Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
orijen vs TOTW
Moderator: moderatorteam
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
orijen vs TOTW
Ik wil een zak.brokken op voorraad hebben dat ik ze regelmatig eens wat brokken kan geven. Makkelijker als we weg gaan en we vergeten we eens nieuwe smuldier te halen en dan zitten we dus zonder.
Nu spreken totw me wel aan en Orijen.
dus een van beiden wil ik eens proberen.
Maar ik heb een amstaff met wat darm.problemen en een teckel die uiteraard erg kieskeurig is.
Dus ik zal het moeten proberen lijkt me.
Echter zijn ze wel geschikt voor de kleine bekkies? Cavom kreeg onze teckel met moeite weg en ze.mocht maar 6 brokjes ofzo. Is ook wat sneu...
Wat zouden jullie kiezen? Of zijn er nog merken waar ik ook naar moet kijken.
Nu spreken totw me wel aan en Orijen.
dus een van beiden wil ik eens proberen.
Maar ik heb een amstaff met wat darm.problemen en een teckel die uiteraard erg kieskeurig is.
Dus ik zal het moeten proberen lijkt me.
Echter zijn ze wel geschikt voor de kleine bekkies? Cavom kreeg onze teckel met moeite weg en ze.mocht maar 6 brokjes ofzo. Is ook wat sneu...
Wat zouden jullie kiezen? Of zijn er nog merken waar ik ook naar moet kijken.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Sticks&Stones
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Aantal honden: 1
Re: orijen vs TOTW
Wij hebben uiteindelijk voor Acana gekozen.
Verder zelf geen ervaring met TOTW of Orijen, maar deze mededeling kwam net online op facebook bij Shop4Pets:
Beste lezers ,
Orijen verkopen wij NIET meer , Veel te veel Eiwit in de hondenbrokken tot 38 % waarbij het gemiddelde maar tussen de 20 en de 30 % mag zijn.
Wij willen geen honden opzadelen met latere lever en nier problemen.
Onze excuses.
Groeten Vicky
Wat de man van de dierenwinkel hier in de buurt vertelde ivm teveel eiwit was dat ze daar diarree van zouden krijgen,
maar ik heb er dus zelf niet echt veel verstand van, 't is allemaal maar van 'horen zeggen'
Verder zelf geen ervaring met TOTW of Orijen, maar deze mededeling kwam net online op facebook bij Shop4Pets:
Beste lezers ,
Orijen verkopen wij NIET meer , Veel te veel Eiwit in de hondenbrokken tot 38 % waarbij het gemiddelde maar tussen de 20 en de 30 % mag zijn.
Wij willen geen honden opzadelen met latere lever en nier problemen.
Onze excuses.
Groeten Vicky
Wat de man van de dierenwinkel hier in de buurt vertelde ivm teveel eiwit was dat ze daar diarree van zouden krijgen,
maar ik heb er dus zelf niet echt veel verstand van, 't is allemaal maar van 'horen zeggen'
- Ody
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Met Orijen heb ik geen ervaring.
Heb lange tijd naar tevredenheid Taste of the Wild gevoerd, maar toen het iedere keer niet leverbaar was ben ik overgestapt op Dog Lovers Gold en dat bevalt uitstekend.
Ik heb nu een klein zakje GranataPet staan om te proberen, maar daar kan ik nog niets over vertellen.
Heb lange tijd naar tevredenheid Taste of the Wild gevoerd, maar toen het iedere keer niet leverbaar was ben ik overgestapt op Dog Lovers Gold en dat bevalt uitstekend.
Ik heb nu een klein zakje GranataPet staan om te proberen, maar daar kan ik nog niets over vertellen.

Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Orijen kon onze hond niet helemaal goed hebben. Hij moest er enorm veel van poepen. Dus ik zou zelf eerder TotW kiezen de volgende keer (bij deze hond niet meer aan de orde, hij is nu jeukvrij, dus we veranderen niets meer aan zijn voeding).
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ik heb hier Acana-brokken. Mooi kleine brokken, dus ook geschikt voor je teckel (Elco had er als jonge pup al geen problemen mee, is nu 6,7 kg, 36 cm hoog). Er zijn heel wat versies zonder granen (en een paar met granen, maar wel glutenvrij). Aan Elco's ontlasting merk ik weinig verschil als hij Acana gehad heeft ipv kvv, behalve dat het iets meer is. Maar dat is te verwachten met brok vs kvv.
Met Orijen en TOTW heb ik geen ervaring
Met Orijen en TOTW heb ik geen ervaring
-
- Zeer actief
Ody schreef:Met Orijen heb ik geen ervaring.
Wij hebben sinds kort ook Dog Lovers Gold en het bevalt ons ook uitstekend!
Ofja ons, vooral onze hond! Ineens eet hij gewoon 2 keer per dag een portie brokken!

- Gimmick
- Zeer actief
Cavom kon gimmick absoluut niet tegen. En dat was zo erg dat ze allerlei vreemde dingen ging eten. Haar maag en darmen waren helemaal geirriteerd.
nu ze op vlees staat gaat het goed en voorzichtig aan wil ik af en toe brokken proberen.
Dus ik zoek iets dat totaal niet op cavom lijkt.
Ze verdraagt nu veel meer qua eten dus het lijkt wat te stabiliseren.
Cavom bevat volgens mij veel eiwit(?!)
En granen (?!)
nu ze op vlees staat gaat het goed en voorzichtig aan wil ik af en toe brokken proberen.
Dus ik zoek iets dat totaal niet op cavom lijkt.
Ze verdraagt nu veel meer qua eten dus het lijkt wat te stabiliseren.
Cavom bevat volgens mij veel eiwit(?!)
En granen (?!)
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Ik voer naar alle tevredenheid TOTW. Het zijn kleine brokjes dus dat moet goed te doen zijn voor een tekkel.
- runninggirl
- Zeer actief
Als ik het me goed herinner zijn de TOWT kleine brokjes, en die van Orijen een stuk groter.
- Gimmick
- Zeer actief
Ik heb alles nog eens naast elkaar gelegd...
lastig hoor zoveel keuzes ik moet het gewoon gaan proberen. Dus gekozen voor Acana... hopelijk eten ze het...
lastig hoor zoveel keuzes ik moet het gewoon gaan proberen. Dus gekozen voor Acana... hopelijk eten ze het...
- Gimmick
- Zeer actief
Ze eten het met liefde en vinden het heerlijk.
1 nadeel... Gimmick ruft wat af

- Gimmick
- Zeer actief
Uhm ja volgende zak. Eerst dit maar eens op makenKells schreef:Herkenbaar! Ga eens over op Purizon. Hier nauwelijks stinkscheten meer!Gimmick schreef:Ze eten het met liefde en vinden het heerlijk.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Als iemand een handje van het een of ander toegestuurd wil krijgen, ik heb nog wel wat liggen, gisteren pas geopend.
Dit alles lustte die van mij niet:

Dit alles lustte die van mij niet:

Ik heb altijd pakjes Renske staan voor het geval ik weer eens vergeet te ontdooien. Dat gaat er hier met smaak in en ik heb twee kieskeurige eters.
- Gimmick
- Zeer actief
Die heb ik ook eens geprobeerd maar Gimmick raakt daar acuut van aan de schijterij...Manu schreef:Ik heb altijd pakjes Renske staan voor het geval ik weer eens vergeet te ontdooien. Dat gaat er hier met smaak in en ik heb twee kieskeurige eters.

Opzich gaat Acana er met smaak in alleen de scheten

Maar misschien moet ze eerst wennen.
Wij vergeten namelijk nog wel eens te kopen hihihi...
dus dan is een zak brokken wel heel prettig...
Misschien moeten ze er even aan wennen inderdaad. Pim krijgt hier Orijen, de visvariant. Daar doet hij het goed op, hij eet het met smaak en heeft mooie ontlasting. Saar zit sinds kort ook op Acana, dat hadden we voor Niarla gekocht en omdat het goedkoper is dan Orijen en Saar toch alles eet krijgen zij het nu beide. De eerste week had Saar wat lichtere, dunnere ontlasting dan normaal en liet ze ook veel scheten. Inmiddels is dat allemaal weer over.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
als de honden winden gaan laten komt dat meestal door de eiwit bron in hun eten. Bij royal canin kunnen ze er ook wat van
(nee, ik voer deze zelf niet)

Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- Gimmick
- Zeer actief
ik wacht t nog even af....
wel een groot voordeel ze komt er in ieder geval iets van aan.
ze was altijd erg schraal tot mager maar nu met brok lijkt ze wat voller
wel een groot voordeel ze komt er in ieder geval iets van aan.
ze was altijd erg schraal tot mager maar nu met brok lijkt ze wat voller