Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor honden kom je tegen qua overlast

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Sientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising uit Griekenland
Aantal honden: 1

Re: Wat voor honden kom je tegen qua overlast

Ongelezen bericht door Sientje »

Bij ons in de buurt heb ik nergens last van. Alles is in principe netjes aangelijnd of loopt keurig met de baas mee.
Ik denk dat ik met Amy eerder onderwerp van gesprek ben onder de hondeneigenaren in de buurt :mrgreen: . Amy is een held op sokken, maar aan de lijn doet ze vaak of ze honden, en soms ook mensen, op wil vreten :eek: Ik krijg dan soms van die blikken toegeworpen.... :hmmm:
Los is er niets aan de hand en vlucht ze juist snel als een hond naar haar toe komt. Vooral labradors en golden retrievers en herders komen vaak als een idioot op haar afgestormd en dan neemt ze de kuierlatten. Ze houdt me wel in de gaten en komt gauw weer aangerend als de 'boosdoeners' vertrokken zijn. Als honden rustig en beleefd zijn is het op een gegeven moment wel goed.
Ik irriteer me er wel aan dat sommige eigenaren denken dat hun hond in een losloopgebied maar zijn goddelijke gang kan gaan en andere honden zonder meer lastig mag vallen onder het mom van 'ze zoeken het zelf wel uit'..... Amy is dan vaak de sjaak. Zelf vind ik het ook niet goed als Amy zomaar op eigen houtje ergens op af gaat, ook al is het in losloopgebied.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik heb eigenlijk vooral last van mensen die Elco zo schattig vinden en dus zijn opwinding gaan lopen belonen... Dat helpt niet mee bij het leren om netjes door te lopen, ook als we mensen tegenkomen...
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier in de buurt zijn er helaas veel staffords en aanverwanten kruisingen. Dus relax wandelen is er vaak niet bij , heb ook veel last van die ongeleide projectielen van labradors, herders. Soms ben ik tijdens een wandeling alleen maar bezig om die honden te ontwijken :ugh:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

In principe is hier in de omgeving alleen een Duitse herder, waarvan ik zoiets heb, daar komt ellende van, net van hoe, maar wanneer, dat is wachten op problemen , en verder valt t erg mee, wat klein grut - dat onopgevoed en niet aan de lijn loopt, maar he, daar kom ik wel mee uit. de honden die Sneeuw laatst te pakken hebben gehad, zijn van de aardbodem verdwenen :80: ik weet niet hoe, en ik weet niet wat, zie ze niet meer en hoor ze niet meer :19:
Sientje
Zeer actief

Lizzie. schreef:Hier in de buurt zijn er helaas veel staffords en aanverwanten kruisingen. Dus relax wandelen is er vaak niet bij , heb ook veel last van die ongeleide projectielen van labradors, herders. Soms ben ik tijdens een wandeling alleen maar bezig om die honden te ontwijken :ugh:
Ja, wat is dat toch met veel van die beesten? Ze trekken zich er meestal niks van aan dat een andere hond er misschien niet van gediend is. Ze denderen er gewoon overheen :19:
Afbeelding
Sientje
Zeer actief

Nanna schreef:
Sientje schreef: Ik irriteer me er wel aan dat sommige eigenaren denken dat hun hond in een losloopgebied maar zijn goddelijke gang kan gaan en andere honden zonder meer lastig mag vallen onder het mom van 'ze zoeken het zelf wel uit'.....
Volgens mij is dat de norm zo'n beetje. Hier in ieder geval wel ;-) Ik zie zo goed als nooit dat een hond teruggeroepen wordt. En áls ie teruggeroepen wordt, luistert ie niet :mrgreen:
Is dat niet overal zo?
Het kan mij niet zo veel schelen, als het een sociale snuffelaar is vind ik het verder prima. Snuffel maar aan. Maar als je er met een agressieve hond loopt, of een loopse, of een zieke of een weetikveelwat dan kan ik me voorstellen dat het je weleens teveel wordt, ja.
Tuurlijk is het ook niet heel erg, maar zie je als eigenaar dat het niet goed gaat, roep je hond even terug.... Maar goed, de meeste hebben bananen in hun oren :mrgreen:
Het ligt natuurlijk ook aan Amy dat ik het niet zo fijn vind. Voor haar is zo'n ongeleid projectiel wat op haar gaat 'jagen' doodeng.
Natuurlijk lukt het mij soms ook niet om tot Amy door te dringen en valt ze een klein hondje lastig (niet agressief, maar hondje vind het duidelijk eng) maar ik probeer het toch zoveel mogelijk in de gaten te houden en haar terug te roepen als het op een niet leuke manier gaat.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Sientje schreef: Tuurlijk is het ook niet heel erg, maar zie je als eigenaar dat het niet goed gaat, roep je hond even terug.... Maar goed, de meeste hebben bananen in hun oren :mrgreen:
Waarschijnlijk denken diezelfde mensen: Dat gekrijs en uitvallen op straat, dat laat je je hond toch niet toe? :wink:

Zo heeft bijna iedere hond wel wat :engel: Mijn hond veroorzaakt geen overlast bij medewandelaars, maar als ze weer eens over eens sloot is gesprongen en heeft besloten dat de vogels uit het weiland moeten verkassen (ze jaagt heel erg, voornamelijk op vogels) denkt de boer vast: Wat doet die kuthond daar.
En terecht.
Afbeelding
Sientje
Zeer actief

Paisley schreef:
Sientje schreef: Tuurlijk is het ook niet heel erg, maar zie je als eigenaar dat het niet goed gaat, roep je hond even terug.... Maar goed, de meeste hebben bananen in hun oren :mrgreen:
Waarschijnlijk denken diezelfde mensen: Dat gekrijs en uitvallen op straat, dat laat je je hond toch niet toe? :wink:

Zo heeft bijna iedere hond wel wat :engel: Mijn hond veroorzaakt geen overlast bij medewandelaars, maar als ze weer eens over eens sloot is gesprongen en heeft besloten dat de vogels uit het weiland moeten verkassen (ze jaagt heel erg, voornamelijk op vogels) denkt de boer vast: Wat doet die kuthond daar.
En terecht.
Ach ja, dat zal ook vast wel... Niet iedereen is gecharmeerd van de fratsen van sommige honden :mrgreen: Maar goed, ik corrigeer Amy niet meer omdat haar gedrag daar erger mee is geworden. Ik snap wel dat mensen daar het hunne van denken... Vind het ook niet leuk om zo over straat te gaan. Heb haar nu 5 maanden en hoop dat het toch nog wel beter gaat worden in de toekomst.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Heeft de stichting geen gedragstrainer beschikbaar om je hiermee te helpen? En misschien is counter conditioning ook wel wat voor je, er is een sticky over in Gedrag.
Het lijkt me inderdaad een horror om zo over straat te moeten gaan.
Afbeelding
Sientje
Zeer actief

In middels heb ik begeleiding (niet via de stichting, was te ver weg) en het gaat stukje bij beetje beter hoor. De reacties zijn minder heftig en soms blijft het bij alleen aan de riem trekken zonder blaffen. Een enkele keer gebeurt er zelfs niets. Zo hoop ik dat we de goede kant op gaan. Counter conditioning zou misschien ook iets kunnen zijn. Het ligt vooral ook voor een groot gedeelte aan mezelf. Ik bouw al snel spanning op bij het zien van een andere hond. En ik ben ook bang wat anderen er wel niet van denken. Dat moet ik allemaal los laten. En ook leren het niet te erg te vinden als ze zo doet.
Afbeelding
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

echt overlast niet meer. ik weet op welke tijden die honden ongeveer lopen en zorg dan dat ik dat zelf niet doe.

maar de schotse terriërs als ze met mevrouw lopen. (aan de flex maar zij laat ze gaan en ze maken echt gaatjes)

en de loslopende grauwende bijtende maltezer waar ik nog nooit een eigenaar bij heb gezien kom ik niet graag tegen.

o ja en de x rot x ? van de achterburen is ook niet leuk, maar ik heb het idee dat ze die niet meer uitlaten. ik zie hem (gelukkig) nooit meer behalve achter het hek.
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

.
Laatst gewijzigd door beatje op 04 mar 2015 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Pino2012
Actief

Ongelezen bericht door Pino2012 »

Hier lopen 2 zwaar irritante naakthonden. Ze lopen altijd los en eentje gaat blaffend, sluipend en happend steeds richting achterpoten. Boria vindt dat doorgaans niet zo boeiend en loopt los gewoon door. Louis wordt daar altijd onrustig van, ik neem hem dan ook aan de riem.
Ze roept ze niet terug en staat dan wat dom te lachen. Ik dacht in eerste instantie dat zij geen Nederlands sprak, omdat vorig jaar met hardlopen eentje ook al bijna in mijn kuit beet. Toen ik zei dat die bij een volgende keer zou leren vliegen vond ze dat erg grappig :denken: .

De laatste keer dat ik ze tegenkwam stond ik weer te vloeken en zij lachte maar en keek ernaar. Toen kwam er een verantwoorde staff eigenaar aanlopen en vertelde mij dat die oostblokse mijn getier echt wel verstaat. Zij heeft hetzelfde probleem met die honden en denkt er zelfs over om haar staff een keer los te laten. Niet verantwoord, maar ik kan het wel begrijpen....
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:In principe is hier in de omgeving alleen een Duitse herder, waarvan ik zoiets heb, daar komt ellende van, net van hoe, maar wanneer, dat is wachten op problemen , en verder valt t erg mee, wat klein grut - dat onopgevoed en niet aan de lijn loopt, maar he, daar kom ik wel mee uit. de honden die Sneeuw laatst te pakken hebben gehad, zijn van de aardbodem verdwenen :80: ik weet niet hoe, en ik weet niet wat, zie ze niet meer en hoor ze niet meer :19:
Misschien heeft Sneeuw ze doodgebeten :mrgreen:
Ik denk dat R het zat was na incident zoveel en dat t klaar was voor hem, ik heb m niet meer gesproken maar t zou zomaar kunnen :19:
meissielief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino

Old English Bulldog x Cane Corso

Ongelezen bericht door meissielief »

Staffords en alles wat onder dezelfde catagorie valt zoals bulldogs enz en heb ik last van herders en rottweilers. Ik loop altijd met ogen in mijn rug en word er stront chago van. Laat die honden lekker aan de riem lopen.
Afbeelding

Fan van de bredere rassen honden en paarden
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik heb hoogst zelden last van andere honden. 1 x boven een stabijna die beet en onze buurtekkel en Taran kunnen elkaars bloed wel drinken maar dat ligt aan samen en niet aan de tekkel.

Ik loop alleen 's avonds door het dorp en voor de rest loop ik buiten de bebouwde kom en de lange ronde in het bos. Buiten de bebouwde kom kom ik wel eens honden tegen maar iedereen doet ze vast als ze zien dat ik de honden vast heb. In het bos zie ik zelden iemand.
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Als ik al wat tegenkom hier in de wijk of tijdens de grote ronde heb ik er eigenlijk geen last van.
Er zijn een paar honden die ik wel uit de weg ga, maar dat komt omdat de eigenaar er niets over te vertellen heeft.
Vaak zie je mensen wel kijken naar Tommy, alsof ze elk moment verwachten dat hij gillend en happend richting hun hond wil. Sorry, doet hij niet...
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

De meeste kleine hondjes vallen uit, vooral de jack russels die ik tegen kom vallen allemaal uit, grommen, grauwen en keffen. Mijn honden negeren ze
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Meeste last van mensen (het piraten/zeerovertje gezeik) maar ondertussen hebben we daar goed ons weg in gevonden en is het voor Ezio een stuk rustiger geworden (we vermijden en het lukt hem zelfs te negeren)

Verder lopen wij nogal ver weg en de echte lullo's zijn te lam (of te stoned) om zo ver met hun hond te lopen. Wat overblijft zijn dan de meer gewone wandelaars die hun hand opsteken en doorlopen.

Op zondag natuurlijk een andere verhaal, dan komen de "kwaliteits-tijd mensen". Dat zijn van die wandelaars in vol ornaat (avontuurlijk/sportief maar toch gekleed) met een loslopende, vaak de te grote, modehond. Dat zijn van die mensen die terwijl hun hond alle andere honden het bloed onder de nagels uit irriteert tegen elkaar zeggen; "kijk hem eens leuk sociaal bezig zijn, de goedzak" en "kijk eens in de handleiding hoe je hem ook al weer aan dat riempje vast krijgt".
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Ik kom eigenlijk nooit andere honden tegen, ALS we al iemand in de verte zie, lijn ik de mijne aan en dat doet de tegen partij ook altijd.

Vorig jaar 1x last gehad van 1 van de 2 jack russels van een boerderij waar wij langs moeten, die kwam dreigend en keffend op onze 2 logees af (ik had de mijne toen niet bij) maar de eigenaar greep wel in (nadat ze van haar laddertje was gekomen)

verder zie ik hier wel eens een kind op paard, moeders op de fiets er naast en boerboel teef en jack reu los mee lopen, maar ik kom hun eigenlijk nooit tegen als wij de honden bij hebben, soms zie ik 1 van die kinderen wel eens brullend achter de boerboel achter gaan, dan is ze weer eens ontsnapt :roll:

ow en de overbuurhond (kruising border) loopt (vooral in de zomer) altijd los als de eigenaar buiten bezig is, maar hij komt eigenlijk nooit buurten (mag hij niet), als wij hem tegen komen met het wandelen is de hond wel altijd vast
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Hier in de buurt ontwijk ik alle staffordachtige en een frans buldogje dat altijd los loopt, Mowgli en de buldog kunnen elkaars bloed wel drinken. Hierbij heeft Balou ook een hond waar hij niet zonder drama langs wil lopen, dus ik ontwijk ook honden om het gedrag van mijn eigen honden.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

welshwitch schreef:Vaak zie je mensen wel kijken naar Tommy, alsof ze elk moment verwachten dat hij gillend en happend richting hun hond wil. Sorry, doet hij niet...
Hahaha. Schuldig! Ik houd jack ruzies altijd met argusogen in de gaten :mann:
Omdat mijn ervaring inderdaad is dat ze krijsend op mijn honden afkomen. Op zich niet zo'n probleem, ware het niet dat Skadi ze dan wil opvreten en dan ben ik degene met de valse kutherder.

Zowel Cleva als jij nuanceren mijn beeld gelukkig weer wat. Ik begon al te denken dat ze niet op te voeden waren :tongue:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Cleva schreef:Ik kom hier eerder te weinig honden tegen. Ik verbaas me er soms we over dat iedereen maar een beetje in dat dorp blijft rondklooien terwijl je zo machtig mooi de dijk of de waard in kan. Ik kan daar rustig anderhalf uur rondlopen zonder ook maar iemand tegen te komen.

.
Daar verbaas ik mij hier dus ook zo vaak over.
Nu heb ik jonge honden, die graag mogen spelen met andere jonge honden. Maar ik kom dus nooit iemand tegen.
En als ik dan eens iemand tegenkom dan is er nooit tijd om de honden nou eens even lekker te laten rauzen met elkaar.... men heeft altijd haast.
Ik begrijp daar dus geen snars van. Hoe leuk is het nou om honden samen te zien vliegen over het gras, door het water heen etc? Daarbij heb je er daarna uren geen last meer van want dat spelen met een andere hond kan (bij mijn honden dan) niet op tegen uren suf lopen, apporteren o.i.d)

Oh en last heb ik niet echt van honden in de buurt.
Er is 1 jonge gozer die paar huizen verder woont. Die heeft een of andere joekel van een vechthond kruising. Dat beest heeft al meerdere hondjes vermoord en iedereen staat doodsangsten uit voor dat beest.
Die gozer loopt er ook heel erg nonchalent mee (riem bungelend aan 1 vingertje etc) dus ik keer ook om als ik hem zie, bang dat dat beest een keer los breekt.
Voor die hond ben ik serieus echt heel bang. Omdat ik gewoon weet dat als hij los breekt 1 van mijn honden eraan gaat.

En verder heb ik de schurft aan honden die gewoon niet onder apel staan. Die maar als debielen rond vliegen.
Laatst nog een bordeaux dog reu kruising. intact.
Dat komt dan van mijlenver op mij en Flow afgevlogen. Over een sloot heen.
De reden dus dat ik met Cash niet meer loop in dat soort gebieden omdat dan de rapen echt gaar zijn.
En dan dus zo'n mongool erbij "hij doet niks hoor, hij is alleen altijd zo enthousiast". Hou goddomme je joekel van een reu bij je!
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
welshwitch
Technisch beheer

Miranda schreef:Zowel Cleva als jij nuanceren mijn beeld gelukkig weer wat. Ik begon al te denken dat ze niet op te voeden waren :tongue:
Gelukkig zijn ze prima op te voeden, al heeft Tommy af en toe bananen in zn oren :wink:
Ik ben het wel eens met wat eerder hier al geschreven is. Vaak zijn Jackies het gezellige schoothondje van menig oudere, worden volgestopt met lekkers (zijn vaak dus ook moddervet) en zijn hun alles. Ze mogen dus hun goddelijke gang gaan met alle irritatie van dien.
Cleva en Hein zijn wel een voorbeeld voor me hoor :D
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Valt hier reuze mee. Er loopt een irritante epagneul breton waarvan de baasjes eindelijk doorhebben waar een lijn voor dient en stiekem ben ik blij dat de buurvrouw haar husky reu amper wandelt want sinds die gecastreerd is is hij zijn respect voor volle reuen kwijt en rijd hij op alles wat los en vast zit. Oren staan er ook maar op als decor :tongue:
Verder een handjevol labrador vetrievers die als debielen uitvallen maar die zitten aan de lijn dus geen last van.

Dat is dan wel een voordeel aan België: weinig wandelende hondenmensen, weinig problemen :engel:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

welshwitch schreef:
Miranda schreef:Zowel Cleva als jij nuanceren mijn beeld gelukkig weer wat. Ik begon al te denken dat ze niet op te voeden waren :tongue:
Gelukkig zijn ze prima op te voeden, al heeft Tommy af en toe bananen in zn oren :wink:
Ik ben het wel eens met wat eerder hier al geschreven is. Vaak zijn Jackies het gezellige schoothondje van menig oudere, worden volgestopt met lekkers (zijn vaak dus ook moddervet) en zijn hun alles. Ze mogen dus hun goddelijke gang gaan met alle irritatie van dien.
Cleva en Hein zijn wel een voorbeeld voor me hoor :D
En Noor met haar roedel?
Hussels vind ik meestal echt niet leuk, bijtgrage krengen. Russels wel.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Cash schreef:
Cleva schreef:Ik kom hier eerder te weinig honden tegen. Ik verbaas me er soms we over dat iedereen maar een beetje in dat dorp blijft rondklooien terwijl je zo machtig mooi de dijk of de waard in kan. Ik kan daar rustig anderhalf uur rondlopen zonder ook maar iemand tegen te komen.

.
Daar verbaas ik mij hier dus ook zo vaak over.
Nu heb ik jonge honden, die graag mogen spelen met andere jonge honden. Maar ik kom dus nooit iemand tegen.
En als ik dan eens iemand tegenkom dan is er nooit tijd om de honden nou eens even lekker te laten rauzen met elkaar.... men heeft altijd haast.
Ik begrijp daar dus geen snars van. Hoe leuk is het nou om honden samen te zien vliegen over het gras, door het water heen etc? Daarbij heb je er daarna uren geen last meer van want dat spelen met een andere hond kan (bij mijn honden dan) niet op tegen uren suf lopen, apporteren o.i.d)

Oh en last heb ik niet echt van honden in de buurt.
Er is 1 jonge gozer die paar huizen verder woont. Die heeft een of andere joekel van een vechthond kruising. Dat beest heeft al meerdere hondjes vermoord en iedereen staat doodsangsten uit voor dat beest.
Die gozer loopt er ook heel erg nonchalent mee (riem bungelend aan 1 vingertje etc) dus ik keer ook om als ik hem zie, bang dat dat beest een keer los breekt.
Voor die hond ben ik serieus echt heel bang. Omdat ik gewoon weet dat als hij los breekt 1 van mijn honden eraan gaat.

En verder heb ik de schurft aan honden die gewoon niet onder apel staan. Die maar als debielen rond vliegen.
Laatst nog een bordeaux dog reu kruising. intact.
Dat komt dan van mijlenver op mij en Flow afgevlogen. Over een sloot heen.
De reden dus dat ik met Cash niet meer loop in dat soort gebieden omdat dan de rapen echt gaar zijn.
En dan dus zo'n mongool erbij "hij doet niks hoor, hij is alleen altijd zo enthousiast". Hou goddomme je joekel van een reu bij je!
Ik loop ook door ik hou niet van rauzen :lol1:
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Er loopt hier een soort Roemeense herderkruising die uitvalt naar alles wat hem fixeert en groter is dan hijzelf. En als hij losloopt beukt hij tegen oude Zorro aan en bijt hij hem in de staart. Hij blijft me dan ook maar volgen, ik kan hem met geen mogelijkheid afschudden. Maar misschien helpt het niet dat hij bij mij in huis woont.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Lothian schreef:Er loopt hier een soort Roemeense herderkruising die uitvalt naar alles wat hem fixeert en groter is dan hijzelf. En als hij losloopt beukt hij tegen oude Zorro aan en bijt hij hem in de staart. Hij blijft me dan ook maar volgen, ik kan hem met geen mogelijkheid afschudden. Maar misschien helpt het niet dat hij bij mij in huis woont.
:oohja: :smile2:
welshwitch
Technisch beheer

Marion. schreef:En Noor met haar roedel?
Die ben ik nog niet tegengekomen op het forum.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”