Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlees van de slachter

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Aantal honden: 1

Vlees van de slachter

Ongelezen bericht door christina »

Vlakbij zit een slachter die ook voor de hond diverse keuzes heeft.
Zo heeft hij O.a. Pens 0,50 cent per kilo en vleesstaven van 3 kilo per stuk, 1 euro per kilo.
In die vleesstaven zit 25% spiervlees, 55% orgaanvlees, 20% schapenvet. Is dit iets om mijn hond te voeren. Echt als maaltijd of een keer ter afwisseling van de brokken?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Vlees van de slachter

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik wilde dat die hier zat, die slachter.
Er zou wel wat bot bij moeten trouwens, maar als je dat vraagt gooit ie misschien wel wat kalfsribben of zo erbij.
Vraag hem meteen even wat ie met het kopvlees doet en de boekmaag. Daar zijn honden ook dol op.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
christina
Zeer actief

Kijk daar kan ik wat mee, bedankt! Het leek mij ook al veel dat schapenvet. KVV krijgt hij hier ook al regelmatig. Hoe vaak per week zou ik pens als avondeten kunnen geven?
En oh ja, botten levert hij gratis. Volgens mij is varken uit den boze, zijn er nog meer botten die een hond niet (rauw) mag hebben?
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

christina schreef:Kijk daar kan ik wat mee, bedankt! Het leek mij ook al veel dat schapenvet. KVV krijgt hij hier ook al regelmatig. Hoe vaak per week zou ik pens als avondeten kunnen geven?
En oh ja, botten levert hij gratis. Volgens mij is varken uit den boze, zijn er nog meer botten die een hond niet (rauw) mag hebben?
Geen dragende botten van grote dieren, dat is te hard voor de tanden.
Maar bijvoorbeeld kalfs en lamsribben zijn prima. ;)
christina
Zeer actief

Oké, ik snap het. Toch maar niet naar de slachter, misschien alleen voor de pens. hoe vaak zou ik hem pens als maaltijd kunnen geven? Wij hebben zelf kippen en heel af en toe moet er een kip geslacht en daar krijgt hij dan vaak ook wat van. Mooi om te zien hoe intens hij daar van kan genieten en daarna lekker moe is van de kauwarbeid.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Geef mij zo'n slachter in de buurt :ok:
Compleet is het allemaal niet maar ik zou er wel e.e.a. kopen ter aanvulling van wat Kiki al krijgt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

christina schreef:Vlakbij zit een slachter die ook voor de hond diverse keuzes heeft.
Zo heeft hij O.a. Pens 0,50 cent per kilo en vleesstaven van 3 kilo per stuk, 1 euro per kilo.
In die vleesstaven zit 25% spiervlees, 55% orgaanvlees, 20% schapenvet. Is dit iets om mijn hond te voeren. Echt als maaltijd of een keer ter afwisseling van de brokken?
als maaltijd zou ik de vleesstaven niet geven, daar gaan ze geheid van aan de diarree. daar zorgt het hoge percentage orgaan voor en het schapenvet.

een complete versvlees maaltijd zou ongeveer 10-20 % bot moeten hebben, 10-20% orgaan en de rest spiervlees. daarbij weet je niet wat voor orgaan erin zit, dit zal geen hart zijn maar vrnl long en milt en daar zitten heel weinig voedingstoffen in. een keertje tussendoor kun je proberen maar ik zou het niet geven. wat moet ik met 20% vet in hun eten?

de pens is niet duur, en dat kun je rustig 3 keer per week geven :ok:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik vind hart geen orgaan ;)
Oude discussie, dit, maar ik ben niet de enige dus ik zou niet rekenen op hart erin als er orgaan gezegd wordt.

Het klopt verder hoor, trouwens, maar ik zou het rustig als erbij geven, niet als enige maaltijd.
Maar als hij zo goedkoop is (of gratis!) zou ik er zeker regelmatig heengaan als ik jou was.

Als je pens haalt zou ik vragen of dat ongesneden kan (weet niet of ie snijdt?). Gewoon een lap, vinden ze heerlijk.

Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Geef mij zo'n slager in de buurt :D
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik vind hart geen orgaan ;)
Oude discussie, dit, maar ik ben niet de enige dus ik zou niet rekenen op hart erin als er orgaan gezegd wordt.
wat heeft het ermee te maken of hart wel of geen orgaan is? het zou beter zijn als dat er wel in zou zitten want dan heb je nog een beetje spiervlees. dus wmb helemaal geen discussie?
Afbeelding
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Waar zit die slager?
christina
Zeer actief

De slachter zit in haaksbergen, het slachthuis, zie www adres.
Bedankt voor de tips verder. Misschien zijn de vleesstaven wel geschikt om te drogen en dan als beloningssnacks.
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

christina schreef:Kijk daar kan ik wat mee, bedankt! Het leek mij ook al veel dat schapenvet. KVV krijgt hij hier ook al regelmatig. Hoe vaak per week zou ik pens als avondeten kunnen geven?
Als je botten geeft dan alsjeblieft WEL rauw. Nadat ze gegaard zijn, worden botten bros en breekbaar en kunnen er splinters afbreken wat fikse problemen kan opleveren.
Ik voer het liefst ribben of schouderblad van kalf, geit of lam aan mijn honden. Die vleesrollen zou ik zelf niet doen. Omdat het niet compleet is, moet je zelf dingen gaan aanvullen en dan moet je dus wel weten wat je moet aanvullen ne met hoeveel. :wink:
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

christina schreef:De slachter zit in haaksbergen, het slachthuis, zie www adres.
THNX
christina
Zeer actief

Shima schreef:
Als je botten geeft dan alsjeblieft WEL rauw. Nadat ze gegaard zijn, worden botten bros en breekbaar en kunnen er splinters afbreken wat fikse problemen kan opleveren.
Ik voer het liefst ribben of schouderblad van kalf, geit of lam aan mijn honden. Die vleesrollen zou ik zelf niet doen. Omdat het niet compleet is, moet je zelf dingen gaan aanvullen en dan moet je dus wel weten wat je moet aanvullen ne met hoeveel. :wink:
Ik WEET het!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
Marjoleine schreef:Ik vind hart geen orgaan ;)
wat heeft het ermee te maken of hart wel of geen orgaan is? het zou beter zijn als dat er wel in zou zitten want dan heb je nog een beetje spiervlees. dus wmb helemaal geen discussie?
Ja, eens ;)
Maar het is altijd weer een discussie waarbij de ene helft van de mensen hart dan orgaan vindt en de andere helft niet.
Ik vind hart geen orgaanvlees, maar ik bedoelde dus alleen dat het orgaanvlees van deze vleesstaven vast geen orgaan zal zijn, ook al vinden veel mensen wel dat het orgaan is.

Ik denk zeker niet dat die slachter het als orgaan ziet trouwens, daar brengt hart teveel voor op ;)

Afbeelding

Hutsje
Zeer actief

ja, we zijn het eens :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”