Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dubbele hoektanden 8 maand. Moeten we ons zorgen maken?
Moderator: moderatorteam
- Bani1002
- nieuw lid
- Aantal honden: 1
Dubbele hoektanden 8 maand. Moeten we ons zorgen maken?
Hallo
Wij hebben een kleine boomer welke volgende week alweer 8 maand oud is.
Het tanden wisselen lijkt niet helemaal te gaan zoals het moet. Ze heeft nu al zo’n anderhalve maand dubbele hoektanden. Dit heeft ze bij 3 van de 4 hoektanden. Is het normaal dat ze dit al anderhalve maand heeft?
Ik weet dat tanden vaak al gewisseld zijn wanneer de pup 6 maanden oud is. Echter hoor ik ook verhalen van anderen waarbij de pup ook pas klaar was met tanden wisselen toen deze bijna 9 maand of een jaar oud was. Ze heeft wel altijd veel te kauwen. Veel botjes, speeltjes etc.
Omdat wij het op dit moment niet erg breed hebben wouden we eerst hier graag om meningen vragen. Ik weet dat ze laat is, maar is het zo laat dat wij ons zorgen moeten maken?
De tanden lijken zich verder wel gewoon goed te ontwikkelen. Eén van de hoektanden is nog niet helemaal doorgekomen en lijkt wel heel lichtjes iets naar binnen te staan, maar echt lichtjes dus.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Wij hebben een kleine boomer welke volgende week alweer 8 maand oud is.
Het tanden wisselen lijkt niet helemaal te gaan zoals het moet. Ze heeft nu al zo’n anderhalve maand dubbele hoektanden. Dit heeft ze bij 3 van de 4 hoektanden. Is het normaal dat ze dit al anderhalve maand heeft?
Ik weet dat tanden vaak al gewisseld zijn wanneer de pup 6 maanden oud is. Echter hoor ik ook verhalen van anderen waarbij de pup ook pas klaar was met tanden wisselen toen deze bijna 9 maand of een jaar oud was. Ze heeft wel altijd veel te kauwen. Veel botjes, speeltjes etc.
Omdat wij het op dit moment niet erg breed hebben wouden we eerst hier graag om meningen vragen. Ik weet dat ze laat is, maar is het zo laat dat wij ons zorgen moeten maken?
De tanden lijken zich verder wel gewoon goed te ontwikkelen. Eén van de hoektanden is nog niet helemaal doorgekomen en lijkt wel heel lichtjes iets naar binnen te staan, maar echt lichtjes dus.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Dubbele hoektanden 8 maand. Moeten we ons zorgen maken?
Kan je aan die tandjes komen? Dan kan je lekker met die melktanden gaan friemelen.
Geef harde dingen om op te kluiven (bullepees bijv.) en doe wat trekspelletjes als ze dat leuk vindt.
Met een beetje geluk komen ze er dan wel uit.
Geef harde dingen om op te kluiven (bullepees bijv.) en doe wat trekspelletjes als ze dat leuk vindt.
Met een beetje geluk komen ze er dan wel uit.
- Bani1002
- nieuw lid
Bullepees had ik wat over gelezen. Op het moment van schrijven is mijn vriendin de stad in om er één te kopen haha.
De tandjes kan ik inderdaad zeker aankomen. Omdat ik me een beetje zorgen maak doe ik het nu iets teveel waardoor ze het wel iets minder leuk begint te vinden en soms de kaken stevig op elkaar houdt. De 3 melktandjes zitten echt nog muurvast.
Sinds een dag of twee speel ik extra veel met haar met een touw en ben ik haar tanden gaan poetsen.
Vorige week is ze voor het eerst loops geworden. Pas op dat moment ben ik gaan uitzoeken wanneer de tanden gewisseld moesten zijn en schrok ik dus best een beetje.
Ik kijk het nog even aan en hou de boel goed in de gaten. Hartstikke bedankt voor de snelle reacties, meer tips en advies zijn altijd welkom!
De tandjes kan ik inderdaad zeker aankomen. Omdat ik me een beetje zorgen maak doe ik het nu iets teveel waardoor ze het wel iets minder leuk begint te vinden en soms de kaken stevig op elkaar houdt. De 3 melktandjes zitten echt nog muurvast.
Sinds een dag of twee speel ik extra veel met haar met een touw en ben ik haar tanden gaan poetsen.
Vorige week is ze voor het eerst loops geworden. Pas op dat moment ben ik gaan uitzoeken wanneer de tanden gewisseld moesten zijn en schrok ik dus best een beetje.
Ik kijk het nog even aan en hou de boel goed in de gaten. Hartstikke bedankt voor de snelle reacties, meer tips en advies zijn altijd welkom!
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 2
Bij onze beide dames bleven de hoektanden ook vastzitten, muurvast. Heel veel kluifwerk gegeven en zelf ook een beetje friemelen. Maar ze kwamen niet los. Er ging vuil tussen zitten en bij Bloem werden haar nieuwe hoektanden een beetje opzij geduwd. Dus om evt verdere schade aan blijvend gebit te voorkomen, ze er toch uit laten halen. Beide hebben nu een prachtig gebit
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Bij Elco bleef 1 hoektand vrij lang nog stevig zitten, maar tegen dat de volwassen hoektand op lengte kwam, ging de melkhoektand toch los zitten. Die is er uiteindelijk zelf uitgegaan, maar de wortel was duidelijk minder ver opgelost dan van de andere hoektanden. De volwassen hoektand is uiteindelijk gewoon netjes op de juiste plek gekomen, week ook maar een heel klein beetje af toen de melkhoektand er nog zat. Hij was klaar met wisselen toen hij zo'n 6,5 maanden was
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik zou ze eruit laten halen. Met mijn oudste tibetaan ben ik toen naar de dierenarts gegaan en die zei dat het wel goed zou komen.
Nou mooi niet, 1 van zijn onderste hoektanden zit helemaal niet goed.
Het komt veel voor bij kleine rassen en het is niet zo'n grote ingreep.
Bij een andere tibetaan kon ik erop wachten.
Nou mooi niet, 1 van zijn onderste hoektanden zit helemaal niet goed.
Het komt veel voor bij kleine rassen en het is niet zo'n grote ingreep.
Bij een andere tibetaan kon ik erop wachten.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Jop had ze alle vier nog dubbel met een maand of 10.
Inderdaad veel laten kluiven en toen hij een jaar was zaten er nog 2 in en die heb ik door de dierenarts weg laten halen.
Inderdaad veel laten kluiven en toen hij een jaar was zaten er nog 2 in en die heb ik door de dierenarts weg laten halen.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Ik heb ze er bij Doran ook uit moeten laten halen,mniks hielp om ze los te krijgen!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als je het nu even niet kan betalen liet ik ze zitten tot maximaal 1 jaar. Volgens mij is er geen haast bij.
- Bani1002
- nieuw lid
Wat fijn dat er zo'n forum is en er zo snel zoveel reacties komen. Erg bedankt allemaal.
De bullenpees vindt ze geweldig. De tanden zitten er nog in, maar ik ga er nu alvast nog twee kopen omdat ze er ook echt helemaal gek op is. Als ze niet aan het slapen is is ze aan het kauwen.
Ik ga het erg goed in de gaten houden en laat het nog even voor wat het is. Ik zal jullie op de hoogte houden of ze er uit komen of niet. Anders toch maar laten trekken.
Nogmaals bedankt!
Edit:
We hebben even gek gedaan in de dierenwinkel. Een extra grote bullenpees gekocht, een enorm bot, varkensoor, pensstaafjes en kipbotjes. Bij elkaar de prijs van één consult
Ze vindt het helemaal geweldig, die is wel even zoet!
De bullenpees vindt ze geweldig. De tanden zitten er nog in, maar ik ga er nu alvast nog twee kopen omdat ze er ook echt helemaal gek op is. Als ze niet aan het slapen is is ze aan het kauwen.
Ik ga het erg goed in de gaten houden en laat het nog even voor wat het is. Ik zal jullie op de hoogte houden of ze er uit komen of niet. Anders toch maar laten trekken.
Nogmaals bedankt!
Edit:
We hebben even gek gedaan in de dierenwinkel. Een extra grote bullenpees gekocht, een enorm bot, varkensoor, pensstaafjes en kipbotjes. Bij elkaar de prijs van één consult