Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup die heel rustig is???
Moderator: moderatorteam
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- Aantal honden: 2
Re: Pup die heel rustig is???
Fijn dat het beter gaat en je hem weer kunt ophalen. Nu alles maar buiten bereik van je pup houden wat schadelijk is.

- robert_smetsers
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 1
staat het allang. Het word alleen lastig als je de grond wil dweilen, maar als ik nog een keer moet doen dan gaat hij in de gang.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Emmer hoog zetten? T kan allemaal zo simpel zijn 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn dat ie opgeknapt is!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat is wel baldadig, pups zijn namelijk gewoon baldadig.Machie schreef:Hondje is 4 maanden. Natuurlijk bijten die en zijn ze druk. Dat is niet baldadig..
Baldadig betekent wild en op de grens van wat mag en aanvaardbaar is en dat is wat pups vaak zijn. Dat is normaal. En dat heet baldadig.
En ik heb ook een sopemmer staan hier hoor, ik heb twee pups nog wel, van vier maanden.
Alleen drinken ze daar niet uit, zou ook niet bij me opkomen (en ook niet bij hen dus).
O, en ik mopper ook even als ze binnen plassen waar ik bij ben.
En als ze de tent afbreken probeer ik ook te kalmeren.
Ik hoop dat hij gewoon beroerd was vanwege de braakmiddelen en het infuus en alle dingen die verder indruk op hem hebben gemaakt.
Is helemaal niks, zo hummel in de lappenmand.
- robert_smetsers
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border Collie
Hij heeft geen braak middel gehad mocht niet is een zuur, de dierenarts gevraagd een time out in de bench is geen goed idee maar op de gang of wc mag best. Ze had hem ook uitgelaten en zei hij weer heel actief is en was mij nog wat dingen aan het uitleggen en meneer was weer aan het slopen. Overal tegen aan aan het springen en een stand om gegooid ze zei toe hij is weer helemaal terugMarjoleine schreef:Dat is wel baldadig, pups zijn namelijk gewoon baldadig.Machie schreef:Hondje is 4 maanden. Natuurlijk bijten die en zijn ze druk. Dat is niet baldadig..
Baldadig betekent wild en op de grens van wat mag en aanvaardbaar is en dat is wat pups vaak zijn. Dat is normaal. En dat heet baldadig.
En ik heb ook een sopemmer staan hier hoor, ik heb twee pups nog wel, van vier maanden.
Alleen drinken ze daar niet uit, zou ook niet bij me opkomen (en ook niet bij hen dus).
Ik hoop dat hij gewoon beroerd was vanwege de braakmiddelen en het infuus en alle dingen die verder indruk op hem hebben gemaakt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Het fenomeen time out SNAPT EEN HOND NIET tenminste dat is mijn mening. Je da is ook al gt 

-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
zo'n pup kent zijn en jouw grenzen nog niet, die moet je hem leren.
het begrip time out kent ie niet maar hem zijn rust geven als ie over jouw of zijn grenzen heen gaat is gewoon prima en dat kan heel goed gewoon in de bench. Met een kluifje of kong de bench in waar ie geen kwaad kan en vanzelf lekker gaat slapen.
Als een pup moe word is ie slechter te bereiken en word ie alleen maar baldadiger,ook als je straft, je moet hem er niet persee voor straffen maar wel begrenzen met rust en duidelijkheid.
het begrip time out kent ie niet maar hem zijn rust geven als ie over jouw of zijn grenzen heen gaat is gewoon prima en dat kan heel goed gewoon in de bench. Met een kluifje of kong de bench in waar ie geen kwaad kan en vanzelf lekker gaat slapen.
Als een pup moe word is ie slechter te bereiken en word ie alleen maar baldadiger,ook als je straft, je moet hem er niet persee voor straffen maar wel begrenzen met rust en duidelijkheid.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik denk dat je van het idee af moet dat die time-out een straf is. Zoiets kan best effectief zijn, maar het is niet om de hond te straffen. Het is om hem tot rust te brengen op het moment dat hij overprikkeld is, en dat kan best in een bench. Hij zal namelijk moeten slapen, en de bench is zijn slaapplaats
Ik heb dat met Nilo ook wel eens moeten doen. Dan was hij oververmoeid en overprikkeld en werd daardoor enorm druk en baldadig. Niet gewoon leuk puppig baldadig, maar vervelend en onbereikbaar. Leg hem dan in de bench en hij viel als een blok in slaap
En toen hij weer wakker werd was hij weer z'n vrolijke zelf. Veel fijnere oplossing voor iedereen dan de strijd aan gaan met dat baldadige gedrag.
Ik heb dat met Nilo ook wel eens moeten doen. Dan was hij oververmoeid en overprikkeld en werd daardoor enorm druk en baldadig. Niet gewoon leuk puppig baldadig, maar vervelend en onbereikbaar. Leg hem dan in de bench en hij viel als een blok in slaap
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Nou of hij het snapt of niet, veel honden kalmeren wel doordat ze even minder prikkels krijgen en kattekwaad wordt ook oninteressant als het betekend dat ze direct erna mogen afkoelen in de gang.malinois schreef:Het fenomeen time out SNAPT EEN HOND NIET tenminste dat is mijn mening. Je da is ook al gt
Hoofdletters of niet, een timeout is hier heel effectief.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja maar dat is iets heel anders... hier krijgen ze als pup ook verplicht rust als ik vind dat ze er aan toe zijn want ik heb er gehad die doorgingen tot ze er letterlijk bij neervielen (slapen dus) Dus dan gaan ze lekker in de bench en binnen een paar tellen snurken ze weg...Eefje83 schreef:zo'n pup kent zijn en jouw grenzen nog niet, die moet je hem leren.
Time out is over genomen uit de kinderwereld... en dat kan een hond simpelweg niet snappen.
Laatst gewijzigd door malinois op 21 mar 2015 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
maar dan haal je je hond toch ook uit de situatie waar ie ongewenst gedrag vertoont Paisley?
En die gang is prikkelarm en rustig dus kan ie even tot rust komen.Zelfde effect als de bench alleen is het bij de pup van belang dat ie gewoon voldoende rust krijgt en dat zal ie in de wc niet krijgen denk ik.Zeker niet als ie er na 5minuten weer uit mag.
Laat zo'n druktemaker gewoon even lekker een uurtje slapen en hij is weer veel beter te bereiken.
En die gang is prikkelarm en rustig dus kan ie even tot rust komen.Zelfde effect als de bench alleen is het bij de pup van belang dat ie gewoon voldoende rust krijgt en dat zal ie in de wc niet krijgen denk ik.Zeker niet als ie er na 5minuten weer uit mag.
Laat zo'n druktemaker gewoon even lekker een uurtje slapen en hij is weer veel beter te bereiken.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit dus... geef hem dan gewoon zijn rust en dat is iets anders dan 5 minuten op de gang zetten...Eefje83 schreef:maar dan haal je je hond toch ook uit de situatie waar ie ongewenst gedrag vertoont Paisley?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou hier niet en een hond kan ook niet zo denken imo. Je geeft hem rust of niet. En rust is dus geen minutenwerkPaisley schreef:Nou of hij het snapt of niet, veel honden kalmeren wel doordat ze even minder prikkels krijgen en kattekwaad wordt ook oninteressant als het betekend dat ze direct erna mogen afkoelen in de gang.malinois schreef:Het fenomeen time out SNAPT EEN HOND NIET tenminste dat is mijn mening. Je da is ook al gt
Hoofdletters of niet, een timeout is hier heel effectief.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Tja het hangt natuurlijk van de giftigheid van het sop en zijn gewicht af. Maar ik hou ook niet van rustige pups en sta ook vrij snel bij de dierenarts met jonge dieren bij diaree of slecht eten. Mijn jongste hond eet ook van alles nog als ik niet op let, oudste heeft gisteren trouwens op de kamer van mijn dochter autodrop (wine gums) gevonden. Allemaal geproefd en daarna op haar kleed toch maar weer uitgespuugdrobert_smetsers schreef:Dierenarts heeft net gebelt mag hem om 15 uur ophalen. Hij begint zijn streken weer terug te krijgen ze hebben hem nog een spuit gegeven voor zijn maag en darmen. Ik heb het de arts net gevraagd en die zegt ook dat ze het niet kunnen zeggen dat hij iets op heeft wat verkeerd is gevallen. Ze eten echt alles, maar ik ben al lang blij dat ik hem weer mag ophalen. En dat hij zijn streken weer begint te krijgen.
Zijn eetlust is heel normaal hij eet zijn eten snel op.
Fijn dat hij weer naar huis mag!
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Op de wc zou ik hem niet zetten, of je moet geen wc-blokjes in je wc hebben hangen, maar lijkt me nou niet zo veilige plek voor een pup.robert_smetsers schreef:Hij heeft geen braak middel gehad mocht niet is een zuur, de dierenarts gevraagd een time out in de bench is geen goed idee maar op de gang of wc mag best. Ze had hem ook uitgelaten en zei hij weer heel actief is en was mij nog wat dingen aan het uitleggen en meneer was weer aan het slopen. Overal tegen aan aan het springen en een stand om gegooid ze zei toe hij is weer helemaal terugMarjoleine schreef:Dat is wel baldadig, pups zijn namelijk gewoon baldadig.Machie schreef:Hondje is 4 maanden. Natuurlijk bijten die en zijn ze druk. Dat is niet baldadig..
Zet een mand in de gang en sluit hem daar even weg.
Al zou ik gewoon de bench gebruiken.
Als hij zo druk wordt heeft hij gewoon even rust nodig, kinderen worden ook baldadig als ze moe zijn.
Laatst gewijzigd door gonnie op 21 mar 2015 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Een hond snapt een time out niet als straf, maar een time out heeft wel effect op het gedrag.
Dat zijn verschillende dingen.
Ik geef mijn pups af en toe ook een time out, alleen zet ik ze niet apart, dat vind ik te sterk. Uit de groep halen is een heel heftige methode die ik voor een pup niet vind kunnen.
Ik neem ze bij me en houd ze vast tot ze kalmeren of ik laat ze lopen maar haal dingen weg en negeer volledig. Dat werkt ook.
Ze hebben allerlei streken, dat mag zolang ze niets kapot maken. En dat ligt aan mij, ik moet zorgen dat dat er gewoon niet is, dat ze er niet bij kunnen.
En als ze koppig blijven knagen moet ik dus zorgen dat ze dat alleen kunnen op dingen die mogen.
Dat zijn verschillende dingen.
Ik geef mijn pups af en toe ook een time out, alleen zet ik ze niet apart, dat vind ik te sterk. Uit de groep halen is een heel heftige methode die ik voor een pup niet vind kunnen.
Ik neem ze bij me en houd ze vast tot ze kalmeren of ik laat ze lopen maar haal dingen weg en negeer volledig. Dat werkt ook.
Ze hebben allerlei streken, dat mag zolang ze niets kapot maken. En dat ligt aan mij, ik moet zorgen dat dat er gewoon niet is, dat ze er niet bij kunnen.
En als ze koppig blijven knagen moet ik dus zorgen dat ze dat alleen kunnen op dingen die mogen.
- Liesbeth
- Zeer actief
Er zit verschil tussen een time-out of rust geven, voor mijn gevoel.
Het fenomeen time-out komt nmm veel te vaak neer op weg sluiten en negeren. Daarmee breng je geen rust
.
Een baldadige pup/hond een aantal minuten opsluiten in een wc, maakt echt niet dat die pup rustig wordt, integendeel.
Goed hij/zij zal je misschien niet meer in je hakken of je vingers bijten, maar waarschijnlijk is hij/zij nog steeds opgefokt.
Baldadigheid komt meestal voort uit te veel prikkels en oververmoeidheid. Dan zou je kunnen denken dat het op de gang of wc (prikkelarm) zetten de hond tot rust brengt, maar meestal werkt dat dus totaal niet.
Samen tot rust komen werkt beter. Zorg ervoor dat je zelf rustig bent en dat ook uitstraalt. Breng je hond naar de mand of bench met wat lekkers waar hij even op kan kauwen. 9 van de 10 keer valt hij daarna zo in slaap.
Het fenomeen time-out komt nmm veel te vaak neer op weg sluiten en negeren. Daarmee breng je geen rust
Een baldadige pup/hond een aantal minuten opsluiten in een wc, maakt echt niet dat die pup rustig wordt, integendeel.
Goed hij/zij zal je misschien niet meer in je hakken of je vingers bijten, maar waarschijnlijk is hij/zij nog steeds opgefokt.
Baldadigheid komt meestal voort uit te veel prikkels en oververmoeidheid. Dan zou je kunnen denken dat het op de gang of wc (prikkelarm) zetten de hond tot rust brengt, maar meestal werkt dat dus totaal niet.
Samen tot rust komen werkt beter. Zorg ervoor dat je zelf rustig bent en dat ook uitstraalt. Breng je hond naar de mand of bench met wat lekkers waar hij even op kan kauwen. 9 van de 10 keer valt hij daarna zo in slaap.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ik deed er bij Herman een kort lijntje aan,ging zitten lezen, computeren of tv kijken met lijntje in de hand en hij bestond niet meer voor mij.
Zodra hij ontspande, liet ik het lijntje los en liep hij zelf naar zijn kleed om te slapen.
De tijd die hij nodig had om te ontspannen werd steeds korter. Hij kwam ook niet meer omhoog als ik mijn dingen ging doen.
Later leek het wel alsof hij opgelucht was als het lijntje tevoorschijn kwam als hij vermoeid, overprikkeld raakte. Nog later was het lijntje niet meer nodig en zocht hij zelf rust .
Overigens ligt het lijntje altijd voor handen. Een enkele keer als er situaties zijn waarbij hij onrustig blijft, of erg opgewonden kan het zien van het lijntje hem al rust geven, bijv. bij nagels knippen.
Het is wel belangrijk om zelf niet de onrust aan te wakkeren door teveel tekst.
Zodra hij ontspande, liet ik het lijntje los en liep hij zelf naar zijn kleed om te slapen.
De tijd die hij nodig had om te ontspannen werd steeds korter. Hij kwam ook niet meer omhoog als ik mijn dingen ging doen.
Later leek het wel alsof hij opgelucht was als het lijntje tevoorschijn kwam als hij vermoeid, overprikkeld raakte. Nog later was het lijntje niet meer nodig en zocht hij zelf rust .
Overigens ligt het lijntje altijd voor handen. Een enkele keer als er situaties zijn waarbij hij onrustig blijft, of erg opgewonden kan het zien van het lijntje hem al rust geven, bijv. bij nagels knippen.
Het is wel belangrijk om zelf niet de onrust aan te wakkeren door teveel tekst.