In haar paspoort staat dat ze een Podenco Orito kruising is en verder heb ik er geen informatie over.
Zelf vermoedt ik dat er Duitse Herder doorheen zit, al is ze wel een stukje kleiner.
Wat denken jullie?
Ben heel benieuwd!

Moderator: moderatorteam
Dankje! De Mechelaar zie ik er ook wel heel erg in alleen heeft ze meer de vacht van een Duitse Herder.. een twijfelgevallucie schreef:DH denk ik ook, hoewel ze een beetje de uitstraling van een mechelaar heeft.... Prachtig hondje in ieder geval
Ik heb al het een en ander gelezen over DNA-testen maar twijfelde of dit ook echt betrouwbaar is.dagmar88 schreef:Vrij "standaard" buitenlands mixje.
Je kunt er voor de lol een dna test tegenaan gooien, hebben wij met Pjotr en Niko ook gedaan.
Bedankt dat je me erop wijst, anders zat ik nu met een dure DNA-test!sirene schreef:Ik denk dat je weinig hebt aan die DNA test. Er zit geen Podenco in die databank, laat staan de orito. Dan krijg je een uitslag van rassen die ooit ergens hebben gezorgd voor de opbouw van de Podenco. Als die er dan al inzitten.
Het is net zoiets als dat je een wilt laten testen wie je ouders zijn en je krijgt als uitslag dat je van de apen afstamt omdat je ouders en voorouders niet in de databank zitten.
Ik vind het een hele leuke hond. Zou zelf niet aan de orito hebben gedacht maar eerder aan een kruising met iets herderigs en groter.
De orito's zijn (van wat ik op foto's heb gezien) fijner gebouwd en vooral veel droger qua hoofd. (hele strakke lippen en ogen en geen keelhuid).
Eet je hond andere honden op? Is de hond lief voor kinderen? Is de hond lomp? Dan zit er Amerikaanse stafford doorlaeken schreef:Herder x podenco en erg leuk uitgepakt. In dit geval zou ik via gedrag achterhalen wat erin zit. Fluit de hond veel door zijn neus? Luistert hij erg goed? Rent hij achter rennende honden aan? Wil hij altijd bij je zijn? Dan zit er duitse herder door.
Haha, ja, waar.sirene schreef:Ik denk dat je weinig hebt aan die DNA test. Er zit geen Podenco in die databank, laat staan de orito. Dan krijg je een uitslag van rassen die ooit ergens hebben gezorgd voor de opbouw van de Podenco. Als die er dan al inzitten.
Het is net zoiets als dat je een wilt laten testen wie je ouders zijn en je krijgt als uitslag dat je van de apen afstamt omdat je ouders en voorouders niet in de databank zitten.
Ze fluit best vaak door haar neus, vooral als ze ergens heel graag naartoe wil maar ik haar tegenhoud. Ze doet het heel hard als ze mensen die ze goed kent ziet en helemaal dol van blijdschap is.laeken schreef:Herder x podenco en erg leuk uitgepakt. In dit geval zou ik via gedrag achterhalen wat erin zit. Fluit de hond veel door zijn neus? Luistert hij erg goed? Rent hij achter rennende honden aan? Wil hij altijd bij je zijn? Dan zit er duitse herder door.
Dan kan het heel goed een kruising DH x podenco zijn. Dat zijn ook honden die je heel veel ziet in Spanje. Daar komt ze toch vandaan? Duitse herders worden daar heel veel gehouden als waakhond en podenco's, tja, dat lijkt me duidelijk.Danie&Bechu schreef:Ze fluit best vaak door haar neus, vooral als ze ergens heel graag naartoe wil maar ik haar tegenhoud. Ze doet het heel hard als ze mensen die ze goed kent ziet en helemaal dol van blijdschap is.laeken schreef:Herder x podenco en erg leuk uitgepakt. In dit geval zou ik via gedrag achterhalen wat erin zit. Fluit de hond veel door zijn neus? Luistert hij erg goed? Rent hij achter rennende honden aan? Wil hij altijd bij je zijn? Dan zit er duitse herder door.
Ze rent achter rennende honden aan (of andere dieren of dingen die snel bewegen), ze wil altijd bij me zijn en is heel aanhankelijk. Luisteren kan ze erg goed maar ze heeft wel een eigen willetje/karakter. Als zij iets in haar hoofd heeft....haha!Ze word gedreven door haar enorme nieuwsgierigheid
. Toch luistert ze nu ik haar bijna een jaar heb steeds beter en beter.