Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help ons het imago van de Pitbullachtige hond te verbeteren!
Moderator: moderatorteam
- MichelleAnnette
- nieuw lid
Help ons het imago van de Pitbullachtige hond te verbeteren!
Beste Lezer,
Wij hebben uw hulp nodig om Pitbullachtige honden te helpen en de reputatie van de honden te verbeteren!
Uit eerder onderzoek van de Hondenbescherming is gebleken dat bijna 40% van alle asielhonden een Pitbullachtige hond is. De gemiddelde verblijfsduur van een asielhond is 63 dagen. Voor bijvoorbeeld de Amerikaanse Buldog is dit 80 dagen en de Amerikaanse Staffordshire Terriër zit gemiddeld 115 dagen in het asiel voordat deze geplaatst wordt.
In opdracht van Stichting Dierenopvang Haarlemmermeer in samenwerking met Dierenbescherming Noord-Holland Zuid doen wij onderzoek naar de relatief grote aantallen Pitbullachtige honden in het asiel. De term ‘Pitbullachtige hond’ wordt in dit onderzoek gebruikt als overkoepelende term voor honden met overeenkomstige (uiterlijke) eigenschappen.
Wij willen een bijdrage leveren aan het verminderen van het aantal Pitbullachtige honden in de asielen en hopen dat jullie ons daarbij willen helpen, in het belang van de honden. Hiervoor zijn wij op zoek naar eigenaren van Pitbullachtige honden. Door het invullen van de enquête kunnen we uw kennis en ervaring gebruiken om adviezen te geven aan de asielen om de aantallen te verminderen en de situatie voor de honden te verbeteren.
De rassen die voor dit onderzoek onder het type Pitbullachtige hond vallen zijn: Amerikaanse Staffordshire Terriër, de Argentijnse Dog, de Bull Terriër, de Cane Corso, de Fila Brasileiro, de Perro de Presa Canario, de Perro de Presa Mallorquin, de Staffordshire Bull Terriër en de Tosa Inu. De Amerikaanse Buldog en de Amerikaanse Pitbull Terriër zijn niet FCI erkend, maar vallen wel onder de rassen van het begrip Pitbullachtige hond. De kruisingen hiervan vallen voor dit onderzoek ook onder de Pitbullachtige hond. Dus bent u eigenaar van een van deze rassen of een kruising hiervan, klik dan op onderstaande link voor het invullen van de enquête.
http://www.thesistools.com/web/?id=447253
Bij voorbaat dank!
Michelle en Annette
Studenten Diermanagement Hogeschool Van Hall Larenstein
Voor vragen, opmerkingen of om op de hoogte gehouden te worden van het onderzoek kunt u een e-mail sturen naar: pitbullonderzoek@outlook.com
Wij hebben uw hulp nodig om Pitbullachtige honden te helpen en de reputatie van de honden te verbeteren!
Uit eerder onderzoek van de Hondenbescherming is gebleken dat bijna 40% van alle asielhonden een Pitbullachtige hond is. De gemiddelde verblijfsduur van een asielhond is 63 dagen. Voor bijvoorbeeld de Amerikaanse Buldog is dit 80 dagen en de Amerikaanse Staffordshire Terriër zit gemiddeld 115 dagen in het asiel voordat deze geplaatst wordt.
In opdracht van Stichting Dierenopvang Haarlemmermeer in samenwerking met Dierenbescherming Noord-Holland Zuid doen wij onderzoek naar de relatief grote aantallen Pitbullachtige honden in het asiel. De term ‘Pitbullachtige hond’ wordt in dit onderzoek gebruikt als overkoepelende term voor honden met overeenkomstige (uiterlijke) eigenschappen.
Wij willen een bijdrage leveren aan het verminderen van het aantal Pitbullachtige honden in de asielen en hopen dat jullie ons daarbij willen helpen, in het belang van de honden. Hiervoor zijn wij op zoek naar eigenaren van Pitbullachtige honden. Door het invullen van de enquête kunnen we uw kennis en ervaring gebruiken om adviezen te geven aan de asielen om de aantallen te verminderen en de situatie voor de honden te verbeteren.
De rassen die voor dit onderzoek onder het type Pitbullachtige hond vallen zijn: Amerikaanse Staffordshire Terriër, de Argentijnse Dog, de Bull Terriër, de Cane Corso, de Fila Brasileiro, de Perro de Presa Canario, de Perro de Presa Mallorquin, de Staffordshire Bull Terriër en de Tosa Inu. De Amerikaanse Buldog en de Amerikaanse Pitbull Terriër zijn niet FCI erkend, maar vallen wel onder de rassen van het begrip Pitbullachtige hond. De kruisingen hiervan vallen voor dit onderzoek ook onder de Pitbullachtige hond. Dus bent u eigenaar van een van deze rassen of een kruising hiervan, klik dan op onderstaande link voor het invullen van de enquête.
http://www.thesistools.com/web/?id=447253
Bij voorbaat dank!
Michelle en Annette
Studenten Diermanagement Hogeschool Van Hall Larenstein
Voor vragen, opmerkingen of om op de hoogte gehouden te worden van het onderzoek kunt u een e-mail sturen naar: pitbullonderzoek@outlook.com
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Help ons het imago van de Pitbullachtige hond te verbete
Wat is volgens jullie dan het heersende beeld en wat het correcte?MichelleAnnette schreef:Wij willen een bijdrage leveren aan het verminderen van het aantal Pitbullachtige honden in de asielen en hopen dat jullie ons daarbij willen helpen, in het belang van de honden. Hiervoor zijn wij op zoek naar eigenaren van Pitbullachtige honden. Door het invullen van de enquête kunnen we uw kennis en ervaring gebruiken om adviezen te geven aan de asielen om de aantallen te verminderen en de situatie voor de honden te verbeteren.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
dagmar88 schreef:Wat is volgens jullie dan het heersende beeld en wat het correcte?MichelleAnnette schreef:Wij willen een bijdrage leveren aan het verminderen van het aantal Pitbullachtige honden in de asielen en hopen dat jullie ons daarbij willen helpen, in het belang van de honden. Hiervoor zijn wij op zoek naar eigenaren van Pitbullachtige honden. Door het invullen van de enquête kunnen we uw kennis en ervaring gebruiken om adviezen te geven aan de asielen om de aantallen te verminderen en de situatie voor de honden te verbeteren.
dat is ook mijn vraag.

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Asielen hebben geen tips nodig.
Ik lees net weer op facebook: 3 Staffords die een nieuw huisje zoeken.
Reden van afstaan van alle 3: niet met andere dieren overweg kunnen.
Tsja...
Tsja...

- dagmar88
- Zeer actief
Ik loop vast bij vraag 11. De activiteiten met mijn stafford kruising zijn zo verschillend van de drie anderen dat ik die niet voor alle vier tegelijk in kan vullen.
- M@scha
- Zeer actief
inderdaad. die asielen hebben niks nodig. de pupkopers wel...Hayley84 schreef:Asielen hebben geen tips nodig.
Tsja...

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waarom zou je bij het verbeteren van de reputatie aan de achterkant (asiel) beginnen?
Is het niet beter om te zorgen dat ze niet in asielen terecht komen?
Dus zorgen dat ze alleen bij mensen terecht komen die er verantwoord mee om kunnen gaan............. en dat is iets dat een asiel niet kan bewerkstelligen.
Misschien kan het asiel - als ze zich er al mee willen bemoeien - beter om tafel gaan zitten met de fokkers van dergelijke probleemrassen.
Dus zorgen dat ze alleen bij mensen terecht komen die er verantwoord mee om kunnen gaan............. en dat is iets dat een asiel niet kan bewerkstelligen.
Misschien kan het asiel - als ze zich er al mee willen bemoeien - beter om tafel gaan zitten met de fokkers van dergelijke probleemrassen.
- M@scha
- Zeer actief
ranetje schreef:Waarom zou je bij het verbeteren van de reputatie aan de achterkant (asiel) beginnen?
jep. asiel kan hier niks mee. het asiel is niks anders dan het afvoerputje van het probleem.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
DitNanna schreef:Voorlopig is hier eergisteren weer een Berner vanuit het niets aangevallen door een Argentijnse dog en richting dierenarts gebeten. Moet je iedereen weer horen over "die smerige vechthonden"![]()
Een reputatie komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Is ook al niet opgepookt door de media zoals zovelen ons zo graag willen laten geloven. Het is een samengaan van domme bazen en agressieve honden.
Niks verbeteren van reputatieGewoon net als in Duitsland een houdverbod, mits. Met een torenhoge hondenbelasting en 100% aanlijn- en muilkorfgebod in de openbare ruimte.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
En ik altijd maar denken dat de Argentijn een jachthond is van oorsprong.Nanna schreef:Voorlopig is hier eergisteren weer een Berner vanuit het niets aangevallen door een Argentijnse dog en richting dierenarts gebeten. Moet je iedereen weer horen over "die smerige vechthonden"![]()
Een reputatie komt natuurlijk niet uit de lucht vallen. Is ook al niet opgepookt door de media zoals zovelen ons zo graag willen laten geloven. Het is een samengaan van domme bazen en agressieve honden.
Niks verbeteren van reputatieGewoon net als in Duitsland een houdverbod, mits. Met een torenhoge hondenbelasting en 100% aanlijn- en muilkorfgebod in de openbare ruimte.
Zo zijn wij hier in de buurt nu bezig met een muilkorfgebod voor een Berner die al meerdere slachtoffers heeft gemaakt en ook tot 3x toe mijn hond met zware HD aanviel tot bij de dierenarts aan toe

- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Wat is de meerwaarde van het ''verbeteren'' van het imago? dat sommige baasjes zich beter voelen ofzo?
Of wil je het publiek laten geloven dat het niet in de genen zit, maar in de opvoeding?
Ik heb liever een strengere regelgeving kwa fok beleid, en voor het houden ervan.
Of wil je het publiek laten geloven dat het niet in de genen zit, maar in de opvoeding?
Ik heb liever een strengere regelgeving kwa fok beleid, en voor het houden ervan.
-
- Actief
Dat ze hier maar eens een SIRE reclame van maken ofzo.
Dat zou denk ik stukken nuttiger zijn.
-
- Zeer actief
Het willen verminderen van het aantal Pitbullachtigen in NL asielen is een mooi streven, maar als ze ook uit het buitenland worden gehaald lijkt het mij dweilen met de kraan open.
Wij willen een bi drage leveren aan het verminderen van het aantal Pitbullachtige honden in de asielen en hopen dat jullie ons daarbij willen helpen, in het belang van de honden. Hiervoor zijn wij op zoek naar eigenaren van Pitbullachtige honden. Door het invullen van de enquête kunnen we uw kennis en ervaring gebruiken om adviezen te geven aan de asielen om de aantallen te verminderen en de situatie voor de honden te verbeteren.
http://secondchancestaffordsandpitbulls ... jn-we.html
Ik was vooral verbaasd over de motivatie "Waarom Spaanse staffords/pitbulls?"
-
- Zeer actief
Over goed Diermanagement gesproken.Nanna schreef:Ja, want Sjonnie en Anita met d'r uitkering willen zo graag goed doenranetje schreef: Misschien kan het asiel - als ze zich er al mee willen bemoeien - beter om tafel gaan zitten met de fokkers van dergelijke probleemrassen.Die zijn ook alleen maar geïnteresseerd in het extra vakantiegeld dat het wippie van Tyson en Killa ze oplevert via Marktplaats..
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
En dus begin je maar aan de achterkant om "het imago te verbeteren"?Nanna schreef:Ja, want Sjonnie en Anita met d'r uitkering willen zo graag goed doenranetje schreef: Misschien kan het asiel - als ze zich er al mee willen bemoeien - beter om tafel gaan zitten met de fokkers van dergelijke probleemrassen.Die zijn ook alleen maar geïnteresseerd in het extra vakantiegeld dat het wippie van Tyson en Killa ze oplevert via Marktplaats.
En natuurlijk zijn er goede en gewetensvolle fokkers die prima voorlichting geven. En die niet zoals sommigen lopen te blaten "goed soosjalisere hoor, dan fechte se niet!"Door die laatste categorie, én door het domme volk dat maar koopt zonder zich wezenlijk voor te laten lichten stromen die asiels zo vol.
Daar is geen aanpakken aan. Ja, de aanpak zoals in Duitsland. Dat werkt. Maar niet loze kreten over 'verbeteren van reputatie'.

Slaat nergens op.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Bij mijn weten creëer je een imago altijd nog zelf...

Groetjes,
Sandra
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Hmm, tegen de tijd dat dit type honden alleen nog gehouden wordt door verstandige bazen, wanneer er voor dit type hond duidelijke regels komen (wat mij betreft alla Duitsland), dan denk ik dat de reputatie vanzelf minder dramatisch wordt, én er bovendien minder in de asielen terecht komen.
Zolang dat niet zo is: ga niet werken aan een góede reputatie, maar aan voorlichting aan mensen over dit type hond.
Tegen de tijd dat al die dingen geregeld zijn, wil ik best nadenken over hoe je "die" reputatie verbeterd. Tot die tijd denk ik dat dit type hond helaas -mede dankzij de bazen dus- "die" reputatie gewoon verdient. Helaas.
Zolang dat niet zo is: ga niet werken aan een góede reputatie, maar aan voorlichting aan mensen over dit type hond.
Tegen de tijd dat al die dingen geregeld zijn, wil ik best nadenken over hoe je "die" reputatie verbeterd. Tot die tijd denk ik dat dit type hond helaas -mede dankzij de bazen dus- "die" reputatie gewoon verdient. Helaas.

- dagmar88
- Zeer actief
Tara schreef:Zie je iemand een bushokje in elkaar trappen, een oude man beentje lichten en dan in de camera kijkend zeggen: "Hey, maar ik heb géén klapkaak!"Pino2012 schreef:Dat ze hier maar eens een SIRE reclame van maken ofzo.

- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Ik ben van mening dat echte fokkers echt zeer streng zijn in selectie van toekomstige eigenaren. (ga uit van mijn ras, maar lijkt me bij de ander genoemde rassen ook zo). Dit zijn nu eenmaal honden die bekend staan om hun gebruiksaanwijzing... maar er zijn nu eenmaal mensen die persé zo'n dier willen hebben en bij een "nee u bent niet geschikt" naar andere manieren gaan zoeken om er toch een te krijgen. Je hoort steeds meer mensen opscheppen met "maar ík voed mijn hond goed op... de mijne kan wél spelen met andere honden" . Denk niet dat je deze honden een beter stempeltje moet geven, dat proberen al zoveel mensen. Natuurlijk zijn er veel honden wél super van karakter en betrouwbaar ... de meeste ongelukken gebeuren bij mensen die denken dat er door hun opvoeding nooit wat kan gebeuren, je moet de oorsprong vanje hond nooit vergeten. Blijft voor asiels ook een punt om de nieuwe eigenaren gewoon super streng te beoordelen (doen ze in rotterdam wel)
-
- Zeer actief
[quote
Wij hebben uw hulp nodig om Pitbullachtige honden te helpen en de reputatie van de honden te verbeteren! [/quote]
Dat zal niet lukken.
Wij hebben uw hulp nodig om Pitbullachtige honden te helpen en de reputatie van de honden te verbeteren! [/quote]
Dat zal niet lukken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als je de reputatie verbetert, lok je meer problemen uit...
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik wil het imago helemaal niet verbeteren.
kom maar op met die hondenbelasting en vergunning... ik heb het voor mijn wijffie over maar ook voor al die andere dikkoppen die de dupe zijn van de onwetendheid van sjonnie en anita op 6 hoog 2 achter.
Hopelijk blijven die klootzakken dan eens van "ons" ras af!!
Toevallig heb ik een redelijk sociaal exemplaar maar ook dat dunne lijntje test ik niet uit.
In mijn optiek blijft het een rotzak dus blijft ze bij vreemde honden uit de buurt.
kom maar op met die hondenbelasting en vergunning... ik heb het voor mijn wijffie over maar ook voor al die andere dikkoppen die de dupe zijn van de onwetendheid van sjonnie en anita op 6 hoog 2 achter.
Hopelijk blijven die klootzakken dan eens van "ons" ras af!!

Toevallig heb ik een redelijk sociaal exemplaar maar ook dat dunne lijntje test ik niet uit.
In mijn optiek blijft het een rotzak dus blijft ze bij vreemde honden uit de buurt.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Verstuurd
leuk onderwerp ook.
Ik zou vooral richten op informeren (preventieve maatregelen). Wanneer ze al in het asiel zitten is het te laat.
Verder mogen mensen best weten dat het inderdaad erg lieve honden zijn maar dat ze gewoon niet geschikt zijn om met vreemde honden om te gaan.
Deze info mag ook aan niet-pitbullachtige verstrekt worden trouwens. Ja mijn hond is lief, nee mijn hond wilt niet spelen.

Ik zou vooral richten op informeren (preventieve maatregelen). Wanneer ze al in het asiel zitten is het te laat.
Verder mogen mensen best weten dat het inderdaad erg lieve honden zijn maar dat ze gewoon niet geschikt zijn om met vreemde honden om te gaan.
Deze info mag ook aan niet-pitbullachtige verstrekt worden trouwens. Ja mijn hond is lief, nee mijn hond wilt niet spelen.
Waarom wil je een hond die een rotzak is ?Gimmick schreef:Ik wil het imago helemaal niet verbeteren.
Hopelijk blijven die klootzakken dan eens van "ons" ras af!!![]()
Er moet toch een reden voor zijn dat je voor het ras valt als niet-aso zijnde.
- dagmar88
- Zeer actief
*Ellen* schreef:Waarom wil je een hond die een rotzak is ?Gimmick schreef:Ik wil het imago helemaal niet verbeteren.
Hopelijk blijven die klootzakken dan eens van "ons" ras af!!![]()
Er moet toch een reden voor zijn dat je voor het ras valt als niet-aso zijnde.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... s&start=90
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Precies. Omdat ze in Spanje een nog slechter imago hebben dan in NederlandSam! schreef:Het willen verminderen van het aantal Pitbullachtigen in NL asielen is een mooi streven, maar als ze ook uit het buitenland worden gehaald lijkt het mij dweilen met de kraan open.
Wij willen een bi drage leveren aan het verminderen van het aantal Pitbullachtige honden in de asielen en hopen dat jullie ons daarbij willen helpen, in het belang van de honden. Hiervoor zijn wij op zoek naar eigenaren van Pitbullachtige honden. Door het invullen van de enquête kunnen we uw kennis en ervaring gebruiken om adviezen te geven aan de asielen om de aantallen te verminderen en de situatie voor de honden te verbeteren.
http://secondchancestaffordsandpitbulls ... jn-we.html
Ik was vooral verbaasd over de motivatie "Waarom Spaanse staffords/pitbulls?"

In Spanje moet je dus aan hele strenge eisen voldoen om zo'n "potentieel gevaarlijke" hond te mogen houden. Ik vind de eisen wel leuk, geen strafblad, goede aansprakelijkheidsverzekering en een bewijs van psychologische geschiktheid

Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Waarom zou je dat willen. Daar moet je toch de groep voor hebben die het nu verneuken voor die honden.
Van mij mogen die langzitters in het asiel afgespoten worden , wat voor ras het ook is. Geen plaatsing = geen belanstelling en geen interesse dus hoeveel tekenen moet je nog krijgen dat je dat beest niet kwijtraakt .
En wat moet je eraan verbeteren dan qua imago.?
Dat ze net als de gemiddelde Fifi zijn . ?
Van mij mogen die langzitters in het asiel afgespoten worden , wat voor ras het ook is. Geen plaatsing = geen belanstelling en geen interesse dus hoeveel tekenen moet je nog krijgen dat je dat beest niet kwijtraakt .
En wat moet je eraan verbeteren dan qua imago.?
Dat ze net als de gemiddelde Fifi zijn . ?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik snap dat veel mensen last hebben van het imago van deze honden. Lastige is alleen dat de mensen die ze nu nemen nu net vallen op dit imago. En dat zijn nogal wat mensen dus zijn er nogal wat van die honden gekomen sinds de RAD afgeschaft is. Dus wat mij betreft hebben die honden last van hun imago en niet hun baasjes.
De baasjes die een pitbull nemen weten prima wat ze nemen. Als ik pitbull zeg dan gaan de meeste van mijn vrienden die niks met honden hebben gruwelen. Gadver! Wat een enge beesten zijn dat toch zeggen ze dan. Logisch. Dat geldt ook voor de mastino bv nadat die als kindermoordenaars zijn weggezet jaren geleden.
Maar feit blijft dat je op voorhand weet wat je neemt. En feit blijft dat die honden slachtoffer zijn van hun eigen baasjes en fokkers. Dus wat kan een gemiddelde Nederlander hier aan doen? Ik zal nooit een pitbull kopen omdat ik er domweg totaal geen zin in heb. Niet in de vooroordelen, niet in de oordelen, niet in de blikken en niet in het gezeik dat je ermee krijgt.
Best hele gave honden maar een hond die er op uit is om een andere hond te mollen (iets wat echt wel in dat ras zit) hoef ik niet. Ik vind alle honden leuk. Ook de slachtoffers van pitbull terriers.
Wat ik vaak niet zo best vind zijn de reacties van de mensen met pitbulls. JIJ moet je hond bij je houden. Als je hond hier komt grijpt hij hem. Pas op! Ik heb een hondagressieve pitbull! Ik kan er niks mee. Ik heb een hondje dat niks doet, nooit en tegen niemand. Waarom moet ik oppassen? Pas zelf maar op want jij bent degene die een pitbull neemt.
Dus prima dat ze er zijn maar ik heb er zo weinig mee te maken dat ik ook het imago niet kan verbeteren. Dat zouden de fokkers en de baasjes moeten doen maar die vallen juist als een blok voor dat imago dus dat zie ik nog niet snel gebeuren.
De baasjes die een pitbull nemen weten prima wat ze nemen. Als ik pitbull zeg dan gaan de meeste van mijn vrienden die niks met honden hebben gruwelen. Gadver! Wat een enge beesten zijn dat toch zeggen ze dan. Logisch. Dat geldt ook voor de mastino bv nadat die als kindermoordenaars zijn weggezet jaren geleden.
Maar feit blijft dat je op voorhand weet wat je neemt. En feit blijft dat die honden slachtoffer zijn van hun eigen baasjes en fokkers. Dus wat kan een gemiddelde Nederlander hier aan doen? Ik zal nooit een pitbull kopen omdat ik er domweg totaal geen zin in heb. Niet in de vooroordelen, niet in de oordelen, niet in de blikken en niet in het gezeik dat je ermee krijgt.
Best hele gave honden maar een hond die er op uit is om een andere hond te mollen (iets wat echt wel in dat ras zit) hoef ik niet. Ik vind alle honden leuk. Ook de slachtoffers van pitbull terriers.
Wat ik vaak niet zo best vind zijn de reacties van de mensen met pitbulls. JIJ moet je hond bij je houden. Als je hond hier komt grijpt hij hem. Pas op! Ik heb een hondagressieve pitbull! Ik kan er niks mee. Ik heb een hondje dat niks doet, nooit en tegen niemand. Waarom moet ik oppassen? Pas zelf maar op want jij bent degene die een pitbull neemt.
Dus prima dat ze er zijn maar ik heb er zo weinig mee te maken dat ik ook het imago niet kan verbeteren. Dat zouden de fokkers en de baasjes moeten doen maar die vallen juist als een blok voor dat imago dus dat zie ik nog niet snel gebeuren.

- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
D'r wordt al geruime tijd, niet alleen in dit topic, met de grootste stelligheid beweerd dat de 'eigenaren als een blok zouden vallen voor het imago'.
Ben eigenlijk wel benieuwd waar die stelligheid op gebaseerd is.
Geloof d'r namelijk niets van.
Wiel
- dagmar88
- Zeer actief
Biet schreef:D'r wordt al geruime tijd, niet alleen in dit topic, met de grootste stelligheid beweerd dat de 'eigenaren als een blok zouden vallen voor het imago'.
Zal een klein deel zijn, net als een klein deel florence nightingales die zich letterlijk over de underdog ontfermen.
De naïeve baasjes met gemiddelde hondenkennis en de beste bedoelingen zijn volgens mij nog steeds de grootste groep.

Later door twee bevriende stellen met hele lieve (x) staff teefjes ben ik ze leuker gaan vinden.
Charlie had gewoon een baas nodig en meer dan dat was het niet.
Herders, husky's, terriers, vond er allemaal geen zak aan

Overigens zou ik van mijn leven niet aan een asiel stafford puber beginnen. Herplaats pup of volwassen hond waarbij je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, prima.
Bij stafford pubers valt en staat alles met het kennen van de basisregels en de opgebouwde band.
Sowieso al een moeilijke leeftijd, bijna zeker in handen geweest van een onkundig persoon en dan met een ongeleid projectiel met gigantisch veel kracht over straat, nee dank u.
Andermans hondje is me ook lief.