Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel te mager

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Veel te mager

Ongelezen bericht door Irisz »

Cleva schreef: Eva zwoer helemaal niets uit voor haar tweede. Dun wespenkontje en vooral mentaal ook echt nog een rups.
2 jaar later was ze een massieve teef met een volwassen karakter.
Focus hier idem. Is nu 2,5 en net begonnen met uitzwaren. Krijgt iedere dag 1300-1400 gr vlees en zit nog altijd geen gram vet op.
Het is gewoon heel verschillend per hond. Ik doe ook niet aan zoveel % van lichaamsgewicht want dat gaat gewoon niet altijd op.
Mijn jongens wegen evenveel, wandelen evenveel, etc., maar Focus krijgt meer eten dan Xavi.

Ontopic, ik zou haar dus voor de zekerheid laten nakijken en als daar niks uit komt wat vetter vlees geef en gewoon nog een beetje meer.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Cleva schreef:
Maeve schreef:
Cleva schreef:
Apple schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je eigen DA niet ook een bloedonderzoekje voorstelt.
Afvallen met een 1kg vlees per dag klopt wat mij betreft niet.
Eva vrat dat ook op die leeftijd.
Meer nog.
Niets mis mee. 10 maanden later was ze loops geweest en aan het uitzwaren.
Maar deze hond is 2 jaar. Ik vind dit toch anders dan een jeugdige teef die nog moet uitzwaren.
Eva zwoer helemaal niets uit voor haar tweede. Dun wespenkontje en vooral mentaal ook echt nog een rups.
2 jaar later was ze een massieve teef met een volwassen karakter.
Ja, kan. Ook zat teven die wel al behoorlijk volwassen tonen op die leeftijd. Hoe dan ook vind ik uitstekende botten niets te maken hebben met uitzwaren. Coda is ook een laatbloeier maar ik vind de foto's in dit topic toch wel extremer dan een teefje dat nog moet uitzwaren.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Cleva schreef:
Apple schreef:Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom je eigen DA niet ook een bloedonderzoekje voorstelt.
Meer nog.
Apple vrat op die leeftijd met haar 9kg ook een halve kg Lotgering weg per dag en was ook schraal, maar viel niet af. Deze hond is gesteriliseerd, 2 jaar en valt nu ineens af op hetzelfde voer, dan klopt er maar mijn idee iets niet.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Apple schreef:
Cleva schreef:
Meer nog.
Apple vrat op die leeftijd met haar 9kg ook een halve kg Lotgering weg per dag en was ook schraal, maar viel niet af. Deze hond is gesteriliseerd, 2 jaar en valt nu ineens af op hetzelfde voer, dan klopt er maar mijn idee iets niet.
Precies, als het nu altijd zo was geweest was het een ander verhaal.
Ria8653
Actief

Ongelezen bericht door Ria8653 »

Ik ga met de rest mee, 1 kilo per dag en dan afvallen is haast onwerkelijk. Mijn (érg actieve, 25kg wegende) volwassen hond krijgt 400 gram per dag en misschien 5 snacks op een dag en goed op gewicht. Ben benieuwd wat je dierenarts hier over zegt.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

CB Aktief heeft bij ons heel erg gewerkt voor aankomen, van Smul gaat ie enorm vies kakken dus dat niet het beste plan ooit hier :) Maar da's per hond verschillend.

Ik vind het trouwens ook wel enigzins zorgelijk. Ollie kreeg rond een jaar een kilo CB Aktief omdat ie veel te mager was, en daar vlogen de onsjes aan, die woog toen een kilo of 20 en is, nu op volwassen gewicht, naar de 24 gegaan. Inmiddels doet ie het meer dan prima op de helft van een kilo per dag. En dat is volgens mij normaal voor een hond van dat gewicht, kan me dus echt niet voorstellen dat een hond op een kilo per dag afvalt. Vooral omdat het plotseling is. Zou toch even een fysiek bezoekje dierenarts doen geloof ik...
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Ik geef haar nu 2 dagen CB actief en 's middags nog een bak brokken (Taste of the Wild). Volgende week ga ik haar weer wegen en als het nog niet oke is maak ik een afspraak bij de dierenarts.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik heb Kay 5 jaar lang brokken, macaroni en aardappelen bij moeten blijven voeren. Barfen was het plan. Nu zitten we sinds enkele maanden volledig op kvv in basis, met heel af en toe een bak brokken. Ik heb voorheen altijd wel een brok gekozen met een zeer hoog energetisch waarde waar de meeste honden moddervet van worden: cavom. Geperste brok is ook makkelijker combineren met kvv. Kay was ook pas laat uitgezwaard, terwijl het helemaal niet zo'n grote hond is met zijn 54 cm en nog geen 18 kilo voor een reu, met wel veel frontspiermassa (uiteindelijk)
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik denk ook aan EPI inderdaad, als het niet beter gaat zou ik daarop laten testen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”