Hoeveel veronderstellingen al, nog voor er maar gepoogd is om gewoon een praatje te maken. Puur op basis van uiterlijk, zowel de hond, als de baas.
Twee goeie vrienden van ons, die ook een Maanwachter van ons hebben, staan van boven tot onder vol tattoos, man super gespierd en komt inderdaad ook erg macho over. Hebben jaren Stafford gefokt, altijd grote, zware honden gehad (Staffs, Rottweiler, en nu een..Mechelaar

).
Ik ken weinig mensen die zò verantwoord omgaan met hun eigen honden, en rekening houden met andermans honden, als zij doen.
Dit lijkt me dus, om te beginnen, een prima optie:
Manu schreef:"Goedemorgen buurman. Jeetje wat een práchtige hond heeft u daar. Een kop om te zoenen. Is 'ie van u? Leuk hoor. Fijn hè? Een hond. Je beste vriend. Nou, ik ben ook zo blij met mijn hondje maar af en toe wil hij nog wel eens uitvallen dus samen in de lift is niet zo'n goed idee. Zal ik maar even de laatste trap lopen dan? Of wilt u even wachten op de volgende lift? Bedankt hè en een heel fijne dag nog. Leuk beest!"
Klaaaaaaaaaaar.
Kan je daarna nog zien, of het gelukt is of niet, en of je hem al dan niet in de juiste categorie gezet had.