Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teefje gratis ??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

diesel schreef:Waarom is er zo'n aversie tegen het een broodwinning maken /iets verdienen aan fokken , als dat op een voor de hond heel vriendelijke manier gebeurt.
Ik vind het een vak.
Dat zou het moeten zijn.
Maar omdat het om honden gaat mag je er niets aan verdienen.
Ik blijf dat krom vinden.
En met 20 beagles of bassets heb ik niet zo'n moeite.
MEUTEhonden.
Meute... grote groep honden.
Of 20 bloedhonden :mrgreen:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Branka schreef:
v.d Lupinehof schreef:
malinois schreef:
diesel schreef:Waarom is er zo'n aversie tegen het een broodwinning maken /iets verdienen aan fokken , als dat op een voor de hond heel vriendelijke manier gebeurt.
dat snap ik dus ook niet... dan ben je meteen broodfokker als ik het zo lees.... :?
bhahahahaha ,nee hoor zelfs als je er niks aan over houd word je hier al uitgemaakt voor broobfokker

mol :twisted: 8)
Het is denk ik vooral het uitgangspunt waar men zich aan stoort. De meesten zien fokken als een hobby en dan moet je niet als uitgangpunt het maken van winst hebben.
tuurlijk maar als je er wat aan overhoud is dat alleen maar mooi ,je stopt er als fokker ook een hoop tijd en geld in en als je er dan ook eens wat van terug ziet is wel lekker.

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

v.d Lupinehof schreef:
Branka schreef:
v.d Lupinehof schreef:
malinois schreef: dat snap ik dus ook niet... dan ben je meteen broodfokker als ik het zo lees.... :?
bhahahahaha ,nee hoor zelfs als je er niks aan over houd word je hier al uitgemaakt voor broobfokker

Het is denk ik vooral het uitgangspunt waar men zich aan stoort. De meesten zien fokken als een hobby en dan moet je niet als uitgangpunt het maken van winst hebben.
tuurlijk maar als je er wat aan overhoud is dat alleen maar mooi ,je stopt er als fokker ook een hoop tijd en geld in en als je er dan ook eens wat van terug ziet is wel lekker.

Ja, kan ik mij voorstellen. Dan heb je in mijn ogen reserve voor als je een keer geld erop moet toeleggen. Want in mijn ogen blijft het fokken van honden een hobby. Op het moment dat je er je beroep van maakt moet je n.l. winst maken en dan wordt de toestand van de honden van ondergeschikt belang.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Dus iedereen hier in dit topic vind het normaal om buiten de honden die je thuis heb, 30 honden uit huis te hebben die 3x terug moeten naar de fokker voor een nest 8O
Nou dan zal het wel aan mij liggen dat ik hier mijn vraagtekens bij heb of dit een fokker is die gaat voor het ras, het doel heeft het verbeteren.
Engelse buldoggen zijn niet een naar moeilijk ras om te fokken vooral om niet hun gebreken door te fokken. Maar goed, meningen verschillen 8) en ik ga toch maar voor mijn mening :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chrico schreef:Dus iedereen hier in dit topic vind het normaal om buiten de honden die je thuis heb, 30 honden uit huis te hebben die 3x terug moeten naar de fokker voor een nest 8O
dat weet je dus niet of ze wel 3 x terugmoeten.. ze kunnen ongeschikt blijken voor de fok, dan heeft hij wel gratis pups weggegeven en dus koste het hem geld. Ja en als hij al die teven gewoon verkocht had, en al die mensen zetten de hond van de buren erop, was het geen probleem??? Dan vind ik het toch een fijner idee, dat de fokker het doet, zodat de goede honden op de goede honden gezet worden...

Nou dan zal het wel aan mij liggen dat ik hier mijn vraagtekens bij heb of dit een fokker is die gaat voor het ras, het doel heeft het verbeteren.
Engelse buldoggen zijn niet een naar moeilijk ras om te fokken vooral om niet hun gebreken door te fokken. Maar goed, meningen verschillen 8) en ik ga toch maar voor mijn mening :mrgreen:
moet je ook gewoon doen :mrgreen: ik ga ook voor mijn mening... dus ik ben er niet tegen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-kris-
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door -kris- »

Het uitplaatsen van teven of reuen op zich vind ik normaal. Maar 30 teven 8O vind ik dan weer wel heel veel.
Hoe gaat dat praktisch in z'n werk? Als de fokker het volgens het boekje doet moet hij met al die teven shows lopen zodat ze hun kwalificaties halen, onderzoeken laten doen naar erfelijke gebreken, enzoverder. Verder moet hij met alle dertig eigenaren de sociale contacten onderhouden. Mij lijkt dat toch niet zo eenvoudig.
Groeten van Kris, Baco, Walter en Claartje.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik ben het met je eens hoor Whera. Je bent dus niet de enige die van verbazing haast van zijn kruk valt bij het lezen van deze topic.

Als iemand eens een perongeluknestje meldt is de wereld te klein op dit forum. Als iemand meldt dat er 30 fokteven uithuizig geplaatst worden, en gebruikt worden om een zeer lukratief ras te fokken wordt dat zelfs nog toegejuicht. Enige hypocrisie bespeur ik hierin. Ik zal me wel vergissen, want van hondenfok heb ik geen verstand.

Bulldogpups zijn handel, hoe krom ze ook staan van de afwijkingen, en of ze nou wel of geen stamboom hebben. Dierenwinkels over de hele wereld verkopen dit soort misbaksels graag, aan onwetende kopers, puur omdat de winstmarges erg interessant zijn. Bagger komt niet enkel en alleen uit de Oostbloklanden.

30 fokteven en 1900 Euro de pup, als daar min of meer gebeurt wat ik me er bij voorstel is dat geen geld verdienen meer, maar zakkenvullen. :?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

v.d Lupinehof schreef:
Branka schreef:
v.d Lupinehof schreef:
malinois schreef: dat snap ik dus ook niet... dan ben je meteen broodfokker als ik het zo lees.... :?

ik ben geen fokker maar ben het wel met je eens! :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Ik ben het met je eens hoor Whera. Je bent dus niet de enige die van verbazing haast van zijn kruk valt bij het lezen van deze topic.

Als iemand eens een perongeluknestje meldt is de wereld te klein op dit forum. Als iemand meldt dat er 30 fokteven uithuizig geplaatst worden, en gebruikt worden om een zeer lukratief ras te fokken wordt dat zelfs nog toegejuicht. Enige hypocrisie bespeur ik hierin. Ik zal me wel vergissen, want van hondenfok heb ik geen verstand.

Bulldogpups zijn handel, hoe krom ze ook staan van de afwijkingen, en of ze nou wel of geen stamboom hebben. Dierenwinkels over de hele wereld verkopen dit soort misbaksels graag, aan onwetende kopers, puur omdat de winstmarges erg interessant zijn. Bagger komt niet enkel en alleen uit de Oostbloklanden.

30 fokteven en 1900 Euro de pup, als daar min of meer gebeurt wat ik me er bij voorstel is dat geen geld verdienen meer, maar zakkenvullen. :?
Het gebeurt al jaren en bij alle rassen en het levert goede en gezonde honden op... de fokker moet alle testen toch doen bij de teven en reuen, shows of wedstrijden etc. daarnaast alle kosten die bij een pup zijn, dekreukosten, daar hou je weinig aan over. Daarnaast weet je niet of alle teven wel geschikt blijken voor de fok later dus er zullen er zeker wat afvallen en dat kost hem dan ook weer geld want die pups heeft hij dus gratis weggegeven.. en wat dan nog.. al houd hij er wat van over. Daar heb ik geen moeite mee hoor...
Beter 30 honden verspreid over gezinnen die goed voor de hond zorgen dan 30 honden in samen in een kennel...
Afbeelding
chrico
Zeer actief

malinois schreef:
chrico schreef:Dus iedereen hier in dit topic vind het normaal om buiten de honden die je thuis heb, 30 honden uit huis te hebben die 3x terug moeten naar de fokker voor een nest 8O
dat weet je dus niet of ze wel 3 x terugmoeten.. ze kunnen ongeschikt blijken voor de fok, dan heeft hij wel gratis pups weggegeven en dus koste het hem geld. Ja en als hij al die teven gewoon verkocht had, en al die mensen zetten de hond van de buren erop, was het geen probleem??? Dan vind ik het toch een fijner idee, dat de fokker het doet, zodat de goede honden op de goede honden gezet worden...
** ik vraag wat en als je daar geen antwoord op geeft wees dan stil. Dit zijn de voorwaarden, ongeacht of er aan voldaan word ja of nee.

moet je ook gewoon doen :mrgreen: ik ga ook voor mijn mening... dus ik ben er niet tegen!
Gelukkig maar, anders hadden dit soort fokkers geen kans om deze praktijken te doen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Ik ben het met je eens hoor Whera. Je bent dus niet de enige die van verbazing haast van zijn kruk valt bij het lezen van deze topic.

Als iemand eens een perongeluknestje meldt is de wereld te klein op dit forum.
omdat die 'perongeluknestjes' vaak niet-perongeluk blijken te zijn...
en die perongeluk nestjes zijn vaak kruisingen. Die perongeluknestjes hadden ook afgespoten kunnen worden maar dat doen de mensen dan ook weer niet.. tja dan is het dus hun probleem...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
malinois schreef:
** ik vraag wat en als je daar geen antwoord op geeft wees dan stil. Dit zijn de voorwaarden, ongeacht of er aan voldaan word ja of nee.

Gelukkig maar, anders hadden dit soort fokkers geen kans om deze praktijken te doen.
dit zijn 'praktijken' dit is gewoon de fokkerij... niks mis mee, en als ik zo'n aanbod zou krijgen voor een werkmechelaar zou ik er zeker over denken... zowel reu als teef... en ik ben heel blij dat er veel mensen zijn die er ook zo over denken anders liepen we een heleboel goede honden mis...
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Simpele gedachte in mijn ogen maar goed, wat je wil 8O :?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Simpele gedachte in mijn ogen maar goed, wat je wil 8O :?
rasverbetering en blijkbaar werkt het perfect! ;) het gaat mij niet eens om het geld... want zo duur is een mechelaar niet eens, maar een fokker heeft meer verstand van bevallingen etc. dan ik... dus waarom zou ik het dan doen terwijl hij kennis heeft...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Daarnaast weet je niet of alle teven wel geschikt blijken voor de fok later dus er zullen er zeker wat afvallen en dat kost hem dan ook weer geld want die pups heeft hij dus gratis weggegeven..
Ik ken Bulldogfokkers die fokken met teven die daar niet geschikt voor zijn. En de pups per doos aan afnemers verkopen. :ok:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
malinois schreef:Daarnaast weet je niet of alle teven wel geschikt blijken voor de fok later dus er zullen er zeker wat afvallen en dat kost hem dan ook weer geld want die pups heeft hij dus gratis weggegeven..
Ik ken Bulldogfokkers die fokken met teven die daar niet geschikt voor zijn. En de pups per doos aan afnemers verkopen. :ok:
ik heb al eerder gezegd dat er altijd uitzonderingen zijn.. dat is ook helaas bij alle rassen zo, maar als ik het zo lees is het een gewone goede fokker die pups onder fokkersvoorwaarden plaatst... en daar is niets mis mee...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Hoeveel fokkers ken jij die 30 teven hebben uitstaan?
chrico
Zeer actief

Wil de hond schreef:Hoeveel fokkers ken jij die 30 teven hebben uitstaan?
Waarschijnlijk een hoop anders denk je er niet zo makkelijk over :mrgreen:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

30 teven alleen niet, wel reuen en teven... en het precieze aantal honden weet ik natuurlijk niet maar ik ken zo wel 5 fokkers die teven en reuen uitzetten en als ik er langer over denk zullen het er vast wel meer zijn...
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Maar welke heeft er 30 uitstaan en noem jij nog steeds een goeie fokker?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
30 teven alleen niet, wel reuen en teven... en het precieze aantal honden weet ik natuurlijk niet maar ik ken zo wel 5 fokkers die teven en reuen uitzetten en als ik er langer over denk zullen het er vast wel meer zijn...
Zo ken ik er ook wel een paar. Hoeft ook niks mis mee te zijn. Maar je kunt het ook te bont maken, zélfs als fokker.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tja ik blijf het ook erg veel vinden. Bedoel ik kan mij voorstellen dat als je een veelbelovende pup in een nest ziet, maar eigenlijk geen ruimte meer hebt voor een extra fokteef. Dan kan ik mij voorstellen dat je een teef onder fokkersvoorwaarden bij iemand plaatst.
Maar deze fokker heeft voordat het nest er al is besloten om een teef onder fokkersvoorwaarden te plaatsen. En schijnt dat zo'n beetje te doen met een teef uit elk nest. Sorry, maar dan dreigt wat mij betreft de grens toch wel te worden overschreden.
Verder heb ik al eerder gezegd dat ik persoonlijk nooit akkoord zou gaan met het 'krijgen' van een teefje onder fokkersvoorwaarden. De redenen daarvoor heb ik ook aangegeven. Dat is dus wat ik zou doen (of beter: niet zou doen). Als iemand anders er wel mee akkoord gaat, prima en ik zal het niet veroordelen. Maar ik zou het dus zelf niet doen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:Maar welke heeft er 30 uitstaan en noem jij nog steeds een goeie fokker?
ja, ik zou niet weten waarom niet... de aantallen weet je toch niet precies, en dat maakt me ook niet uit... ik zou er zo een pup van nemen van zo'n uitstaande teef... die honden zijn gekeurt, gechipt, gezond, hebben een stamboom, zijn dan uit werklijnen...
sorry hoor maar ik zie het probleem niet...
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
chrico schreef:Maar welke heeft er 30 uitstaan en noem jij nog steeds een goeie fokker?
ja, ik zou niet weten waarom niet... de aantallen weet je toch niet precies, en dat maakt me ook niet uit... ik zou er zo een pup van nemen van zo'n uitstaande teef... die honden zijn gekeurt, gechipt, gezond, hebben een stamboom, zijn dan uit werklijnen...
sorry hoor maar ik zie het probleem niet...
zie inderdaad ook het probleem niet
ken zelfs een fokker (werkhonden) die dit op verzoek doet (mits de lijnen hem dus wel aanspreken om in de toekomst mee verder te gaan)
bij hem kan je dus aangeven of je wilt betalen of een pup op fokkersvoorwaarden, denk dus dat hij er ook best een aantal uit heeft staan
ze komen dan (mits geschikt) terug voor 1 nestje en daarna is de teef + evt een pup uit het nest voor de opvoeder van de teef
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn probleem is vooral dat iemand met zoveel teven (in huis of niet)

waarschijnlijk regelmatig meer dan 1 nest heeft liggen en ik vraag me dan echt af hoe hij deze pups laat zien dat het leven meer is dan de nestbak....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:mijn probleem is vooral dat iemand met zoveel teven (in huis of niet)

waarschijnlijk regelmatig meer dan 1 nest heeft liggen en ik vraag me dan echt af hoe hij deze pups laat zien dat het leven meer is dan de nestbak....
die teven heeft hij toch uitstaan dan heeft hij ze niet in huis, in elk huisje zit er 1.... en hij zal echt wel even uittrekenen wanneer de teven bevallen hoor. Alle teven zijn niet gelijktijdig loops ;) Dan heb je nog de leeftijd van de teven, en alles wat we hiervoor al genoemd hebben.. (fokgeschiktheid etc.)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Ik vind het een vak.
Dat zou het moeten zijn.
Maar omdat het om honden gaat mag je er niets aan verdienen.
Ik blijf dat krom vinden.
En met 20 beagles of bassets heb ik niet zo'n moeite.
MEUTEhonden.
Meute... grote groep honden.
Afgunst..puur en simpel.
D domme mideenlaag in hondenland kwaakt het regeltje "een goede fokker verdient er niets aan" na. Het slaat natuurlijk nergens op. Of iemand goed fokt of niet zie je aan de honden, niet aan zijn bankrekening.

Maar ja...het is wel lekker als je toch al jaloers was om iemand voor broodfokker uit te maken als hij het zo speelt dat hij er iets aan overhoudt. Nederlanders zien sowieso niet graag dat iemand geld verdient.
ik wordt er af en toe niet goed van... volgens mij MOET je als fokker verlies hebben anders ben je een broodfokker... :kotz:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb niets tegen fokkers die geld verdienen aan hun honden, integendeel. Zelfs niet als ze er goed van kunnen leven.

Maar ik plaats wel vraagtekens bij de fokker waar het in deze topic over gaat. Kan best zijn dat de goede man met hele edele bedoelingen bezig is, maar in dit geval kan ik dat niet voetstoots aannemen.

Honden fokken en verhandelen kan nl. op vele manieren. En niet elke manier om geld aan het vermeerderen van honden te verdienen is acceptabel. Dát zullen jullie toch wel met me eens zijn hoop ik?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:Je hebt fokkers die rustig roepen dat ze 6000 euro verlies maken op een nest pups. Doe je toch iets fout lijkt me.
tja dan doe je iets niet goed lijkt me...
de pups moet allerlei onderzoeken, entingen, voer etc. hebben, de moederhond is gedekt dus die dekking kost meestal pupgeld, dan heb je nog bevallingen die niet gaan zoals ze zouden moeten gaan...
tuurlijk kost een nestje veel geld maar 6000 euro verlies 8O
maar ik vind het ook pure onzin dat een fokker er niets aan over mag houden... omdat het hobby is?? Dus als ik met een wedstrijd zakken voer win, mag dat ook niet, want dan houdt ik er ook wat aan over... weet wat 15 kg voer kost en het is mijn hobby... gos.. ben ik ook helemaal verkeerd bezig zeker... :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Ik heb niets tegen fokkers die geld verdienen aan hun honden, integendeel. Zelfs niet als ze er goed van kunnen leven.

Maar ik plaats wel vraagtekens bij de fokker waar het in deze topic over gaat. Kan best zijn dat de goede man met hele edele bedoelingen bezig is, maar in dit geval kan ik dat niet voetstoots aannemen.

Honden fokken en verhandelen kan nl. op vele manieren. En niet elke manier om geld aan het vermeerderen van honden te verdienen is acceptabel. Dát zullen jullie toch wel met me eens zijn hoop ik?
maar ik snap jullie probleem niet :roll: Ik snap niet wat er niet goed aan is.. als hij 30 teven thuis heeft is het niet goed, nu heeft hij ze uitgezet en is het weer niet goed...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”