Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brakende hond, wel of niet laten eten?
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Brakende hond, wel of niet laten eten?
Kwam vandaag thuis uit mijn werk en Jorla had de hal ondergekotst.
Ook daarna en vroeg in de avond gaat het braken door. Wel is te zien dat haar maag nu leeg is, ze braakt alleen nog gal.
Het is nu ruim voorbij haar etenstijd en ze toont niet veel animo om te eten. Ik neig ertoe om de avondmaaltijd over te slaan en te kijken hoe ze de nacht doorkomt.
Wat denken jullie?
Ook daarna en vroeg in de avond gaat het braken door. Wel is te zien dat haar maag nu leeg is, ze braakt alleen nog gal.
Het is nu ruim voorbij haar etenstijd en ze toont niet veel animo om te eten. Ik neig ertoe om de avondmaaltijd over te slaan en te kijken hoe ze de nacht doorkomt.
Wat denken jullie?
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Re: Brakende hond, wel of niet laten eten?
Ik stop er dan een omeprazolletje in en wacht tot ze om eten vraagt.

- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Beetje kip met rijst mischien?
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Ik zou wachten tot morgenochtend en dan een klein beetje voeren.

-
Neeltje
Ik zou dan ook niks geven. 'n Dagje eten overslaan kan echt geen kwaad.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Als ze echt ziek toont zou ik niks geven of wat bouillon. Kip en rijst sowieso niet.
Even aanzien, ze krijgen vanzelf weer zin in eten, beterschap!
Even aanzien, ze krijgen vanzelf weer zin in eten, beterschap!

-
kooi
- Zeer actief
@ Yodi: Omeprazol? Is dat op advies van de d.a.?
Ik zou zelf niet zomaar mensenmedicijn aan een hond geven. Hier al zeker niet omdat ze ook prednison krijgt en ik weet niet of dat samengaat...
Uiteindelijk reageerde ze ook niet toen de katten eten kregen en dat vond ik genoeg reden om haar niets aan te bieden.
Vannacht heeft ze niet meer gebraakt en ze heeft net gewoon gegeten. Maar fit is ze nog niet en buiten probeerde ze toch weer gras te eten. Dat heb ik niet toegestaan.
Zometeen naar het werk en dan kijken hoe ze vanmiddag is.
Bedankt voor het meedenken.
Ik zou zelf niet zomaar mensenmedicijn aan een hond geven. Hier al zeker niet omdat ze ook prednison krijgt en ik weet niet of dat samengaat...
Uiteindelijk reageerde ze ook niet toen de katten eten kregen en dat vond ik genoeg reden om haar niets aan te bieden.
Vannacht heeft ze niet meer gebraakt en ze heeft net gewoon gegeten. Maar fit is ze nog niet en buiten probeerde ze toch weer gras te eten. Dat heb ik niet toegestaan.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Omeprazol wordt ook aan honden gegeven, het beschermt de maag tegen teveel zuur, als de hond gal spuugt is het prettiger.
Ik heb het laatst ook aan Nelle gegeven en een uur later zat ze om eten te bedelen en was ze weer vrolijk en blij.
Ik heb het laatst ook aan Nelle gegeven en een uur later zat ze om eten te bedelen en was ze weer vrolijk en blij.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
De dierenarts had tegen mij gezegd dat ik geen mensen omeprazol mocht geven en dat hij speciale voor dieren gaf. Het doosje zag er precies hetzelfde uit als het doosje omeprazol van mijn vriendkooi schreef:@ Yodi: Omeprazol? Is dat op advies van de d.a.?
Sterkte met de zieke!
-
S@ndr@
- Zeer actief
ik zou het eten geven van de hond laten afhangen, als ze zich echt ziek voelen dan willen ze toch niets, en anders misschien een kleine beetje om een bodempje te slaan zeg maar, een lege maar kun je ook misselijk van worden, beterschap in ieder geval
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heb je een reden om dit niet toe te staan? Als Akira misselijk is eet ze altijd gras, ik laat haar maar, vind het later wel weer terug in de tuin. Heb het idee dat het het spugen makkelijk maakt, in ieder geval beter dan alleen maar gal.kooi schreef:Maar fit is ze nog niet en buiten probeerde ze toch weer gras te eten. Dat heb ik niet toegestaan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- Shari
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): We hebben 4 chihuahuas en een Welsh Corgi Cardigan pup Bruce!
- Aantal honden: 5
Hier heel lang omeprazol gehad voor de hond is idd precies hetzelfde als de mensen hoor.
Olaf 28-07-2000 01-08-2013
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik laat Gol ook gewoon gras eten wanneer ze misselijk is, het lijkt te helpen. Daarna kotst ze het meestal weer uit. Net of ze iets zoekt om de maag te prikkelen om beter te kunnen kotsen.
Wat ook lijkt te helpen is om een droog broodje te geven
Ik weet niet waarom maar als ik haar achter elkaar kleine stukjes droog brood geef heeft ze wat minder behoefte aan gras en is ze meestal niet zo misselijk meer.
Wat ook lijkt te helpen is om een droog broodje te geven
Ik weet niet waarom maar als ik haar achter elkaar kleine stukjes droog brood geef heeft ze wat minder behoefte aan gras en is ze meestal niet zo misselijk meer.
-
kooi
- Zeer actief
Oké, die tip van het droge brood wil ik weleens proberen.
Ze mag wel een beetje gras eten, vooral in het begin van zo'n braaksessie. Dan is er vaak een noodzaak voor het braken; er moet iets uit wat niet goed voor haar is. Maar op een gegeven moment, zeker als de maag helemaal leeg is, moet de braakimpuls stoppen.
En gras is een braakmiddel. Bovendien stopt ze niet, ze eet dan onafgebroken gras en wordt onrustig als ze er niet bij kan. Ook vreet ze alles wat maar groen is, ook planten. En ik ben dan bang dat ze een plant pakt die haar klachten verergert of zelfs giftig is.
Gelukkig knapt ze nu op, heeft weer gegeten en niet meer gebraakt. Ook is ze vanavond alweer een stuk actiever dan vanmorgen.
Wel last van dunne ontlasting, maar dat is niet abnormaal.
Ze mag wel een beetje gras eten, vooral in het begin van zo'n braaksessie. Dan is er vaak een noodzaak voor het braken; er moet iets uit wat niet goed voor haar is. Maar op een gegeven moment, zeker als de maag helemaal leeg is, moet de braakimpuls stoppen.
En gras is een braakmiddel. Bovendien stopt ze niet, ze eet dan onafgebroken gras en wordt onrustig als ze er niet bij kan. Ook vreet ze alles wat maar groen is, ook planten. En ik ben dan bang dat ze een plant pakt die haar klachten verergert of zelfs giftig is.
Gelukkig knapt ze nu op, heeft weer gegeten en niet meer gebraakt. Ook is ze vanavond alweer een stuk actiever dan vanmorgen.
Wel last van dunne ontlasting, maar dat is niet abnormaal.