Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe vaak en wat voor training doen jullie met je hond(en)

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: hoe vaak en wat voor training doen jullie met je hond(en

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik verbaas me er over dat er (jonge) honden zijn die het geen probleem vinden om nóóit of één of twee uur in de week te trainen en dan alleen op een club. Beau zou heel het huis al drieëntwintig keer verbouwd hebben. Heb ik dan zo'n fanatieke bejaarde of ligt het aan mij :mrgreen:
ranetje schreef:Rond commanderen doe ik ook niet :lol1:
Ik geloof dat Ita dat ook niet zo'n geslaagd idee zou vinden.
En dit. Ik vind het zelf ook stom trouwens :F:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hilde schreef:Ik verbaas me er over dat er (jonge) honden zijn die het geen probleem vinden om nóóit of één of twee uur in de week te trainen en dan alleen op een club. Beau zou heel het huis al drieëntwintig keer verbouwd hebben. Heb ik dan zo'n fanatieke bejaarde of ligt het aan mij :mrgreen:
Misschien beide. Haha! Nee, denk dat Beau veel meer energie heeft dan Ayleen. Waar zij moe is na een flinke wandeling wil Beau na een uurtje wel weer wat doen. Of na de autorit. :mrgreen:
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ik train niets ... heb ik een grijs verleden knpv getraind met mijn rottweiler en daarna eigenlijk nooit meer iets gedaan aan training...

hondjes leren hier wat wel en niet mag op het terrein en naar de andere dieren en voor de rest bestaat hun leven vooral uit heel veel spelen en rennen met elkaar...geweldig leuk om naar te kijken :D
Hilde
Zeer actief

_Leonie schreef:
Hilde schreef:Ik verbaas me er over dat er (jonge) honden zijn die het geen probleem vinden om nóóit of één of twee uur in de week te trainen en dan alleen op een club. Beau zou heel het huis al drieëntwintig keer verbouwd hebben. Heb ik dan zo'n fanatieke bejaarde of ligt het aan mij :mrgreen:
Misschien beide. Haha! Nee, denk dat Beau veel meer energie heeft dan Ayleen. Waar zij moe is na een flinke wandeling wil Beau na een uurtje wel weer wat doen. Of na de autorit. :mrgreen:
Na de autorit inderdaad, hahaha. Autoritten zijn om in bij te slapen zodat je als je thuis bent weer kan wandelen/spelen/trainen :cheer: :cheer:
Afbeelding
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Evertje »

Hilde schreef:
_Leonie schreef:
Na de autorit inderdaad, hahaha. Autoritten zijn om in bij te slapen zodat je als je thuis bent weer kan wandelen/spelen/trainen :cheer: :cheer:
Zo is het maar net! Hier hebben ze ook meer nodig dan de dagelijkse wandelingen en 2 keer Pw naar de club. Evert wordt wel wat ouder en kan tegenwoordig best met een dagje wat minder. Maar er wordt genoeg gefietst, hardgelopen en allerlei denkwerkjes gedaan. Maar de heren kunnen zichzelf ook erg goed vermaken hoor zonder alles te slopen. Als ik overal hij betrokken had moeten zijn had ik er een Full time job bij haha
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door MirjamV »

Momenteel loop ik 1x per week agility. Hiervoor deden we alleen de gehoorzaamheid 1x per week totdat hij oud genoeg was voor de agility. Toen nog 1 cursusblok zowel gehoorzaamheid als agility gedaan, maar ik red het niet met mijn werk om 2 vaste avonden een cursus te volgen. Ik vind het zonde als ik de helft moet missen. Ook vond Diesel de gehoorzaamheid niet meer zo leuk, ook omdat hij erg snel last had van de kou.
Dus nu trainen we lekker 1x per week en dat bevalt goed, en dit seizoen starten we ook met het lopen van wedstrijden.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

maart schreef:
Nanna schreef:
Domor schreef:Jij kan je honden in allerlei willekeurige posities parkeren en blijf zeggen (en ze daar naar laten luisteren), noem dat maar niets kunnen. Gaat Bakkie ook niet zitten als je er om vraagt?

Ik vind het makkelijk als een hond allerlei dingen kan. Links, rechts, hier, blijf, op de mat, naast, wachten, kom, deze kant, zit, lig, spring, plat (en linkerpoot, rechterpoot en op, maar die laatste 3 voornamelijk omdat mensen dat zo schattig vinden). Deze commando's gebruik ik in het dagelijks leven veel en daardoor kan de hond veel meer los dan dat ik anders zou durven, of is het kammen van hem makkelijker (plat en zit), of kan ik hem meenemen terwijl hij even op een afstandje moet blijven liggen omdat hij de bakkerij niet in mag en er geen vastknooppunten zijn.
Ja, BLIJF kennen ze wel. Voor de foto's ;-) Maar ook Bakkie gaat niet zitten als ik daar om vraag. :mrgreen: De enige die dat doet is Glenn, dat zal ie wel op zijn vorige adres geleerd hebben.
Ik heb gewoon niks met dat rondgecommandeer. Ze lopen netjes en goed mee als ik ga wandelen, al drentelend en snuffelend. Wat moet ik dan verder. Verlangen dat ze allemaal 'LINKS' lopen? Waarom?
En een mountainbiker die aan komt zoeven die wacht gewoon maar even en doet rustig aan want anders kon ie weleens een vetleren riem in zijn nek krijgen. Mijn honden zoeven niet achter de fietser aan en als tegenprestatie verlang ik een normaal passeren. :hmmm:

Kammen, tandjes poetsen, in oren poeren, ze vinden het allemaal prima. Daar hangen helemaal geen commando's aan vast.
En honden meenemen naar het winkelcentrum doe ik nooit omdat ik vind dat honden daar geen reet te zoeken hebben.
buiten trainingen om loop ik ook helemaal niet rond te commanderen hoor. Daar doen en laten ze gewoon wat ze willen, ik ga niet gaan wandelen om ze te leren.
Heel grappig is dat er ook heel veel zogenaamde tophandlers zijn waarvan de hond ook echt niks buiten de sport om hoeven hoor. Waarvan die honden ook helemaal niks verder kunnen dan de sport waarvoor ze getraind zijn. Zowel in behendigheid, maar ook bijvoorbeeld in het schapendrijven (daar zie je zelden honden die bijvoorbeeld ook nog poot kunnen geven....).

Training of cursus het is wel een verschil denk ik. Veel sporten gaan niet over wat je moet doen buiten de sport. Veel gehoorzaamheidscursussen zullen wel vanalles vertellen over hoe iets moet, al zie ik juist ook veel cursussen waar niet zo veel moet. Die aansluiten op wat baas en hond willen en kunnen. Neem mij als handler in verschil met Norah en Kay. Kay wist ik al snel van gekkigheid niet meer wat ik hem moest leren. Hij absorbeert de informatie zo snel en denkt mee en vind dat erg fijn. Maar als ik nu niks meer met hem doet is hij ook een heel tevreden hond (een paar jaar eerder was dat echt onmogelijk). Norah daar en tegen is onverzadigbaar maar is eigenlijk heel slecht iets te leren, dus ik heb die hoop op gegeven (en grappig, nu lijkt ze makkelijker dingen op te pakken). Ze kan wel zit, poot en af en heel goed hier, maar de rest van de kunstjes is niet zo aan haar besteed. Even fijne hond waar ik prima om kan lachen over alle grappen en grollen die ze laatste tijd uithaalt.

Maar er zijn dus cursussen die inspelen op wat de hond laat zien (en op wat de baas laat zien) en van daaruit lekker belonen. Ik benoem ook veel dingen onbewust en zo pikken mijn honden toch ook het 1 en ander op. Liep Kay op het gras of moesten we uitwijken naar het gras, dan zei ik: op het gras. Blijkt het ook als commando opgepakt te zijn. Ook bij vorige honden heel grappig eigenlijk. Nooit bewust aangeleerd, maar gewoon omdat ik het benoem zonder verwachtingen.
Denk eens aan freestyle clickeren. Ook Judith Lissenberg is erg van het stimuleren wat de hond in zich heeft, maar ook vooral blijven kijken naar de baas. Creatieve en ondagelijkse oplossingen. Een cursus is al lang niet meer altijd maar zus of zo moeten.

En tijdens cursussen trek ik vaak ook mijn eigen lijn. Vind het makkelijk om trainer ter beschikking te hebben op momenten dat ik die nodig heb, voor een kleine spiegeling, maar vooral als extra paar handen. Ik zie cursus vooral als simulatie van een moeilijke situatie(veel verschillende prikkels). Verder ook gewoon even als leuk momentje samen met een hondje en als afwisseling op onze heerlijke wandelingen.

Maar thuis heb ik geen schapen en doe ik thuis dus ook niks met deze training. Thuis heb ik ook geen gehele behendigheidsbaan tot mijn beschikkig, dus ik doe wel eens wat oefeningen, maar het is niet iets wat ik in dagelijks leven met ze gebruik zeg maar.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

ranetje schreef:Rond commanderen doe ik ook niet :lol1:
Ik geloof dat Ita dat ook niet zo'n geslaagd idee zou vinden.
En dit. Ik vind het zelf ook stom trouwens :F:
Het ging over de training, naast de training op de kv doe ik bv meer dan dat natuurlijk, alleen is dat niet gericht op iets aan te leren, buiten natuurlijk af en toe een workshop.
As zaterdag loop ik een military, een uitgezette wandeling van twaalf km, met onderweg posten, waar opdrachten uitgevoerd moeten worden, a la dogtrail opdrachten.
Verder natuurlijk veel extremere wandelingen en regelmatig fietsen we een stuk
Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik loop zelden in het bos, eigenlijk altijd langs de weg (eventueel op het fietspad) en regelmatig door de stad. Dan kan de hond alleen los als hij echt te sturen is. In de stad zit hij dan nog aan de flexi (8m) om boetes te voorkomen, maar dat maakt de verplichting tot kunnen sturen alleen maar groter in mijn ogen. Er zit dan ook nog een struikeldraad tussen mij en de hond. Ik doe overigens geen cursussen of trainingen op het moment (straks met de pups weer). Maar ik vind het trainen ook gewoon heel leuk en mijn hond ook (mijn paard trouwens ook). Wel positief trainen, bij de hond met clickertraining en voedselbeloning, bij het paard met stem en rust belonen (of juist uit zijn dak laten gaan, als het verantwoord is en hij daar zin heeft).

Waar je loopt, maakt denk ik wel een hoop uit van wat je van je hond verwacht. Als er links (ik loop rechts) steeds auto's, fietsers en scooters voorbij komen, dan is het van belang dat de hond rechts blijft lopen. Hij kan niet met alle honden en niet alle honden hier kunnen met andere honden, dus hij moet bij me te roepen zijn. Bij oversteekplaatsen moet hij stil te zetten zijn, net als voordat hij het hek uit loopt. Maar soms kan er rechts niet gelopen worden en moet hij dus links lopen, dat moet hij dan wel doen (overigens lijn ik hem dan aan, want links vindt hij nog erg lastig). En even snel iets te eten halen bij de bakker omdat je vergeten ben boodschappen te doen, moet de hond gewoon mee kunnen en even wachten (de bakker zit langs de uitlaatroute min of meer).

Voor mij heeft een hond of een hoop vrijheid qua sturing/commando's, maar een beperking van vrijheid door een lijn (of waar hij kan loslopen).
Of heeft een hond een hoop vrijheid qua loslopen, maar een beperking van vrijheid door sturing/commando's.

Als de hond beide aan veel vrijheid krijgt, zie je dus dat honden in de bebouwde kom tegen mensen opspringen, de weg oversteken, etc. omdat hij en geen sturing kent en geen beperking door een lijn heeft, terwijl het geen omgeving is waar de hond stuurloos los hoort te lopen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik train alleen nog met Csiva. In de winter 1x per week een uurtje op een club en 1 of 2x per week thuis was gerichte toesteltraining, zodra het mooier weer wordt gaan we 2x per week op de club trainen. Gemiddeld dan. Daarnaast doen we nog workshops en wedstrijden. Luca en Dumas wandelen vooral en dat vinden ze ook heel erg leuk. Vrijwel elke dag zeker een uur het bos in. Met alle 3 ;)
Hilde
Zeer actief

Oh ongetwijfeld hoor Jeannette! Maar Beau heeft bijvoorbeeld niet voldoende aan puur een lange wandeling. Daar kun je echt drie uur mee op sjouw en op de terugweg slaapt hij dan in de auto zodat hij thuis direct weer door kan. Dan kan hij echt nog tijden bezig zijn met zijn kleedjes en speeltjes en zo. Bij jou is het landschap direct weer uitdagender, dat zou Beau ook wel pittiger vinden denk ik. En de dogtrail (of iets gelijkwaardigs) vindt hij ook wel vermoeiend. Maar de dag na de dogtrail is hij direct weer op volle sterkte :mrgreen: Ik vind het heerlijk hoor, zo'n hond. Tijdens alles wat hij doet geeft hij zich honderd procent en hij vindt ook heel veel leuk. Hij is nu 11,5 maar zo mag hij wel 15 worden. Ik hoop dat hij lang zo jong blijft in gezondheid, energie en doen en laten.
Afbeelding
Pino2012
Actief

Ongelezen bericht door Pino2012 »

Ik train zelf gewoon thuis. Al zie ik het niet echt als trainen.Zodra ik er aan denk doe ik tussen door een paar oefeningen en opvoeding is 24/7. Doorgaans ligt de focus op hier komen en zitten. Boks ouwe ( pootje rechts ) en tik em aan (pootje links) vindt hij zo leuk dat hij het eigenlijk als een soort beloning lijkt te zien. Hij biedt het soms ook uit zichzelf op zijn achterpoten aan, maar gezien hij nog geen jaar was heb ik dat niet beloond. Maar het pootje geven zet ik de laatste tijd wel eens als beloning in. Liggen vindt hij maar niks en daar hoort altijd gezucht en protest bij. Heel puberaal en liefst zo theatraal mogelijk..

Toen Louis pup was ben ik bij twee hondenscholen op puppy les geweest.
Gezien Louis snel duidelijk maakte nieuwe mensen (vooral mannen) eng te vinden en daar veel verkeerde tip/oplossingen werden gegeven voelde dat niet meer zo goed en ben ik daar weggegaan.

Ondertussen op aanraden van een kennis aan Recallers van Susan Garret begonnen.

Weer goed gezocht (dacht ik) naar een hondenschool met gedragstherapie. Bij de intake duidelijk aangegeven handvaten te zoeken om meer over het gedrag van honden/Louis te leren. Om op die manier Louis beter bij te kunnen sturen in voor hem moeilijke situaties.
Tijdens de lessen werden alleen trucjes geleerd en helemaal niet naar gedrag gekeken of over gesproken. Het was binnen in een gehorige kleine loods, bij de groepsindeling werden de honden die het felst op elkaar reageerden bij elkaar gezet. Ik vond het maar een chaos en Louis was niet bereikbaar.
Louis' gedrag escaleerde alleen maar, zo vloog hij opeens op een vrouw in het park af. Dreigend blaffend, want dat zij daar liep dat kon toch niet zo maar! Foute boel voor een puppy van zes maanden...

De vijfde les de trainer weer aangesproken hoe ik dit het beste kon aanpakken. Dat ik graag gedragstherapie zou willen. Dat was volgens haar allemaal niet nodig, want hij liet dat gedrag tijdens de les niet zien. Maar er moest wel wat aan gebeuren volgens haar. Nou had ik voor mijn gevoel al zo een beetje alle boeken versleten die hoog aangeschreven stonden ( how dogs learn, stop met blaffen etc. ) , de dvd's van turid rugaas en Ian Dunbar grijs gedraaid en heel internet afgestruind en zij had ook geen tips meer, want ze moest gaan.

Daarna nog een gedragstherapeute ingeschakeld. Goede tips gekregen, nog het meest geleerd bij een workshop ontspanningsmassage en verder zelf aan de slag gegaan.

Ik heb het afgelopen jaar vaak getwijfeld of het niet beter voor hem zou zijn om hem te herplaatsen naar meer ervaren mensen. Maar als ik nu kijk hoeveel we bereikt hebben, ben ik ontzettend trots op hem. Elke keer als ik twijfelde, kwam er dan toch ergens een nieuwe impuls of verandering.
Hij valt de stofzuiger niet meer aan, jaagt fietsers en brommers niet meer op, bemoeit zich niet met mensen of kinderen in het park, fixeert veel minder op andere honden en laatst kwam een vriendinnetje van mijn dochter voor het eerst op bezoek en die werd vriendelijk begroet en uitgenodigd tot spelen. Dan wordt mijn hart stiekem zo week van dat het een beetje pijn doet. Mannen op bezoek vindt hij nog steeds niks. Maar ik ken helaas ook geen ervaren hondenmannen. Alleen mannen die het grappig vinden om terug te schreeuwen, pesten of blijven staren..

Hij wil wel altijd met iedere hond spelen, daarom lopen we met een lange lijn. Daar word ik elke keer wel op aangesproken, maar dat vind ik niet zo boeiend. Hij luistert weer stukken beter ( 98%) en dat ligt er onder andere aan dat ik zelf niet meer zo gestrest ben/roep dat hij moet komen als ik een andere hond zie. Gisteren kwam er een vijf maanden oude pup op ons af gedenderd. Toen zijn baasje bij ons was, wilde de puppy nog steeds niet luisteren, maar Louis wel. Louis stopte direct weer met spelen toen ik door liep en raasde vrolijk mee :O: .. Ik liep op wolkjes naar huis, voor mijn gevoel. Want eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat na de overwinning sprint met Louis mijn tong op de grond hing.

Ik heb gemerkt dat het toch veel commercie is in de hondenwereld en dan train ik liever zelf en ga naar interessante workshops of lezingen en neem later privé les als ik de puntjes echt op de i wil.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik ga niet naar een hondenschool, ik train onze borders hier thuis aan onze eigen schapen.
Vaak is het ook geen training alleen, maar gewoon werken.
Binnenkort start ik naast mijn parttime job in de administratie als parttime schaapsherder, dan mogen ze een of enkele dagen mee aan het werk.
Belangrijkste dan is dat ze leren hun energie te doseren zodat ze ook een werkdag van 8 uur volhouden zonder bekaf te zijn.

Hondenschool sluit niet aan bij datgene wat ik en mijn hondjes nodig hebben.
Dat is voor ons verspilde tijd, moeite en geld.

Als er een interessante schapendrijf-clinic is met een goeie handler ga ik daar liever heen, dat is intensieve training waarmee ik meestal voor een aantal weken/maanden genoeg "huiswerk" mee krijg.

Zeker van een tophandler als een Derek Scrimgeour krijg je zo een goeie uitleg dat je daar zelf goed mee aan de slag kunt. Wat ie uitlegt is goed om te zetten in de praktijk, zowel voor de trial-training als voor het praktijkwerk.

Nee, mijn honden leren idd geen dingen als pootjes geven, maar zitten, liggen en netjes aan de riem lopen en niet tegen mensen opspringen vind ik vanzelfsprekend. Heb ik geen hondenschool voor nodig.
De ervaring leert dat mijn honden zich op een hondenschool meestal lopen te vervelen, tijdens het wachten op andere cursisten, dan zulke onzinnige dingen als apporteren...voor een border collie??

Ik heb hier een aussie die veel kunstjes geleerd had, o.a. klickertraining gehad heeft, maar "opgevoed" was die niet...
Afbeelding
MBJ
Actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door MBJ »

Train alle drie de honden in clubverband, JC 2x per week en Mexx en Bear 1x per week en daarnaast doe ik meestal wel wat oefeningen tijdens het wandelen of tussendoor thuis.

Wandelen doen we iedere dag , een grote ronde van 1,5uur , s'morgens een half uurtje en tussendoor korte uitlaatrondjes.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Ik doe 1x per week agility met beide dames.
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Met Enzi heb ik puppycursus gedaan en een gewone gehoorzaamheidscursus, vond ie geen bal aan.
Nu oefenen we één keer in de zoveel tijd wat trucjes en we wandelen elke dag minstens 1u in de uiterwaarden.

Nila heeft 2 gehoorzaamheidscursussen gedaan en een paar lessen apporteertraining. Maar sinds 2 weken train ik nu zelf met haar want niks was meer leuk en ze verrekte om maar 1 oefening uit te voeren. Dus nu trainen we 1 of 2x in de week een kwartiertje, wat gehoorzaamheidsoefeningen en wat apporteren. Het blijft leuk en we bouwen het langzaam weer op.
In mei gaan we ook een cursus Hoopers volgen. Verder gaat ze natuurlijk mee op alle wandelingen.
Heeft mevrouw meer dan genoeg aan, ook al is ze een werkhondje. Maar het ding is ook nog jong dus ik vind het helemaal niet erg, intensief trainen komt wel wanneer zij er klaar voor is.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Wij trainen 2 x per week IPO/africhting, bestaande uit speuren, appèl en manwerk.
We trainen thuis ook. Niet te lang, hoogstens een paar minuten.

Speuren doen we alleen op zaterdag. Wel pak je daaruit weer onderdelen die je thuis kunt trainen, zoals het verwijzen van voorwerpen.

Soms gaan we op zondag uit trainen bij een andere vereniging.
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Kenji traint 1x in de week GG en nu 1x in de week balans en coördinatie / sportvoorbereiding. Verder loopt hij om de week (ongeveer) bij de schapen.

Met Alfy train ik wekelijks behendigheid en ik probeer 1-2x in de week te canicrossen. Verder loopt hij ongeveer elke maand een wedstrijd behendigheid.

Deed regelmatig workshops maar dat staat nu ivm de kosten op een lager pitje

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Ergens tussen de 1 en 3 keer per week uurtje gg training op club. (afhankelijk van energie, geplande examens/wedstrijden etc)
Verder thuis ook wel, maar wisselend in intensiteit.
Af en toe wedstrijd of examen, en dat is dan meteen een hele dag op pad.
Niveau: ongeveer gg2, ik train gg1 t/m gg3 oefeningen door elkaar heen. 10 vaste oefeningen steeds op exact dezelfde manier werkt niet echt bij Habibi. (wordt ze erg traag van, is blijkbaar te saai of zoiets) gg1 is bevestigd in alle oefeningen, gg2 op 1 oefening na, en die begint ook steeds beter te gaan. Gg3 kent ze het meeste wel van, maar nog niet voldoende bevestigd.

Verder voor de lol pik ik wel eens een behendigheidslesje mee.
En ze gaat zeer regelmatig mee naar stal. Daar ook bepaalde training maar dat is echt functioneel. (niet in het weiland komen, niet in de rijbaan, netjes meelopen naast het paard op rit etc. Rustig op de kar (koets) blijven zitten etc)
Afbeelding
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Ik doe puppycursus, daar heb ik nog 2 lessen van en daarna de vervolgcursus
In sept, begint dan de GBO van de Goldenclub en die wil ik dan gaan volgen met Amber.
En ik ga ook nog ringtraining met haar doen.

Met Yvar heb ik ook puppiecursus, GBO en VGBO gedaan.
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Parmida
nieuw lid
Mijn ras(sen): beauceron

Ongelezen bericht door Parmida »

Wij trainen 3x per week gehoorzaamheid in een hondenschool.
De andere dagen word er ook getraind maar dan 1 of 2 oefeningen en verder veel spelen + wandelen.
Elke zaterdagochtend ga ik met Joni schapendrijven en we doen af en toe al eens een wedstrijd gehoorzaamheid.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik train met Jip en Ziva ieder een uur per week behendigheid. Ziva gaat ook nog één keer per week naar de schapen. Voorheen trainde ik met Jip altijd twee uur per week behendigheid en dat had ze toen ook echt nodig. Op dit moment zit dat er niet in maar ik merk ook dat ze het minder nodig heeft. Ze wordt ook bijna 9 dus dat speelt misschien ook wel mee.
Benno is al sinds zijn tweede met pensioen. Hij is nu ruim 14 en nog super fit, maar dat getrain heeft hij nooit echt wat gevonden. Hij vond alleen de koekjes leuk :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat trainen sommige mensen veel/frequent! Pfoe 4-5x per week, daar heb ik zelf geen zin in :mrgreen:

Met Oscar train ik 1 avond en 1 hele middag KNPV, verder thuis zo af en toe wat trucjes zoals zwaaien, draaien e.d.. Met Hippo heb ik nooit een cursus gedaan, die heb ik zelf alle omgangsvormen en handige commando's als, zit, af, blaf, wacht, rechts en links geleerd. Hij heeft het IQ van een doperwtje dus hem iets aanleren duurt erg lang, hij wil wel, maar duurt lang voor hij wat snapt :engel:
Wel gaat hij elke zaterdag mee met onze bootcamp-club en dat vindt hij waanzinnig.

Thuis doen we al een hoop activiteiten zoals, wandelen, hardlopen, fietsen, balletje gooien en flirtpolen, dus daarnaast nog trainen vind ik niet nodig.
Wellus
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar

Ongelezen bericht door Wellus »

Met de oudjes heb ik eerder agility getraind en wedstrijden gelopen, verder deden ze aan Rally O, Dogdance en GG.
Nu ze met pensioen zijn gaan ze mee naar Hoopers.
Met de jongste train ik detectie en zweetwerk en agility. Ook zijn we aan het oefenen voor een UV examen.
Verder gingen/gaan ze mee naar verschillende workshops zoals puin en lawine of workshops die ik kan gebruiken voor mijn hondenschool.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”