Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het Spaanse opvanghondjes topic
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
RedPassion
Re: Het Spaanse opvanghondjes topic
Dat hoofd van Sep.
Leuk om alle verhalen te lezen! Alle honden krijgen streken, ze voelen zich goed op hun plek dus.
Leuk om alle verhalen te lezen! Alle honden krijgen streken, ze voelen zich goed op hun plek dus.
-
Irmimi
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Ja, het gaat nog moeilijk worden om die blik te weerstaanRedPassion schreef:Dat hoofd van Sep.![]()
-
Manu
En dat heeft ze aan al jouw inzet te dankenDeDiana schreef: In het begin herkende ze me niet direct, maar na een tijdje kwam ze toch voorzichtig naar me toe om te knuffelen. Ze is zo op haar plek bij jullie, ik geniet er echt van om dat te zien.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Sep is idd mooi, echt een lief zoenhoofd, ben in dit topic ook nog geen lelijkerds tegengekomen.
Lees met plezier de verhalen mee.
Lees met plezier de verhalen mee.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Hier nog even wat spanning, ben heel benieuwd welke van de honden naar mij komt. Het wordt een last minute beslissing, dus ik moet nog even geduld hebben.
Als hij of zij maar snel geplaatst wordt, want anders ga ik me teveel hechten, en dat wil ik niet.
Hier kan er gewoon echt geen hond bij, dus het zal ook geen blijvertje zijn, al is hij/zij nog zo leuk.
Naar een wandeling mag Bleza ook wel mee toch? Die komt ook via Diana.
Jade laat ik wel thuis dan. En mijn eventuele opvanger komt natuurlijk ook mee dan.
Naar een wandeling mag Bleza ook wel mee toch? Die komt ook via Diana.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Heerlijk al die enthousiaste verhalen
Simba gaat ook nog steeds als een trein ,kleindochter heeft deze week nog vakantie dus ze genieten er beide nog even lekker van
Simba gaat ook nog steeds als een trein ,kleindochter heeft deze week nog vakantie dus ze genieten er beide nog even lekker van

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Sep is leuk zeg
Die Uma
en Ren 
Die Uma
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Zal wel even wennen zijn.
Fijn dat hij snel nieuwe baasjes heeft gevonden!
Komt er nu nog een nieuwe opvanger bij jullie? Of gaan jullie weer gewoon terug in het oude ritme?
Fijn dat hij snel nieuwe baasjes heeft gevonden!
Komt er nu nog een nieuwe opvanger bij jullie? Of gaan jullie weer gewoon terug in het oude ritme?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
RedPassion
Aaah, fijn dat hij een huisje heeft! Maar het zal wel even slikken zijn om weer afscheid te nemen, sterkte!
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Oh! Dat is snel!
Wat fijn voor hem
Wat fijn voor hem
- Valerie
- Zeer actief
Al met al een happy end
het gaat je goed Jimmy!
- Hanneke2
- Zeer actief
Wat fijn dat Jimmy een eigen thuis heeft gevonden, en helemaal leuk dat het bij vrienden van jullie is! 
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Sanner
- Zeer actief
Dat is al snel! Fijn dat hij een huisje gevonden heeft.
-
Manu
Al 3 honden met een permanent baasje
Zal wel even slikken geweest zijn Jion, maar ik ben trots op jullie dat je ondanks dat het zo'n leuk hondje is tóch hebt kunnen afstaan met het belang van je eigen honden voorop.
Zal wel even slikken geweest zijn Jion, maar ik ben trots op jullie dat je ondanks dat het zo'n leuk hondje is tóch hebt kunnen afstaan met het belang van je eigen honden voorop.
- Zamunda
- Zeer actief
Fijn dat Jimmy al zo snel een goed huisje heeft gevonden
.
Zondag komt Tisbee bij ons. Goh, wat zal dat hondje moe zijn van die reis!
Weet iemand hoelang de hondjes reizen en met hoeveel honden ze aankomen in Roermond?
Weet iemand hoelang de hondjes reizen en met hoeveel honden ze aankomen in Roermond?
- Valerie
- Zeer actief
Er zullen 16 honden vertrekken maar sommige stoppen ook in Aken. Ik weet niet wie allemaal bij jullie stopt 
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, dat weet ikZamunda schreef:Fijn dat Jimmy al zo snel een goed huisje heeft gevonden.
De reis duurt ongeveer 16 uur en er komen 10 honden aan in Roermond (7 honden gaan naar Aken en worden daar opgehaald).
-
Manu
Wat leuk! Tisbee vind ik zo ontzettend mooi en als ik die kop zie is ze vast ook heel liefZamunda schreef:Fijn dat Jimmy al zo snel een goed huisje heeft gevonden.
Ze is best een flink "hondje" toch? Wat fijn dat ze bij jou terecht kan!
- Zamunda
- Zeer actief
Wow, wat veel honden zeg! Hoeveel zitten er daarna nog bij Naomi?DeDiana schreef:Ja, dat weet ikZamunda schreef:Fijn dat Jimmy al zo snel een goed huisje heeft gevonden.
De reis duurt ongeveer 16 uur en er komen 10 honden aan in Roermond (7 honden gaan naar Aken en worden daar opgehaald).
Hoe reizen ze eigenlijk, gestapelde boxen in een bus ofzo? Worden ze door een particulier vervoerd? Er zullen geen stops gemaakt worden om te plassen en poepen zeker (behalve voor de chauffeur
Nou, we kijken in ieder geval erg uit naar het moment dat we haar in Arnhem zullen overnemen
- Zamunda
- Zeer actief
Ja, die kop hè, dat moet wel een heel lief hondje zijnManu schreef:Wat leuk! Tisbee vind ik zo ontzettend mooi en als ik die kop zie is ze vast ook heel liefZamunda schreef:Fijn dat Jimmy al zo snel een goed huisje heeft gevonden.
Weet iemand hoelang de hondjes reizen en met hoeveel honden ze aankomen in Roermond?![]()
Ze is best een flink "hondje" toch? Wat fijn dat ze bij jou terecht kan!

Het is godzijdank geen podenco, alhoewel een podi me ook een absoluut heerlijke hond lijkt hoor (ik hou wel van humor
En ja 'hondje' is misschien niet het juiste woord haha

- DeDiana
- Zeer actief
Er zitten daarna nog ca. 45 honden bij Naomi, maar het weekend erna gaan er weer ca. 6 honden naar Nederland en België en twee naar Engeland.Zamunda schreef:Wow, wat veel honden zeg! Hoeveel zitten er daarna nog bij Naomi?DeDiana schreef:Ja, dat weet ik
Ze reizen in een bus die speciaal is ingericht voor hondenvervoer. Ze worden vervoerd door een Duitse organisatie die vaker dit soort transporten vanuit Spanje doet. En nee, er zijn geen stops of plaspauzes, ze rijden in één keer door om er zo snel mogelijk te zijn.Zamunda schreef:Hoe reizen ze eigenlijk, gestapelde boxen in een bus ofzo? Worden ze door een particulier vervoerd? Er zullen geen stops gemaakt worden om te plassen en poepen zeker (behalve voor de chauffeur), dat is natuurlijk hartstikke link.
Nou, we kijken in ieder geval erg uit naar het moment dat we haar in Arnhem zullen overnemen.
- DeDiana
- Zeer actief
Ja, ze is ongeveer 63-65 cm hoog.Zamunda schreef:En ja 'hondje' is misschien niet het juiste woord haha. Ze is een Galgo en staat volgens mij best hoog op de poten als ik het zo zie
:
-
RedPassion
Wat ontzettend fijn dat er voor Tisbee een plekje is gevonden! 
-
Manu
Nee joh, mijn podenco (oh wat voelt dat heerlijk om te zeggenZamunda schreef:
Het is godzijdank geen podenco, alhoewel een podi me ook een absoluut heerlijke hond lijkt hoor (ik hou wel van humor), maar voor nu is een niet-stuiterbal en niet-neuroot wel fijn
. Alhoewel ik een stuiterbal heerlijk vind hoor, maar meneer neurootje wordt daar zo paniekerig van, dus beter van niet nu.
Wel een natte neus in je gezicht met wat cavia-geluiden 's ochtends maar dan haalt Manu haar braaf weer weg
Manu vindt het een heel leuk spel om al brommend haar hele kop in zijn bek te stoppen, en Uma onderging dat altijd lijdzaam. Maar gisteravond begon ze terug te happen en Manu was even verbaasd
Wij, inclusief Manu, stonden alledrie met open mond te kijken
- Valerie
- Zeer actief
Bij mij in de buurt lopen meerdere galgo's rond en dat zijn echt heerlijke honden
ik denk dat jullie veel plezier aan elkaar zullen beleven.
-
Manu
Is ze bij jou voor opvang eigenlijk, Zamunda? Of blijft ze?
- Zamunda
- Zeer actief
Nee, ze mag absoluut NIET blijvenManu schreef:Is ze bij jou voor opvang eigenlijk, Zamunda? Of blijft ze?
Ik heb al waarschuwingen gehoord dat het zulke heerlijke honden zijn dat het 'eens een galgo, altijd een galgo' isValerie schreef:Bij mij in de buurt lopen meerdere galgo's rond en dat zijn echt heerlijke hondenik denk dat jullie veel plezier aan elkaar zullen beleven.
Haha heerlijk hè, geniet er maar lekker vanManu schreef:Nee joh, mijn podenco (oh wat voelt dat heerlijk om te zeggen) is wel clown maar in huis rustig hoor.
Ja, Lais is over het algemeen ook rustig in huis hoor. Maar als we iets gaan doen kan Lais zo heerlijk enthousiast mee trippelen, gewoon heel beheersd hoor, maar elke beweging van haar maakt Mister dan ontzettend onrustig. Hij weet dat er iets staat te gebeuren en vindt dat al heel spannend en als Lais dan ook nog maar een oor beweegt (laat staan gaat lopen) dan joelt hij de hele boel bij elkaar (hij kan het dan helemáál niet meer overzien lijkt het). Nou joelt ie ook als zij stil zit, maar een stuk minder.
Oh, wat heerlijk, ik zie het zo voor meManu schreef: Manu vindt het een heel leuk spel om al brommend haar hele kop in zijn bek te stoppen, en Uma onderging dat altijd lijdzaam. Maar gisteravond begon ze terug te happen en Manu was even verbaasdDaarna pakte ze triomfantelijk zijn eend en liet het ding kwaken.
Wij, inclusief Manu, stonden alledrie met open mond te kijkenZe speelt!
- DeDiana
- Zeer actief
Ik ben ook echt als een blok gevallen voor de galgo's en podenco's tijdens mijn verblijf in Spanje en in het asiel daar. Tisbee, Uma, Tara, Impala, Gipsy... ik had ze zo allemaal mee willen nemen, maar dat lijkt me in een appartement met een totaal niet goed afgezette tuin geen goed idee.
Als iemand ooit een podenco of galgo weet die echt totaal geen jachtinstinct heeft en zonder enige problemen los kan lopen en dan ook in de buurt blijft, neem ik 'm zo
Als iemand ooit een podenco of galgo weet die echt totaal geen jachtinstinct heeft en zonder enige problemen los kan lopen en dan ook in de buurt blijft, neem ik 'm zo
-
Manu
Niet heel spannend meer, maar: " onclick="window.open(this.href);return false;Zamunda schreef: Oh, wat heerlijk, ik zie het zo voor me. Maar toch wil ik er een filmpje van
.
Mister is natuurlijk ook nog maar kort bij jou, dat vergeet ik steeds. Is hij dan zo onrustig omdat hij mee wil of is het spanning?
Hopelijk kan hij goed overweg met Tisbee.
Zamunda schreef: Nee, ze mag absoluut NIET blijven. Tegen frolic zei ik al dat als ze ons teveel inpakt ik haar in de worst verwerk
. Maarja, hoe het werkelijk eindigt...?