Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zo jammer
Moderator: moderatorteam
- deugenietje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer
Zo jammer
Hoe krijg je een raar beeld over baasjes met een stafford.
Zo dus:
Zaterdag op hondenshow geweest. Overal mensen die honden mooi maken enzovoort. Ziet er allemaal erg netjes uit. Kom ik ergens waar ze stafford laten keuren enzo. Zitten daar mensen onder uitgezakt en op tafel allemaal flesjes bier.
Ik vind dit zo jammer, zo geef je onbewust een heel verkeerd beeld met name aan het ras.
Vind dit zo jammer.
Zo dus:
Zaterdag op hondenshow geweest. Overal mensen die honden mooi maken enzovoort. Ziet er allemaal erg netjes uit. Kom ik ergens waar ze stafford laten keuren enzo. Zitten daar mensen onder uitgezakt en op tafel allemaal flesjes bier.
Ik vind dit zo jammer, zo geef je onbewust een heel verkeerd beeld met name aan het ras.
Vind dit zo jammer.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Zo jammer
Is dat zo? 
-
63673J
Misschien waren die mensen gewoon heel moe en hadden ze zin in een biertje.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
je moet allemaal in maatpakje theedrinken en giechelen en met kleine pasjes door de zaal lopen?
als ik zin heb in een pint, dan drink ik er ook ene
Die staffords moeten ze nu eenmaal niet mooi maken he, die zijn het van hunzelf
als ik zin heb in een pint, dan drink ik er ook ene
Die staffords moeten ze nu eenmaal niet mooi maken he, die zijn het van hunzelf
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit ook wel onderuitgezakt als ik op een show ben hoor, ik drink alleen geen bier. krijg ik nu ook een stigma van je?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- deugenietje
- Zeer actief
Ik snap jullie wel.
Maar een tafel vol met wel 20 flesjes bier en dat om 1 uur 's middags. Sorry, ik vind dat raar.
Maar als jullie dat anders zien, dan vind ik dat wel fijn. Dan is mijn eigen gedachten gang gewoon anders.
Maar een tafel vol met wel 20 flesjes bier en dat om 1 uur 's middags. Sorry, ik vind dat raar.
Maar als jullie dat anders zien, dan vind ik dat wel fijn. Dan is mijn eigen gedachten gang gewoon anders.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Wie weet waren er wel net 10 man op visite geweest, weet jij veel. Wij zitten op shows ook vaak met een man of 10 bij elkaar, erg gezellig. Ik vind het echt heel bijzonder hoe jij je ideeen projecteert. Want als het 20 flesjes bier op een tafel bij hooggehakte en goedgekapte dames met yorkies waren geweest dan was de toon van dit topic heel anders geweest....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ach stigma's.............dat is ook maar net wat je er zelf van maakt hoor
Zag vanmorgen mijn overbuurman lopen. Die heeft 2 Staffen met enorme koppen. Die lopen altijd
strak naast elkaar voor de man. De lijnen staan altijd strak en die houd de man in 1 hand vast.
De honden kijken altijd woest (kunnen ze ook niks aan doen) maar het heeft net het effect als Mozes op die ene zee.
Die man zwaait altijd en als zijn honden richting een andere hond trekken heeft hij iets "oh wat gezellig" over zich
Ik heb daar zo mijn gedachte bij.
Eergisteren reed er een juffrouw in een oud autootje zo ongeveer mijn tenen er af. Op de achterkant van de auto stond zo over de achteruit in van die sierlijke krulletters "Staffords" en nog wat tekst. Ze stopte voor een huis waar de weedlucht door de bakstenen naar buiten sijpelt.
Zag weer eens zo'n foto van kind met een aantal van die honden om zich heen en zo'n tekst a la "zij waken over haar"
Daar heb ik zo mijn gedachte bij.
Ik denk dat ik bij tafreel wat TS beschrijft ook wel even een gedachte zou hebben a la "nou daar zitten ze dan".
Zag vanmorgen mijn overbuurman lopen. Die heeft 2 Staffen met enorme koppen. Die lopen altijd
strak naast elkaar voor de man. De lijnen staan altijd strak en die houd de man in 1 hand vast.
De honden kijken altijd woest (kunnen ze ook niks aan doen) maar het heeft net het effect als Mozes op die ene zee.
Die man zwaait altijd en als zijn honden richting een andere hond trekken heeft hij iets "oh wat gezellig" over zich
Eergisteren reed er een juffrouw in een oud autootje zo ongeveer mijn tenen er af. Op de achterkant van de auto stond zo over de achteruit in van die sierlijke krulletters "Staffords" en nog wat tekst. Ze stopte voor een huis waar de weedlucht door de bakstenen naar buiten sijpelt.
Zag weer eens zo'n foto van kind met een aantal van die honden om zich heen en zo'n tekst a la "zij waken over haar"
Ik denk dat ik bij tafreel wat TS beschrijft ook wel even een gedachte zou hebben a la "nou daar zitten ze dan".
-
Marion.
Ik denk maar zo dat de honden het in die hal een stuk meer naar de zin hadden, dan in die andere hal waar de hondjes de hele dag op tafel mochten staan en gepoederd en gekapt werden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Das op de gemiddelde hondenwedstrijd ook zo... niks mis mee zolang de geleiders er maar afblijven zolang ze nog moeten lopen met de hond.deugenietje schreef:Ik snap jullie wel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
en de baasjes ook vermoedelijkMarion. schreef:Ik denk maar zo dat de honden het in die hal een stuk meer naar de zin hadden, dan in die andere hal waar de hondjes de hele dag op tafel mochten staan en gepoederd en gekapt werden.
-
63673J
Ja, dat dus ook.fes/lou schreef:Wie weet waren er wel net 10 man op visite geweest, weet jij veel. Wij zitten op shows ook vaak met een man of 10 bij elkaar, erg gezellig. Ik vind het echt heel bijzonder hoe jij je ideeen projecteert. Want als het 20 flesjes bier op een tafel bij hooggehakte en goedgekapte dames met yorkies waren geweest dan was de toon van dit topic heel anders geweest....
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Hmm, is iedereen dan zo netjes in zijn gedachten?
Ik geloof het eerlijk gezegd niet zo. Dat wat de meeste mensen hier schrijven, zou het meest fatsoenlijk zijn om te denken.
Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen hetzelfde gedachtenpatroon zouden hebben als Deugenietje, in dit geval.
Ik in ieder geval wel.
Weer een negatieve bevestiging van een bepaald beeld dat ik toch al heb.
(en tuurlijk, niet iedereen is zo, er zijn goeden etc, etc. Maar in dit geval zouden mijn gedachten in eerste instantie zeker dezelfde richting opgaan als die van Deugenietje.)
Ik geloof het eerlijk gezegd niet zo. Dat wat de meeste mensen hier schrijven, zou het meest fatsoenlijk zijn om te denken.
Eerlijk gezegd denk ik dat de meeste mensen hetzelfde gedachtenpatroon zouden hebben als Deugenietje, in dit geval.
Ik in ieder geval wel.
(en tuurlijk, niet iedereen is zo, er zijn goeden etc, etc. Maar in dit geval zouden mijn gedachten in eerste instantie zeker dezelfde richting opgaan als die van Deugenietje.)

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roompie
- Zeer actief
Dit dus.Habibi schreef:Hmm, is iedereen dan zo netjes in zijn gedachten?
Ik in ieder geval wel.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je schrijft wat er op zulke momenten ook door mijn hoofd zou gaancornelia schreef:Ach stigma's.............dat is ook maar net wat je er zelf van maakt hoor![]()
Hoef ik het niet meer te schrijven
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
nou inderdaad. Ik ben echt wel vaker op show geweest en dit heb ik daar echt niet gezien. Ja wel bij de naakthondjes na de show. hapjes en een wijntje met een flesje champagne om iets te vieren. Geeft ook een bepaald beeld over de mensen die met chinese naakthondjes lopen.Habibi schreef:Hmm, is iedereen dan zo netjes in zijn gedachten?
Ik in ieder geval wel.
Dan moet je blijkbaar nogal van luxe houden en een beetje bekakt zijn.
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Ben nog nooit naar zo'n show geweest maar krijg opeens een visioen van zo'n ring waarin allerlei honden rondlopen met hun begeleider en een volle tribune met supporters en spandoeken van de F-side ("Fifi Forever) en mensen die scanderen tegen de keurmeester "li la lamalul". Op het moment dat de hooligans even op zoek zijn naar een nieuwe lading volle poepzakken waarmee men elkaar, of in een zeldzaam moment van eendracht een buitenlandse deelnemer, zullen bekogelen, gaat er een redelijk vriendelijke wave over de tribune.
De deelnemers laten zich ook niet onbetuigd. De wit bepoederde zwitserse herders (onder de neus van de begeleider zit ook een witte veeg, is het een vreemde vorm van unisex of coke ? We weten het pas na de verplichte dopingcontrole) teckelen (let op de woordspeling) hun Duitse collega's onder het mom van "wij zijn nu eens niet neutraal" en "jullie hebben je beste tijd gehad"...................
etc. etc. ik moet echt even aan het werk.
De deelnemers laten zich ook niet onbetuigd. De wit bepoederde zwitserse herders (onder de neus van de begeleider zit ook een witte veeg, is het een vreemde vorm van unisex of coke ? We weten het pas na de verplichte dopingcontrole) teckelen (let op de woordspeling) hun Duitse collega's onder het mom van "wij zijn nu eens niet neutraal" en "jullie hebben je beste tijd gehad"...................
- Sientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
cornelia schreef:Ben nog nooit naar zo'n show geweest maar krijg opeens een visioen van zo'n ring waarin allerlei honden rondlopen met hun begeleider en een volle tribune met supporters en spandoeken van de F-side ("Fifi Forever) en mensen die scanderen tegen de keurmeester "li la lamalul". Op het moment dat de hooligans even op zoek zijn naar een nieuwe lading volle poepzakken waarmee men elkaar, of in een zeldzaam moment van eendracht een buitenlandse deelnemer, zullen bekogelen, gaat er een redelijk vriendelijke wave over de tribune.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
cornelia schreef:Ben nog nooit naar zo'n show geweest maar krijg opeens een visioen van zo'n ring waarin allerlei honden rondlopen met hun begeleider en een volle tribune met supporters en spandoeken van de F-side ("Fifi Forever) en mensen die scanderen tegen de keurmeester "li la lamalul". Op het moment dat de hooligans even op zoek zijn naar een nieuwe lading volle poepzakken waarmee men elkaar, of in een zeldzaam moment van eendracht een buitenlandse deelnemer, zullen bekogelen, gaat er een redelijk vriendelijke wave over de tribune.
Ik heb er beeld bij
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Tegenwoordig lopen de mensen bij de staff's er ook gewoon netjes bij. En als ze bier willen drinken, omdat zemisschien gewonnen hebben, waarom niet? Wij drinken ook regelmatig een glaasje champagne als we gewonnen hebben. Ook als dat al om 11 uur is.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik heb zelf zo'n klapkaak en zit op een aantal FB groepen voor staffords/pitbulls. Een aanzienlijk deel van de eigenaren daarvan vind ik wel in hokje: aso + tatoeages +glimmende trainingspakkies of tijgerstreepleggings + niet luisterende, trekkende hond voor opkrikken van het imago passen
Dus als je dat beeld ook terug ziet op straat of op een show dan sta ik daar niet van te kijken.
Helaas beseft een groot deel van de klapkaak bezitters niet dat hun hond van origine een vechthond is en dat dat karakter nog wel eens boven komt. In zo'n geval heb ik liever: een wietrokende, in glimmend trainingspak met nikes en vol getatoeëerde armen, maar wel een luisterende hond die niet gezellig komt buurten op het losloopveldje vol honden i.p.v. een 'doorsnee' eigenaar die geen verantwoording voor zijn hond neemt m.b.t. hondagressie.
Ik moet zelf meestal wel lachen als ik het stigma niet bevestig met de daarbij behorende verbaasde blikken. Als ik bijv voor of na mijn werk in mijn mantelpakje met hakken een rondje ga maken op de fiets met een stafford en mechelse herder
.
Dus als je dat beeld ook terug ziet op straat of op een show dan sta ik daar niet van te kijken.
Helaas beseft een groot deel van de klapkaak bezitters niet dat hun hond van origine een vechthond is en dat dat karakter nog wel eens boven komt. In zo'n geval heb ik liever: een wietrokende, in glimmend trainingspak met nikes en vol getatoeëerde armen, maar wel een luisterende hond die niet gezellig komt buurten op het losloopveldje vol honden i.p.v. een 'doorsnee' eigenaar die geen verantwoording voor zijn hond neemt m.b.t. hondagressie.
Ik moet zelf meestal wel lachen als ik het stigma niet bevestig met de daarbij behorende verbaasde blikken. Als ik bijv voor of na mijn werk in mijn mantelpakje met hakken een rondje ga maken op de fiets met een stafford en mechelse herder
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Hippo schreef:Ik heb zelf zo'n klapkaak en zit op een aantal FB groepen voor staffords/pitbulls. Een aanzienlijk deel van de eigenaren daarvan vind ik wel in hokje: aso + tatoeages +glimmende trainingspakkies of tijgerstreepleggings + niet luisterende, trekkende hond voor opkrikken van het imago passen![]()
Ik moet zelf meestal wel lachen als ik het stigma niet bevestig met de daarbij behorende verbaasde blikken. Als ik bijv voor of na mijn werk in mijn mantelpakje met hakken een rondje ga maken op de fiets met een stafford en mechelse herder.
hihi leuk is dat he! jij? heb jij van DIE honden? oh...

-
Sandra212
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dobermann Pinscher, Kelpie, Siberische Husky
Nou ja... ik zou ook wel bepaalde gedachten hebben als ik mensen er op een show zo bij zie zitten, maar ik zou dat nou weer niet relateren aan een stafford 
- deugenietje
- Zeer actief
Pfff, vanmorgen dacht ik va nkrijg wat over me heen, gelukkig zijn er meer mensen met zelfde gedachte gang.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Het hoort bij hun cultuur, glimmend campingkostuum en dan vooral niet willen werken. Als ik zomers in dat soort wijken kom dan komen de bakken bier naar buiten rond 11 uur. Dat is zo'n beetje de tijd dat ze opstaan. Lekker ruig en spannend leven.Nanna schreef:Ik hoor ook wel eens van mensen die een ferme win (BIS of zo) later vieren met wat bubbels voor de mensen die ook om de ring zitten. Niks mis mee.blacky schreef:Ik ben echt wel vaker op show geweest en dit heb ik daar echt niet gezien. Ja wel bij de naakthondjes na de show. hapjes en een wijntje met een flesje champagne om iets te vieren. Geeft ook een bepaald beeld over de mensen die met chinese naakthondjes lopen.
Dan moet je blijkbaar nogal van luxe houden en een beetje bekakt zijn.
Maar om je nou op een hondenshow te gaan gedragen of je op de camping zit, onderuitgezakt, met bier in je poten en al 20 lege flessen op tafel, ja, dan straal je wel wat uit. Maar goed, dat zal gerust een bepaald publiek weer enorm aanspreken.
Ik vind het er ook aso uitzien
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Maar deugnietje, ik zie het zo die mensen hebben een uitje , dat vinden ze vast een feestje en ja op een feestje drinkt men alcohol ook, dan vorm je misschien al snel een oordeel maar drinken ze geen bier bij andere rassen dan?
Ik heb geen idee hoor ben nog nooit op een show geweest.
En als je hier op een mooie dag door de stad loopt zitten overdag ook terrassen vol met bier drinken de mensen zonder hond, kijk zijn ze nou zo bezopen en moeten dan al struikelend een hond showen dan zeg ik oke niet oke.
maar met carnaval en weet ik het allemaal zitten mensen aan de bier
Ik heb geen idee hoor ben nog nooit op een show geweest.
En als je hier op een mooie dag door de stad loopt zitten overdag ook terrassen vol met bier drinken de mensen zonder hond, kijk zijn ze nou zo bezopen en moeten dan al struikelend een hond showen dan zeg ik oke niet oke.
maar met carnaval en weet ik het allemaal zitten mensen aan de bier