Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tisbee: (waarschijnlijk) laatste update. p.13

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: Nieuwe (tijdelijke) aanwinst in huize Zamunda. Update+fo

Ongelezen bericht door annemick »

Mooi om je verhaal te lezen.
Je bent goed bezig, komt vast in orde met je "tijdelijke" aanwinst :wink:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Dankjulliewel allemaal weer voor de leuke reacties :ok: ! Ik heb niet iedereen gequote, maar ik vind het van allemaal erg leuk om te lezen dat jullie genoten hebben van de foto's en het verhaal.

Ptje schreef:Helemaal geen problemen mee om je verhalen te lezen (al is het wat lastig via de foon maar heb het er graag voor over).
Leuk!
Ptje schreef:Rens was ook echt echt ECHTTTT alleen maar voor de opvang.
Ik een tweede hond?
Neu........ dat ging toch zeker weten niet gebeuren.
Ja, maar dat was vanaf dag 1 direct duidelijk hoor, die ging echt niet meer weg :pffff: . Net als met Uma bij manu, dat was ook op dag 1 al beklonken. Stelletje slappelingen zijn jullie :lekkerpuh: .

Manu schreef:Die opvanghonden pakken al die hf-baasjes wel in :hmmm:
Ik heb zomaar het vermoeden dat er wel meer gaan blijven hangen :D

Edit: stomme tablet :boos:
Wat? Blijft je tablet hangen :scratch: ?

lotje&famke schreef:Ik snap best dat Lais moet wennen aan t spitsmuisje, zo van ja maar ik ben toch de eerste, de beste en de liefste.
Altijd leuk om je verhalen te lezen en het is inderdaad een mooie dame!
Oh, maar Lais blijft de eerste, de beste, de liefste hoor, dat gaat nooooit meer over :I: . Hoeveel honden hier ook (bij) komen :tongue: .
Maar haar huis delen met indringers is niet haar hobby zeg maar. Ach, inmiddels vindt ze het al wat, dus ze ontdooit best snel hoor. Maar ze had misschien liever een jonge god van een reu verwelkomd :Q: .

Paisley schreef:Mayke gaat de opvanghond dan altijd eerst staan uitschelden, wat de opvanger onzeker maakt waarna hij/zij steun zoekt bij en en vervolgens is Mayke natuurlijk weer jarloers en vind dat de opvanghond nòg meer de kolere moet krijgen en zo zijn we het cirkeltje rond :roll:
Haha, heel herkenbaar!

Caro. schreef:Prachtig verhaal een wat leuk ook nog de foto's erbij!
Het zal vast wel goed komen allemaal met wat geduld, rust, beweging en regelmaat :ok:
Ze is wel een plaatje trouwens :I:
Dankjewel en ze is inderdaad een plaatje! Hebben :engel: ?

Lunatic schreef:Wat een mooi verhaal!
Fijn dat ze wat steun aan Mister lijkt te hebben, met Lais komt het vast ook goed als Tis wat meer rust gevonden heeft :ok:
En die rust had ze vanmorgen al genoeg gevonden, erg bijzonder.

miriam schreef:Ach..het meisje :J: . Ik heb toch wel heel erg te doen me de hondjes die zich nog zo onrustig en onzeker voelen. Ik hoop dat de stress heel gauw wegzakt, en ze rust in hun leventje krijgen. Aan jou en de andere opvangers zal het niet liggen...petje af voor iedereen. Ik vind het mooi hoe je alles beschrijft, en lees het dan ook graag....deels met een traan, deels met een lach.
Ze is erg gevoelig dus het ging haar allemaal niet in de koude kleren zitten, maar ik sta enorm paf van een hondje als Cosette die zich gelijk zo vrij gedraagt.
Alhoewel ik het bij Tis inmiddels ook snel vind gaan.
Zamunda
Zeer actief

DeDiana schreef:Heerlijk om te lezen - wat mij betreft hoe meer details hoe beter! :ok:
Ik vertrouw er ook wel op dat het tussen Tisbee en Laissah wel gaat beteren als Tisbee wat uitgeruster en meer op haar gemak is, en wat meer vertrouwen heeft in haar nieuwe omgeving. Ik heb haar in het asiel nooit onzeker gezien naar andere honden, dus ik denk dat dat gedrag voortkomt uit algehele onzekerheid over de hele situatie. En ze is door haar roedelleven wel wat gewend qua omgaan met heel verschillende typen honden, dus ik denk dat een uitgeruste en wat meer gewende Tisbee zich wel een houding weet te geven ten opzichte van Laissah.
Daar begint het inderdaad al aardig op te lijken gelukkig :ok: .
DeDiana schreef:In Roermond ontfermde de overbuurjongen van mijn zus zich over Tisbee, dat was zo mooi om te zien! Ze vond hem heel lief en liep hem overal achterna. Hij wilde haar heel graag houden, maar dat mocht niet van zijn ouders. :-(

Afbeelding
Ah, ik vroeg me al af wie die jongen was, ik had hem al op een of twee foto's met Tisbee gezien. Wat lief van die jongen dat hij zich over haar ontfermde en wat prachtig dat het gelijk zo goed zat tussen die twee. Ik kan me voorstellen dat hij haar graag mee naar huis genomen had.
Zamunda
Zeer actief

Update: dag twee.
Ze heeft prima geslapen, iedereen eigenlijk wel trouwens, behalve ik ;) . Wat een nachtje slapen allemaal teweeg kan brengen, ik vind het ongelofelijk: toen ik Lais vanmorgen meenam de slaapkamer uit leek Tis terug te deinzen, maar niets was minder waar... ze maakte spelbuigingen :80: :scratch: :cheer: ! Lais vond dat prachtig en zo gingen ze even de kamer door, genieten :I: . Ik stond er echt van te kijken hoor, wat een verschil met Tis' reactie van gisteren :O: !
Op een gegeven moment vond Tis het wel genoeg en toen heb ik ze meegenomen de tuin in. Daar was ze weer wat onzeker, maar het was dan ook de eerste keer dat ze in de tuin was. Al snel had ze echter de vetbollen ontdekt. Van het weekend had ik al een licht vermoeden dat ik die waarschijnlijk weg zou moeten halen en ja hoor: binnen vijf minuten begon ze met happen-naar-vetbolletjes :hmmm: . Die heb is dus maar weggehaald :wink: . Na wat geplas gingen we weer lekker naar binnen. Laissah was daar weer wat opdringerig dus die heb ik even meegenomen de keuken in. Met mister en tis ging het prima in de kamer.

Na het ontbijt zijn we lekker in de tuin gaan zitten (in het zonnetje, zo lekker) en heb ik voer gestrooid in het gras.

Gebroederlijk speuren in de tuin:
Afbeelding

Tisbee heeft er wel iets van gegeten, maar ze vond het toch wel veel werk dat speuren naar haar voer :hmmm: . Na een kwartiertje kwam ze bij me liggen, in één van de kussens die ik neergelegd had voor de hondjes. Ze laat het comfort van dikke kussens zich gevoeglijk welgevallen overigens :D . Uiteindelijk lagen ze alledrie heerlijk te zonnebaden :I: .

Luxediertje, helemaal ontspannen in het grote kussen :I: :
Afbeelding

Af en toe was er een kleine schermutseling tussen de dames (en dan wilde die puntneus zich er natuurlijk ook direct mee bemoeien, maar dat mocht van mij), maar door Tisbee's houding ging het nu hartstikke goed. Lais stond op een gegeven moment een beetje boven een liggende Tis en na een minuutje werd tis dat zat een snauwde even flink van zich af: opzouten! En dat deed Lais dan ook :ok: .

Na een paar uurtjes lui zonnebaden zijn we naar binnen gegaan en was Lais weer even opdringerig maar nadat ik dat afkapte zijn ze weer lekker gaan liggen; het gaat echt goed zo tussen de honden :cheer: .

Vanavond hebben we een uurtje gewandeld met de 'hele roedel' :mrgreen: . Eerst bleef ze bij ons plakken, maar na een half uurtje nam ze steeds meer ruimte en zocht ze de andere honden meer op. Ze vindt het bos hier overigens errug leuk, zo met al dat wild :hmmm: .

Onderweg naar het bos:
Afbeelding

De dames hebben al snel hun eerste ree gespot en staan op scherp, mister sjouwt onverstoord verder:
Afbeelding

Lekker samen oplopen:
Afbeelding
Afbeelding

Tisbee volgt ons nog veel (en dan zit ze letterlijk tegen je been aangeplakt); uit onzekerheid maar ik merk dat ze ook gewoon ontzettend nieuwsgierig is. Gedurende de dag blijft ze al steeds vaker liggen als we niet zo ver weg lopen. Wat ik trouwens best bijzonder vind is dat ze nauwelijks reageert op geluiden in huis, zoals muziek of televisie. Ze kijkt even op en dat was het.

Ze is echt een ontzettende knuffel. Ze legt met alle liefde haar ieniemini-koppie in je hand (en dan steken je duim en pink dus gewoon nog uit hè, dat koppie is zó smal :80: ), of op je schoot en dan moet je haar even kroelen. Wat ook zo grappig is is dat als ze met je meeloopt en ze haar koppie hoog draagt je haar een aai kan terwijl je rechtop blijft staan :80: . Hahaha, met die lange nek is ze extra hoog, heel handig :mrgreen: !

Een zeer groot nadeel van Tisbee is dat is mijn allerallerallerknapste meisje (piep natuurlijk!) nu ineens een dikkop, diknek en een dikbil is :jank: . Had ze na de komst van mister ineens een kort neusje, nu is ze ineens breedgebouwde bodybuilder :ugh: . Ik hoop dat dat beeld weer een beetje bijstelt...

Wat erg wennen is is dat als ik uit m'n ooghoeken een brindle hondje voorbij zie komen ik dus echt even goed moet kijken wie het is :vaag: . Soms verwacht je de een en dan is het echt heel raar om te zien dat het toch de ander blijkt haha.

De dames lijken nogal op elkaar qua kleur en tekening:
Afbeelding

We zitten nu (*nouja 'nu', inmiddels is dit een paar uur geleden) lekker op de bank en wie ligt er bij ons? Juist, niet Lais, niet Mister, maar Tisbee :hmmm: . Lais was al op een andere bank gaan liggen en Mister op het princessenkussen, dus Tisbee had alle ruimte en dat vond ze helemaal niet erg. Ze kwam naast me liggen en ging nog even heerlijk ontspannen liggen rollen.

Lekker tegen me aan:
Afbeelding

Haar mooie koppie met haar prachtige mini-oortjes op mijn been:
Afbeelding

Ik heb haar over haar hele lijf gekroeld en oh wat is haar buikje zacht :I: . Inmiddels ligt ze heerlijk te slapen... onder een handdoek :engel: . Dat toedekken heb ik in stapjes gedaan want ze vond het wel een beetje eng. Maarja, ze had het ook koud en begon te ervaren dat het toch wel lekker was zo'n dekentje dus stukje bij beetje kon ik haar meer toedekken. En zo ligt ze nu te slapen:

Afbeelding

Liesbeth schreef:Wie weet maakt Tis over een week of wat de dienst uit, zou me niks verbazen.
Nou, toen ze vanmiddag zéér overtuigend en gedecideerd vertelde dat Lais op moest zouten vroeg ik me toch sterk af wie er straks bovenaan zal eindigen :oeps: . Dus inderdaad, zou zomaar kunnen dat Tis hier de dienst uit gaat maken zodra ze op krachten is :ok: .

Huize Zamunda is trouwens al even in diepe rust op moment van posten (behalve ik natuurlijk) en ik ga eens een poging wagen om ook lekker te gaan slapen :ok: .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zamunda schreef:
DeDiana schreef:In Roermond ontfermde de overbuurjongen van mijn zus zich over Tisbee, dat was zo mooi om te zien! Ze vond hem heel lief en liep hem overal achterna. Hij wilde haar heel graag houden, maar dat mocht niet van zijn ouders. :-(

Afbeelding
Ah, ik vroeg me al af wie die jongen was, ik had hem al op een of twee foto's met Tisbee gezien. Wat lief van die jongen dat hij zich over haar ontfermde en wat prachtig dat het gelijk zo goed zat tussen die twee. Ik kan me voorstellen dat hij haar graag mee naar huis genomen had.
Ja, dat was echt heel lief. Des te meer omdat er in Roermond natuurlijk niemand was die Tisbee op kwam halen. Maar gelukkig hadden de buurjongen en Tisbee elkaar al meteen helemaal gevonden en kreeg zij ook haar aandacht en knuffels.
Ook Roxy en Rataplan, die een lift kregen van andere adoptanten/opvanggezinnen en voor wie dus in Roermond niemand was, werden niet vergeten en kregen van iedereen aandacht. Er waren genoeg helpende handen en er was dus een warm welkom voor allemaal.
DeDiana
Zeer actief

Re: Nieuwe (tijdelijke) aanwinst in huize Zamunda. Upd.p3+fo

Wat een heerlijke update weer Zamunda! :D
Zo fijn om te lezen dat een nacht goed slapen Tisbee meteen zo veel goed heeft gedaan en hoe goed ze het al doet - zeker als je bedenkt dat ze pas een dag in Nederland is. En dan ook nog voor een gevoelige dame die niet meer de jongste is en niet zo'n heel leuk leven achter de rug heeft.
Cosette is een heel ander type ja. Als zij aandacht krijgt en met haar neus overal bovenop kan staan, maakt het haar denk ik geen fluit uit of ze in Spanje, Nederland of op de maan is. :mrgreen:
Maar ook de wat meer gevoelige honden, zoals Tisbee, Rataplan en Elijah, gaan wonderwel met deze flinke veranderingen om.
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Zamunda, wat heerlijk om te lezen, dat gaat helemaal goed komen met je roedeltje.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Wat een leuke update weer! Ideaal om s ochtends vroeg bij het ontbijt even te lezen :mrgreen:
Klinkt alsof Tis dr al een stukje zekerder voelt, fijn! En ze kan ook al heerlijk relaxt liggen. Lekker hoor zo in de zon :I:
Afbeelding
Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een heerlijke up date om de dag mee te beginnen :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wauw dat gaat al snel beter zeg! Fijn dat ze nu wat zelfverzekerder rondstapt :ok:
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Cosette is heel anders inderdaad maar dit gaat ook super zeg! Zit toch behoorlijk snel vooruitgang in! Super fijn!
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Ik kom hier echt nooit kijken :pffff: echt echt echt niet :engel:

Watfijn dat het zo goed gaat :cheer: :cheer:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Het wat goed. Ik vind haar er relaxed uit zien, doe je goed. Ze lijkt wel precies het zelfde getekend als jou cc mix ben even haar naam kwijt.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Wauw, wat een heerlijke verhalen en foto's! :D Leuk juist, dat je zo beeldend en uitgebreid schrijft. :ok:
Fijn dat het tussen de dames al zo veel beter gaat!
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat heerlijk om te lezen allemaal :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik zit hier met een dikke brede glimlach te lezen.
Ja hoor, het is me helemaal duidelijk, die blijft niet (hoest).
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ik zit hier met een dikke brede glimlach te lezen.
Ja hoor, het is me helemaal duidelijk, die blijft niet (hoest).
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Fijn dat het ijs wat gebroken is :wink:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh wat een heerlijke foto dat Tis zo tegen je aan ligt :I:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Wat een heerlijke update :cheer: !
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
DeDiana
Zeer actief

O, en nog even hierover:
Wat ik trouwens best bijzonder vind is dat ze nauwelijks reageert op geluiden in huis, zoals muziek of televisie. Ze kijkt even op en dat was het.
Naomi heeft een oud en krakkemikkig radiootje buiten staan, speciaal voor de honden. Af en toe zet ze dus een muziekje voor ze op. ;-)
sybertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Terriermix

Ongelezen bericht door sybertje »

Wat gaat het goed, super!!
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

DeDiana schreef:O, en nog even hierover:
Wat ik trouwens best bijzonder vind is dat ze nauwelijks reageert op geluiden in huis, zoals muziek of televisie. Ze kijkt even op en dat was het.
Naomi heeft een oud en krakkemikkig radiootje buiten staan, speciaal voor de honden. Af en toe zet ze dus een muziekje voor ze op. ;-)
Ah, vandaar! Rataplan geeft er ook niets om.

Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen, Zamunda! En respect voor het lopen met drie honden aan de lange lijn. Ik heb hier al moeite met één lange lijn :mrgreen:

Ik vind jouw "dikkop en dikbil" anders nog steeds een beauty :pffff: Maar ik snap wat je bedoelt, Kobe is ook ineens heel fluffy en heeft een stompe kop en ik vond Kobe altijd zo prachtig sierlijk lopen, maar naast Rataplan heeft hij echt de gang van een boerenknol :mrgreen: Wel genieten, hè, zo'n sierlijke hond?
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Crista »

Heerlijk om te lezen dit!!
Ze is mooi met haar lange neusje in de boter gevallen :ok:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Wat gaat het al goed :80: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
kathy
Zeer actief

Ongelezen bericht door kathy »

Wat een feest om dit te lezen. Wat gaat het goed en wat krijgen de honden de ruimte om hun weg te vinden, geweldig, ik lees met zoveel plezier wat er gebeurt met alle hondjes.
Zamunda
Zeer actief

Ik heb al jullie berichtjes weer met veel plezier gelezen, bedankt weer :ok: . Ik kom er later nog op terug (morgen/overmorgen), eerst even een update posten.

Dag 3
Tis is best bespierd en ziet er verder ook goed uit. Ze heeft wat tandsteen (en stinkt wat uit d'r giechel) en veel schilfers, een paar schaafwondjes, zo her en der een heel lange en juist een mininageltje, maar dat was het wel zo op het eerste gezicht. Ze is wel ontzettend rustig nog en dat zal zeer waarschijnlijk door de vermoeidheid komen, maar in het contact met de honden is ze gelukkig echt veel zekerder (en daardoor laat ook Lais haar goed met rust nu).
Ze slaapt veel, maar ontspant ook steeds meer daarin, mooi om te zien.

Eten is gelukkig geen probleem, ze is er niet heel happig op (in die zin dat ze er geen moord voor doet) maar ze eet gewoon goed en graag (als een bootwerker eigenlijk :80: ).
Vanmorgen had ik haar al eten gegeven terwijl de andere twee hun kongs aan het leegkluiven waren, dus toen ik later het voer in de tuin ging rondstrooien gunde ze dat geen blik waardig :pffff: . Mevrouw ging lekker liggen in de luxe mand naast me en liet de andere twee zwoegen voor hun eten.

Goed, we zaten dus buiten, Tis lag in de mand te slapen...
Afbeelding

Afbeelding

...en toen Lais met Mister aan het spelen was (wat er best lomp en luidruchtig aan toe ging) sloeg tisbee dat eens nauwlettend gade vanuit haar mand :hmmm: . Het spel kon Tis niet echt bekoren. Toen Lais later langs haar wilde lopen liet Tis even weten dat lais niet al te dichtbij moest komen en trok daarbij 'luid en duidelijk' haar lippen op. Nou, dat was voor Lais weer meer dan duidelijk en die durfde later al helemaal niet meer langs de liggende Tis te lopen en nam een grote omweg als ze aan de andere kant wilde komen.

Toen we naar binnen gingen waren we toch zeker drie uur in de tuin geweest (Tis heeft bijna alleen maar liggen slapen in die tijd) en dacht ik nog 'goh, volgens mij heeft ze in die tijd niet één keer geplast' 'nouja, dan zal ze wel niet moeten' :U: ... een half uur na binnenkomst lagen er een grote plas en een drolletje in de huiskamer :oohja: (gelukkig niet de diarree die er een paar uur later buiten uitkwam). Ook weer geleerd: toch nog even wandelen voortaan :mrgreen: .

Tijdens de avondwandeling namen we een route waarbij ze over een plank moest lopen ivm een veerooster. Nou, dat vond ze toch wel raar en eng, en ik had tuig én halsband nodig om haar te overtuigen dat ze toch echt meemoest. Daarna was het weer prima en bij het tweede veerooster had ze alweer iets minder overredingskracht nodig. Ze kan echt behoorlijk in de ankers gaan, maar met zachte dwang gaat het dan wel.

Weer onderweg naar het bos (en maar de weilanden in turen):
Afbeelding

's Avonds lag Tis tussen ons in op de bank en toen lais erbij wilde was Tis het daar weer niet mee eens. Tis trok nog niet haar lip op, maar aan haar houding kon ik duidelijk zien hoe ze erover dacht, ze was ook aan het fixeren. Toen heb ik haar even heel duidelijk gemaakt dat ík degene ben die beslist wie er op de bank mag, niet zij. Als jij in je mand ligt mag jij prima duidelijk maken dat een ander niet te dichtbij moet komen en al helemaal niet lomp moet doen, maar we gaan niet de bank claimen zeker niet als de ander gewoon rustig is :neenee: . Dus ik heb madam van de bank gestuurd en terwijl Lais op de bank klom en rustig tegen de baas aan ging zitten liep Tis een beetje verward rond. Die moest even verwerken wat er nou gebeurde. Al snel wilde ze er toch wel weer bij op de bank en dat mocht, aangezien ze heel rustig, beleefd en afwachtend erbij kwam. Ze ging keurig op een afstandje van Lais zitten waarop lais aan tis wilde ruiken en haar snuit naar voren stak. Dat heb ik afgekapt en gezegd dat ze gewoon elkaar met rust moesten laten. En aldus geschiedde... beide honden gingen liggen en na een paar minuten lag het stel ontspannen te slapen. Super!

Afbeelding

Dag 4.
Vanmorgen begon geweldig. Toen ik met Tis en Lais de tuin inging stond tis er (zoals gebruikelijk) eerst maar wat bij. Toen lais echter door de tuin heen begon te rennen (vast ritueel voor het poepen :mrgreen: ) zag ik haar ogen twinkelen en zette ze de achtervolging in. Nou is lais helemaal gek op een racespelletje dus die vond het prachtig en zo sjeesden ze samen de tuin door. Nou had ik me er helemaal op verheugd dat lais eindelijk eens in het stof moest bijten en het flink af zou leggen qua snelheid... Niets was minder waar, Lais nam weliswaar zo af en toe iets de binnenbocht maar hield Tis verder met gemak bij. Het was echt zó genieten, zo mooi om te zien hoe Tis even echt ontdooide en losging met mijn meisje :I: . Ik hoop op weer zo'n spektakel morgenochtend, eens kijken of ik het dan kan filmen!
Toen we naar binnen gingen was Tis nog een tijd flink aan het hijgen, waar Lais er niets van had. Dan valt het verschil in uithoudingsvermogen wel goed op, benieuwd hoe dat over een paar weken is (als ze er dan nog is natuurlijk).

Verder was het vandaag een vermoeiende dag. Er kwam bezoek en die vreemde mensen waren eerst beetje eng, maar al snel won de nieuwsgierigheid (ze is écht retenieuwsgierig hoor!) en ging ze even snuffelen. Een koekje wilde ze ook best aannemen. Daarna was het gewoon goed en ging ze zelfs heerlijk slapen naast het bezoek.

's Middags heeft ze een paar uur aan de riem gezeten bij de baas omdat de buitendeuren zolang open moesten staan en onze tuin niet galgo-proof is, zéker niet als we haar niet in de gaten kunnen houden. Dat vond ze wel héél erg vermoeiend, dus toen ze eindelijk weer los in huis kon viel ze als een blok in slaap. Toen er echter weer kluifjes uitgedeeld werden was ze er weer als de kippen bij, daar hoefden we haar niet eens voor te roepen ;) .

Vanavond was er wel weer even een bankperikel. Lais zat al op de bank en Tis wilde er ook op, maar eigenlijk moest lais er dan af vond ze. Dus wat deed Tis? Nou die liep naar de achterkant van de bank, zette haar lange stelten op de achterleuning en toen Lais omkeek blikkerde Tis even met haar tanden. Nou, niet dus hè, wegwezen :neenee: . Dat vond Tis niet zo leuk, maar ze wilde toch wel errug graag bij ons op de bank. Na een paar minuten sikkeneuren kwam ze toch maar weer voorzichtig en beleerd erbij. Als snel lagen ze allebei weer lekker en als de een een diepe, ontspannen zucht slaakt dan volgt de ander al snel.

En nu ligt het stel er zo bij (ik kon niet kiezen):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even wat 'zomaar'-foto's:

Even kijken wat lais aan het doen is:
Afbeelding

Hallo vrouwtje:
Afbeelding

Haar schattige witte staartpluimpje :I: :
Afbeelding

Bankhangen is toch wel haar favoriete hobby op het moment (samen met knuffelen):
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Re: Tisbee in huize Zamunda. Dag 3 en 4 (met foto's natuurli

Ze is al aardig aan het ontdooien zo te lezen! Volgens mij komen die twee dames er ook wel uit samen.
En galgo's en banken, dat is nou eenmaal een heilige combinatie ;-) Het zijn ook rustige honden over het algemeen hoor, en ze is natuurlijk ook al op leeftijd. Dus ook als ze helemaal bijgekomen en uitgerust is, zal ze waarschijnlijk nog steeds een vrij kalme hond zijn die niets liever doet dan bankhangen en knuffelen.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat lief die neus van Lais tegen Tis aan.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

:I:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far