Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopen op niet losloop plekken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Loslopen op niet losloop plekken

Ongelezen bericht door Paisley »

Ja dat doe ik eigenlijk altijd. Daar doen ze hier in Friesland niet zo moeilijk over, zolang je maar uit de beschermde natuurgebieden blijft. Het platteland heeft ook vaak helemaal geen losloopgebieden, maar daar lopen in de parkjes en veldweggetjes alle honden los. Ik houd wel mijn fatsoen, in het broedgebied blijf ik echt uit de gebieden waar ik weet dat veel vogels zitten.

Ik ben 1 keer een boswachter tegen gekomen. Gelijk mijn hond geroepen en wonderwel kwam ze meteen aangestormd en heb ik haar aangelijnd. Dat was mijn redding denk ik, want ik kreeg een waarschuwing. Met een preek over broedvogels, maar t was midwinter :blauwoog:
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Hier in de buurt zijn maar weinig losloopgebieden, en waar het wel mag struikel je over de honden. Liever niet dus. Mijn hond jaagt niet en luistert goed dus ik kijk zelf even of het kan.

Ik loop vaak in een gebiedje van de Vitens en daar mogen honden wel lopen, maar niet los, en ik ben er ook wel eens op aangesproken. Ik heb toen ook even doorgevraagd, en de reden dat ze niet los mochten was de hondenpoep. Ze waren het er dan wel weer mee eens dat je poep van aangelijnde honden ook kunt laten liggen :Q: Netjes aangelijnd en doorgelopen, heb ze nog niet weer gezien.

Ook eens aangesproken door een boswachter, op een begroeide vuilnisbelt nota bene. Ik wist het ook echt niet, iedereen had de hond daar los en ik had geen bordjes gezien. Geen boete gehad.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Maupie liep overal los, die was braaf dus dat kon wel, en of er dan wel of geen bordjes staan, ach. Ben 1 keer aangesproken door een boswachter maar ook geen boete gehad. Pom looptvooral los op overzichtelijke plekken en daar zijn meestal geen boswachters hahah
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Sas schreef:Doen jullie dat, en zo ja ben je wel eens een boswachter oid tegen gekomen of een bekeuring gehad?
ja, nee en nee dus. ;-)
Ja hoor wel eens een paar keer een boswachter tegengekomen. Altijd nog met een waarschuwing vanaf gekomen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Over het algemeen hou ik m'n hond aangelijnd waar dat officieel ook moet. Maar hier in het dorp is de politie (tot nog toe tenminste) vrij relaxed als je je hond goed onder appel hebt staan. Dus Boomer liet ik nog weleens los meelopen. Luisterde goed, was geen jager, was ook bij me te houden als er andere honden aan kwamen. Elco luistert nog niet zo betrouwbaar (en daar ga ik sowieso vanuit zolang hij nog niet echt volwassen is ;) ), dus die blijft absoluut aan de lijn waar dat moet. Hij gaat alleen los waar het mag en IK vind dat het veilig kan.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik doe het ook. Voornamelijk voor mijn eigen rust, ik kan niet zo goed tegen drukte, en hier lopen in de losloopgebieden best veel honden.

Ik kom zo af en toe een boswachter tegen, Jolie meldde me altijd dat er iemand aan kwam, die kon ik dan op tijd aanlijnen, deze doen dat niet. Nog geen boetes gehad, 2x dat ik ze aangelijnd heb, en 1x zat mijn oom bij de boswachter in de auto en mocht ik ook teruglopen naar het losloopgebied :D.

Maar ik zou ook niet moeilijk doen. Wel is mij verteld dat het inmiddels zo is dat je niet meer alleen een boete krijgt als ze je hond jagend zien, maar dat dat moet voorkomen. En dat de boetes al erg hoog zijn. Maar ervaring daarmee heb ik gelukkig niet.

Ook lijn ik ze altijd direct aan als ik iemand tegenkom.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Judith schreef:Doen jullie dat, en zo ja ben je wel eens een boswachter oid tegen gekomen of een bekeuring gehad?

Ondanks dat er hier aardig wat losloop gebieden zijn wil ik liever stukken lopen waar ik weinig tot geen honden tegen kom.

Nu heb ik iets gevonden, dit is een wandel gebied van Zuid HOllands landschap (dit weet ik alleen omdat ik zelf het opgezocht heb). Ik weet dus via internet dat het een gebied is waar de honden niet los mogen. Maar het is hier zo heerlijk rustig, ik kom geen mens tegen, ze kunnen geen gevaarlijke dingen uitvoeren en ze kunnen samen lekker een stuk als een stel idioten heen en weer rennen.
Bij de ingang waar ik er in ga staat geen bordje, ik weet door internet dat honden niet los mogen. Er staat dus nergens iets over wandelen, honden of anderszinds. Het zijn allemaal weilanden aan elkaar met stukjes bos er tussen, en er lopen wat ganzen en eenden en dat is het. (misschien van de zomer dat er dan ineens koeien staan :80:
Ik ben een echt schijt luis en als ik in de buurt kom van de weg (als ik dus terug loop) dan ga ik ruim van te voren al aanlijnen, te bang dat ik iemand tegen komen, ondanks dat er geen bordje hangt.

Ben ik nu de enige die zo'n ontzettende schijtluis is?

Ik doe dat ook weleens. Gewoon even lekker heel rustig lopen waar verder letterlijk bijna geen hond loopt.
Heb ooit op dat stuk een waarschuwing gehad en op een ander stuk een boete van Fl. 75,- .
Als Bente en later Kiki loops waren deed ik het heel vaak.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

RedPassion schreef:
dre schreef: Volgens de wet mogen honden namelijk niet los mits dit specifiek is aangegeven.
Ik heb even gegoogled, maar kan dat niet vinden. Heb je daar een bron van? Ik heb namelijk altijd begrepen, en dat lees ik ook in diverse linkjes via google nu, dat honden buiten de bebouwde kom in principe los mogen lopen.
ik heb me duidelijk weer wat aan laten praten Door een boswachter ooit die ik tegenkwam met loslopende hond :schrik:

Heb ook even gegoogled en kom inderdaad tegen dat er beperkingen zijn in de trant van onder controle en geen schade of overlast veroorzaken.

Mijn (goedgelovige nooit nagezochte) fout :roos:
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Judith schreef:
dre schreef: OT: hier lopen ze ook wel eens los waar het niet mag, maar hou wel 1 ding in je achterhoofd. Je riskeert "gewoon" een boete dus als je die krijgt moet je niet piepen maar gewoon betalen :wink:
Ohh piepen zal ik nooit doen, ik ben wat dat betreft echt een braverik....
Het staat een beetje knullig trouwens, want uit je voorzichtige bericht begreep ik al dat je dat idd niet zou doen.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Even ter aanvulling: in het stukje bos waar ik Kiki los laat terwijl het niet mag ben ik meestal de enige wandelaar. Kom ik iemand tegen met aangelijnde hond dan is het geen probleem om Kiki snel bij me te krijgen omdat ze goed luistert.
Zou ze dat niet doen dan zou het een ander verhaal zijn. Waar ik daar het meest "bang" voor ben zijn de wilde zwijnen. Bente heeft er daar twee keer een opgejut :mrgreen:
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Naar mijn weten mag je in geen enkel gebied van Zuid-Hollands landschap loslopen met de hond.
In het broedseizoen zou ik het sowieso mijden. Ook al jaagt je hond niet, het kan toch de vogels verstoren.

Verder is het aan jezelf. Als jij zeker weet dat je honden geen overlast veroorzaken dan kun je het erop wagen. Het ergste wat kan gebeuren is dat je een boete krijgt. Ze gaan je heus niet met pek en veren het dorp doorjagen :mrgreen:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Als je weet dat je een hond hebt die jaagt of wegloopt vind ik loslopen in een aanlijngebied wat onbeleefd.
Maar als je je hond onder appel hebt en je laat de hond vooral op het pad lopen, zie ik geen bezwaren.
Ik doe het met Apple wel eens door de duinen, en ben nog nooit iemand tegengekomen.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik ben vreselijk burger ongehoorzaam. Dus ja mijn honden lopen los, daar waar het niet mag. Mits ik het gebied een beetje ken hoor. Op vakantie ben ik de eerste dagen voorzichtig, maar gaan ze uiteindelijk ook los. Ik riskeer die boete wel. Ik ga met ons Noortje niet in een losloopgebied wandelen. In tegenstelling tot soortgenoten, laat ze wilde dieren wel met rust en zal ze die niet willen vermoorden :80: Vind ik een goede overweging :lol1: en getuigt van inzicht in mijn hond :pffff: Ik neem de boete verder met enige tegenzin aan hoor, maar in de kleine 20 jaar nog maar 1 keer een hondenpolitie gezien, toen ik met duitse herder van mijn zus liep, aan de lijn en ze controleerde of ik de poep wel opruimde (kijk meneer hier zijn de poepzakjes en u keek verkeerd, heb een teef bij mij en die plast gehurkt en was dus niet aan het poepen en plasjes is zo moeilijk opvangen met een zakje :engel: )
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer loopt overal los, die blijft in de buurt en de enkele keer dat hij achter een konijn ofzo aanschiet, komt hij al snel terug. Dan zie ik dat konijn nog huppelen, maar Boomer gaat max. 150 meter bij me vandaan geloof ik, want hij geeft het altijd op :mrgreen:

Juma mag alleen los waar het a) toegestaan is en b) heel overzichtelijk is. Zij luistert op zich prima, ze is nog eerder bij me dan Boomer als ik roep, maar dat is dus alleen op de overzichtelijke plekken. Zodra er geurtjes zijn, gaat ze sporen uitwerken en cirkelen. En ze neemt heel erg veel ruimte, dat vind ik niet zo heel prettig, na 9,5 jaar Boomer gewend te zijn.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Officieel mogen ze hier op de landweggetjes niet los maar het wordt wel gedoogd. Floor en Rufus lopen daar dus los. In het bos naast mijn huis doe ik het niet meer. De boswachter controleerd daar namelijk vrij fanatiek. Heb al een paar keer waarschuwing gehad en ik laat het maar niet op een bekeuring aankomen. Ik zet ze wel in de auto en rij 5 kilometer naar het officiele losloopstuk.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Zie ik nu serieus mensen in dit topic die het niet zo'n probleem vinden als er eens een konijn of ree opgejaagd wordt?

Dan vind ik het niet zo vreemd dat er steeds meer echt verboden wordt voor honden.
Een opgejaagde ree is een serieus probleem. Die blijft lang, heftig overstuur, als ze zich al niet doodloopt op een weg. (fijn voor de automobilist die haar tegen zijn auto krijgt) Of ze loopt zich niet dood, herstelt, maar waar is haar jong toch ook alweer?

Los waar het niet mag: alla, als je de hond zuiver onder commando hebt.
Maar los in een gebied waar dat verboden is, en dan lacherig doen over jagen op zwijn, ree of konijn vind ik dus echt écht not done!
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ja, hier in de ooijpolder en millingerwaard mogen ze officieel ook niet los... Maar doordeweeks is het daar super rustig en laat ik ze los lopen. Die van mij jagen sowieso niet en luisteren prima.
In het weekend zijn er veel wandelaars en ook veel loslopende honden, dan kom ik daar bijna nooit.
Nog nooit een boswachter ofzo tegengekomen..
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Nee, ik doe het dus niet. En heel eerlijk gezegd heb ik er een hekel aan als anderen het wel doen. Wij hebben in ons dorp een klein bos. Ook van het Zuidhollands landschap. Ik kom daar vaak met mijn hond die niet hondsociaal is. Juist omdat het geen losloopgebied is. Ik vind het dan vervelend als andere hun hond daar dan toch los laten lopen. Ook omdat als er eens wat gebeurt het ook kan gaan betekenen dat honden er helemaal niet meer mogen komen. Mijn eerlijke mening, als je je hond los wilt laten lopen ga je naar een losloopgebied, en anders gewoon aan de lijn. :19: ;)
Afbeelding
Groetjes Marja
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Maar jouw honden kunnen gewoon los toch?
Ik kan mijn hond niet loslaten bij andere honden, en ben dan blij dat ik ergens rustig kan lopen zonder dat ik ogen in mijn achterhoofd nodig heb.
Afbeelding
Groetjes Marja
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik heb hier genoeg losloopgebieden.
En aangezien ik kennelijk ook nog op tijden loop dat ik vrijwel niemand tegen kom vind ik het wel prima zo.

In het verleden heb ik ook wel eens in een aanlijngebied gelopen met een loslopende hond.
Dan was ik hem aan het trainen.
Een keer de boswachter tegen gekomen die me voor de training een 10 gaf en geen opmerkingen maakte over de feit dat de hond niet was aangelijnd :D
Hij had kennelijk al een tijdje staan kijken zonder dat ik het in de gaten had.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Ik lijn sowieso buster aan als ik een andere hond zie lopen zowel vast als los , buster gaat vast.

Niet voor wandelaars of fietsers dan moet Nijmegen naast maar mag ook weer vrij daarna

Laatst liep er ook iemand met een herder die op een oudere man afsprong en hem aanblafte , daarna kwam ik in beeld met buster dus luid blaffend op ons af en eigenaar maar roepen .

Dat zijn de mensen die het verpesten voor mensen met honden die het wel goed doen en dat vind ik jammer.
Er zijn al zo weinig gebieden meer over waar je lekker lang kunt wandelen zonder geboden
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Floortje schreef:Naar mijn weten mag je in geen enkel gebied van Zuid-Hollands landschap loslopen met de hond.:
Hoe kom je hier nou bij?

Er zijn genoeg gebieden waar honden los kunnen o.a tussen leiden en Voorschoten dit gebied is beperkter wat loslopen betreft in het hoogseizoen. Maar een groot gedeelte kunnen honden het hele jaar Door los.
Dan heb je in Zoetermeer een gebied waar honden het hele jaar door volgens mij los kunnen
volgens mij is een groot deel van het Haagse en wassenaarse bos Clingendael ook gewoon losloop gebied.
Hier in het groene hart is het omringt door zuid Hollands landschap en zijn ook echt veel gebieden waar honden iig een gedeelte los kunnen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Elke wandeling lopen mijn honden los (nu nog hond). Ook waar het niet mag. En voor de goede orde, ik lijn ze aan als ik denk dat ze "kwaad" kunnen. Broedseizoen enzo. Dat heeft ons in die 15 jaar hier 1x een boet opgeleverd van 50 euro. Nou, dat heb ik er wel voor over hoor.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

tycha schreef:Maar jouw honden kunnen gewoon los toch?
Ik kan mijn hond niet loslaten bij andere honden, en ben dan blij dat ik ergens rustig kan lopen zonder dat ik ogen in mijn achterhoofd nodig heb.
Ik loop juist in de gebieden, zodat mijn teef die niet met andere honden kan ook eens los kan lopen. Nu is het gebied waar wij lopen zo rustig dat je hooguit 1 keer per maand iemand tegen komt en die 9 van de 10 keer niet eens een hond bij zich heeft. Staan er wel auto's, dan gaan we de ronde de andere kant op aan de flex, tot we ver genoeg weg zijn.

Beide honden jagen helemaal niet.
Brianne
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Brianne »

Hier in de buurt zijn geen officiële losloopgebieden. Alles aangelijnd, dus ja ze loopt geregeld los waar het officieel niet mag. Maar ze jaagt niet gelukkig, tijdje geleden een konijn nog een hartverzakking bezorgd door hem een bal zowat op zijn kop te gooien, :O: konijn gaat er vandoor, Brianne kijkt eens toe en komt netjes de bal brengen haha. Een wel jagende hond gaat niet los bij mij, maar ja in losloopgebieden wil ik ook niet dat het wild verstoord wordt dus zou een jagende hond daar ook niet los mogen zonder een redelijk betrouwbare hier...dus wat dat betreft voor mij geen echt verschil in aanlijn of losloop.

Ze staat ook prima onder appel dus ik zorg ervoor dat er ook absoluut niemand last van haar heeft, als ik mensen zie met of zonder hond gaat ze weer even vast of op af aan de kant, nog nooit van iemand iets gehoord op deze manier. Hebben ook één stuk bos waar het in het weekend wel druk is en daar blijft ze standaard aan de flex, elke 5 minuten los vast heeft ook gene nut:). En als ik een boete krijg is het vervelend maar klopt wel dus daar zal ik niet moeilijk over doen, mijn risico.

Oh edit: realiseer me dat ik toch wel eens iemand overlast heb bezorgd... verlaten bos.. lekker even balletje gooien.. dus Brianne rent vooruit, ik denk gemeen te zijn en balletje achteruit te gooien, gooi ik toch bijna een aankomende mountainbiker van zijn fiets :roos: Nooit horen aankomen, maar ja is dat overlast van de hond of van de baas?
Afbeelding
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Ik loop overal onaangelijnd met Vinou, zelfs op militair oefenterrein en niemand die ooit moeilijk doet.
Alleen op het afgezette stuk waar de edelherten lopen gaat ze verplicht aan de lijn.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier lopen ze heel veel los, ook als het eigenlijk niet mag. Ik zal mijn uiterste best doen om onder boetes uit te komen ook nog. Een eventuele boete heb ik er trouwens ook met liefde en plezier voor over. All in the game.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Habibi schreef:Zie ik nu serieus mensen in dit topic die het niet zo'n probleem vinden als er eens een konijn of ree opgejaagd wordt?

Dan vind ik het niet zo vreemd dat er steeds meer echt verboden wordt voor honden.
Een opgejaagde ree is een serieus probleem. Die blijft lang, heftig overstuur, als ze zich al niet doodloopt op een weg. (fijn voor de automobilist die haar tegen zijn auto krijgt) Of ze loopt zich niet dood, herstelt, maar waar is haar jong toch ook alweer?
Er lopen hier zelfs reeën in het losloopgebied wat heel druk wordt bezocht. Ze zijn bijna tam en sukkelen een beetje geschrokken weg als een hond er achteraan komt. Ik weet het niet hoor, denk dat het wel meevalt met dat overstuur zijn. Ik las laatst dat een telling op 60 stuks in het gebied uit kwam, wat maar een paar kilometer groot is en voor ongeveer 1/3 losloopgebied (de rest van het bos lopen honden ook veel los).
In het geval van reeën probeer ik het wel te voorkomen, maar als het gebeurt ga ik er niet wakker van liggen. Een paar honderd meter later staat het reetje gewoon weer te doen wat reeën doen hoor, die blijven niet van slag van een hondje hier en daar als ze in een losloopgebied zijn opgegroeid.

Konijnen vind ik inderdaad niet erg. Op de waddeneilanden struikelt een hond over de konijnen, dan kan ik er echt niet mee zitten dat mijn hond ze terug het hol in jaagt en ook niet iets wat ik kan voorkomen zonder aan te lijnen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik doe t gerust. Ik heb de schurft aan losloopgebieden dus zoek juist die gebieden op waar ik weinig tot geen last van anderen heb. Krijg ik een bekeuring dan betaal ik die wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Contacteer:

Habibi schreef:Zie ik nu serieus mensen in dit topic die het niet zo'n probleem vinden als er eens een konijn of ree opgejaagd wordt?
Maar los in een gebied waar dat verboden is, en dan lacherig doen over jagen op zwijn, ree of konijn vind ik dus echt écht not done!
Waar lees je dat?
In Bente's geval waren het zwijnen die je op het Rozendaalse veld overdag óók op het losloopgebied kunt tegenkomen als ze de hei oversteken of - zoals ik laatst meemaakte- in het losloopgebied op 20 of 30 meter afstand van de parkeerplaats de braamstruiken staan te snoeien. Oftewel: ik stapte uit de auto, hield Kiki aangelijnd totdat we op het losloopgebied waren (en dat is een paar meter) , liet haar los en een goede 20 of 30 meter verder bleek er een zwijn achter de braamstruiken te staan.
Bente stootte een zwijn op dat pal langs het pad onder een berg takken lag te slapen en het andere stond ook in het bos terwijl ik het niet eens gezien had. Op een meter of 10 van me af.
Met keurig aangelijnde Max liep ik eens in het aanlijngebied, ging even op een bank zitten, en ineens begon hij te blaffen en om de bank heen te lopen (hij probeerde het althans). Ik draaide me om en keek recht in een zwijnengezicht dat ook op een paar meter afstand achter me stond.
Kortom: ik wil niet dat ze opgestoten worden maar als er een beetje veel zijn kun je er weleens zomaar tegenaan lopen en heb je niet direct grip op de situatie.

*Edit: alinea over zwijnen toegevoegd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”