Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Normaal Carnibest, op vakantie brokken?
Moderator: moderatorteam
- lisa67
- Actief
- Mijn ras(sen): West Highland White en Airedale Terriër
- Aantal honden: 2
Normaal Carnibest, op vakantie brokken?
Dat is dus mijn bedoeling. We gaan over een paar weken een weekendje weg in een hotel waar we vaker komen. Normaal neem ik altijd Carnibest mee en dat mag daar in de koeling. Maar dat vind ik altijd zo'n gedoe. Net als de mensen van het hotel druk zijn met de gasten rond etenstijd kom ik weer vragen om een pakketje uit de koeling. Dan moet het nog op kamertemperatuur komen en soms wil ze bijna niet eten in het hotel.
Nou wil ik Sara straks in dat weekend brokken van FarmFood geven. Maar hoe pak ik dat aan? Moet ze eerst thuis helemaal over op brokken of kan ik thuis eerst af en toe brokken geven en dat weekend alleen maar brokken?
Nou wil ik Sara straks in dat weekend brokken van FarmFood geven. Maar hoe pak ik dat aan? Moet ze eerst thuis helemaal over op brokken of kan ik thuis eerst af en toe brokken geven en dat weekend alleen maar brokken?
Re: Normaal Carnibest, op vakantie brokken?
Doe jij zelf op vakantie moelijk of je al je voedingsstofjes wel binnen krijgt???lisa67 schreef:Dat is dus mijn bedoeling. We gaan over een paar weken een weekendje weg in een hotel waar we vaker komen. Normaal neem ik altijd Carnibest mee en dat mag daar in de koeling. Maar dat vind ik altijd zo'n gedoe. Net als de mensen van het hotel druk zijn met de gasten rond etenstijd kom ik weer vragen om een pakketje uit de koeling. Dan moet het nog op kamertemperatuur komen en soms wil ze bijna niet eten in het hotel.
Gewoon brokjkes meenemen, en eet ze het niet dan eet ze niets. Krijgt ze niets van, een weekendje niet eten hoor!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Neem zelf een koelbox mee probleem opgelost 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- lisa67
- Actief
Natuurlijk kunnen we een koelbox meenemen, maar dan moet dat wel haast een elektrische zijn, anders blijft het vlees niet koud genoeg. Nou gaan we haast nooit een weekend weg dus om daar nou zo'n ding voor aan te schaffen vind ik ook jammer.malinois schreef:Neem zelf een koelbox mee probleem opgelost
En inderdaad: ik let zelf dan ook niet op of ik alle voedingsstoffen wel binnen krijg. Ik wil alleen liever niet dat Sara van de brokjes diarree zou krijgen of zo. Met tapijt op de hotelkamer is dat wel erg lastig

ik zou voor zo'n klein hondje Renske vers bakjes halen voor die paar dagen...eten ze vaak erg graag plus het is gestoomd vlees niet heel veel anders als het voer wat ze nu krijgt.
je hebt ook gevriesdroogd vlees http://www.k9natural.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ,hoef je alleen maar water bij te voegen voor een bak vers vlees
je hebt ook gevriesdroogd vlees http://www.k9natural.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ,hoef je alleen maar water bij te voegen voor een bak vers vlees

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Voor een weekendje zou ik ook gewoon haar vlees meenemen in een koelbox. Inpakken in een paar laagjes aluminiumfolie, eventueel een koelelementje erbij en dan blijft het prima koel. Wat ik ook nog wel eens doe is kijken bij de plaatselijke supermarkt of slager voor wat vlees en vleesbot. Gepasteuriseerde vleesworsten (Carnis) vind ik ook heel handig om mee te nemen, net als gevriesdroogd vlees (K9 Natural).
Als je niet weet of je hond een abrupte overgang naar brokken goed verdraagt kun je het altijd eerst een keer proberen, die van mij krijgt er wel last van dus dat doen we maar niet.
Als je niet weet of je hond een abrupte overgang naar brokken goed verdraagt kun je het altijd eerst een keer proberen, die van mij krijgt er wel last van dus dat doen we maar niet.
Voor een weekend, de boel gewoon in krantenpapier verpakken. En anders geef je haar een weekend niks? Kan ze prima tegen hoor, toch genoeg nieuwe indrukken te verwerken.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb hier op t forum een elekyrische voor 15 euro overgenomen. Mp zal ook vast genoeg te vinden zijn 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik geef altijd brokken op vakantie. Ik begon vaak in de weekenden brokken te geven (of twee/drie andere dagen), zodat je al kan zien hoe je hond er op reageert. Je kan ook bijv. 's ochtends vlees geven en brokken 's avonds.
- Hylos
- Zeer actief
Als je hond er tegen kan, kun je best even brokjes geven hoor. Zou dat alleen thuis wel eerst even testen, wat het doet met hun ontlasting. Een weekend diarree zit je ook niet op te wachten. En anders renske of ecostyle gestoomd vlees. Dat kun je buiten de koeling bewaren

- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Afgelopen voorjaarsvakantie zijn wij ook weg geweest met de honden. Voor onze ontzettend allergische hond, die normaal gezien altijd kvv krijgt, hadden we K9 eten mee
Wij hadden de kleinste verpakking 500 gram. Dit is goed voor 2 kg eten.
Eerst hebben we dat thuis wel een paar keer gegeven om te weten of ze er tegen kon...... en super ging hartstikke goed. Op vakantie dus ook. Ik vind het een goede oplossing. Na de vakantie hadden we nog over en dit gebruiken we dan als we in noodgevallen (bijv. vergeten eten uit de vriezer te halen)je hebt ook gevriesdroogd vlees http://www.k9natural.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; ,hoef je alleen maar water bij te voegen voor een bak vers vlees
Wij hadden de kleinste verpakking 500 gram. Dit is goed voor 2 kg eten.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik heb voor de "vergeten te ontdooien" momenten sinds kort goede blikken vlees compleet, dit is ook erg handig en goed mee te nemen.
Groetjes, Marjan
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
dan test je dat toch op voorhand thuis al eens uitlisa67 schreef:[ Ik wil alleen liever niet dat Sara van de brokjes diarree zou krijgen of zo. Met tapijt op de hotelkamer is dat wel erg lastig

Ik heb nog wel eens voor 5 dagen rauw meegenomen. Dag 5 was een beetje van het goede te veel, maar de hond maakt daar niet van

Maar het is een gedoe, dus nu gaat er ook gewoon een zak brok mee. Veel handiger en veel minder plaats

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij nemen voor de eerste dagen smuldier mee en voor de rest van de dagen brokjes of voer wat we daar kopen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- lisa67
- Actief
ik ga dan in ieder geval een weekend van tevoren proberen hoe ze reageert op brokjes. Bedankt voor alle reacties 

- lisa67
- Actief
Nou, helaas is mijn experiment met de brokken voor Sara jammerlijk mislukt...
Afgelopen dinsdag heb ik een zak Farmfood gekocht. En gegeven op:
dinsdagavond: ze at het met smaak op
woensdagavond: al weer brokken? Even twijfelen maar ze at het op
donderdagavond: even afwachten of ze niet wat anders kreeg, maar toen toch opgegeten
vrijdagavond: nee he, niet weer brokken.... maar na een poosje toch opgegeten
zaterdagmorgen: nee, ze wil het niet meer eten
zaterdagavond: nu heeft ze best honger dus met lange tanden opgegeten
Afgelopen nacht: de hele keuken ondergepoept met gitzwarte kleverige ontlasting en voelt zich duidelijk niet lekker. Vanmorgen maar weer Carnibest gegeven en dat vond ze weer zo lekker! Ze voelt zich ook weer een stuk beter al had ze nog wel wat vreemde ontlasing
Vanmiddag een uurtje gewandeld en weer gewone poep en een blije Sara
Conclusie: geen brokken meer, alleen Carnibest. En voor de vakantie zoek ik wel een klein koelkastje of zo...
Afgelopen dinsdag heb ik een zak Farmfood gekocht. En gegeven op:
dinsdagavond: ze at het met smaak op
woensdagavond: al weer brokken? Even twijfelen maar ze at het op
donderdagavond: even afwachten of ze niet wat anders kreeg, maar toen toch opgegeten
vrijdagavond: nee he, niet weer brokken.... maar na een poosje toch opgegeten
zaterdagmorgen: nee, ze wil het niet meer eten
zaterdagavond: nu heeft ze best honger dus met lange tanden opgegeten
Afgelopen nacht: de hele keuken ondergepoept met gitzwarte kleverige ontlasting en voelt zich duidelijk niet lekker. Vanmorgen maar weer Carnibest gegeven en dat vond ze weer zo lekker! Ze voelt zich ook weer een stuk beter al had ze nog wel wat vreemde ontlasing
Vanmiddag een uurtje gewandeld en weer gewone poep en een blije Sara

Conclusie: geen brokken meer, alleen Carnibest. En voor de vakantie zoek ik wel een klein koelkastje of zo...
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Mijn hond doet het ook niet goed op brokken maar de blikken van lukullus en rocco eet ze met smaak en verdraagt ze ook goed. Ik heb ze sinds kort te staan voor het geval ik vergeet Carnibest te ontdooien.
Er zit ook alleen vlees in, geen granen en het is compleet. Ik bestel het via zooplus.
Er zit ook alleen vlees in, geen granen en het is compleet. Ik bestel het via zooplus.
Groetjes, Marjan
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij iedere supermarkt zijn toch kippenpoten & runderlappen te vinden