Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13
Moderator: moderatorteam
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Tisbee in huize Zamunda. Fotoverhaal p.6
Wat ontzettend leuk om te zien hoe ze met elkaar spelen 
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Leuk om de spelende dames te zien

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Wat een leuke foto's. Ze genieten er allebei van zo te zien.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hmmm, 't is maar net hoe je het bekijktMiranda schreef:Nou heb ik medelijden met Mister, met twéé van die fanatieke dames
Maaaaar.... meneer de heddûh heeft het natuurlijk alsnog heel zwaar. Meneer de heddûh moet de dames namelijk in het gareel houden, vindt hij. Dus dan sjezen de dames door de tuin en rent hij er op grote afstand (protest)blaffend achteraan (ohoh de buren, met die yelps van hem
Laatst gewijzigd door Zamunda op 17 mar 2015 05:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
- Zeer actief
Leuk om te lezen dat jullie zo van de foto's genieten. Ik kan zo genieten van die hondentaal dat ik het filmpje zo ongeveer grijs kan draaien en dan op 1/10 snelheid afspelen (anders valt er niet veel te volgen met twee speedi gonzali
)
.
.
.
.
Maar jij moet niet zo op de achtergrond letten, je moet gewoon braaf naar de honden en hondentaal kijken
.
Ja, qua kwaliteit is het niks, maar wat er te zien is is genieten hè?LongFields schreef:Ooooohhhhh,mwat een zalige foto's zeg!![]()
![]()
DeDiana schreef:Zo, lekker stel zo samenHoe dat dan kan omslaan hè! Die lieve, zachte Tisbee staat ondertussen haar mannetje wel.
Fijn dat Lais ook zo veel lol beleeft aan haar nieuwe vriendin!
Nou en of. Ik vind het echt heel erg bijzonder en mooi hoe die twee lekker enthousiast kunnen spelenValerie schreef:ze zijn echt aan elkaar gewaagd he, die dames van jou
Ze is 8 à 9 jaar, dus nog maar halverwege en in de bloei van haar levenFrolic schreef:Ohhh, die oude dame( hoe oud is ze eigenlijk?)
Wat een heerlijke foto's
Ja joh, m'n hele huis wordt afgebroken, het zijn echt rothonden hoorranetje schreef:Wat een mooie fotoserie![]()
Zijn ze al door een ruit gegaan of zo?![]()
Maar jij moet niet zo op de achtergrond letten, je moet gewoon braaf naar de honden en hondentaal kijken
- Zamunda
- Zeer actief
Re: Tisbee in huize Zamunda. Update dag 5.
Wat leuk trouwens dat er zoveel 'raarzitters' zijn haha, heerlijk die foto's op de bank en trap! Meer foto's zijn altijd welkom. Tineke, van Orson heb je zeker geen foto's digitaal? Lijkt me prachtig om te zien, met zijn kont op de bank en poten op de grond!
Ha, leuk!pinguin20 schreef:Wat een leuke verhalenHad de eerste dag gelezen, en nu na m'n vakantie is het het eerste topic dat ik helemaal doorgelezen heb. Fijn dat het zo goed gaat met tisbee!
-
laeken
- Zeer actief
Prachtig! Mooie hond trouwens, die Lais. Echt een plaatje.
Hou ze wel in de gaten want nu is het spelen en morgen is het vechten. Dat hoeft natuurlijk niet maar dat kan wel. Ik zie nl wel een soort van aftasten in de foto's en daar is niks mis mee, alleen omdat het twee teefjes zijn zou ik wel altijd blijven opletten.
Maargoed, jij bent ook niet gek
Hou ze wel in de gaten want nu is het spelen en morgen is het vechten. Dat hoeft natuurlijk niet maar dat kan wel. Ik zie nl wel een soort van aftasten in de foto's en daar is niks mis mee, alleen omdat het twee teefjes zijn zou ik wel altijd blijven opletten.
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wat een ontzettend leuk stel heb je zo bij elkaar. Je fotos zijn echt genieten!

Dag monster... *14-01-2016
-
RedPassion
Gave fotoserie zeg! Genieten is dat hè (en ook nog eens leerzaam) om dat stap voor stap zo te bekijken. Leuk dat Tisbee zo loskomt ook! 
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
heerlijk verhaal! fijn dat het zo gaat en Tis helemaal dr zelf kan zijn bij Lais. Niet geheel onverwacht
maar wat een verschil in bouw. Bij het rennen zie je de spieren bij Lais echt rollen terwijl Tis een elastiekje lijkt qua uitstrekken. Mooi 
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Haha het zijn wel 2 leiperds hė? Leuk lekker ravotten!
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Zamunda
- Zeer actief
Ik vind haar zelf ook zo prachtig, maar het blijft altijd leuk om te horenlaeken schreef:Prachtig! Mooie hond trouwens, die Lais. Echt een plaatje.
Ik hoop het niet, maar ik hou er inderdaad wel rekening mee. Het zijn beide best felle donders, dus de kans zit er wel in.laeken schreef:Hou ze wel in de gaten want nu is het spelen en morgen is het vechten. Dat hoeft natuurlijk niet maar dat kan wel. Ik zie nl wel een soort van aftasten in de foto's en daar is niks mis mee, alleen omdat het twee teefjes zijn zou ik wel altijd blijven opletten.
Ja, echt superleerzaam en genieten om het te bestuderen.RedPassion schreef:Gave fotoserie zeg! Genieten is dat hè (en ook nog eens leerzaam) om dat stap voor stap zo te bekijken. Leuk dat Tisbee zo loskomt ook!
Haha, ja Lais is wel de überleiperd, maar Tis kan er ook wat vantoots schreef:Haha het zijn wel 2 leiperds hė? Leuk lekker ravotten!
Nou hè! Ik vond Lais altijd al flink bespierd, maar het valt nu extra op naast Tis. En Tis is inderdaad een elastiekjeRiver8 schreef:heerlijk verhaal! fijn dat het zo gaat en Tis helemaal dr zelf kan zijn bij Lais. Niet geheel onverwachtmaar wat een verschil in bouw. Bij het rennen zie je de spieren bij Lais echt rollen terwijl Tis een elastiekje lijkt qua uitstrekken. Mooi
Bij Mister heb ik trouwens helemaal niet dat ik nu ineens vind dat hij een korte neus heeft, of lange vacht ofzo. Maar dat komt misschien omdat Lais en Tisbee meer op elkaar lijken (korte vacht, zelfde kleur) en de verschillen daardoor duidelijker uitkomen. Ofzo
- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Wat een heerlijke update! Kijk ze spelen dan
Het is trouwens net of ik Enzi bezig zie als ik naar Lais kijk, die kop, houding van het lichaam...
Het is trouwens net of ik Enzi bezig zie als ik naar Lais kijk, die kop, houding van het lichaam...
- Crista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Geweldig om ze samen zo te zien
Maareh..... ik vind eigenlijk dat Mister ook wel een vriendje verdient!!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Gaat hij er tussen staan zodat hij ze fysiek scheidt?Zamunda schreef:En dan... nou, vertel jij mij maar eens wat die meneer dan doet?
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- Zamunda
- Zeer actief
Hahaha, ja hij wurmt zich tussen beide dames en scheldt eerst de een uit en daarna de anderMiranda schreef:Gaat hij er tussen staan zodat hij ze fysiek scheidt?Zamunda schreef:En dan... nou, vertel jij mij maar eens wat die meneer dan doet?
Ja? Wat gaaf. Ik heb ook het idee dat ze qua karakter ook vooral RR is, maar voor een RR-teef breder gebouwd is en meer waakt.Nerazi schreef:Wat een heerlijke update! Kijk ze spelen dan![]()
We moeten echt piepzi's maken hoor
Jij wil toch niet zeggen dat er nog een hond bij moet hèCrista schreef:Geweldig om ze samen zo te zien![]()
Maar Mister heeft een eigen harem, ik denk niet dat ie die graag met een andere reu deelt hoor
- Miranda
- Erelid
Het kan zijn dat hij (te veel) spanning ziet, houd het even in de gaten.Zamunda schreef:Hahaha, ja hij wurmt zich tussen beide dames en scheldt eerst de een uit en daarna de anderMiranda schreef:Gaat hij er tussen staan zodat hij ze fysiek scheidt?Zamunda schreef:En dan... nou, vertel jij mij maar eens wat die meneer dan doet?![]()
. Als de dames dan weer wegrennen rent hij er weer scheldend achteraan.
De dames zijn elkaar wel degelijk aan het aftasten, dat zie ik ook op de foto's, en als zo'n bemoeiherder zich er dan tussen wurmt en laat weten dat ze moeten kappen let ik altijd nét even wat scherper op. Ze zien veel meer dan wij zien namelijk.
Dat gezegd hebbende, ik liet het wel gaan. Te fel zou ik afkappen, maar dit is ook een uitstekende manier om zonder knokken de verhoudingen te bepalen. Veel honden hebben helemaal geen zín aan knokken, en de meeste types gaan vrij ver om dat te voorkomen. Lais is iig zo'n type.
Ik ging daar mooi niet tussen rommelen als het niet strikt noodzakelijk was.
And few will ever climb
-
Manu
Wat een heerlijke fotoserie zo 
Heel leuk te lezen dat jij (ook) zo gefascineerd bent door die hondentaal, ik kan er ook uren naar kijken. Zelfs de kleinste aanrakingen kunnen al zoveel betekenen.
En Laissah is gespierd zeg
Dat is me nooit zo opgevallen maar naast Tisbee is het een heuse bodybuilder!
Heel leuk te lezen dat jij (ook) zo gefascineerd bent door die hondentaal, ik kan er ook uren naar kijken. Zelfs de kleinste aanrakingen kunnen al zoveel betekenen.
En Laissah is gespierd zeg
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zamunda schreef:Ja joh, m'n hele huis wordt afgebroken, het zijn echt rothonden hoorranetje schreef:Wat een mooie fotoserie![]()
Zijn ze al door een ruit gegaan of zo?![]()
.
Maar jij moet niet zo op de achtergrond letten, je moet gewoon braaf naar de honden en hondentaal kijken.
Ja juf
- Zamunda
- Zeer actief
Doe ikMiranda schreef:Het kan zijn dat hij (te veel) spanning ziet, houd het even in de gaten.Zamunda schreef:Hahaha, ja hij wurmt zich tussen beide dames en scheldt eerst de een uit en daarna de anderMiranda schreef:Gaat hij er tussen staan zodat hij ze fysiek scheidt?Zamunda schreef:En dan... nou, vertel jij mij maar eens wat die meneer dan doet?![]()
. Als de dames dan weer wegrennen rent hij er weer scheldend achteraan.
Tot nog toe vertoont hij dit gedrag bij ieder moment van opwinding, ongeacht of het er bij de dames feller of minder fel aan toegaat, of ze rennen of stilstaan. Als al die momenten serieus genoeg zouden zijn geweest dan was het toch al geëscaleerd inmiddels (of denk ik dan te simpel?)? Wat denk jij?Miranda schreef: De dames zijn elkaar wel degelijk aan het aftasten, dat zie ik ook op de foto's, en als zo'n bemoeiherder zich er dan tussen wurmt en laat weten dat ze moeten kappen let ik altijd nét even wat scherper op. Ze zien veel meer dan wij zien namelijk.
Maar ik neem het zeker mee want beide dames zijn best felle donders
Fijn om te lezen, ik heb namelijk ook het idee dat ze beide niet graag zullen gaan knokken. Ze reageren echt op elkaars waarschuwingssignalen. Natuurlijk kan het omslaan en dat hou ik ook in de gaten, als het te fel wordt ga ik het zeker afkappen maar daar is gelukkig nog geen sprake van.Miranda schreef: Dat gezegd hebbende, ik liet het wel gaan. Te fel zou ik afkappen, maar dit is ook een uitstekende manier om zonder knokken de verhoudingen te bepalen. Veel honden hebben helemaal geen zín aan knokken, en de meeste types gaan vrij ver om dat te voorkomen. Lais is iig zo'n type.
Ik ging daar mooi niet tussen rommelen als het niet strikt noodzakelijk was.
Laatst gewijzigd door Zamunda op 17 mar 2015 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
- Zeer actief
Ja, fascinerend hè. Voor mij is dat mede een reden geweest om Tisbee op te willen vangen.Manu schreef:Wat een heerlijke fotoserie zo
Haha, ja op 'school' is haar bijnaam 'spierbundeltje'Manu schreef: En Laissah is gespierd zegDat is me nooit zo opgevallen maar naast Tisbee is het een heuse bodybuilder!
ranetje schreef:![]()
Ja juf![]()
Click, koekje
- Miranda
- Erelid
Dat hóéft niet, maar zou goed kunnen. Het kan ook best zijn dat hij gewoon nerveus wordt van het opgewonden gedoe. Hij is natuurlijk ook niet zoveel gewend op dat vlak en het blijft een bemoeiherderZamunda schreef:Tot nog toe vertoont hij dit gedrag bij ieder moment van opwinding, ongeacht of het er bij de dames feller of minder fel aan toegaat, of ze rennen of stilstaan. Als al die momenten serieus genoeg zouden zijn geweest dan was het toch al geëscaleerd inmiddels (of denk ik dan te simpel?)? Wat denk jij?
And few will ever climb
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Wat een heerlijke foto serie van je meiden
Precies hoe mijn meiden spelen, tot ze te fanatiek worden, dan komt Doran even kijken
en is het klaar 
Precies hoe mijn meiden spelen, tot ze te fanatiek worden, dan komt Doran even kijken
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Zamunda
- Zeer actief
En dat steekt ie niet onder stoelen of bankenMiranda schreef:Dat hóéft niet, maar zou goed kunnen. Het kan ook best zijn dat hij gewoon nerveus wordt van het opgewonden gedoe. Hij is natuurlijk ook niet zoveel gewend op dat vlak en het blijft een bemoeiherderZamunda schreef:Tot nog toe vertoont hij dit gedrag bij ieder moment van opwinding, ongeacht of het er bij de dames feller of minder fel aan toegaat, of ze rennen of stilstaan. Als al die momenten serieus genoeg zouden zijn geweest dan was het toch al geëscaleerd inmiddels (of denk ik dan te simpel?)? Wat denk jij?
Hoe dan ook, ik hou het gespuis scherp in de gaten
- Zamunda
- Zeer actief
Ik had een heel verhaal opgeslagen en bijna klaar om te posten, maar toen ik het gisteren af wilde maken kon ik het nergens meer vindenFrolic schreef:Hoe haat het hier met de heer en zijn dames?
Ik heb nog een onwijs gaaf filmpje gemaakt van het drietal, met een (onzichtbare) muis in de hoofdrol
- Zamunda
- Zeer actief
Hmmm nou..... ik heb even gekeken en ik zal er flink in moeten knippen en laat ik nou nog moeten uitzoeken waar ik dat mee kan doenFrolic schreef:Ow, leuk, Ik ben benieuwd. Die bewaar ik dan voor het ontbijt morgen
![]()
- Zamunda
- Zeer actief
Het is me nu niet gelukt om meerdere stukjes aan elkaar te plakken, dus ik heb het bij het eerste stuk van een minuutje gehouden. Ik weet niet of jullie het filmpje te zien krijgen? Ik heb nogal wat problemen met photobucket namelijk en kan het zelf dus niet zien
.
Laissah had een muisje gehoord in de buxus en toen zij daar heel alert stond moest Mister natuurlijk weten wat er te doen was
. Toen het muisje piepte kwam ook Tisbee er zeer enthousiast bij en dat is het moment dat het filmpje start (hoe zou het met het arme muisje aflopen
)...

.
Laissah had een muisje gehoord in de buxus en toen zij daar heel alert stond moest Mister natuurlijk weten wat er te doen was
.
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Leuk! Haha 3 van die nieuwsgierige hondenkoppies.

Dag monster... *14-01-2016
- Hanneke2
- Zeer actief
Oh ik was even bang voor die muis, maar een happy end.Zamunda schreef:Het is me nu niet gelukt om meerdere stukjes aan elkaar te plakken, dus ik heb het bij het eerste stuk van een minuutje gehouden. Ik weet niet of jullie het filmpje te zien krijgen? Ik heb nogal wat problemen met photobucket namelijk en kan het zelf dus niet zien.
Laissah had een muisje gehoord in de buxus en toen zij daar heel alert stond moest Mister natuurlijk weten wat er te doen was. Toen het muisje piepte kwam ook Tisbee er zeer enthousiast bij en dat is het moment dat het filmpje start (hoe zou het met het arme muisje aflopen
)...
.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes