Wat ik zoek is een middenslag hond. Rond de kilo of 20. Vacht-lengte maakt niet uit. Evenwichtig/sociaal karakter. Aandacht voor de baas en geen wegrenners zoals windhonden of werkgerichte jachthonden die een spoor ruiken en die je dan een uur of 2 niet meer terugziet. Ook een hond die niet te verlegen is. Ik ga vaak naar vrienden en dan gaan de honden mee; ook daar zitten vaak weer andere honden.
Wat ik bied is een groot bos waar we elke dag minstens 1,5 uur zitten en daarnaast nog 2 kleine rondes. Gezelschap dus van een andere hond en 2 katten. Een ruime tuin (voor zover dat belangrijk is) en tussenwoning. Ik werk 10 uur per week, mijn partner 38, maar ik kan de eerste weken vacantie pakken om de hond wegwijs te maken. Het hoeft geen pup te zijn. Training (basis) kan en wil ik (zelf) doen.
Als iemand ideeen heeft voor rassen hoor ik het graag. Ik vind zelf schapendoezen (of wat daar op lijkt) erg leuk, maar weet niet hoe die kwa karakter zitten? Collies ook leuk, maar zijn dat geen drukke werkhonden? (stiekem gaat m'n voorkeur lichtelijk richting langhaar)...