Ik liet vroeger ook wel eens onze honden uit. Bij mijn ouders in de straat woonde een Ierse setter die heel vaak door buurkinderen werd uitgelaten. Die liet ik ook wel eens uit. Het was zo'n ontzettend lieve brave hond. Ik heb daardoor altijd een zwak gehad voor Ierse setters. Laat het nou net een Ierse setter zijn waar Wilma al 2 keer een aanvaring mee heeft gehad.
Wij houden Wilma kort als er honden in de buurt zijn en zorgen dat ze er niet in de buurt kan komen. Ze kan uitvallen naar honden, al gaat dat steeds beter. Laatst kwam ik 's ochtends vroeg 2 jongetjes tegen met een Ierse setter en een Golden retriever puppie. Wilma blafte naar de honden, waarop de Ierse Setter naar haar toe stormde. Ik ging er tussen staan maar kon niet voorkomen dat de honden elkaar in de haren vlogen. De kinderen hadden de honden aan een flexriem en stonden er een beetje dom bij te kijken
Vorige week zag ik 's ochtends weer die jongetjes met de honden. Ik stak over en ging van de groenstrook op de stoep lopen, maar weer kon ik niet voorkomen dat de Ierse setter haar aanviel. De jongetjes hadden blijkbaar niks geleerd van de vorige keer en lieten de lekker lange riem gewoon weer op de flexstand staan
Later in de week zag ik een meisje met een puppie lopen. Ik stak over, hield Wilma kort en kwam zonder problemen langs ze. Ik hoorde geren achter me en had niet op tijd door dat het dat meisje met het puppie was. Voor ik het wist stond het puppie naast Wilma

.