Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
parvo?
Moderator: moderatorteam
-
lienze
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 1
parvo?
Onze hond heeft sinds 3 dagen nu diarree en overgeven dag 1 was diarree overdag en s`nachts en overgeven dag 2 was diarree s`nachts goed geslapen vanacht heeft ze weer overgegeven.
Nu zij iemand dat er een virus actief was/is ik heb dit opgezocht en zag dat het om de parvo ging.uiteraard is onze hond gewoon ingeeint hiervoor.
Ik geef haar geen bananen of stoppers aangezien ik van mening ben dat het beter is om de virus naar buiten te laten dan haar met bananen te vullen.
Ze drinkt goed water ze krijgt wel de helft van haar en de lekkertjes laten we achterwegen,daarnaast is ze wel alert maar slaapt ze wel veel..
Er zit geen bloed in haar ontlasting/braak/plas.
Kan dit de beruchte parvo virus zijn die vanaf februari heerst?
Nu zij iemand dat er een virus actief was/is ik heb dit opgezocht en zag dat het om de parvo ging.uiteraard is onze hond gewoon ingeeint hiervoor.
Ik geef haar geen bananen of stoppers aangezien ik van mening ben dat het beter is om de virus naar buiten te laten dan haar met bananen te vullen.
Ze drinkt goed water ze krijgt wel de helft van haar en de lekkertjes laten we achterwegen,daarnaast is ze wel alert maar slaapt ze wel veel..
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Re: parvo?
lienze schreef:Onze hond heeft sinds 3 dagen nu diarree en overgeven dag 1 was diarree overdag en s`nachts en overgeven dag 2 was diarree s`nachts goed geslapen vanacht heeft ze weer overgegeven.
Er heerst inderdaad iets maar dat hoeft geen parvo te zijn.
Mijn hond is ook een paar dagen ziek geweest, waarvan ze één dag ook overgegeven heeft. Het begon afgelopen dinsdag en vanmorgen had ze voor het eerst weer wat vastere ontlasting. Als je het niet vertrouwt: hup naar de dierenarts met als het kan wat ontlasting.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
lienze
- Vaste gebruiker
Hoe heb jij dat gedaan met voer marian?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb eerst het geijkte gekookte kip en rijst gegeven. En beschuit geweekt in wat yoghurt.lienze schreef:Hoe heb jij dat gedaan met voer marian?
En Finidiar forte die ik nog had.
Maar gisteren had ze volgens mij de gierende geeuwhonger, dus ben ik weer naar haar normale voer gegaan met de gedachte dat haar verteringsstelsel geen gekookte kip en rijst gewend is en daardoor ook nog eens op zijn kop gezet werd.
Gisteren dus weer haar gewone voer gegeven en na nog één keer spuitpoep had ze vanmorgen voor het eerst weer wat vastere ontlasting.
Yoghurt is goed voor de darmflora.

-
lienze
- Vaste gebruiker
Rijst en kip is ze bij ons ook niet gewend en denk dat als we haar dat geven haar darmen nog geen rust krijgt.
Zuivel is toch niet goed?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Zure zuivel als yoghurt en karnemelk is wel goed. De meeste honden vinden het ook erg lekker.lienze schreef:Rijst en kip is ze bij ons ook niet gewend en denk dat als we haar dat geven haar darmen nog geen rust krijgt.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Yoghurt waar de goede bacteriën nog in zitten is goed om de darmflora op peil te houden of te brengen.
Ik geef dat ook aan mijn hond.
Niet veel, maar als toetje na de maaltijd een of twee lepels
Je kunt ook probiotica geven.
Ik geef dat ook aan mijn hond.
Niet veel, maar als toetje na de maaltijd een of twee lepels
Je kunt ook probiotica geven.
-
lienze
- Vaste gebruiker
Kijk dat wist ik weer niet,zal haar zo wat geven daarna gaat ze voor het eerst onder de douche even op poedelen!!
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Het schijnt achterhaald te zijn om rijst en zo te geven. Het gewone voer, is de boodschap.
Gekookt vlees is sowieso niet handig, dat verteert moeilijker dan rauw namelijk.
Parvo is trouwens behoorlijk ernstig en als ze dat had zat jij al hoog en breed handenwringend bij de dierenarts, hoor. Dat ziet er echt wel anders uit.
Ik gok op een vervelend darmvirus.
Gekookt vlees is sowieso niet handig, dat verteert moeilijker dan rauw namelijk.
Parvo is trouwens behoorlijk ernstig en als ze dat had zat jij al hoog en breed handenwringend bij de dierenarts, hoor. Dat ziet er echt wel anders uit.
Ik gok op een vervelend darmvirus.
- Abbey en Ozzie
- Actief
Misschien laten checken op giardia. Dit is ook erg makkijk op te lopen van buitenaf, bijv. door ganzenpoep.
- ranetje
- Zeer actief
Oh?Abbey en Ozzie schreef:Misschien laten checken op giardia. Dit is ook erg makkijk op te lopen van buitenaf, bijv. door ganzenpoep.
Dat is nieuw voor me.
Ita eet nogal eens wat ganzenpoep.
En toch heeft ze eigenlijk nooit darmproblemen.
Dat hoeft niets te zggen natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd waar dat staat?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Idd. Hier dagelijks en voorkomen is t ook niet...ranetje schreef:Oh?Abbey en Ozzie schreef:Misschien laten checken op giardia. Dit is ook erg makkijk op te lopen van buitenaf, bijv. door ganzenpoep.
Dat is nieuw voor me.
Ita eet nogal eens wat ganzenpoep.
En toch heeft ze eigenlijk nooit darmproblemen.
Dat hoeft niets te zggen natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd waar dat staat?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb dat ook nog nooit gehoord.
Het barst in dit land van de giardia hoor, maar ganzenpoep?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Zo doe ik het ook in dergelijke gevallen of desnoods een dagje niet eten maar alleen drinken.Marjoleine schreef:Het schijnt achterhaald te zijn om rijst en zo te geven. Het gewone voer, is de boodschap.

- ranetje
- Zeer actief
Ik ben wat dat betreft ouderwets denk ik.alm@ schreef:Zo doe ik het ook in dergelijke gevallen of desnoods een dagje niet eten maar alleen drinken.Marjoleine schreef:Het schijnt achterhaald te zijn om rijst en zo te geven. Het gewone voer, is de boodschap.
Ik ga in geval van misselijkheid en spuitpoep wel over op rijst, samen met wat kipfilet gekookt en dan laten afkoelen in het kookwater.
Daarmee krijgt de hond dan meteen extra vocht binnen.
Ik ben wel tevreden over het effect eigenlijk
- Abbey en Ozzie
- Actief
Ik pak gewoon een soort vogel hoor, het kunnen alle soorten wilde watervogels zijn. Maar niet alle zijn besmet, je moet maar net pech hebben.
Helaas heb ik geen wetenschappelijk artikel als bewijs. Ik heb reptielen die zeer besmettingsgevoelig zijn, dus zodoende weet ik waar ik voor moet wijken.
Helaas heb ik geen wetenschappelijk artikel als bewijs. Ik heb reptielen die zeer besmettingsgevoelig zijn, dus zodoende weet ik waar ik voor moet wijken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik ook hoor... iig rijstewater en dat heeft hier zich genoeg bewezen te helpen. Daarna om weer te beginnen met eten rijst en daarna rijdt met kvvranetje schreef:Ik ben wat dat betreft ouderwets denk ik.alm@ schreef:Zo doe ik het ook in dergelijke gevallen of desnoods een dagje niet eten maar alleen drinken.Marjoleine schreef:Het schijnt achterhaald te zijn om rijst en zo te geven. Het gewone voer, is de boodschap.
Ik ga in geval van misselijkheid en spuitpoep wel over op rijst, samen met wat kipfilet gekookt en dan laten afkoelen in het kookwater.
Daarmee krijgt de hond dan meteen extra vocht binnen.
Ik ben wel tevreden over het effect eigenlijk

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Tallie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Contacteer:
Ik geef in geval van diarree even een dag helemaal geen eten, tot nu toe was het dan altijd na een dag weer over gelukkig. De dag erna gewoon weer haar normale eten met wat yoghurt.
- Liesbeth
- Zeer actief
Bij diarree geef ik het gewone voedsel maar verdeeld over meerdere, kleinere porties. Wat yoghurt, kwark of probiotica erbij. Van het kip en bouillongebeuren ben ik al jaren geleden afgestapt toen ik bij mezelf merkte dat niet veel meer zoden aan de dijk zette.
Sindsdien eet ik bij diarree gewoon waar ik dan zin in heb.
Sindsdien eet ik bij diarree gewoon waar ik dan zin in heb.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Liesbeth
- Zeer actief
Naar mijn weten kan giardia in alle poep (van mens en dier) voorkomen, dus ook in ganzenpoep.Marjoleine schreef:Ik heb dat ook nog nooit gehoord.
Ik weet wel dat veel honden ganzenpoep erg lekker vinden, die van mij iig zeker.
Nu er weer veel ganzen in het land zijn is de kans op besmetting vast groter, maar de besmetting hoeft niet van ganzen te komen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.