Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teefje gratis ??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Op zich is er ook niets mis mee, mits het goed doordacht is en de pup onder gebracht kan worden bij iemand die je vertrouwd (het is tenslotte je toekomst) en niet bij een willekeurige voorbijganger.
Daar draaid dit topic om alleen word dat bij de meeste vergeten.

Dit vrouwtje gaat kijken bij een pup van een ras dat zij eigenlijk niet kan betalen. Fokker wil haar een pup meegeven onder de voorwaarde van 3 nesten.
Dit stukje vind ik dus niet kunnen. Zij komt even bij een fokker langs en krijgt zowat een pup in haar maag gesplitst. Fokker weet niet eens wie deze dame is en visa versa. Heel leuk allemaal, maar erg ondoordacht. Het lijkt me dat je zulke afspraken niet in een uurtje maakt tussen twee wildvreemde mensen.
Dan hoor je dat de pup al vergeven is aan de volgende willekeurige voorbijganger maar niet getreurd, in februari is er weer een nest en dan mag ze er een hebben onder dezelfde voorwaarde.

In mijn ogen is de fokker dan niet goed bezig. Dit streeft het doel van uit huis plaatsen voorbij. Dit heeft weinig te maken met een zo goed mogelijke lijn voortbrengen. In mijn oren klinkt dit als zo veel mogelijk pups op de wereld proberen te zetten.

Nogmaals, buiten beschouwing of de teef er uberhaupt wel geschikt voor is, het is het principe wat deze fokker hanteerd wat niet klopt.

Zoals ik al zei, ik zou als mijn fokker dat zou aanbieden er goed over denken, wil ik het risico lopen dat het mis gaat tijdens de dracht en bevalling, kan ik haar missen die tijd dat zij weer bij de fokker zou zijn enz enz.
Toch denk ik wel dat ik het zou doen omdat ik achter het beleid van mijn fokker sta, ik weet dat het een doordachte dekking is met een doel ten gunste van het ras. Ik weet ook dat het niet is om zoveel mogelijk pups op de wereld te zetten.
Dat vind ik dus een heel ander streven.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

chrico schreef:Op zich is er ook niets mis mee, mits het goed doordacht is en de pup onder gebracht kan worden bij iemand die je vertrouwd (het is tenslotte je toekomst) en niet bij een willekeurige voorbijganger.

Dit vrouwtje gaat kijken bij een pup van een ras dat zij eigenlijk niet kan betalen. Fokker wil haar een pup meegeven onder de voorwaarde van 3 nesten.
Dit stukje vind ik dus niet kunnen. Zij komt even bij een fokker langs en krijgt zowat een pup in haar maag gesplitst. Fokker weet niet eens wie deze dame is en visa versa. Heel leuk allemaal, maar erg ondoordacht. Het lijkt me dat je zulke afspraken niet in een uurtje maakt tussen twee wildvreemde mensen.
Dan hoor je dat de pup al vergeven is aan de volgende willekeurige voorbijganger maar niet getreurd, in februari is er weer een nest en dan mag ze er een hebben onder dezelfde voorwaarde.
er is nergens verteld hoelang zij al contact heeft met de fokker,
hoelang er over is gegaan voor de fokker tot dit besluit kwam,
hoelang er met die andere partij gesproken is (die stond misschien wel op de "wachtlijst" voor een teefje op fokkers voorwaarden)
In mijn ogen is de fokker dan niet goed bezig. Dit streeft het doel van uit huis plaatsen voorbij. Dit heeft weinig te maken met een zo goed mogelijke lijn voortbrengen. In mijn oren klinkt dit als zo veel mogelijk pups op de wereld proberen te zetten.

Nogmaals, buiten beschouwing of de teef er uberhaupt wel geschikt voor is, het is het principe wat deze fokker hanteerd wat niet klopt.

Zoals ik al zei, ik zou als mijn fokker dat zou aanbieden er goed over denken, wil ik het risico lopen dat het mis gaat tijdens de dracht en bevalling, kan ik haar missen die tijd dat zij weer bij de fokker zou zijn enz enz.
Toch denk ik wel dat ik het zou doen omdat ik achter het beleid van mijn fokker sta, ik weet dat het een doordachte dekking is met een doel ten gunste van het ras. Ik weet ook dat het niet is om zoveel mogelijk pups op de wereld te zetten.
nogmaals,
er is niet verteld hoe er tot dit besluit is gekomen
en om dan dus een fokker er gelijk om te veroordelen dat hij dit alleen maar doet om zoveel mogelijk pups op de wereld te zetten

ik denk dat juist bij een ras met veel fok uitsluitende fouten het verstandig is dat als je achter je lijn staat, je zo af en toe (regelmatig dus) een hond op fokkers voorwaarden weg doet, dit omdat je weinig zekerheid hebt met het oog op het voortzetten van je lijn is het denk ik heel belangrijk om wat meer keus/ruimte/mogelijkheden te hebben anders kan je heel snel op een dood spoor zitten

en om nou te zeggen dat het makkelijk geld verdienen is,
nogmaals, we kennen de fokker niet
en als hij zich aan alle geldende eisen houdt (gezondheid/karakter etc) zal hij dus in geval van het niet geschikt zijn van de teef 1900 euro (wordt genoemd als vraagprijs) misgelopen zijn, dus de stelling van makkelijk geld verdienen vind ik wat kort door de bocht
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Iedereen moet doen wat hem of haar het beste lijkt maar zelf zou ik dus nooit een hond op fokkersvoorwaarden 'kopen'.

Als ik een hond aanschaf wil ik dat het mijn hond is en niet de eerste jaren die van de fokker!
Verder vind ik 3 nesten wel heel erg veel. Mogelijk zou 1 nest nog te bespreken zijn, maar op deze manier is de hond tot ze 5 zo niet 6 jaar oud is het bezit van de fokker.
En dan te bedenken dat een Engelse Bulldog een ras is waar relatief vrij veel keizersnedes voorkomen. Die zijn in het geheel niet zonder risico. Net als het fokken overigens.
Verder zou ik ook niet bij de eerste de beste fokker akkoord gaan met fokkersvoorwaarden. Ik moet de betreffende fokker heel erg goed kennen en dan nog... Want als blijkt dat je een bijzonder mooi teefje bij je hebt wonen is en blijft het van de fokker en ben je toch aan de grillen van de fokker overgeleverd. Mocht de fokker het in zijn hoofd halen dat hij de hond terug wil halen dan staat hij in zijn recht. Het is tenslotte zijn hond!

Nee, ik zou het dus niet doen. Liever nog langer wachten en doorsparen. Dan is het tenminste je eigen hond.
Maar ja, zoals ik al zei: iedereen moet zelf doen wat hem of haar het beste lijkt. Bovenstaande is 'slechts' mijn mening.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Re: Teefje gratis ??

Ongelezen bericht door chrico »

malou schreef:Hoi
Een nichtje van me is op zoek naar een engelse buldog
Nu zijn ze vreselijk duur maar ze was bij een fokker die haar het volgende voorstel deed
Ze mocht een bepaalde teef uit het nest hebben ........gratis
Maar dan moest ze wel beloven dat ze 3 keer in haar leven dat teefje moest laten dekken
Vlak voor de bevalling moest ze dan het teefje naar de fokker brengen en die 'doet' dan de rest
Volgens mij is dit een beetje een vreemde regeling en ik heb het haar ook afgeraden om dit te doen
Wat vinden jullie hiervan ????
groetjes Malou
Uit dit bericht haal ik niet dat er een aantal gespreken zijn geweest en dat er goed over nagedacht is.
Het volgende berichtje dat er geplaatst word
Het hondje waar het om ging ...........dat is dus al weggegeven
Lekker snel he
Maar..............in februari ..............is er weer een nestje
En ja hoor ze mag daar een hondje uit hebben is haar weer gezegd
Doet mij deze gedachtengang bevestigen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Voor hetzelfde geld kent ze die fokker wel al veel langer,gewoon door belangstelling in het ras,maar is ze nu tot het besluit gekomen dat ze daadwerkelijk een hond wil en met die bedoeling in gesprek met de fokker is gegaan.
Ik vind er niets vreemds aan om eer teef uit huis te plaatsen :mrgreen: ben veels te blij met Lotte :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

Voor hetzelfde geld kent ze die fokker wel al veel langer,gewoon door belangstelling in het ras,maar is ze nu tot het besluit gekomen dat ze daadwerkelijk een hond wil en met die bedoeling in gesprek met de fokker is gegaan.
Ik vind er niets vreemds aan om eer teef uit huis te plaatsen :mrgreen: ben veels te blij met Lotte :mrgreen:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
chrico schreef:Op zich is er ook niets mis mee, mits het goed doordacht is en de pup onder gebracht kan worden bij iemand die je vertrouwd (het is tenslotte je toekomst) en niet bij een willekeurige voorbijganger.

er is nergens verteld hoelang zij al contact heeft met de fokker,
hoelang er over is gegaan voor de fokker tot dit besluit kwam,
hoelang er met die andere partij gesproken is (die stond misschien wel op de "wachtlijst" voor een teefje op fokkers voorwaarden)

nogmaals,
er is niet verteld hoe er tot dit besluit is gekomen
en om dan dus een fokker er gelijk om te veroordelen dat hij dit alleen maar doet om zoveel mogelijk pups op de wereld te zetten

ik denk dat juist bij een ras met veel fok uitsluitende fouten het verstandig is dat als je achter je lijn staat, je zo af en toe (regelmatig dus) een hond op fokkers voorwaarden weg doet, dit omdat je weinig zekerheid hebt met het oog op het voortzetten van je lijn is het denk ik heel belangrijk om wat meer keus/ruimte/mogelijkheden te hebben anders kan je heel snel op een dood spoor zitten

en om nou te zeggen dat het makkelijk geld verdienen is,
nogmaals, we kennen de fokker niet
en als hij zich aan alle geldende eisen houdt (gezondheid/karakter etc) zal hij dus in geval van het niet geschikt zijn van de teef 1900 euro (wordt genoemd als vraagprijs) misgelopen zijn, dus de stelling van makkelijk geld verdienen vind ik wat kort door de bocht
:ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Trouwens, voordat ik zelf ga fokken, wil ik eerst ook een pup op fokkersvoorwaarden... Wil er zelfs gewoon voor de pup willen betalen hoor... Maar ik zou het erg fijn vinden om op deze manier langzaam in de fokkers wereld te rollen. Je leert op die manier namelijk veel over fokken, maar je hebt nog wel iemand die er nog meer over weet en dat lijkt mij een prettig gevoel.

Ik zou het ook alleen doen bij een fokker die mij manier van fokken aanspreekt
Jose
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jose »

jidde schreef:Trouwens, voordat ik zelf ga fokken, wil ik eerst ook een pup op fokkersvoorwaarden... Wil er zelfs gewoon voor de pup willen betalen hoor... Maar ik zou het erg fijn vinden om op deze manier langzaam in de fokkers wereld te rollen. Je leert op die manier namelijk veel over fokken, maar je hebt nog wel iemand die er nog meer over weet en dat lijkt mij een prettig gevoel.

wat spreekt jou dan aan Wendy
leg eens uit

je hoort het trouwens wel vaker hoor onder fokkers voorwaarde
maar er zijn ook fokkers die worden belazerd
daar wel eens aan gedacht
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Jose schreef:maar er zijn ook fokkers die worden belazerd
Belazerde fokkers, die zijn er ook. ;)
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Jose schreef:
jidde schreef:Trouwens, voordat ik zelf ga fokken, wil ik eerst ook een pup op fokkersvoorwaarden... Wil er zelfs gewoon voor de pup willen betalen hoor... Maar ik zou het erg fijn vinden om op deze manier langzaam in de fokkers wereld te rollen. Je leert op die manier namelijk veel over fokken, maar je hebt nog wel iemand die er nog meer over weet en dat lijkt mij een prettig gevoel.

wat spreekt jou dan aan Wendy
leg eens uit

je hoort het trouwens wel vaker hoor onder fokkers voorwaarde
maar er zijn ook fokkers die worden belazerd
daar wel eens aan gedacht
Nooit teef 2x achter elkaar dekken :ok: Dat is voor mij 1 van de grootste voorwaardes!! En verder zou ik het liefst een pup uit Nanni haar bloedlijnen willen ;)
malou
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door malou »

Er zijn dus meerdere gesprekken geweest tussen mn nichtje en die fokster
Ik heb haar vandaag de berichten laten lezen en er staan een hoop dingen in waar ze aan kan denken zou ze met die fokker in zee gaan
Ik heb zeer erg mn bedenkingen
Deze fokker heeft veel....heel veel fokteven en reuen uitstaan
En bij allemaal worden de puppen gehaald door keizerssnee
Zoals ik het berekenen kan , zou ik er stil van kunnen leven !!!!
Offe een 2e huisje in het buitenland !!!!!
Pfffff
Maar al met al een levendig topic waar toch veel info uit te halen is
hoe voor en tegenstanders er tegenover staan
Ik had er nog nooit van gehoord van deze regeling
Dus ook mijn vraag is beantwoord
Bij ons woonden 2 kooikers ,broer en zus ,Yary en Malou
Afbeelding
groetjes Malou
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malou schreef:Er zijn dus meerdere gesprekken geweest tussen mn nichtje en die fokster
Ik heb haar vandaag de berichten laten lezen en er staan een hoop dingen in waar ze aan kan denken zou ze met die fokker in zee gaan
Ik heb zeer erg mn bedenkingen
Deze fokker heeft veel....heel veel fokteven en reuen uitstaan
En bij allemaal worden de puppen gehaald door keizerssnee
Zoals ik het berekenen kan , zou ik er stil van kunnen leven !!!!Offe een 2e huisje in het buitenland !!!!!
Pfffff
Maar al met al een levendig topic waar toch veel info uit te halen is
hoe voor en tegenstanders er tegenover staan
Ik had er nog nooit van gehoord van deze regeling
Dus ook mijn vraag is beantwoord
ik denk dat je je er toch in kunt vergissen wat het kost om te fokken....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malou
geregistreerd lid

Met dik 30 fokteven uitgezet ??? En dan nog de reuen
Afbeelding
groetjes Malou
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malou schreef:Met dik 30 fokteven uitgezet ??? En dan nog de reuen
Yep, daar moet dik geld bij! :twisted:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ja... weet je wat pups kosten aan da-kosten, stamboom, entingen, eten etc.??
Daarnaast weet jij niet of hij de kosten van DA etc. van die honden betaald of diegene waar hij/zij in huis zit...
Dan heb je nog dekgeld die betaald moet worden aan de reu-eigenaar...elke keer als de teef gedekt wordt. Meestal is dit de pupprijs!
kun je nog weleens lelijk in vergissen.. en dan nog..al zou hij er wat van overhouden .. wat dan nog? Mag dat niet tegenwoordig of ben je dan weer meteen een broodfokker?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Yep, daar moet dik geld bij! :twisted:
ja jij weet het... jij weet heel veel van fokkers en bijbehoren...
Afbeelding
Cwazi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cwazi »

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cwazi schreef:Ik vind de regeling ten eerste helemaal niet raar en ten tweede denk ik dat mensen zich eerst eens moeten gaan verdiepen in wat het kost als je een nestje fokt (en wat het extra kan kosten als er iets mis gaat)

Mensen rekenen alleen de kostprijs van een pup, maal het aantal geboren pups en hopla, dat heeft de fokker lekker in zijn of haar zak gestoken.

Wel, zo werkt het dus niet! Als je het goed wilt doen maak je enorme onkosten, soms zoveel dat je net quite speelt...

Kosten:
Aanschaf van de teef
Inentingen, ontwormen en voer voor de duur van haar leven.
(en roep niet van ja dat geef je toch al uit want dat is jezelf rijk rekenen, we hadden het over verdienen nietwaar?).
Cursusgeld, zonder training kom je geen ring door...
Inschrijfgeld voor shows je eten drinken daar, vervoer van en naar de en eventuele overnachtingen, tenslotte woon je niet overal in de buurt nietwaar.
Onderzoeken teef, heupen, ellenbogen, gehoor, ogen (schildklier waardes)
Extra onderzoek teef tijdens loopsheid, je wilt natuurlijk graag het juiste moment te pakken hebben.
Dekgeld, eventueel plus kosten van verblijf van jezelf nabij de reu (buitenlandse dekkingen)
Echo's, zijn we drachtig, gaat het goed.
Extra dierenarts zorg teef tijdens de dracht.
Aanvraag kennelnaam
lidmaatschap rasvereniging
Werpkist plus vetbed enz enz
Speeltuig voor de pups, halsbandjes.
Stamboom aanvraag pups
inentingen, ontwormingen pups.
Extra voeding teef gedurende dracht en zogen
Voeding voor de pups
Liters koffie en fris, koekjes e.d. voor al je pupbezoekers en potentiele koper

Optionele kosten:

Opname enkele weken aan vrije dagen? (je wilt die beesten immers niet alleen laten en er geen seconde van missen of wel soms???)

pupbemiddeling
nest inventarisatie rasvereniging
Eventueel dierenarts bezoek tijdens bevalling.
Complicaties bij de bevalling.
Minder pups dan gehoopt, pups met foutjes waardoor ze voor minder weg gaan
Complicaties teef e/o pups na de bevalling

En dan zal ik heus nog een en ander zijn vergeten.

Als je dan een eigen lijn wilt opzetten kan ik me heel erg goed voorstellen dat je onder fokvoorwaarden wat pups plaatst. Je weet immers niet van te voren of de pup die jezelf houdt aan alle voorwaarden zal voldoen? En dan?? Kan je opnieuw beginnen, wat als je van je teef maar twee nestjes wilt en wel graag een fokwaardige teef van die teef over zou willen houden??

Ik zou best onder die voorwaarden in zee willen, vooropgesteld dat ik met de fokker in kwestie door een deur zou kunnen, tenslotte gaat hij of zij misschien met jouw hond naar shows en gaat ze daar heen als het zover is. Dan moet je toch goed met elkaar overweg kunnen. Ik ken een paar mensen die onder deze voorwaarden een teefje hebben. Ze hebben een bloedmooie, schitterende hond, die helemaal van hun is en die misschien een nestje (of meer) krijgt waaruit zij dan ook een pup mogen kiezen als ze dat willen. Bovendien is de hond bij de fokker tijdens vakanties. Showen doen ze zelf, vinden ze te leuk ;-) Fokker en koper blij en... hondjes blij!
:ok: ik had al een heel klein stukje opgeschreven qua kosten maar ben blij dat jij het helemaal heb gedaan! :mrgreen:
Afbeelding
malou
geregistreerd lid

Mijn vraag was of het een normale regeling was omdat ik er nog nooit van gehoord heb

Mijn antwoord op bovenstaand bericht daar kan ik kort mee zijn
Mooi opgeteld
Maar het enige wat deze fokker waar ik het over heb voor zn rekening neemt zijn de kosten van de bevalling meer niet !!
Afbeelding
groetjes Malou
malou
geregistreerd lid

o,ja en het plaatsen e.d van de puppies
Afbeelding
groetjes Malou
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malou schreef:Mijn vraag was of het een normale regeling was omdat ik er nog nooit van gehoord heb

Mooi opgeteld
Maar het enige wat deze fokker waar ik het over heb voor zn rekening neemt zijn de kosten van de bevalling meer niet !!
dus de pups krijgen geen stamboom, worden niet gechipt, teef is toch gedekt voor een reu of heeft hij dat ook zelf gedaan...pups moeten eten, geent worden, ontwormt etc. etc. etc. ... meid je weet niet waar je het over hebt... je denkt er zo makkelijk over
Afbeelding
Cwazi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Cwazi »

--
Laatst gewijzigd door Cwazi op 05 mei 2004 14:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

malou schreef:Mijn vraag was of het een normale regeling was omdat ik er nog nooit van gehoord heb

Mooi opgeteld
Ik heb er ooit van gehoord. Een vriendin had een teef van een bevriende fokker op fokkersvoorwaarde.
Alles werd vergoed.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mooi opgeteld
Moest jouw vriendin ook met de teef naar shows, als één van de voorwaardes?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dat antwoord was je al meerdere malen gegeven en niet alleen door mij...
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Waarom is er zo'n aversie tegen het een broodwinning maken /iets verdienen aan fokken , als dat op een voor de hond heel vriendelijke manier gebeurt.
Ik vind het een vak.
Dat zou het moeten zijn.
Maar omdat het om honden gaat mag je er niets aan verdienen.
Ik blijf dat krom vinden.
En met 20 beagles of bassets heb ik niet zo'n moeite.
MEUTEhonden.
Meute... grote groep honden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

diesel schreef:Waarom is er zo'n aversie tegen het een broodwinning maken /iets verdienen aan fokken , als dat op een voor de hond heel vriendelijke manier gebeurt.
dat snap ik dus ook niet... dan ben je meteen broodfokker als ik het zo lees.... :?
Afbeelding
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

malinois schreef:
diesel schreef:Waarom is er zo'n aversie tegen het een broodwinning maken /iets verdienen aan fokken , als dat op een voor de hond heel vriendelijke manier gebeurt.
dat snap ik dus ook niet... dan ben je meteen broodfokker als ik het zo lees.... :?
bhahahahaha ,nee hoor zelfs als je er niks aan over houd word je hier al uitgemaakt voor broobfokker

mol :twisted: 8)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

v.d Lupinehof schreef:
malinois schreef:
bhahahahaha ,nee hoor zelfs als je er niks aan over houd word je hier al uitgemaakt voor broobfokker

mol :twisted: 8)
Het is denk ik vooral het uitgangspunt waar men zich aan stoort. De meesten zien fokken als een hobby en dan moet je niet als uitgangpunt het maken van winst hebben.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”