Helemaal mee eens! En dat heeft helemaal NIETS te maken met een `fuck tha system`attitude.Cleva schreef:Dus als ik met Hein los in de waard loop wordt deze daarom "afgesloten".Kells schreef:Met als resultaat dat steeds meer gebieden worden afgesloten voor honden. Regels zijn regels en ik houd mij er aan. Ook in losloopgebieden laat ik mijn honden niet hun goddelijke gang gaan. Het zou fijn zijn dat iedereen dat deed!Veenmug schreef:Je krijgt onder voorwaarden toegang tot het terrein van iemand anders: boer, SBB, Natuurmonumenten. Ach regels gelden niet voor mij dus gooi los die hond.
Ook al jaagt hij niet en staat hij onder appèl? Ook al ziet geen hond me daar lopen?
Mag je ook nog zelf nadenken of zijn we in een kafkaësk tijdperk aangeland waarin de bomen ook best spionnen kunnen zijn en de regel boven de rede staat?
Ik word echt niet goed van dat wezenloze gevingerschud. Als ik de boswachter tegenkom met Hein loslopend zegt ze daar niets van. Die regel gaat namelijk niet over braaf volgende friemelhondjes. Er is een verschil tussen 4 chart polskis en een bejaarde golden.
De boswachtster begrijpt het. Wat heb jij er dan nog mee te maken? Eigenlijk.
En ik ga ook niet met Hein staan ballen op de akker waar het allemaal gewoon wel mag tijdens het weidevogelbroedseizoen.
Zal ik je wat geks zeggen? Ik ga niet eens staan ballen in mijn bloedeigen tuin als ik zie dat ik daar iets mee verstoor. (Een baltsend koppeltje winterkoningen vanmorgen vroeg.)
Maar als het wel kan, dan kan het gewoon en dan ga ik niet met openhangende bek naar een bordje kijken om vervolgens mijn hond aanlijnen omdat op het bordje staat dat dat moet.
Net zoals je me niet zult betrappen op wachten tot het rode licht groen wordt bij het zebrapad om half drie in de morgen met nergens een ander mens in zicht.
Dat is namelijk raar.
Regels zijn belangrijk en ik ben ook helemaal niet zo'n rebel. Maar blind regels volgen zonder de achtergrond te bekijken is niet alleen raar maar dat is ook eng.
Je kunt er een pgb voor aanvragen, zeg maar.
Ik zelf maak maar één onderscheid dat wat mij betreft overal altijd mag gelden, waar dan ook, namelijk dat honden niet mogen hetzen en onder commando moeten staan, ook bij losloopgebieden.
En als een hond onder controle is, moet men niet zo hysterisch doen als hij los loopt. Ik vind Nederland een hysterisch land geworden, en bijzonder onverdraagzaam.
Daarom zie ik de terugkomst van de wolf ook niet zitten. `is veel te gevaarlijk, kunnen kindertjes dood bijten`. Zo redeneren mensen. Een hond vinden ze al gevaarlijk. Laat staan een wolf.