nog niet in gelezen (laatst aangeschafte boek), maar hij lijkt me heel interessant en een hoop mensen raden hem aan.

'Dit is de hond' van John Bradshaw gaat op mijn lijstje.
Net als "Hij wil dat" van Dorine Rijnhart

De pups gaan inderdaad iedere dag apart uit en wordt apart mee getraind. Ik ben ook aan het kijken voor een hondenbuggy zodat ik ze tijdens één wandeling om en om kan laten lopen. Ik ga met benches werken, zodat ik ook binnenshuis er met één tegelijkertijd kan werken. Gaat goed komen, en mocht het om wat voor reden toch echt niet gaan, kan er al dan niet tijdelijk 1 naar mijn ouders, al verwacht ik niet dat het nodig is. Maar voor nu ben ik heel erg aan het genieten van de voorpret en ondertussen probeer ik hard de restjes van mijn studie af te ronden, zodat ik mijn bachelor afgerond heb voordat de pups komen (is alleen nog maar verslagen schrijven).
Heb je ook al bedacht hoe je het gaat doen als je gaat werken?
Domor
Zeer actief

Ja, daar heb ik rekening mee gehouden. In september ga ik part-time aan mijn master, daarnaast werk ik 1 dag in de week bij mijn moeder op kantoor (eigen bedrijf aan huis), dat wordt mogelijk 2 dagen. En ik ga een eigen voedingsadviesbedrijf starten, ook aan huis. Dus ze zullen qua werk gewoon bij me kunnen blijven en vanaf september zitten ze een aantal halve dagen alleen thuis.

Het lijkt misschien voor sommigen in een opwelling gedaan te zijn, maar dat valt mee. Ik ben er 4 jaar geleden al voor verhuisd, omdat ik op die plaats geen honden mocht houden (eigenlijk wilde ik al 5 jaar terug verhuizen, maar ik heb een jaar op de wachtlijst gestaan). Dat het opeens zo snel is gegaan komt puur omdat de pups toevallig nu online kwamen. Maar ik ben de afgelopen maanden/half jaar al hier min of meer ieder weekend met mijn ouders over aan het praten, want ik ging er alleen aan beginnen als het een verstandige keuze was én mijn ouders er voor de volle 100% achter zouden staan. Want met 1000€/pup aan onvoorziene medische kosten houdt het wel op met mijn spaarpot, dus wilde ik dat mijn ouders zo nodig bij zouden/konden springen, en daarnaast mocht het om wat voor reden niet lukken of ik terug bij mijn ouders ga wonen, moeten ze daar ook als vangnet kunnen dienen.

Ik ben ook mee geweest met een poedelwandeling een jaar geleden en heb overal praktijkervaringen gelezen. Met de hond van mijn ouders ben ik altijd heel betrokken geweest, alle cursussen ben ik mee geweest, hele periodes heb ik 2 van de 3 uitlaatrondes gedaan (n.3 was het laatste rondje, vaak maar 10 minuten) en hij heeft ook al meerdere keren 1-3 weken bij mij gelogeerd. Helemaal van 0 honden kom ik dus niet. Maar 2 pups is inderdaad veel werk en best een grote overgang. Ik ga er vanuit dat het 2-3x zoveel werk is als 1 pup.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”