Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

stafford in de flat

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
Aantal honden: 1

Re: stafford in de flat

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wow, wat een reacties :O: Het lukt me niet om overal op te reageren. Bedankt voor het meedenken in ieder geval :E:
Degene die zeggen dat het overbodig is om hierover een topic te openen hebben gelijk. Ik had zelf ook kunnen bedenken wat ik het beste kan doen.
Maarrrr er zijn verzachtende omstandigheden. Wilma is onze eerste hond en we hebben haar pas anderhalve maand. Ik ben nog een beetje onzeker en ik wil graag alles goed doen.
Gisteren toen ik ineens met die stafford in de lift stond, zag ik helemaal voor me hoe Wilma verscheurd zou worden in de lift.
Ik heb niet gezegd dat de man met de stafford een aso is hoor :wink: Misschien is hij inderdaad heel aardig :D En de hond is misschien heel lief. Ik wil gewoon geen risico nemen. Iemand zei dat die hond misschien niet eens van hem is. Dat is ook een goeie ja, misschien paste hij een paar uurtjes op die hond en zit ik me voor niks druk te maken :LOL: Maar dan heb ik in ieder geval vast nagedacht wat ik ga doen als er een onbekende hond in de lift staat :D
De trap nemen lijkt mij niet zo goed voor Wilma? Ze is al wat ouder (tussen de 7 en 8,5 jaar oud) en traplopen is niet goed voor haar gewrichten denk ik?
Ik ga gewoon niet met Wilma bij die hond in de lift en als hij in de lift wil stappen met de hond vraag ik of hij even kan wachten omdat Wilma soms niet goed reageert op honden :D. Ik dacht eerst dat het raar was om dat te vragen, maar dat is inderdaad niet zo.
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Sabi85 schreef: Ik ga gewoon niet met Wilma bij die hond in de lift en als hij in de lift wil stappen met de hond vraag ik of hij even kan wachten omdat Wilma soms niet goed reageert op honden :D. Ik dacht eerst dat het raar was om dat te vragen, maar dat is inderdaad niet zo.
Als Wilma soms niet zo leuk op andere honden reageert kun je beter helemaal niet met haar in de lift stappen bij welke willekeurige andere hond :19:
Een lift is een klein dicht ding, als de honden elkaar niet moeten is dat hok al snel letterlijk te klein voor honden en baasjes :wink:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

crutz schreef:Omdat t een klapkaak is met macho eigenaar is het gelijk een onbetrouwbaar mormel???

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja :pffff:

JYBD schreef:Je kan natuurlijk ook overal een probleem van maken. Of anders gewoon zoeken tot je een probleem gevonden hebt.

Gewoon zeggen dat jouw hond niet met anderen overweg kan. Hoe moeilijk kan het zijn?? :roll:
Dit dus. En dan niet alleen bij die Staff niet in de lift stappen, maar ook niet bij andere honden. Of mag de hond wel door anderen "verscheurd" worden als deze begint te blaffen en een aanval uitlokt :denken:
Hayley84 schreef:Doe eens niet zo bekrompen allemaal zeg.
Oeiiiii een Stafford in een lift! En een tokkeneigenaar!! :O: :O: :O:

Spreek gewoon die man aan en zeg dat je niet met 2 honden tegelijk in 1 lift wil staan.
Is toch niet zo moeilijk? Moet je daar nou een topic voor openen? Ik snap het niet hoor.
Stafford of niet, je kunt toch gewoon je mond opendoen en een normale vraag stellen?
Dit dus. Wat een moeilijk kneuterig gedoe zeg. Gewoon bij geen enkele hond de lift instappen. Zo te lezen is de hond van TS het hypothetische probleem en niet de andere honden.

Wolfsblut schreef:Je kan geluk hebben. Daar gokken de meeste mensen echter niet op want over het algemeen genomen zijn de communicatieve vaardigheden van Klapkaakeigenaren toch niet wat het zou moeten zijn. Veelal praten ze dan vanwege dat gebrek met hun vuisten. Mede daar door kiest men dan toch liever voor die grote boog erom heen.
Waar de fuck woon jij? :LOL: Hier is een heel heel groot gedeelte van de hondeneigenaren eigenaar van een klapkaap. Meerdere vaak ook nog. Zijn echt waar, je zult verbaasd zijn heel heel leuke mensen hoor. Sommige de "typisch" klapkaakeigenaar (macho look) maar veelal gewoon net zo normaal als jij en ik hoor :engel: Voor zover wij "normaal" zijn dan he :LOL:

Wolfsblut schreef:marokkanen??? Daar word je dagelijks mee overspoeld in de media. Daar wil ik het dus even liever niet over hebben.
Nee, doe maar niet :S: :cool2:
Gollum schreef:Tja nou sorry hoor Dagmar, maar de meeste klapkaak eigenaren die ik in het wild tegenkom zijn echt niet representatief voor de klapkaakeigenaren hier op het forum. Ik snap de vooroordelen echt wel, net zoals ik de vooroordelen tegen Labradors snap.
:schrik: In het wild nog wel :eek:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wolfsblut schreef:
Gimmick schreef:
Wolfsblut schreef:
twinkeltje schreef:Ik stap bij de meeste honden in de flat wel in sommige niet wand dat geeft over en weer gaten in de trommelvliezen.
Maar om nou niet met iemand te praten omdat hij een staff heeft en eruit ziet als een tok dat slaat natuurlijk nergens op een dame met een kakkers jas en een poedel kan een vele grotere tok zijn dan een man met een staf, je moet hem gewoon als hij alleen is een keer vertellen over je angst en dat je daarom niet bij hem instapt of daarom uitstapt.
Sommige van die tokie's kunnen gewoon praten en zijn nog begripvol en aardig ook.
Ik heb toch liever te maken met die dame in een kakkers jas en haar vier poedels waar ik regelmatig een praatje mee maak, dan die Tokken met hun Klapkaken uit de naastgelegen Tokkenwijk op hun Nikes met kampkostuum of zilveren teenslippertjes met nep bontjasje. Daar loop ik liever met een grote boog om heen.
Maar dat ben jij. En jij hoeft niet je emoties te projecteren op anderen.... :roll:

Lijkt me trouwens wel lastig als je een een "kakdame" met een klapkaak tegen komt...
Ik projecteer niet. En al helemaal geen emoties. Ik constateer alleen feiten. En dan realiseer ik me dat ik bij de mensen met de normale gangbare normen en waarden dezelfde reacties zie als bij mij. Met een een grote boog om de Tokken met hun Klapkaken heen lopen dus.

En kakkers, dat valt hier, in tegenstelling tot mijn vorige woonplaats wel mee. Die lopen meestal op Fred de Bretoniere of Alberto Fermani schoentjes met een King Louis jurkje. In de winter met laarzen van Dubarry of Magellan & Mulloy en een waxcoat van Barbour met bijbehorende hoed. Dit soort vrouwen kom ik dus nooit tegen met Klapkaken. Wel met een prachtige jachthond. En zeker niet voorzien van door hun wenkbrauwen geponste trouwringen of andere opzettelijk toegebrachte lichamelijke verminkingen. Een minderwaardigheidscomplex hebben ze ook niet. Want ik ben er nog nooit een tegen gekomen met de getatoeëerde kleurrijkheid van een wandelend schilderij.
In tegenstelling tot Klapkaakeigenaren heb je nooit last van ze. Ze bemoeien zich namelijk met niemand.
:LOL: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

dagmar88 schreef:
JYBD schreef:Je kan natuurlijk ook overal een probleem van maken. Of anders gewoon zoeken tot je een probleem gevonden hebt.

Gewoon zeggen dat jouw hond niet met anderen overweg kan. Hoe moeilijk kan het zijn?? :roll:

Dat zeg je alleen omdat je een kapkaak hebt :mrgreen: :pffff:
:cry:
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Valerie schreef:

Ja maar al die hulphonden dan :19:
Tja,. dat weet ik zo ook niet,.... :hmmm:

Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Wolfsblut schreef:

Je kan geluk hebben. Daar gokken de meeste mensen echter niet op want over het algemeen genomen zijn de communicatieve vaardigheden van Klapkaakeigenaren toch niet wat het zou moeten zijn. Veelal praten ze dan vanwege dat gebrek met hun vuisten. Mede daar door kiest men dan toch liever voor die grote boog erom heen.
U bent wel erg goed in het generaliseren zeg! :roll:

Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

smoekie schreef:
Gollum schreef:Tja nou sorry hoor Dagmar, maar de meeste klapkaak eigenaren die ik in het wild tegenkom zijn echt niet representatief voor de klapkaakeigenaren hier op het forum. Ik snap de vooroordelen echt wel, net zoals ik de vooroordelen tegen Labradors snap.
:schrik: In het wild nog wel :eek:
haha ja in het woeste wilde Amsterdam Zuidoost :F:
Op de ene hoek schietpartijen, voor je deur word er gedeald en geprostitueerd en ik denk zomaar dat de klapkaakeigenaren die daar rondlopen niet op het forum zitten.
smoekie
Zeer actief

Gollum schreef:haha ja in het woeste wilde Amsterdam Zuidoost :F:
Op de ene hoek schietpartijen, voor je deur word er gedeald en geprostitueerd en ik denk zomaar dat de klapkaakeigenaren die daar rondlopen niet op het forum zitten.
:goeie: :LOL: nou, dan ben jij toch wel wat gewent :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

jeetje wat een heftige reacties meteen, er is volgens mij nergens gezegd dat de eigenaar van de stafford een aso is. kan aan mij liggen, maar heb het idee dat een aantal van jullie niet echt lezen wat TS nou schrijft ook in zijn/haar reactie. TS is gewoon een beetje bang om met hond bij een stafford in de lift te stappen, daar is niks mis mee en ik zou dat zelf ook niet doen. TS heeft nog amper de kans gehad om met de buurman te praten het stroomt alweer vol met voorbarige reacties van alle kanten :-/

Dat terzijde, ik zou met een hond die kan uitvallen naar andere honden sowieso bij geen enkele andere hond in de lift stappen, in zo'n kleine ruimte is een vechtpartij al snel uitgelokt en ook jou hond kan een andere hond beschadigen (ja ook als het een kleintje is)
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Welkom op het hondenforum Nicoline :wink:
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Het is hier ook nooit eens gewoon gezellig.
Ik dacht ik kom weer even langs om te kijken of ik nog iets bij kan dragen.
Maar nee, laat maar.
:zweep:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Mojuan schreef:Het is hier ook nooit eens gewoon gezellig.
Maar nee, laat maar.
Genoeg topics waar het wel gezellig is hoor :cheer:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Pepie schreef:
Maar nee, laat maar.
Maar niet als het over klapkaakjes gaat :pffff:
Ik merk wel dat ik het veel leuker vind op fb, daar ben ik lid van een groep met verantwoordelijke eigenaren van Pitjes en Staffies.
Echt een heerlijke groep, waar je geen foto's mag plaatsen van je hond als deze losloopt.
Ze willen dat niet hebben, alleen foto's van Stafs en Pits die aangelijnd lopen. Toppie, en ook nog eens gezellig :E:
:zweep:
Gimmick
Zeer actief

Pepie schreef:
Maar nee, laat maar.
Gelukkig wel....
maar oh wee als het woord klapkaak ergens valt dan staat het garant voor minimaal 4 pagina's oordelen er bij...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

maar...over vooroordelen gesproken. ik vind staffords en aanverwante honden best heel mooi. goede bespiering, vaak prachtige kop - een plaatje :I: de eigenaren van dat soort honden zijn hier helaas ook vrij bewust. degenen in joggingbroek hebben misschien net hun pak uitgedaan.
maar dan loop ik dus in het bos, komt klapkaak met respectievelijke eigenaar langs. we groeten elkaar beleefd met een knikje en goedkeurende blik naar elkaars hond. en daar gaat mijn uberlieve, sociale, ik-vind-alle-honden-leuker-dan-wat-dan-ook-hond in de verscheur modus :O: klappende kaken, opgetrokken lip, the works. en dan ben ik toch ff blij dat de staf mijn liefste Riv aankijk a la :hmmm: en op het "hier" van baasje reageert :lol1:

ik bedoel maar, ik heb een hekel aan vooroordelen, maar train het er maar eens uit :jank:
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wel jammer, op een topic waarvan ik zelf al heb toegegeven dat het niet nodig was om hem te openen, blijven de reacties binnen stromen... Maar als ik leuke foto's van Wilma plaats, krijg ik bijna geen reacties :pffff:
Afbeelding
Gimmick
Zeer actief

Tja je hebt nu eenmaal iets over een ras gevraagd wat veel meningen oproept en waar.mensen graag even overheen pissen. Had er bv. een beagle gestaan dan was het topic na 2 pagina's wel gestopt hoor
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Mojuan schreef:
Pepie schreef:
Maar nee, laat maar.
Maar niet als het over klapkaakjes gaat :pffff:
Ik merk wel dat ik het veel leuker vind op fb, daar ben ik lid van een groep met verantwoordelijke eigenaren van Pitjes en Staffies.
Echt een heerlijke groep, waar je geen foto's mag plaatsen van je hond als deze losloopt.
Ze willen dat niet hebben, alleen foto's van Stafs en Pits die aangelijnd lopen. Toppie, en ook nog eens gezellig :E:
De soep wordt echt niet zo heet gegeten als dat hij word opgediend.
Gewoon alles lezen met een vette knipoog.
Wat mij betreft word er een vaste rubriek geopend voor zoals je ze zelf noemt: Klapkaakjes of Pitjes en Staffies. Dat wordt dan een rubriek om te lachen. Voor de meer serieuze meldingen en vragen noem je gewoon de naam van het ras.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Net of er alleen slechte dingen instaan is maar een select klein groepje die echt altijd commentaar heeft tegen ras.
Er staan ook genoeg gewone antwoorden , er is nu eenmaal een groep die alleen het slechte van het ras zien en ja dat is in de echte samenleving ook.
Maar het valt me wel op dat als een topic een beetje dooft dat juist de mensen met het ras nog even olie op het gebluste vuur komen gieten
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Mojuan schreef:Maar niet als het over klapkaakjes gaat :pffff:
In tegenstelling tot "de Sociale" :LOL: :schrik:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

twinkeltje schreef:Net of er alleen slechte dingen instaan is maar een select klein groepje die echt altijd commentaar heeft tegen ras.
Er staan ook genoeg gewone antwoorden , er is nu eenmaal een groep die alleen het slechte van het ras zien en ja dat is in de echte samenleving ook.
Maar het valt me wel op dat als een topic een beetje dooft dat juist de mensen met het ras nog even olie op het gebluste vuur komen gieten
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Sabi85 schreef:Wel jammer, op een topic waarvan ik zelf al heb toegegeven dat het niet nodig was om hem te openen, blijven de reacties binnen stromen... Maar als ik leuke foto's van Wilma plaats, krijg ik bijna geen reacties :pffff:
joh...
je doet het zelf: help een stafford die nog helemaal niet lelijk tegen mijn hond heeft gedaan terwijl mijn hond wel lelijk doet tegen anderen... :roll:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Plus dat je toch best behoorlijk wat reactie's hebt op je foto ik heb er soms hoogstens 1 of zo en dat maakt ook niet uit wand vele zullen net als mij foto's kijken maar niet altijd reageren .
Maar dat is niet gezegd dat ze niet leuk zijn maar enkel leuk of gaaf of knap 6 pagina's vol is eentonig
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”