Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Tisbee in huize Zamunda. Update dag 5.

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat een fijne verhalen weer, Zamunda!
Jion schreef:Fijne update weer! :cheer:

Er is inderdaad niks mooiers dan een Galgo of Greyhound die een sprint trekt. :I:

Er zijn meer windhonden die het zitten niet echt veel in hun repertoire hebben zitten. Dat vinden ze geen comfortabele positie of zo. Misschien heeft het met de bouw te maken?
Ik heb het ook vaker gehoord dat sommige windhonden en podenco's niet 'lekker' zitten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Als ontspanning voor het slapen is dit ook een prima topic. Je schrijft heel erg leuk en dat gecombineerd met aandacht voor de honden(taal) maakt je verhalen echt heel leuk. Blijf dus vooral die tijd voor ons er in steken :ok: .
Je beschrijving van (je band met) Piep geeft me een brok in de keel. Ik had dat met Kita, die mis ik nog steeds. Had ik niet van mezelf verwacht, ik was eigenlijk best een harde daarin (dacht ik toch) ik had ook nóóit van mezelf gedacht dat ik zo'n moeite zou hebben een nieuwe hond toe te laten.
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Eefsel »

Had nog niks geschreven hier, maar wel steeds genoten van de updates! Je schrijft echt heel leuk en wat fijn dat ook Laissah het zo goed met het gezelschap van Tisbee :)
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Weer even bij gelezen, dankjewel Zamunda voor de heerlijke verslaggeving!

(Hier dus een nachtbraker, absoluut geen vroege vogel)
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Nieuwe (tijdelijke) aanwinst in huize Zamunda. Upd.p3+fo

Ongelezen bericht door Zamunda »

Iedereen die gereageerd heeft weer bedankt, echt leuk om te lezen dat jullie het zo leuk vinden om de verhalen te lezen :ok: .
Hahaha, ik lees dat het niet per sé de ochtendkrant hoeft te zijn, mag ook de middagkrant of de nachteditie zijn, nou dat is wel prettig :mrgreen: .

River8 schreef:heerlijk die verhalen! en blijven posten hoor :ok:
hoewel...zo te horen kunnen we over een aantal jaar nog genieten van de Tis-verhalen :E:
Zo, en waar denk jij dat dan wel uit op te maken :hmmm: ?!

Valerie schreef:Och wat lijkt ze toch een heerlijke hond :I: ik wil ook een galgo :mrgreen:
Nou, wat let je :tongue: ?

Safari schreef:
Zamunda schreef:
Safari schreef:Ik kom hier echt nooit kijken :pffff: echt echt echt niet :engel:
Haha. En waarom kom jij hier zo vaak nooit kijken :mrgreen: ? Ben je aan het zwichten voor Tis?
Werkelijk!!!! :shaking: Heb je wel eens goed gekeken naar Tis? Is het je dan misschien ook opgevallen dat er een snuit op zit van een halve meter :hmmm: En geloof jij nou werkelijk dat mijn platsnuitenhart daar blij van wordt? :hmmm: Het moet toch niet gekker worden....het idee alleen al. :lekkerpuh:
Pfff, als ik aan lange snuiten kan wennen kan jij het ook hoor :hmmm: . Bovendien zijn platsnuiten stom :pffff: .
Maar ik hoor het al: je zit het zo keihard te ontkennen omdat het gewoon waar is :klaar: .

Manu schreef:Grappig, wat jij schrijft over de bank en Tis komt mij heel bekend voor.
Ik heb haar één keer zien uitvallen naar Manu toen madame op bed lag en Manu uit het slaapkamerraam wilde kijken (daar zit zo'n meter afstand tussen). Een heel flinke snauw met blikkerende tanden en al. Manu wist niet hoe gauw hij weg moest komen. Toen heb ik haar toch even in één zwaai met brul van het bed gegooid. Je plekje verdedigen prima, maar we gaan niet iedereen de kamer uit snauwen.
Precies :zweep: .
Manu schreef: Ze is heel zoet en een echte knuffel maar ze kan ook wel eens als ik met Manu zit te knuffelen bovenop hem gaan zitten waardoor hij opstaat en weg gaat of ze begint zichzelf in mijn oksel te begraven. Ik vind dat claimen en ik wil dat niet (meer). Eerst vond ik het schattig en grappig maar ze ontpopt zich tot een ware draak :hmmm:
Ja, zulk soort dingen wilden lais en mister ook al doen toen ze met z'n tweëen waren. Maar als ik de een aan het knuffelen ben, dan kan de aanloper gevoeglijk opzouten. Ik heb je niet gevraagd te komen en ik ben nu iets anders aan het doen en dat weet je best :klaar: . Tegelijkertijd knuffelen doe ik alleen maar als ik al met beide honden bezig was, of ze al bij elkaar lagen/liepen. Maarja, ik hou dan ook niet van opdringerig gedoe.

Lunatic schreef:Wat een heerlijk verhaal weer en die foto's erbij :I:
Ze begint al aardig te ontdooien als ik het zo lees, blikkerende tandjes bij de bank :LOL: sorry, mag natuurlijk niet :neenee: maar ik zie het wel voor me!

Die foto's dat ze samen liggen zijn helemaal super :love:
Nee, dat mag inderdaad niet :hmmm: . En erom lachen ook niet :mep: ! Haha nee, lach er maar lekker om, er zit een beste kop op die hond (ook al zou je dat qua uiterlijk niet zeggen) :tongue: .

Lunatic schreef:Leuke update weer!
Ik zie dat rennen helemaal voor me, inclusief rood hoofd :Q: :LOL:
:mann: :mrgreen:

ranetje schreef:Ik geniet van je verhalen Zamunda :ok:

Kan je die twee houden als je een stukje met ze ...... eh ........... "draaft"?
Want op een gegeven moment moet je wel stoppen omdat je zelf gevloerd bent, neem ik aan.
Maar dan zijn die twee nog maar net opgewarmd denk ik
:mrgreen:
Nou, dan onderschat jij mij toch schromelijk :rambo: ! Ik ben een topatleet hoor, die honden moet ik achter me aan slepen omdat ze me gewoon niet bij kunnen houden :pffff: .
Ahum, nee okee, dat is niet helemaal waar :engel: . Maar Mister gaat niet zo hard meer, dus dat kan ik wel aardig bijhouden. En Tis rent niet op volle snelheid, maar houdt Misters tempo aan. Nou, dat hou ik dan een meter of 50 (of 20 :tongue: ) vol. Dan zeg ik 'ho' (met mijn laatste adem) en dan stoppen ze heel lief :tongue: .

lotje&famke schreef:Wat hebben de honden toch een liefdevol thuis bij jullie. Mooi om te lezen hoe je de honden ziet en daar op reageert ( ik kan nog wat leren van je verhalen). De foto's zijn ook innemend. Ze is wel aandoenlijk met haar lange benen, nek en neus. Helemaal als ze dat allemaal zo opvouwt tot een bolletje. En wat doet pieplais het geweldig :flower:
Dankjwel voor het compliment, ik kijk het vooral af van de honden :F: . Daar leer ik zoveel van, dat is echt genieten!
Ja, dat opvouwen tot een bolletje is echt zo schattig, dan lijkt/is ze zo klein.
Zamunda
Zeer actief

Jion schreef:Er zijn meer windhonden die het zitten niet echt veel in hun repertoire hebben zitten. Dat vinden ze geen comfortabele positie of zo. Misschien heeft het met de bouw te maken?
Ja, nu je het zegt zit ze wel een beetje raar. Die rug zit dan heel erg gebogen ofzo.

Toevallig heb ik vanmorgen een fototje kunnen schieten van hoe ze af en toe wel zit haha. Niet echt duidelijk, maar toen ik door de kniëen ging kwam ze natuurlijk naar me toe:
Afbeelding
Dan is ze op me aan het wachten en gaat er toch maar bij zitten. Met haar billen op een verhoging en haar voorpoten staan dan lager, maar wel gewoon gestrekt. Het lijkt misschien dat ze ligt, maar dat is niet zo, haar borst raakt de grond niet. Blijkbaar vindt ze dit wel een makkelijke zithouding :tongue: . Misschien een stukje van haar voorpoten zagen :idea: .

sybertje schreef:Heerlijke update weer!
Mijn jongste met de bouw van een windhond gaat ook niet graag zitten. Af was ook lastig te leren en plat op zijn zij is niet eens gelukt.
Ja, ik zie hier ook nog niet echt hoe ik dat ga doen. Maar het lijkt ook niet echt nodig, ik bedoel ze staat al gewoon heel rustig te zijn dus waarom zou ze dan moeten zitten/liggen. Nouja, soms is het natuurlijk wel handig, maar meestal is het dus niet nodig.
Ik zie ook meer reden in het aanleren van liggen (bijv. als je de hond even wil onderzoeken) dan van zitten.

DebbieZ schreef:Zit leren kostte me bij Omar drie maanden. Die is niet met een koekje voor zijn neus in een zitbeweging te krijgen. Ik heb uiteindelijk constant koekjes bij me gehouden en elke keer als hij per ongeluk of toevallig ging zitten, beloond. Nu kan hij het. Opvanggalga Mali gaat uit zichzelf al veel makkelijker zitten, dus die zal vast makkelijker zijn. Haar hele lichaamsbouw is ook anders, meer compact.

Rechtop af liggen doet Omar niet graag vanwege die scherpe borstkas (die gaat soms zelfs in een bocht). En op de rug liggen heeft hij nog nooit gedaan, daar is hij te smal voor. Toen hij longontsteking had, moest hij op de rug liggen voor foto's. Dat ging niet eens, dus hij mocht rechtop overeind liggen.

Je zou een windhondenkorf kunnen proberen, dat is een vaak gebruikte aanpak voor gewenning aan katten. Meestal is het voorbij zodra ze eraan kunnen snuffelen en de opwinding een uitweg heeft. Dan blijkt er geen donder aan te zijn en is het over. Meestal dan, he...:-D https://galgoshop-boaz.nl/product-categorie/muilkorf/
Grappig om te lezen dat het een beetje bij windhonden 'hoort', Tis is ook met een koekje voor de neus niet in zitbeweging te krijgen inderdaad.

Bedankt voor de tip en link over de korf. Ik kijk nog even aan hoe ze het gaat doen de komende dagen/week. Het kan zijn dat als het moment daar is om haar meer vrijheid te geven in de aanwezigheid van de katten, het mij dan net dat beetje vertrouwen kan geven om die stap te zetten :ok: . Maar als het zonder kan doe ik het liever zonder, ze vindt de riem die tegen haar lijf aankomt al vervelend, laat staan een muilkorf (dus daar wacht ik nog even mee).

Iris123 schreef:
Zamunda schreef:Iedereen weer bedankt voor de leuke berichten :ok: . In eerste instantie maak ik de verhalen natuurlijk voor mezelf (omdat ik het interessant vind om zo de ontwikkeling te kunnen volgen), maar het klaarmaken voor plaatsing op het forum en de foto's erbij plaatsen is toch best wat extra werk. Dan vind ik het toch wel erg leuk om er (zulke leuke) reacties op te krijgen :ok: .
Leuk om te lezen ook dat het voor een heel aantal leesvoer bij het ontbijt is haha.
Dat is hier ook zo en het is super om te zien hoe het gaat. En om de fotos te zien, ik vind het zo'n aandoenlijk kopje met al die grijze haren, en dan zo tevreden in die mand en op de bank, wat er verder ook nog komt die fijne momenten zijn alweer binnen en alleen al hiervoor is het al die moeite waard. Fijn dat het, ondanks dat Tisbee zo'n ander karakter heeft dan de andere twee, de honden elkaar zo goed snapp endat het daardoor zo soepel loopt.
Ja, dat koppie is echt niet te versmaden hoor. Vooral als ze het zo zachtjes op je been legt of kopjes geeft :I: . En om haar zo tevreden te zien liggen, dat is inderdaad echt genieten. Onbetaalbaar die eerste keren dat zo'n dier er zo lekker ontspannen bijligt na al het gesleep.
Hanneke2
Zeer actief

Haha dat rare zitten doet Lilo ook heel vaak. Billen op het kussen, voorpoten op de grond.
Zamunda
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Haha dat rare zitten doet Lilo ook heel vaak. Billen op het kussen, voorpoten op de grond.
Oja? Wat grappig!
Zamunda
Zeer actief

River8 schreef: en kan me voorstellen dat je trots ben op Lais :I:
sonj@ schreef:En je trots....die snap ik wel.
Sientje schreef:ik kan me goed voorstellen hoe trots je bent op ze!
lotje&famke schreef:En wat doet pieplais het geweldig :flower:
Lunatic schreef:Logisch dat je trots bent op Lais, heel terecht ook :ok:
Oh echt, het is zo'n geweldig dier :I: !

kipo schreef:Je beschrijving van (je band met) Piep geeft me een brok in de keel. Ik had dat met Kita, die mis ik nog steeds. Had ik niet van mezelf verwacht, ik was eigenlijk best een harde daarin (dacht ik toch) ik had ook nóóit van mezelf gedacht dat ik zo'n moeite zou hebben een nieuwe hond toe te laten.
*veegt biggelend traantje weg, de verschrikkelijke softie*
Ik kan me een beetje een voorsteling maken hoe het moet zijn dat jij jouw Kita nog steeds mist, als die band zo sterk is moet het gemis zo groot zijn...
Ik moet er ook niet aan denken dat ik haar ooit (over twintig jaar :hmmm: ) een keer moet afstaan. Die hond zit zo diep, dat is met geen pen te beschrijven.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Hele topic net doorgelezen. Had hem helemaal gemist :hmmm:

Wat een heerlijke verhalen! Tis is druk bezig iedereen om haar lange pootjes te winden :I:
Zamunda
Zeer actief

nomo schreef:Hele topic net doorgelezen. Had hem helemaal gemist :hmmm:

Wat een heerlijke verhalen! Tis is druk bezig iedereen om haar lange pootjes te winden :I:
Nou, hoe kan dat nou :vaag: ? Toch eens vragen of ze dit topic gewoon altijd bovenin kunnen laten staan :Q: .
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Zamunda schreef:
Hanneke2 schreef:Haha dat rare zitten doet Lilo ook heel vaak. Billen op het kussen, voorpoten op de grond.
Oja? Wat grappig!
Lester zit ook het liefst met zijn kont hoog. Hij zit heel vaak met zijn kont op de leuning en de poten op de zitting van de bank.

Ik moest trouwens erg lachen de eerste keren dat ik dat zag.
Zamunda
Zeer actief

sybertje schreef:
Zamunda schreef:
Oja? Wat grappig!
Lester zit ook het liefst met zijn kont hoog. Hij zit heel vaak met zijn kont op de leuning en de poten op de zitting van de bank.

Hahaha. Daar wil ik wel graag een foto van zien!
Eefsel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Eefsel »

Dat doet Jannes ook zo zitten :P
Evelien en Joep
Afbeelding
Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
sybertje
Zeer actief

Zamunda schreef:
sybertje schreef:
Zamunda schreef:
Oja? Wat grappig!

Hahaha. Daar wil ik wel graag een foto van zien!
Zolang zijn kont maar hoger zit. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Haha zo ongeveer zit Ita als ze op de trap zit. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Wat een leuke verhalen :cheer: Had de eerste dag gelezen, en nu na m'n vakantie is het het eerste topic dat ik helemaal doorgelezen heb. Fijn dat het zo goed gaat met tisbee!
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Bleza zit ook vaak zo raar. Nou ja, raar... Zelf vind ze het volkomen normaal.
Zal eens wat foto's opzoeken. Bleza zit ook vaak op de trap, dan kan ze beter naar buiten kijken. En dan heeft ze haar voorpoten vaak een trede lager dan haar achterwerk.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Orson zat vaak met zijn kont op de bank en zijn voorpoten dan op de grond.

Vind je topic trouwens enig om te lezen :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
sybertje
Zeer actief

Ja, de trap is hier ook zwaar favoriet. Ben ik Lester kwijt, zit hij weer eens op de trap. En dan heeft hij niet eens straf. :19: :mrgreen:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier ook een trapbewoner. Net of hij niet goed weet of hij liever boven bij m'n man of beneden bij mij is en dan maar tussen ons in gaat zitten ;)
Hanneke2
Zeer actief

Geweldige berichten weer, leuk om te lezen weer, alle updates en nieuwe berichten van nieuwe opvangers!
Zamunda
Zeer actief

Frolic schreef:Date je niet meer up? Saai ontbijten zo hoor :hmmm:

Hoe gaat het nu?
Sorry :roos: .

Ik heb al wel wat stukjes, ik ga mijn best doen om er vanavond een post van te maken :ok: . Eens kijken of ik alvast een paar foto's kan updoaden.

Oh en Manu, op jouw posts ga ik nog reageren hoor!
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Beetje achtergelopen, dus nu mooi kunnen bijlezen :cheer:
Heerlijk om te lezen! Fijn dat het zo goed gaat :ok:
Zamunda
Zeer actief

In plaats van een verhaal wordt het deze keer een fotoverhaal van spelende Lais en Tisbee. Het zijn geen echte foto's, maar zogeheten snapshots uit een onwijs gaaf filmpje van de rellende dames.

Prachtige hazewindsprongen ( :I: ) van Tis en een Lais die het heerlijk vindt om eens te kunnen achtervolgen ipv de haas te zijn:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tis en Lais die elkaar heerlijk aan het uitdagen zijn en om elkaar heen dansen, de lichaamstaal vind ik echt om te genieten:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oeps :oeps: :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit vind ik ook een erg leuke serie qua lichaamstaal.
Tis snauwt en Lais trekt terug:
Afbeelding

Afbeelding

Lais houdt Tis nauwlettend in de gaten, ziet dat Tis weer ontspant, zet de 'aanval' in...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

...waarop Tis weer de tegenaanval ingaat en Lais weer terugtrekt
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allebei een potenspel:
Afbeelding

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: Tisbee in huize Zamunda. Fotoverhaal p.6

Ongelezen bericht door LongFields »

Ooooohhhhh,mwat een zalige foto's zeg! :I: :I: :I:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

:I: ze zijn echt aan elkaar gewaagd he, die dames van jou
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zo, lekker stel zo samen :ok: Hoe dat dan kan omslaan hè! Die lieve, zachte Tisbee staat ondertussen haar mannetje wel.
Fijn dat Lais ook zo veel lol beleeft aan haar nieuwe vriendin!
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Nou heb ik medelijden met Mister, met twéé van die fanatieke dames :LOL:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat een mooie fotoserie :D

Zijn ze al door een ruit gegaan of zo? :tongue: :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”