Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kauwbot
Moderator: moderatorteam
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Kauwbot
Yindi heeft dus echt een onwijze kauwbehoefte. Runderhuid kluiven heeft ze binnen 2 uur op. We hadden zo'n wit bot gekocht die was zo groot als je onderarm en die heeft ze in 1 avond op.
Ik ben dus op zoek naar ervaringen voor kauwdingen waar ze langer mee kan doen.
Ik las iets over geweien? Is dat iets? Iemand anders een tip?

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Bruce, engelse buldog
Lilo, cockapoo - Aantal honden: 2
Re: Kauwbot
Kijk maar uit met die geweien, de beardie van mijn ouders had die binnen een uur op. Het leek wel of die versplinterde, lijkt me dus erg gevaarlijk in de darmen (lijkt, ben me daar niet zeker van, maar uit voorzorg krijgt deze hond ze niet meer)
Misschien een nylabone?
Misschien een nylabone?
Groetjes hermelien1989 en gioia

- Feather__
- Zeer actief
Oh, dat was ik vergeten te zeggen. Die hebben we ook (2). Die zijn ondertussen zwaar bewerkt
Allemaal krassen en deuken in. Ze vind ze wel leuk hoor maar ik vraag me toch af of dit nou wel zo goed is voor haar.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat, zó langFeather__ schreef:Yindi heeft dus echt een onwijze kauwbehoefte. Runderhuid kluiven heeft ze binnen 2 uur op. We hadden zo'n wit bot gekocht die was zo groot als je onderarm en die heeft ze in 1 avond op.

Ik heb hier altijd een soort nylabone botjes liggen, vooral Mister vindt het erg fijn om daar geregeld even op te kauwen. Die dingen gaan hier een eeuw mee.
Laissah vindt ze niet zo interessant: het gaat niet snel genoeg stuk dus dan is het stom

- Liesbeth
- Zeer actief
Persoonlijk zou ik die 'kauwbehoefte' af gaan remmen en naar iets anders gaan zoeken wat haar kan bevredigen.Feather__ schreef:Yindi heeft dus echt een onwijze kauwbehoefte. Runderhuid kluiven heeft ze binnen 2 uur op. We hadden zo'n wit bot gekocht die was zo groot als je onderarm en die heeft ze in 1 avond op.
Spelletjes, oefeningen, kunstjes etc.
Realiseer je wel dat die runderhuid kluiven een nogal slechte voedselbron zijn

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- Actief
Ik heb bij dierenwinkel een plastic geseald bot gekocht voor 3,-. Zit nog vlees aan ook, waar mn hond normaal een uur doet om een bot weg te werken, doet ze er nu al een kleine 2 weken mee en ze heeft m nog niet op (het merg is erg lekker kennelijk). Kan wel eensk kijken wat het merk is?
- Feather__
- Zeer actief
Heel graagRia8653 schreef:Ik heb bij dierenwinkel een plastic geseald bot gekocht voor 3,-. Zit nog vlees aan ook, waar mn hond normaal een uur doet om een bot weg te werken, doet ze er nu al een kleine 2 weken mee en ze heeft m nog niet op (het merg is erg lekker kennelijk). Kan wel eensk kijken wat het merk is?

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Is dat niet zo'n gerookt bot? Of parmabot ofzo?Ria8653 schreef:Ik heb bij dierenwinkel een plastic geseald bot gekocht voor 3,-. Zit nog vlees aan ook, waar mn hond normaal een uur doet om een bot weg te werken, doet ze er nu al een kleine 2 weken mee en ze heeft m nog niet op (het merg is erg lekker kennelijk). Kan wel eensk kijken wat het merk is?
- Feather__
- Zeer actief
Yindi vermaakt d'r eigen prima met flostouwen, knuffel en de kluiven dus.Liesbeth schreef: Persoonlijk zou ik die 'kauwbehoefte' af gaan remmen en naar iets anders gaan zoeken wat haar kan bevredigen.
Ook doen we hersenwerk met haar maar alsnog wilt ze gewoon heel erg graag kluiven.
Ik weet dat die kluiven niet goed zijn, daarom vroeg ik hier ook om iets anders

Ik had gelezen dat die geweien juist wel goed waren, daarom vroeg ik om ervaringen ermee.
Of ervaringen met botjes die wél goed zijn en 'lang' mee gaan.
Snoopy doet een half jaar over zo'n wit botje met bacon er tussen. Maar zij eet het dus gewoon op in 1 avond.

- Feather__
- Zeer actief
Zamunda schreef:Wat, zó langFeather__ schreef:Yindi heeft dus echt een onwijze kauwbehoefte. Runderhuid kluiven heeft ze binnen 2 uur op. We hadden zo'n wit bot gekocht die was zo groot als je onderarm en die heeft ze in 1 avond op.
Ik ben dus op zoek naar ervaringen voor kauwdingen waar ze langer mee kan doen.?! Runderhuid heeft hier een levensduur van max. 20 à 30 min. en zo'n wit bot tegen de 45 min. haha. Dus wees maar blij met je langzame kauwer
.
Ik heb hier altijd een soort nylabone botjes liggen, vooral Mister vindt het erg fijn om daar geregeld even op te kauwen. Die dingen gaan hier een eeuw mee.
Laissah vindt ze niet zo interessant: het gaat niet snel genoeg stuk dus dan is het stom.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Gordon Setter
[/quote]
Wist niet dat dit slecht was. Hoezo?

Wist niet dat dit slecht was. Hoezo?
-
- Actief
Neenee, mijn honden krijgen ook geen bewerkte botten. Deze waren volgens mij een probeersel van de dierenwinkel. Geen toevogegingen, lagen ook in de diepvries.Zamunda schreef:Is dat niet zo'n gerookt bot? Of parmabot ofzo?Ria8653 schreef:Ik heb bij dierenwinkel een plastic geseald bot gekocht voor 3,-. Zit nog vlees aan ook, waar mn hond normaal een uur doet om een bot weg te werken, doet ze er nu al een kleine 2 weken mee en ze heeft m nog niet op (het merg is erg lekker kennelijk). Kan wel eensk kijken wat het merk is?
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk dat het ook meer een behoefte is aan 'bezig zijn'. Volgens mij is het een heel slim leergierig hondje, ik zou ook gaan denken aan spelletjes en dingetjes aanleren. En voor het lekkere misschien ook af en toe een niet al te makkelijke Kong.Liesbeth schreef:Persoonlijk zou ik die 'kauwbehoefte' af gaan remmen en naar iets anders gaan zoeken wat haar kan bevredigen.Feather__ schreef:Yindi heeft dus echt een onwijze kauwbehoefte. Runderhuid kluiven heeft ze binnen 2 uur op. We hadden zo'n wit bot gekocht die was zo groot als je onderarm en die heeft ze in 1 avond op.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Feather__
- Zeer actief
Maar dat doen we dus al. En dan lopen we ook een eind nog. Dan komt ze thuis en het eerste wat ze doet is op de bank ploffen en gaan kauwen terwijl Snoopy meteen gaat slapen op de bank 
Toen ze eergister 20 minuten lang had lopen dollen op het losloopveld, toen nog naar huis lopen enzo. We waren al met al 50 minuten weg. Toen nog even naar de winkel, ik wachtte buiten enzo. Dus na een uur waren we weer thuis. Wat deed ze? Haar bot pakken.

Toen ze eergister 20 minuten lang had lopen dollen op het losloopveld, toen nog naar huis lopen enzo. We waren al met al 50 minuten weg. Toen nog even naar de winkel, ik wachtte buiten enzo. Dus na een uur waren we weer thuis. Wat deed ze? Haar bot pakken.

- dagmar88
- Zeer actief
Snoopy is geen jaar. Geen van mijn jonge honden zou daar genoeg aan hebben gehad.Feather__ schreef:Maar dat doen we dus al. En dan lopen we ook een eind nog. Dan komt ze thuis en het eerste wat ze doet is op de bank ploffen en gaan kauwen terwijl Snoopy meteen gaat slapen op de bank
Gaan jullie aan een cursus beginnen?
- Feather__
- Zeer actief
Ja, we gaan beginnerscursus doen. En nee, maar het is niet zo dat we maar 1x lopen met haar. En als we hersenwerk met haar doen heeft ze dit ook echt zo door. Ik lees altijd dat je een 'half uur' hersenwerk moet doen zodat je hond moe wordt maar zij heeft alles binnen 5-10 minuten klaar 
Dus verzinnen we weer wat nieuws, maar ook dat heeft mevrouw zo door.
Ik wil nog een snuffelkleed maken zodat ze ook elke dag dat kan doen en nog meer spellen. We lopen meerdere keren per dag.
Vanavond heeft ze het bot niet op, ze heeft de helft op en kijkt er nu niet meer naar om. Ze ligt te slapen.
Ik doe m'n best hoor, maar het is allemaal nieuw en als ik dan merk dat ze zo graag op een botje wil kluiven voordat ze gaat slapen dan vind ik dat prima. Ze pakt ook gewoon dr bot na het hersenwerk.
Ik wil trouwens ook met haar gaan fietsen. Ze is 6 maanden dan mag je dat langzaam opbouwen toch? En hoe bouw je dat op dan? Eerst naast de fiets lopen zodat ze daar aan went maar dan?

Ik wil nog een snuffelkleed maken zodat ze ook elke dag dat kan doen en nog meer spellen. We lopen meerdere keren per dag.
Vanavond heeft ze het bot niet op, ze heeft de helft op en kijkt er nu niet meer naar om. Ze ligt te slapen.
Ik doe m'n best hoor, maar het is allemaal nieuw en als ik dan merk dat ze zo graag op een botje wil kluiven voordat ze gaat slapen dan vind ik dat prima. Ze pakt ook gewoon dr bot na het hersenwerk.
Ik wil trouwens ook met haar gaan fietsen. Ze is 6 maanden dan mag je dat langzaam opbouwen toch? En hoe bouw je dat op dan? Eerst naast de fiets lopen zodat ze daar aan went maar dan?

- dagmar88
- Zeer actief
Feather__ schreef:En nee, maar het is niet zo dat we maar 1x lopen met haar. En als we hersenwerk met haar doen heeft ze dit ook echt zo door. Ik lees altijd dat je een 'half uur' hersenwerk moet doen zodat je hond moe wordt maar zij heeft alles binnen 5-10 minuten klaar
Nee, dat snap ik.
Neem haar mee naar nieuwe plaatsen. De indrukken die ze daar opdoen worden ze ook moe van.
Mee naar het tuincentrum, zelf wat lekkers uitzoeken bij de dierenwinkel.
Commando's aanleren en in reeksjes laten doen die je steeds verder uitbouwt, spoortjes laten uitwerken, gebruik maken van je omgeving.
Misschien zijn de boekjes van Nikcy Gootjes (actief onderweg met uw hond en z'n neus achterna) wat voor je.
Grote/harde (gerookte of anderszins verhitte) botten zou ik echt achterwege laten. Dus geen koeienbenen, parmabotten etc.
Dalijk zit ze met een verstopping of andere nare dingen.
Heeft ze een kong? Daar kun je ook allerlei moeilijkere vullingen voor vinden.
Hier kauwen ze vrij lang op koeienhuid stroken van zooplus.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... und/462830
Of ik vul zelf hoefjes. Maar dat is één of twee keer per week, niet dagelijks.
Wat je ze geeft laten ze echt niet liggen.
- Feather__
- Zeer actief
Dat doen we ook regelmatig. Dat vind ze wel leuk alle geurtjes in de dierenwinkel. Snoepjes willen pikken uit de vakken. Haha.
Ieuw de vacht zit er nog op
Ja, ze heeft een kong en dat vind ze ook leuk maar dat doet ze ook niet achter elkaar. Ze laat hem dan liggen om dan 2 of 3 uur later hme verder leeg te maken (met brood erin bijv.) brokjes schud ze er wel uit. Hier kunnen we dus wel makkelijk botjes enzo laten liggen, ze pakt het echt alleen maar als ze echt wil. Vanavond heeft ze pas de helft op van de kluif. De nylabotjes pakt ze ook maar af en toe.
Ik wil ook nog een voerbal die ze echt moet bewegen om de brokjes eruit te halen.
Ik wil zoveel
Ieuw de vacht zit er nog op

Ja, ze heeft een kong en dat vind ze ook leuk maar dat doet ze ook niet achter elkaar. Ze laat hem dan liggen om dan 2 of 3 uur later hme verder leeg te maken (met brood erin bijv.) brokjes schud ze er wel uit. Hier kunnen we dus wel makkelijk botjes enzo laten liggen, ze pakt het echt alleen maar als ze echt wil. Vanavond heeft ze pas de helft op van de kluif. De nylabotjes pakt ze ook maar af en toe.
Ik wil ook nog een voerbal die ze echt moet bewegen om de brokjes eruit te halen.
Ik wil zoveel

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Lege flesjes met wat brokjes erin, daar hebben ze vaak een aardige klus aan.
Goedkoper dan zo'n voerbal

- Feather__
- Zeer actief
Oh, das wel een goede!
Ik heb zo'n soort stellage gezien waaraan je lege flesjes hangt met brokjes erin. Als hersenwerk. Dan kan het natuurlijk ook prima zo zodat ze moeite moet doen om de brokjes te krijgen
Ik heb zo'n soort stellage gezien waaraan je lege flesjes hangt met brokjes erin. Als hersenwerk. Dan kan het natuurlijk ook prima zo zodat ze moeite moet doen om de brokjes te krijgen

- Hanneke2
- Zeer actief
Haha en zij ook. Het is echt een werkhond pur sang volgens mij, en dan ook nog eens eentje die boven-intelligent is. Je kan er alles wat je maar wil mee gaan doen. Heerlijk toch?Feather__ schreef:Dat doen we ook regelmatig. Dat vind ze wel leuk alle geurtjes in de dierenwinkel. Snoepjes willen pikken uit de vakken. Haha.
Ieuw de vacht zit er nog op![]()
Ik wil zoveel

- Feather__
- Zeer actief
Ja dat vind ik ook wel leuk. Ik twijfel over agility of speuren. Ze gebruikt d'r neus buiten ook maar ze springt ook zo vanuit stilstand in 1x over de bank.
Zou je een soort van oefendingen kunnen doen? Ik wil heel graag speuren maar ik wil doen wat zij het leukst vind om te doen.
En dan hebben we nog vrienden met een mechelaar waar ze mee kan dollen en waar we bos/strandwandelingen mee gaan maken. Waar ik eerst woonde kan Snoopy prima mee in het bos, zijn heel weinig mensen daar en d'r lopen koeien los dus honden zitten altijd aan de lijn. Snoop niet die kan dan EINDELIJK even los en ik heb super ogen die elke hond al van veeeeeeeer af aan zien. En Snoop blijft lekker dichtbij dus die heb ik zo aangelijnd.
Op het strand kan die niet lopen, veel te veel honden maar Diesel wel dus dan kan Yindi lekker met hem dollen op het strand. Wie weet leert ze dan ook nog van water te houden.
Zou je een soort van oefendingen kunnen doen? Ik wil heel graag speuren maar ik wil doen wat zij het leukst vind om te doen.
En dan hebben we nog vrienden met een mechelaar waar ze mee kan dollen en waar we bos/strandwandelingen mee gaan maken. Waar ik eerst woonde kan Snoopy prima mee in het bos, zijn heel weinig mensen daar en d'r lopen koeien los dus honden zitten altijd aan de lijn. Snoop niet die kan dan EINDELIJK even los en ik heb super ogen die elke hond al van veeeeeeeer af aan zien. En Snoop blijft lekker dichtbij dus die heb ik zo aangelijnd.
Op het strand kan die niet lopen, veel te veel honden maar Diesel wel dus dan kan Yindi lekker met hem dollen op het strand. Wie weet leert ze dan ook nog van water te houden.

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Gewei is hier een echt succes bij de Mechelaars. Luna deed er maanden mee, tot het ingekort was tot zo'n 6-7cm, toen heb ik het weggenomen. Buffel hoorn is ook zoiets, doen ze 'langzamer' mee.
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- Feather__
- Zeer actief
Waar heb je die vandaan? Online besteld of bij de dierenwinkel gehaald?Perle schreef:Gewei is hier een echt succes bij de Mechelaars. Luna deed er maanden mee, tot het ingekort was tot zo'n 6-7cm, toen heb ik het weggenomen. Buffel hoorn is ook zoiets, doen ze 'langzamer' mee.

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Heb je al eens runderkophuid geprobeerd? Dat is harder dan die gerolde buffelhuid botjes.
Groetjes, Marjan
-
- Zeer actief
de nyla bones zijn hier populair al t andere is zo op , bij die grote 

- KKiara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen
- Aantal honden: 3
Finn is vanaf kleins af aan al dol geweest op het knagen aan hout, pikt ook regelmatig takjes op tijdens het wandelen en vroeger waren de tafelpoten de klos. De nylabone die op een stuk hout lijkt is hier dan ook een succes en wordt regelmatig gepakt om even aan te kluiven. Ideaal ding en de tafelpoten blijven inmiddels ook heel

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Jigzy heeft ook een stuk of 10 nylabones. Ze is 5,5 jaar maar pakt zowat elke dag eentje om even op de kauwen. Op ebay zijn ze vaak goedkoper.
- Feather__
- Zeer actief
Dankje voor de tip! Yindi vind het helemaal geweldig.Marjoleine schreef:Lege flesjes met wat brokjes erin, daar hebben ze vaak een aardige klus aan.

Ook dit had mevrouw zo door, ze doet er vijf minuutjes over maar beter zo eten dan gewoon uit de bak. Ze geniet helemaal als ze zoiets krijgt te doen.

- Hanneke2
- Zeer actief
Ze is echt bizar slim he? En dat op die leeftijd. Mens ik zou haar inschrijven bij een castingbureau.Feather__ schreef:Dankje voor de tip! Yindi vind het helemaal geweldig.Marjoleine schreef:Lege flesjes met wat brokjes erin, daar hebben ze vaak een aardige klus aan.
Goedkoper dan zo'n voerbal![]()
Ook dit had mevrouw zo door, ze doet er vijf minuutjes over maar beter zo eten dan gewoon uit de bak. Ze geniet helemaal als ze zoiets krijgt te doen.