Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stethoscoop
Moderator: moderatorteam
- Dutch_Dynamite
- Actief
- Mijn ras(sen): Mix bordercollie/alaskan malamute
- Aantal honden: 1
Stethoscoop
Ik kon er via de zoekfunctie niks over vinden dus nieuw draadje.
Ik ben op zoek naar een stethoscoop maar zie door de bomen het bos niet echt meer...
Ik lees veel over littmann maar dan weer niet erbij welke precies goed is en ook nog betaalbaar. Wil er niet meer dan 100,- voor uitgeven (want meer heb ik niet :p ).
Iemand suggesties?
Ik ben op zoek naar een stethoscoop maar zie door de bomen het bos niet echt meer...
Ik lees veel over littmann maar dan weer niet erbij welke precies goed is en ook nog betaalbaar. Wil er niet meer dan 100,- voor uitgeven (want meer heb ik niet :p ).
Iemand suggesties?
- Brianne
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Re: Stethoscoop
Ligt er aan waar je hem voor nodig hebt? Littmann is inderdaad het bekendste merk maar er zijn ook genoeg simpelere stethoscopen te vinden voor een klein prijsje. En zelfs de basis modellen van Littmann zitten rond de 50/60 euro gok ik. Hier staan er wel behoorlijk wat https://www.medischservice.nl/catalogse ... tethoscoop" onclick="window.open(this.href);return false; Zij leveren wel alleen maar aan zorgprofessionals en niet particulier maar misschien dat je met die gegevens verder kan zoeken?
- Dutch_Dynamite
- Actief
Voor alles haha. Nee zonder gein, ik heb een hondje die veel last heeft van reversed sneezing dus ik wil zijn longen in de gaten kunnen houden.
- Brianne
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Ligt er aan waar je hem voor nodig hebt? Littmann is inderdaad het bekendste merk maar er zijn ook genoeg simpelere stethoscopen te vinden voor een klein prijsje. En zelfs de basis modellen van Littmann zitten rond de 50/60 euro gok ik. Hier staan er wel behoorlijk wat https://www.medischservice.nl/catalogse ... tethoscoop" onclick="window.open(this.href);return false; Zij leveren wel alleen maar aan zorgprofessionals en niet particulier maar misschien dat je met die gegevens verder kan zoeken?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Dutch_Dynamite
- Actief
Als ze niet particulier leveren zijn er nog een heleboel anderen die dat wel doen, dus daar maak ik me noet druk om.
Ik wil sowieso een dubbelslangs, daar ben ik al wel over uit en ik wil ook echt "kleine" geluidjes kunnen horen.
Ik wil sowieso een dubbelslangs, daar ben ik al wel over uit en ik wil ook echt "kleine" geluidjes kunnen horen.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik heb voor mijn werk gewoon een goedkope (€17,-) maar die doet het prima!
Laatst gewijzigd door Nawosh op 04 mar 2015 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Marjan
- Dutch_Dynamite
- Actief
Wat heb je er voor 1 Nawosh?
- Jeannettebo
- Zeer actief
Mss eens op mp kijken?
Ik heb er eentje via een vriendin, die is verpleegkundige, maar gebruikte de van haarzelf niet
Ik heb er eentje via een vriendin, die is verpleegkundige, maar gebruikte de van haarzelf niet

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Het merk weet ik zo niet, hij ligt op mijn werk, maar hij kwam uit een winkeltje in het UMCG.
Groetjes, Marjan
- Dutch_Dynamite
- Actief
Kan ik indd ook wel even doen. Ga hem dan alleen niett laten verzenden.Jeannettebo schreef:Mss eens op mp kijken?
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Gebruik al jaren met veel plezier de littmann pediatric. Je hebt overigens hier ook een infant versie van. Zeker zo goed als een dubbelslangs, hoor.
- Indy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ik heb de Littman Classic II SE voor mijn studie (diergeneeskunde). Niet al te duur en werkt prima! Ik denk niet dat je echt een dubbelslangs stethoscoop nodig hebt, heel veel dierenartsen (en huisartsen ook volgens mij) hebben gewoon een enkelslangs stethoscoop. Een goede stethoscoop is belangrijk, maar het belangrijkst is dat je weet waar je moet luisteren en hoe verschillende dingen klinken.

- Dutch_Dynamite
- Actief
Indy zou je daar bijv ook een hartruisje of iets mee kunnen horen? Hoe gevoelig is ie?
- Indy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Ja, daar kan je zeker hartruisjes mee horen
Ik heb er zelf al een heel aantal hartruisjes mee gehoord. Je moet jezelf er wel echt in trainen, hartruisjes kunnen heel subtiel zijn. Maar de stethoscoop is er ruim voldoende gevoelig genoeg voor.

- Dutch_Dynamite
- Actief
Gaat mij niet puur om een hartruisje, maar meer om een idee te hebben van de gevoeligheid van het dingetje zelf
ik zat al wel naar dat type te kijken. Is ook een minder duren dus denk wel dat ik voor die ga