Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
koeienknie
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
koeienknie
ik lees dat veel mensen hun hond een koeienknie geven en dat dit goed zou zijn voor de tanden. Hoe ziet dat eruit, bij ons in de supermarkt liggen de botten verpakt, maar er staat niet op wat het is enkel runds- of kalfsbeenderen, dus als er iemand een fotootje heeft. Normaal koop ik vrij zachte botten, maar Boris heeft wat gelige aanslag op zijn tanden.
groetjes!

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Erelid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Dierenwinkel hier niet alleen gerookte botten en verder doet hij aan niets, slager tja voorheen kreeg ik ze gratis en nu moet ik betalen voor een bot en het grootste formaat dat hij heeft is maatje voor een kleine hond em vlees zit er echt niet aan.ien schreef:iedere dierenwinkel kan er aan komen en daar kan je het bestellen.anubis schreef:ja en waar haal je die?
anders bij een slachterij,echter niet iedere slachterij wil het verkopen aan particulieren.
Ranzijn in Noord-Holland verkoop het ook.
Euh Ranzijn....iets te ver fietsen

Maar eigenlijk wilde ik hem wel grotere botten geven, een andere slager hier in de buurt doet het niet (Soms kan ik er lamsbotten halen maar die durf ik hem niet te geven zijn ook dragende botten meest) Slachthuis hier slachten alleen varkens :U
-
- Zeer actief
mijn hond is niet zo voor lappen, als je hem een lap vlees geeft dan gaat hij ermee gooien, in rollen en dan laat hij het liggen tot ik het in stukjes snijignit schreef:Annemie, een hele lap vuile pens is ook een goede tandenborstel![]()
Ignit.

groetjes!

- scooby1
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
Maar Lam is weer "jong bot" dus niet zo heel hard, krijgen ze hier ook gewoon hoor, net als kalfsbottenanubis schreef:(Soms kan ik er lamsbotten halen maar die durf ik hem niet te geven zijn ook dragende botten meest)

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
tja maar Ramses was er eens op aan het knagen toen spleet het in een paar lange gemene scherpe punten, ruggewervels was geen probleem maar ja ik heb een hond die als het groot genoeg is dat het in eens naar binnen kan dat ook probeert ook al is het net te grootcloris schreef:Maar Lam is weer "jong bot" dus niet zo heel hard, krijgen ze hier ook gewoon hoor, net als kalfsbottenanubis schreef:(Soms kan ik er lamsbotten halen maar die durf ik hem niet te geven zijn ook dragende botten meest)

- cloris
- Zeer actief
Je moet eens vragen of hij schouderbladen mee kan nemen... de slager hier gaat 1x per week naar het slachthuis en dan neemt hij "mijn bestelling" mee.... en die botten worden door hun ook weggegooid wat een onzin om daar geld voor te vragen
Heb je dan ook nergens een islamitische slager zitten? die hebben helemaal vaak lamsbotten(ribben enz)

Heb je dan ook nergens een islamitische slager zitten? die hebben helemaal vaak lamsbotten(ribben enz)

Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Westertoren
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
met de fiets vanuit Eindhoven welWestertoren schreef:AHV Breda of is dat tever weg?anubis schreef:ja en waar haal je die?

Mijn moeder zei al ach moet je 20 kilo in het slachthuis bestellen

Cloris, ik haal niets bij de islamitische slager omdat ik tegen hun manier van slachten ben. Heb er jaartjes terug wel eens aan gedacht vooral omdat hun vlees goedkoper is maar ja als ik een keuze tussen 2 slechten moet maken

http://www.animalfreedom.org/pics/ritueleslacht.jpg
Zal het eens vragen bij de groene weg slager mischien kan ik het daar wel bestellen, heb daar voorheen ook lamshart besteld, de botten die ik kreeg waren alle botten die hij had als hij lam binnen kreeg (omdat ze zelf uitbenen.
Ergens moet er nog een slager zijn die ook runderen zelf uitbeent maar waar (als iemand het weet in Eindhoven

- cloris
- Zeer actief
Birgit, niet alle islamitische slagers slachten zo net zoals niet Nederlandse slagers zich aan de regels houden... daar gebeurd ook nog steeds genoeg dat niet door de beugel kan en dan moet je die botten ook NIET geven vind ik.
Btw, de meeste slagers krijgen hun vlees van slachterijen, er zijn bijna geen slagers die zelf slachten.
Ze krijgen het aangeleverd in de stukken die zij willen, en benen (ook niet allemaal) het dan zelf uit.
Btw, de meeste slagers krijgen hun vlees van slachterijen, er zijn bijna geen slagers die zelf slachten.
Ze krijgen het aangeleverd in de stukken die zij willen, en benen (ook niet allemaal) het dan zelf uit.

-
- Erelid
- Contacteer:
anubis schreef: Mijn moeder zei al ach moet je 20 kilo in het slachthuis bestellentja en dan met een stinkende bak de trein in :V :V

Ik haal dan zo'n beetje 20 kilo materiaal

De groene weg slagers werken wel vaak mee.misschien weten zij een adres voor runderbotten??
Ook maak je in de buurt van markten vaak kans om nog wat kleine slagerijen te vinden
succes.

-
- Zeer actief
:U
tja euh :p: Ik weet wel een paardenslachter/slager te zitten
maar nee hier komt geen paard in huis (dus ook geen stukje)....tenminste geen echte
Nu geef ik hem af en toe een vleesbeen en ik ga maar eens op zoek naar dat ene adres hier in eindhoven. Heb het van verschillende mensen gehoord maar op een of andere rede kwam er nooit een adres uit
De groene weg helpt inderdaad wel mee maar tot een bepaalde grens runder/kalfs botten heb ik ze al eens gevraagt.
ach ja ik zoek gewoon verder voor Ramses naar de eeuwige jachtvelden gaat zal hij er beslist van gesnoept hebben dus ik heb nog jaaaaaaaaaren :p:

maar nee hier komt geen paard in huis (dus ook geen stukje)....tenminste geen echte

Nu geef ik hem af en toe een vleesbeen en ik ga maar eens op zoek naar dat ene adres hier in eindhoven. Heb het van verschillende mensen gehoord maar op een of andere rede kwam er nooit een adres uit

De groene weg helpt inderdaad wel mee maar tot een bepaalde grens runder/kalfs botten heb ik ze al eens gevraagt.
ach ja ik zoek gewoon verder voor Ramses naar de eeuwige jachtvelden gaat zal hij er beslist van gesnoept hebben dus ik heb nog jaaaaaaaaaren :p:
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
ik geef ook regelmatig koeieknieen aan mijn honden, op aanraden van de slager omdat een mergpijp vaak gevaarlijk is omdat het gat vaak t te klein is wat er in zit en dan kan de kaak vast komen te zitten, afijn das een ander verhaal ik kook die botten altijd maar kan ik ze eigenlijk ook gewoon rauw geven?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2