Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Tisbee in huize Zamunda. Dag 3 en 4 (met foto's natuurli

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Mens wat een heerlijke update weer en wat een leuke foto's!

Die truuk met vanachter de bank lipje optrekken, haha ze is niet dom he? :mrgreen:

Overigens doet Lilo nog steeds datzelfde, voorheen tegen Jack en nu tegen Toto, lipje optrekken omdat alleen het prinsesje naast de baas op de bank mag. Als de andere hond eenmaal ook op de bank ligt, is het geen probleem meer, dus ik douw of trek haar even zo dat er genoeg plek is voor de ander. Het is ook alleen als ik op de bank zit, normaal gesproken ligt ze juist heel graag samen met een andere hond.

Maar wat is Tisbee al bijgetrokken in die paar dagen zeg, dat ze al zulke praatjes heeft! :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Frolic schreef:Ik zie helemaal geen foto's :denken:
Ik zag er een aantal niet, maar rechtermuisknop en 'afbeelding weergeven' werkte.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ach wat leuk en wat ben je er goed mee bezig :ok:
Het is een prachtige hond!
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Nieuwe (tijdelijke) aanwinst in huize Zamunda. Update+fo

Ongelezen bericht door Zamunda »

Iedereen weer bedankt voor de leuke berichten :ok: . In eerste instantie maak ik de verhalen natuurlijk voor mezelf (omdat ik het interessant vind om zo de ontwikkeling te kunnen volgen), maar het klaarmaken voor plaatsing op het forum en de foto's erbij plaatsen is toch best wat extra werk. Dan vind ik het toch wel erg leuk om er (zulke leuke) reacties op te krijgen :ok: .
Leuk om te lezen ook dat het voor een heel aantal leesvoer bij het ontbijt is haha.

DeDiana schreef:Ja, dat was echt heel lief. Des te meer omdat er in Roermond natuurlijk niemand was die Tisbee op kwam halen. Maar gelukkig hadden de buurjongen en Tisbee elkaar al meteen helemaal gevonden en kreeg zij ook haar aandacht en knuffels.
Ook Roxy en Rataplan, die een lift kregen van andere adoptanten/opvanggezinnen en voor wie dus in Roermond niemand was, werden niet vergeten en kregen van iedereen aandacht. Er waren genoeg helpende handen en er was dus een warm welkom voor allemaal.
Fijn hoor dat alle honden steun en aandacht kregen :ok: .

DeDiana schreef:Wat een heerlijke update weer Zamunda! :D
Zo fijn om te lezen dat een nacht goed slapen Tisbee meteen zo veel goed heeft gedaan en hoe goed ze het al doet - zeker als je bedenkt dat ze pas een dag in Nederland is. En dan ook nog voor een gevoelige dame die niet meer de jongste is en niet zo'n heel leuk leven achter de rug heeft.
Cosette is een heel ander type ja. Als zij aandacht krijgt en met haar neus overal bovenop kan staan, maakt het haar denk ik geen fluit uit of ze in Spanje, Nederland of op de maan is. :mrgreen:
Maar ook de wat meer gevoelige honden, zoals Tisbee, Rataplan en Elijah, gaan wonderwel met deze flinke veranderingen om.
Ja, erg bijzonder hoor. Zo compleet overdonderd en oververmoeid als ze zondag was en dan al zo snel weer een stuk meer zichzelf worden en met alle rare dingen hier omgaan. Ze is inderdaad ook gewoon een heel gevoelig type, heel anders dan Cosette zo te lezen.

DeDiana schreef:Naomi heeft een oud en krakkemikkig radiootje buiten staan, speciaal voor de honden. Af en toe zet ze dus een muziekje voor ze op. ;-)
Oh, dat is goed zeg. Krijgen ze toch wat van die rare dingen mee. Maar op de televisiebeelden reageerde ze ook niet, hoe dan ook, het is fijn voor haar dat ze er niet raar van opkijkt.

DeDiana schreef:Ze is al aardig aan het ontdooien zo te lezen! Volgens mij komen die twee dames er ook wel uit samen.
En galgo's en banken, dat is nou eenmaal een heilige combinatie ;-) Het zijn ook rustige honden over het algemeen hoor, en ze is natuurlijk ook al op leeftijd. Dus ook als ze helemaal bijgekomen en uitgerust is, zal ze waarschijnlijk nog steeds een vrij kalme hond zijn die niets liever doet dan bankhangen en knuffelen.
Nou, die bank vindt ze inderdaad écht geweldig hoor. Alle andere zachte kussens ten spijt :tongue: .
Zamunda
Zeer actief

Re: Nieuwe (tijdelijke) aanwinst in huize Zamunda. Upd.p3+fo

Safari schreef:Ik kom hier echt nooit kijken :pffff: echt echt echt niet :engel:
Haha. En waarom kom jij hier zo vaak nooit kijken :mrgreen: ? Ben je aan het zwichten voor Tis?

Miranda schreef: :I:
:lief:

toots schreef:He wat goed. Ik vind haar er relaxed uit zien, doe je goed. Ze lijkt wel precies het zelfde getekend als jou cc mix ben even haar naam kwijt.
Ja ze lijken echt heel erg op elkaar qua tekening, je moet ook niet met een schuin ook naar ze kijken want dan weet je niet wie wie is :mrgreen: .

Jion schreef:Ze lijken me zo mooi en lief en leuk die galgo's. :I:
Fijn dat het ijs een beetje is ontdooid tussen Laissah en Tisbee. Wie weet worden ze snel dikke vriendinnen als ze hun gezamenlijke liefde voor reeën ontdekken. :F:
Ze is ook echt ontzettend lief en zacht. Zo bedaard ook over het algemeen.
Nou, ik zie ze al als een team het reëenbestand decimeren :schrik: !

Frolic schreef:
Ptje schreef:Ik zit hier met een dikke brede glimlach te lezen.
Ja hoor, het is me helemaal duidelijk, die blijft niet (hoest).
:LOL: :LOL:
Ja wat nou :hmmm: ! Dat jullie nou van die ruggengraatloze watjes zijn wil niet zeggen dat ik dat ook ben :pffff: . Bovendien, áls ze blijft dan is het omdat manlief niet wil dat ze weggaat :19: . Dusss :cool2: .

Nanna schreef:Voor je het weet zit je vol met opvangwindhonden ;-) Ze gaan onder je huid zitten zoals geen enkel ander type hond dat kan.
Geweldig om de updates te lezen :ok:
Ja, net voordat ze kwam werd me ineens verteld dat je verslaafd kunt raken aan die windhonden :O: ! Niet even gewoon gelijk bij de beschrijving zetten hoor... nee, pas als je eigenlijk al niet meer terug kan krabbelen :blauwoog: . Nouja, we gaan het zien haha.
Maar hoe ik een zooi (opvang)windhonden uit moet laten weet ik niet hoor. Ik kan ze hier echt niet los laten met al die reëen en moet nog zien dat ze veilig in de tuin blijft :oeps: .

Alex schreef:En respect voor het lopen met drie honden aan de lange lijn. Ik heb hier al moeite met één lange lijn :mrgreen:

Ik vind jouw "dikkop en dikbil" anders nog steeds een beauty :pffff: Maar ik snap wat je bedoelt, Kobe is ook ineens heel fluffy en heeft een stompe kop en ik vond Kobe altijd zo prachtig sierlijk lopen, maar naast Rataplan heeft hij echt de gang van een boerenknol :mrgreen: Wel genieten, hè, zo'n sierlijke hond?
Haha, nou ik loop niet in m'n eentje met drie honden aan de lange lijn hoor :schrik: ! Nee, dan lopen we met z'n tweëen en dan nóg is het lastig :oeps: .
Maar goed, als ik alleen met die drie moet dan kan er gewoon maar eentje tegelijk aan een lange lijn, is niet anders. Mister kan wel los en als ie vast moet aan een jachtlijn. De dames moeten dan maar afwisselen.
En gelukkig dat je mijn "dikkop en dikbil" nog steeds mooi vindt haha, ze begint ook wel weer iets meer in proporties te geraken, maar het is nog steeds een brede bodybuilder naast die sierlijke Tis :mann: .

Hanneke2 schreef:Die truuk met vanachter de bank lipje optrekken, haha ze is niet dom he? :mrgreen:

Overigens doet Lilo nog steeds datzelfde, voorheen tegen Jack en nu tegen Toto, lipje optrekken omdat alleen het prinsesje naast de baas op de bank mag. Als de andere hond eenmaal ook op de bank ligt, is het geen probleem meer, dus ik douw of trek haar even zo dat er genoeg plek is voor de ander. Het is ook alleen als ik op de bank zit, normaal gesproken ligt ze juist heel graag samen met een andere hond.

Maar wat is Tisbee al bijgetrokken in die paar dagen zeg, dat ze al zulke praatjes heeft! :D
Nee, dom is ze niet. Ze had wel aardig door dat ze in mijn zicht niet moest gaan klooien en een 'frontale' benadering dus niet ging werken. Ik dacht eerst nog, goh, wat schattig zo die poten op de achterleuning... totdat ik het bijbehorende kopje zag :oohja: :mrgreen: .

En opzij douwen is voor later misschien een optie, maar hier en nu nog niet. Eerst maar even gewoon héél duidelijk zijn.

Bizar inderdaad hè hoe snel dat gegaan is: zo snel van totaal overdonderd en onzeker naar zeker en praatjes :80: !

Frolic schreef:En heerlijk dit weer erbij hè, maakt het feestje net compleet :D
Ja, als er qua weer een perfect moment was geweest om er een opvanger bij te zetten dan is het nu wel :ok: !

Zo, ik ben weer bij :slaap: :Q: .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zamunda schreef:Ja, als er qua weer een perfect moment was geweest om er een opvanger bij te zetten dan is het nu wel :ok: !
De honden die afgelopen weekend zijn gekomen, hebben het wat betreft het weer een stuk beter getroffen dan de honden die begin februari al kwamen. :D
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Och wat lijkt ze toch een heerlijke hond :I: ik wil ook een galgo :mrgreen:
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Zamunda schreef:
Safari schreef:Ik kom hier echt nooit kijken :pffff: echt echt echt niet :engel:
Haha. En waarom kom jij hier zo vaak nooit kijken :mrgreen: ? Ben je aan het zwichten voor Tis?
Werkelijk!!!! :shaking: Heb je wel eens goed gekeken naar Tis? Is het je dan misschien ook opgevallen dat er een snuit op zit van een halve meter :hmmm: En geloof jij nou werkelijk dat mijn platsnuitenhart daar blij van wordt? :hmmm: Het moet toch niet gekker worden....het idee alleen al. :lekkerpuh:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Grappig, wat jij schrijft over de bank en Tis komt mij heel bekend voor.
Ik heb haar één keer zien uitvallen naar Manu toen madame op bed lag en Manu uit het slaapkamerraam wilde kijken (daar zit zo'n meter afstand tussen). Een heel flinke snauw met blikkerende tanden en al. Manu wist niet hoe gauw hij weg moest komen. Toen heb ik haar toch even in één zwaai met brul van het bed gegooid. Je plekje verdedigen prima, maar we gaan niet iedereen de kamer uit snauwen.
Ze is heel zoet en een echte knuffel maar ze kan ook wel eens als ik met Manu zit te knuffelen bovenop hem gaan zitten waardoor hij opstaat en weg gaat of ze begint zichzelf in mijn oksel te begraven. Ik vind dat claimen en ik wil dat niet (meer). Eerst vond ik het schattig en grappig maar ze ontpopt zich tot een ware draak :hmmm:

Volgens mij is Tisbee een heerlijke hond. Ik vind haar ook bloedmooi.
En dat ze met Lais op de bank ligt :I: Ik zag de foto's gisteravond al en mijn hart maakte een sprongetje. Ik vind het zo fijn dat de honden zo fijn terecht zijn gekomen bij mensen die zo begaan zijn met hun welzijn en ook trots worden van elke kleine vooruitgang. Je hebt een prachtig trio zo! Ligt ze ook dichtbij Mister?
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Heerlijk om jouw 'dagboekje' te volgen, je schrijft leuk! En heerlijke foto's met Lais op de bank. :I:
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Wat een mooie foto's :D

En inderdaad met het mooie weer erbij is het nog veel meer genieten :D
Kun je lekker lang buiten zitten/lopen :D

Zo heb ik gisteren heel lang met Beike bij het water gezeten.
Meneer heerlijk aan de lange lijn bij het water drentelen en soms kwam hij even bij mij zitten.
Beike vind dat heerlijk bij het water lopen en gewoon verder lekker niks doen.
Kunnen we beide erg van genieten :D
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat een heerlijk verhaal weer en die foto's erbij :I:
Ze begint al aardig te ontdooien als ik het zo lees, blikkerende tandjes bij de bank :LOL: sorry, mag natuurlijk niet :neenee: maar ik zie het wel voor me!

Die foto's dat ze samen liggen zijn helemaal super :love:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Heel leuk om je updates te lezen :lol1:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik geniet ook steeds van je updates en foto's, dank je wel dat je daar de moeite voor neemt steeds! :ok:
Thomas
Zeer actief

Ongelezen bericht door Thomas »

Ook ik ben helemaal bijgelezen, ik had namelijk alleen je allereerste update nog maar gelezen, toen het nog niet echt lekker liep. Wat een verademing om dit dan zo te lezen zeg :ok: en inderdaad, bedankt dat je de moeite neemt om dit met ons te delen, top!
Afbeelding
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

ik heb ook weer genoten van je updates!
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

heerlijk die verhalen! en blijven posten hoor :ok:
hoewel...zo te horen kunnen we over een aantal jaar nog genieten van de Tis-verhalen :E:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Zo, eerst maar weer eens een update plaatsen. Een beetje laat voor de vroege-tot-normale-tijd-ontbijters, maar het ergste is misschien nog wel dat het deze keer niet opgeluisterd wordt door foto's :roos: ;) .
Later kom ik nog terug op jullie reacties (waar uiteraard alvast mijn dank voor)!

Dag 5 (donderdag)
Met de katten ben ik nog niet echt verder gevorderd. 's Ochtends zitten die opgesloten en dan kan ik met de honden een tijdje de tuin in. 's Middags zet ik bij de katten een raam open en dan kunnen zij naar buiten en mag Tis niet meer de tuin in. 's Nachts gaat Tis in de bench en sinds de tweede nacht lopen de katten dan in de huiskamer. Het is even een heel geregel zo, maar voor nu werkt het wel en zo kan Tis ook aan haar rust komen. Gisteren en vandaag hadden we het erg druk, de komende dagen ga ik wat meer met haar en de katten aan de slag. Ik ben erg benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Overigens gaat ze 's nachts niet graag de bench in en waar ik dat normaal gesproken heel langzaam op zou bouwen heb ik nu, in het belang van de katten, gebruik gemaakt van haar vermoeidheid van de reis en haar er de eerste nacht toch gelijk ingezet. Wel heeft mijn man steeds naast haar geslapen zodat hij direct in kan grijpen als er iets is en ze ook steun heeft aan zijn aanwezigheid. Ingrijpen is gelukkig niet nodig geweest; als ik haar erin heb gaat ze liggen zodra ik tegen de bench aan ga zitten. Op het moment dat mijn man eenmaal bij haar ligt ga ik weg en dan jankt ze even, maar zodra het ligt uit is en ik weg ben is het goed en slaapt ze de hele nacht rustig door. Was dat niet zo geweest dan had ik iets anders moeten verzinnen, maar dat is gelukkig niet nodig.
Tweemaal daags strooi ik haar voer in de bench en dan laat ik hem open, zodat ze ook in alle rust en uit eigen beweging in de bench kan zijn. Waar ze de eerste keer enkel haar voorpoten erin zette staat ze sinds de tweede keer al ontspannen met alle pootjes in de bench om haar voer op te peuzelen.

Ze gaat eigenlijk maar heel zelden zitten, dus oefenen met de zit is er nog niet echt van gekomen. Niet dat dat nou zo belangrijk is natuurlijk, maar ik moet sowieso nog een beetje een ingang vinden om haar wat commando's aan te leren, maar ach alles op zijn tijd.
Als ze alledrie een koekje oid krijgen en de andere twee gaan keurig (uit zichzelf) rustig zitten, dan ziet zij dat totaal niet als reden om er dan ook maar bij te gaan zitten :19: . Nee, mevrouw blijft gewoon lekker staan :pffff: . Nouja, ook goed kind.

Er zit trouwens een flinke keel op die hond :80: . Mijn hemel, ik dacht dat ze niet vocaal zou zijn (nergens op gebaseerd hoor), maar ze heeft een heel repertoire aan jankjes, piepjes, wolvengejoel en blafjes :O: . Godenzijdank zet ze het bij lange na niet zo frequent in als Mister en meestal ook niet zo hard anders was het hier helemaal feest.

Alleen zijn vindt ze nog echt niet leuk. Als ik naar buiten ga (en ze niet alleen achter blijft) vindt ze het ook al niet leuk en komt de wolf in haar naar boven. Het mooie is dat ze op een gegeven moment toch wel weer een plekje zoekt om te liggen (op de bank uiteraard :tongue: ). Als ik dan weer binnenkom is ze heel enthousiast (nouja, voor haar doen dan... echt extravert kun je haar niet noemen haha) en maakt ze huppeltjes van geluk (die huppeltjes maakt ze ook als ik 's ochtends de slaapkamer uitkom en de baas haar al uit de bench heeft gelaten :I: ) :I: . Toen ze vandaag even (onbedoeld) echt alleen was in huis (zonder mensen of andere honden) was ze echt even van streek toen ik weer binnenkwam. Gelukkig was het snel weer goed, maar daarna even goed kortgesloten dat er altijd wel iemand bij haar binnen bleef.
In huis volgt ze me veel, maar al veel minder dan de eerste twee dagen. Ze blijft nu meestal al lekker liggen en komt pas in de benen als ze vindt dat ik tever wegga. Dan komt ze met dat typisch lichtvoetige windhond-drafje achter me aan gedraafd en hoor je haar specifieke trip-trip-trippel achter je aan :I: . Maar het is geen paniek, wel onzekerheid maar ook nieuwsgierigheid gelukkig.
De keren dat ik ging douchen volgde ze me naar de deur, maar bleef er keurig achter en joelde niet. Als ik dan terugkwam lag ze telkens mooi op de bank (uiteraard op de bank) en kwam er de laatste twee keer ook niet meer af. Er komt steeds meer rust en zekerheid in dat hondje.

De afgelopen dagen vond ze het wandelen nog best spannend, vooral in het begin liep ze soms een hele tijd te trillen. Maar ook dat gaat steeds beter, ik denk dat ze er een routine in begint te zien, dat ze een beetje begint te snappen wat dat 'wandelen' nou inhoudt (niet veel bijzonders dus ;) ) en we gewoon weer naar huis gaan.
Gisteren stond er weer eens een ree op het pad, nog geen 50m van ons af. De dames stonden muisstil en hyperalert, beide de koppen hoog (die van Tis wat hoger natuurlijk met die giraffennek :Q: ). Ree stond ook stil, overdwars op het pad. Na een halve minuut ging liep het verder over het pad en meter of twintig verder de bosjes in. Nouuuu, daar wilden de dames wel achteraan hoor :cheer: :gjump: ....

Nu net met het ochtendrondje was ze echt aan het onderzoeken, ze komt echt los buiten. Ze is lekker spoortjes aan het snuffelen en neemt af en toe een spurtje naar Mister die wat verder vooruit loopt :cheer: . Dan moet ik natuurlijk meerennen, want zo lang zijn twee korte lijnen niet. En jullie weten vast wel hoe graag ik ren :hmmm: . Nouja, je moet er wat voor over hebben als je galgo loskomt :Q: . Toen ik meerende ging Mister ook lekker rennen met een blije kop, dus toen vlogen daar twee blije koppies en één rode over de weg. Godzijdank woon ik flink afgelegen en was het nog vroeg.
Het wel prachtig om haar bewegingen te zien hoor, zelfs op die relatief lage snelheid. Het schakelen van hard naar zacht en vice versa gaat zo soepel, ze schiet echt vanuit een soort verzameling in een meer uitgestrekte galop in één soepele begweging. Een genot om naar te kijken :I: . Ze heeft vele versnellingen, met een zeer soepele schakelbak zeg maar :tongue: .
Maar het mooiste om te zien is toch wel het snuffelen nu en de ontspanning die daarmee samengaat. Niet meer de wat bezorgde houding over wat we nou aan het doen zijn. Heel fijn om te zien.

Wat ik toch ook nog wel wil noemen is dat ik ook zo ongelofelijk trots ben op mijn heerlijke meisje (Laissah). Ze is zó goed te sturen en gedraagt zich gewoonweg zo heerlijk; ze is niet vervelender of opdringeriger naar ons toe, heeft niet ineens bananen in haar oren, haalt niet ineens meer kattenkwaad uit omdat er een nieuweling bij is, is niet aan het claimen... En ze doet het ook nog eens zo leuk met Tisbee (daagt haar uit tot spel bijv.), echt heel gaaf.
Dat meisje is echt goud waard. Ik heb een geweldige klik en band met haar en zoals nu ben ik dan weer zo trots op haar. Hè, wat is dat toch een lekker wijf, ik ben zó dol op haar :I: !
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Re: Tisbee in huize Zamunda. Update dag 5.

Ongelezen bericht door River8 »

Ben zowel late avond als middelvroege ochtend lezer, dus de update was precies op tijd :E:
Wat fijn dat het zo ontzettend goed gaat en je per dag de vooruitgang kan zien :lol1: en kan me voorstellen dat je trots ben op Lais :I:
Afbeelding
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat heerlijk dat het zo goed gaat.
En je trots....die snap ik wel.
Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland

Ongelezen bericht door Sientje »

Wat een heerlijke update! Echt fijn dat het zo goed gaat en ik kan me goed voorstellen hoe trots je bent op ze!
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Jion schreef:Fijne update weer! :cheer:

Er is inderdaad niks mooiers dan een Galgo of Greyhound die een sprint trekt. :I:

Er zijn meer windhonden die het zitten niet echt veel in hun repertoire hebben zitten. Dat vinden ze geen comfortabele positie of zo. Misschien heeft het met de bouw te maken?
Mijn eerste Weimaraner ging ook nooit uit haarzelf zitten. Als ze zat dan zag het er niet ontspannen uit. Het leek net of haar voorpoten te kort waren ten opzichte van haar lijf als ze zat.

Wat een leuke update weer Zamunda. En zo lief dat je haar nog helemaal niet alleen laat omdat ze dat nog te spannend vindt.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Zamunda schreef: Ze gaat eigenlijk maar heel zelden zitten, dus oefenen met de zit is er nog niet echt van gekomen. Niet dat dat nou zo belangrijk is natuurlijk, maar ik moet sowieso nog een beetje een ingang vinden om haar wat commando's aan te leren, maar ach alles op zijn tijd.
Als ze alledrie een koekje oid krijgen en de andere twee gaan keurig (uit zichzelf) rustig zitten, dan ziet zij dat totaal niet als reden om er dan ook maar bij te gaan zitten :19: . Nee, mevrouw blijft gewoon lekker staan :pffff: . Nouja, ook goed kind.
Hier ook, Uma zit heel zelden op haar gat. Alleen als ze het ergens niet mee eens is plant ze die kont op de grond en gaat me aan zitten kijken met die rare gevlekte neus. Ik heb ook nog geen commando's aangeleerd, alleen het woordje "nee" en een "kom"-geluidje. Ik denk dat Tis en Uma qua karakter wel wat te vergelijken zijn als ik het zo lees.
Pakt ze wel het koekje aan? Dat is hier niet zo namelijk. Als ze het koekje al aanpakt zul je vast snel kunnen beginnen met wat oefenen.
Zamunda schreef: Dan komt ze met dat typisch lichtvoetige windhond-drafje achter me aan gedraafd en hoor je haar specifieke trip-trip-trippel achter je aan :I:
Leuk hè dat getrippel :I:
Zamunda schreef: Wat ik toch ook nog wel wil noemen is dat ik ook zo ongelofelijk trots ben op mijn heerlijke meisje (Laissah). Ze is zó goed te sturen en gedraagt zich gewoonweg zo heerlijk; ze is niet vervelender of opdringeriger naar ons toe, heeft niet ineens bananen in haar oren, haalt niet ineens meer kattenkwaad uit omdat er een nieuweling bij is, is niet aan het claimen... En ze doet het ook nog eens zo leuk met Tisbee (daagt haar uit tot spel bijv.), echt heel gaaf.
Dat meisje is echt goud waard. Ik heb een geweldige klik en band met haar en zoals nu ben ik dan weer zo trots op haar. Hè, wat is dat toch een lekker wijf, ik ben zó dol op haar :I: !
:I: Kan me voorstellen dat je trots bent. Fijn dat ze het zo goed doet, gouden hond :ok:

En wat fijn dat je man ook zo begaan is met de honden en zelfs beneden slaapt!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik geniet van je verhalen Zamunda :ok:

Kan je die twee houden als je een stukje met ze ...... eh ........... "draaft"?
Want op een gegeven moment moet je wel stoppen omdat je zelf gevloerd bent, neem ik aan.
Maar dan zijn die twee nog maar net opgewarmd denk ik :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Leuke update weer!
Ik zie dat rennen helemaal voor me, inclusief rood hoofd :Q: :LOL:
Logisch dat je trots bent op Lais, heel terecht ook :ok:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Wat is ze leuk!!
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Heerlijke update weer!
Mijn jongste met de bouw van een windhond gaat ook niet graag zitten. Af was ook lastig te leren en plat op zijn zij is niet eens gelukt.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Zit leren kostte me bij Omar drie maanden. Die is niet met een koekje voor zijn neus in een zitbeweging te krijgen. Ik heb uiteindelijk constant koekjes bij me gehouden en elke keer als hij per ongeluk of toevallig ging zitten, beloond. Nu kan hij het. Opvanggalga Mali gaat uit zichzelf al veel makkelijker zitten, dus die zal vast makkelijker zijn. Haar hele lichaamsbouw is ook anders, meer compact.

Rechtop af liggen doet Omar niet graag vanwege die scherpe borstkas (die gaat soms zelfs in een bocht). En op de rug liggen heeft hij nog nooit gedaan, daar is hij te smal voor. Toen hij longontsteking had, moest hij op de rug liggen voor foto's. Dat ging niet eens, dus hij mocht rechtop overeind liggen.

Je zou een windhondenkorf kunnen proberen, dat is een vaak gebruikte aanpak voor gewenning aan katten. Meestal is het voorbij zodra ze eraan kunnen snuffelen en de opwinding een uitweg heeft. Dan blijkt er geen donder aan te zijn en is het over. Meestal dan, he...:-D https://galgoshop-boaz.nl/product-categorie/muilkorf/
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Weer genoten van de mooie update :cheer:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Wat hebben de honden toch een liefdevol thuis bij jullie. Mooi om te lezen hoe je de honden ziet en daar op reageert ( ik kan nog wat leren van je verhalen). De foto's zijn ook innemend. Ze is wel aandoenlijk met haar lange benen, nek en neus. Helemaal als ze dat allemaal zo opvouwt tot een bolletje. En wat doet pieplais het geweldig :flower:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”