Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
nieuwe methode castratie reuen [engels]
Moderator: moderatorteam
-
ruygemoor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
- Aantal honden: 3
nieuwe methode castratie reuen [engels]
wat vinden jullie ervan?
Products
Zeuterin, a solution consisting of a specific mixture of Zinc Gluconate and L-Arginine, allows veterinarians to provide a safer, more comfortable method of neutering male dogs. This FDA approved process, consisting of a single injection of Zeuterin to each testes, quickly and permanently neuters dogs, with no surgical intervention or general anesthesia needed.
Zinc is a natural spermicide, and when injected into the testes, begins to work in two ways. The Zeuterin solution is calibrated to destroy existing spermatozoa in both the seminiferous tubules and the epididymis. The empty seminiferous tubules then collapse. Over the next several days, the healing process creates scar tissue, which blocks the travel of spermatozoa from the seminiferous tubules and rete testis. As sperm must pass through these structures for excretion to be complete, the buildup of scar tissue renders the dog completely and permanently neutered.
Unlike surgical neutering, the testes themselves are left intact, and able to produce a reduced amount of testosterone. Studies have found that low levels of testosterone can protect certain breeds from illness and issues with metabolic functioning. Neutering by any method is not a guarantee of changed behavior. Dogs may or may not continue to exhibit mating or aggressive behaviors after the procedure. These behaviors are quite complex and not fully dependent on hormonal influences. Neutering should not be performed strictly as a method of behavior modification.
The Zeuterin method of neutering can only be performed by veterinarians who have successfully completed our training, and have been certified in the procedure
Products
Zeuterin, a solution consisting of a specific mixture of Zinc Gluconate and L-Arginine, allows veterinarians to provide a safer, more comfortable method of neutering male dogs. This FDA approved process, consisting of a single injection of Zeuterin to each testes, quickly and permanently neuters dogs, with no surgical intervention or general anesthesia needed.
Zinc is a natural spermicide, and when injected into the testes, begins to work in two ways. The Zeuterin solution is calibrated to destroy existing spermatozoa in both the seminiferous tubules and the epididymis. The empty seminiferous tubules then collapse. Over the next several days, the healing process creates scar tissue, which blocks the travel of spermatozoa from the seminiferous tubules and rete testis. As sperm must pass through these structures for excretion to be complete, the buildup of scar tissue renders the dog completely and permanently neutered.
Unlike surgical neutering, the testes themselves are left intact, and able to produce a reduced amount of testosterone. Studies have found that low levels of testosterone can protect certain breeds from illness and issues with metabolic functioning. Neutering by any method is not a guarantee of changed behavior. Dogs may or may not continue to exhibit mating or aggressive behaviors after the procedure. These behaviors are quite complex and not fully dependent on hormonal influences. Neutering should not be performed strictly as a method of behavior modification.
The Zeuterin method of neutering can only be performed by veterinarians who have successfully completed our training, and have been certified in the procedure
- Ayronna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
Re: nieuwe methode castratie reuen [engels]
Ik vind het niet heel erg betrouwbaar klinken. Ben wel benieuwd naar de testresultaten.
- dagmar88
- Zeer actief
Een nieuwe methode van sterilisatie van reuen.
Ik zou niet zomaar stoffen in mn hond laten spuiten die niet jarenlang getest zijn. FDA approved is leuk, maar dat zijn wel meer dingen geweest.
Ik zou niet zomaar stoffen in mn hond laten spuiten die niet jarenlang getest zijn. FDA approved is leuk, maar dat zijn wel meer dingen geweest.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
mijn inglies is verrie terrieble
kan iemand voor mij in het kort vertellen wat er staat.

-
Neeltje
Heel kort: ze hebben een spulletje gemaakt, bestaande uit Zinc Gluconate and L-Arginine, wat in de testikels van de hond kan worden ingespoten zodat ze steriel worden, het zorgt ervoor dat het sperma niet meer uit de bal kan.Lizzie. schreef:mijn inglies is verrie terrieblekan iemand voor mij in het kort vertellen wat er staat.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
DankjewelNeeltje schreef:Heel kort: ze hebben een spulletje gemaakt, bestaande uit Zinc Gluconate and L-Arginine, wat in de testikels van de hond kan worden ingespoten zodat ze steriel worden, het zorgt ervoor dat het sperma niet meer uit de bal kan.Lizzie. schreef:mijn inglies is verrie terrieblekan iemand voor mij in het kort vertellen wat er staat.

- dagmar88
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
dagmar88 schreef:Hoe veroorzaakt het afsluiten van de zaadleiders trouwens hormonale veranderingen?
Niet
-
Neeltje
Zou wat zijn voor alle mannen die zijn gesteriliseerd....ranetje schreef:dagmar88 schreef:Hoe veroorzaakt het afsluiten van de zaadleiders trouwens hormonale veranderingen?
![]()
Niet
- dagmar88
- Zeer actief
Daarom is die claim wel heel raar, en zich vervolgens meteen indekkenranetje schreef:dagmar88 schreef:Hoe veroorzaakt het afsluiten van de zaadleiders trouwens hormonale veranderingen?
![]()
Niet
- ranetje
- Zeer actief
Ik snap het verhaal ook niet helemaal.dagmar88 schreef:Daarom is die claim wel heel raar, en zich vervolgens meteen indekkenranetje schreef:dagmar88 schreef:Hoe veroorzaakt het afsluiten van de zaadleiders trouwens hormonale veranderingen?
![]()
Niet
Het lijkt om vasectomie te gaan, zonder dat er een mesje wordt gebruikt, maar de ballen lijken er wel door te verdwijnen (The empty seminiferous tubules then collapse) als ik het goed begrijp.
- ranetje
- Zeer actief
Wat vinden we gewoon?Cleva schreef:Het blijft een bijzonder fenomeen dat we het allemaal maar gewoon vinden.
- ranetje
- Zeer actief
OhCleva schreef:Dat fysieke ingegrijp.ranetje schreef:Wat vinden we gewoon?Cleva schreef:Het blijft een bijzonder fenomeen dat we het allemaal maar gewoon vinden.
Ik vind het niet gewoon, maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat er nu weer verzonnen is.
- dagmar88
- Zeer actief
Wat er bij aankoop zat zit er nog.Cleva schreef:Dat fysieke ingegrijp.ranetje schreef:Wat vinden we gewoon?Cleva schreef:Het blijft een bijzonder fenomeen dat we het allemaal maar gewoon vinden.
Het is natuurlijk best interessant je reu of kater te kunnen laten steriliseren zonder narcose.
En als het door die imploderende ballen toch een castratie is, lijkt me dat ideaal bij oudere reuen met prostaatklachten.
Deze methode vind ik inderdaad wel griezelig.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Lijkt me bijzonder pijnlijk.
Ben er geen voorstander van.
Voor pedofielen en verkrachters een aanrader.
Ben er geen voorstander van.
Voor pedofielen en verkrachters een aanrader.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
jveen
- Actief
- Aantal honden: 3
nee hoor de ballen blijven gewoon bestaan.ranetje schreef:Ik snap het verhaal ook niet helemaal.dagmar88 schreef:Daarom is die claim wel heel raar, en zich vervolgens meteen indekkenranetje schreef:dagmar88 schreef:Hoe veroorzaakt het afsluiten van de zaadleiders trouwens hormonale veranderingen?
![]()
Niet
Het lijkt om vasectomie te gaan, zonder dat er een mesje wordt gebruikt, maar de ballen lijken er wel door te verdwijnen (The empty seminiferous tubules then collapse) als ik het goed begrijp.
het gaat om een injectie die tweezijdig werkt, aan de ene kant vernietigt het alle aanwezige sperma cellen, waar door het dus acuut werkt.
aan de andere kant klappen de seminiferous tubulus dicht, dit zijn kleine buisjes in de testikel waar de zaadcellen doorheen moeten om af te rijpen en de testikel te verlaten. er komt dus geen vruchtbaar zaad uit de testikel dit effect word permanent doordat er zich littekenweefsel in de buisjes vormt.
het hormonale veranderen is een bijwerking, de hele testikel krijgt een opneuker van dat spul, en gezien dit de plaats is waar testosteron geproduceerd word zal deze productie wat verminderen.
maar dus niet verdwijnen, en dit kan volgens het artikel een voordeel zijn ter voorkoming van sommige aandoeningen
- ranetje
- Zeer actief
Dank voor je uitlegjveen schreef:nee hoor de ballen blijven gewoon bestaan.ranetje schreef:Ik snap het verhaal ook niet helemaal.
het gaat om een injectie die tweezijdig werkt, aan de ene kant vernietigt het alle aanwezige sperma cellen, waar door het dus acuut werkt.
aan de andere kant klappen de seminiferous tubulus dicht, dit zijn kleine buisjes in de testikel waar de zaadcellen doorheen moeten om af te rijpen en de testikel te verlaten. er komt dus geen vruchtbaar zaad uit de testikel dit effect word permanent doordat er zich littekenweefsel in de buisjes vormt.
het hormonale veranderen is een bijwerking, de hele testikel krijgt een opneuker van dat spul, en gezien dit de plaats is waar testosteron geproduceerd word zal deze productie wat verminderen.
maar dus niet verdwijnen, en dit kan volgens het artikel een voordeel zijn ter voorkoming van sommige aandoeningen