Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips mbt wandelen in Drenthe
Moderator: moderatorteam
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Tips mbt wandelen in Drenthe
In april zit ik een weekendje in Drenthe (Ees)
Waar is het leuk/mooi wandelen, en wat móeten we gezien/gedaan hebben?
Roept u maar
Waar is het leuk/mooi wandelen, en wat móeten we gezien/gedaan hebben?
Roept u maar

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Re: Tips mbt wandelen in Drenthe
Aan de nijslootweg in gieten, kun je leuk lopen en heb je zwemgelegenheid voor de honden.
Het meeste is losloopgebied.
En qua bezienswaardigheden, kamp Westerbork? Orvelte (dorp in oude stijl)
Het meeste is losloopgebied.
En qua bezienswaardigheden, kamp Westerbork? Orvelte (dorp in oude stijl)
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Kamp westerbork inderdaad. Dierentuin Emmen misschien, al vond ik dat een tijd terug wat tegenvallen. Waarschijnlijk omdat ze bezig zijn met die grote verbouwing, maar diverse speelapparaten voor kinderen deden het niet en alleen grotere horeca in het park waren open. Maar dat was laat in het jaar vorig jaar, dus misschien is het nu wel weer beter.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
luna2906 schreef:Kamp westerbork inderdaad. Dierentuin Emmen misschien, al vond ik dat een tijd terug wat tegenvallen. Waarschijnlijk omdat ze bezig zijn met die grote verbouwing, maar diverse speelapparaten voor kinderen deden het niet en alleen grotere horeca in het park waren open. Maar dat was laat in het jaar vorig jaar, dus misschien is het nu wel weer beter.
Aan het eind (en begin) van het seizoen is idd de helft van de horeca op het park gesloten

Vanaf april - mei gaan ze weer vollop aan de gang gok ik.
De openingstijden zijn ook anders... in bepaalde maanden zijn ze zelfs alleen op zaterdag en zondag open en door de week gesloten.
on topic; Kamp Westerbork is idd wel een aanrader.

Hortus Haren is nog wel te doen vanaf Ees - ik ben er nog nooit geweest maar hij staat bovenaan mijn verlanglijstje om eens te doen.
Als je geinteresseerd bent in Hunebedden en zo kun je die route rijden en bvb in Borger bij het Hunebedcentrum gaan kijken.
Dorp Orvelte is ook erg leuk ja !
Bij Ruinen ( niet om de hoek van Ees,maar wel Drenthe) heb je park Oikos (oa met wolven

Bij Steenwijk (helemaal in het hoekje van Drenthe) heb je nog een kleinschalige Indonesische dierentuin - Taman Indonesia
Dierentuin Emmen is idd goed te doen vanaf Ees en als je er nog nooit geweest bent of al eeuwen niet meer ,dan is het zeker erg leuk
ik heb een abonnement, ik vermaak me er keer op keer weer hahaha maar sommige mensen vinden het na 1 keer per 2 jaar wel weer voldoende.
hmmm ik denk nog even verder...
Oh ja...wandelen ?
Vanaf Ees gezien is de Kibbelkoele Emmen wel goed te doen
Maar Borger - Odoorn en boswachterij Gieten is natuurlijk direct om de hoek
wandelen bij het Nije Hemelriek Gasselte - Boomkroonpad Drouwen (tussen Borger en Gasselte in)
let o; honden mogen niet mee het boomkroonpad op ! Dus als je de boomtoppen in wilt moet je even kijken wat je doet.
Maar het bos eromheen is ook mooi.
Wandelen bij Drouwenerzand in het bos is zowiezo mooi.
Schipborg- Oudemolen (vlak bij elkaar) is ook erg mooi wandelen, idem aan Zeegse wat er weer aan vast ligt.
Gasterse duinen vlak buiten Gieten is ook erg Drents wandelen en vind ik vrij uniek
wandelen bij de Schaapskooi van Balloo , over het Ballooerveld is ook erg mooi ( Angeniet van het forum wandelt daar ook vaak

Alleen even opletten dat er een loeder van een Bordercollie bij de ingang aan de schaapskooi kant kan liggen op de oprit
Er wordt van bezoekers verwacht dat je vanaf de parkeerplaats je hond aangelijnd houdt als je langs de kooi wandelt waar s ochtends vroeg en einde middag de schapen aankomen en slapen, maar de border van de herder-mevrouw komt fijn van zijn terrein af om te buurten en als jouw hond daar dan geen aandacht aan besteedt duikt ze er bovenop

Maar het is wel heeeeeeeeel leuk om te zien als ze s middags terugkomen bij de kooi.

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Het was in september meende ik. Dan verwacht ik in het weekend nog wel iets meer horeca dan alleen de 2 grootsten. Als we in december waren gegaan, had ik het logisch gevonden :p maar goed, het zag er toen bij veel dingen (o.a. speelapparaten voor kinderen dus) ook wat 'achterstallig' uit. We hebben ons alsnog prima vermaakt hoor, genoeg ander leuks en wij zijn ook niet te beroerd om wat verder te lopen voor de horeca. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen dat een minpunt zouden kunnen vinden.mercedes2803 schreef:luna2906 schreef:Kamp westerbork inderdaad. Dierentuin Emmen misschien, al vond ik dat een tijd terug wat tegenvallen. Waarschijnlijk omdat ze bezig zijn met die grote verbouwing, maar diverse speelapparaten voor kinderen deden het niet en alleen grotere horeca in het park waren open. Maar dat was laat in het jaar vorig jaar, dus misschien is het nu wel weer beter.
Aan het eind (en begin) van het seizoen is idd de helft van de horeca op het park gesloten![]()
Vanaf april - mei gaan ze weer vollop aan de gang gok ik.
De openingstijden zijn ook anders... in bepaalde maanden zijn ze zelfs alleen op zaterdag en zondag open en door de week gesloten.
- Adjani & Tyson
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull terrier
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
He bedankt dat zijn al een boel leuke tips
Heb even snel gekeken en in Orvelte zijn doggies welkom dus die gaat zeker op het activiteitenprogram
Heb even snel gekeken en in Orvelte zijn doggies welkom dus die gaat zeker op het activiteitenprogram

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik was vorig jaar daar in de buurt en heb toen een wandelroute van de groene wissels gelopen, grafheuvels van exloo. Deze: http://www.wandelzoekpagina.nl/wandelin ... orn/14069/" onclick="window.open(this.href);return false; Ik weet niet of jullie zoiets zoeken, het was wel een eindje stappen maar wel een hele mooie route, en erg rustig toen ik er was (was wel midden in de winter
)

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Oosterbos, tussen Klazienaveen-Noord en Nieuw- Dordrecht.
Zeer uitgebreid en afwisselend wandelterrein waar honden welkom zijn, ook onaangelijnd.
Zeer uitgebreid en afwisselend wandelterrein waar honden welkom zijn, ook onaangelijnd.