Hier het omgekeerde. Mijn moeder wil graag dat ik al mijn negen honden mee neem naar haar kamertje in het
verzorgingshuis. Ik zie het al gebeuren
Moderator: moderatorteam

want ze komen nooit bij jou?M@rleen schreef:Niet altijd, maar je kan daar heerlijk wandelen en Elyna is altijd blij om haar opa en oma te zien. Als ik niet daarheen ga, ziet ze ze alleen met een verjaardag.Cleva schreef:Vind je het zelf eigenlijk leuk om langs te gaan?Als ik hem op iets aanspreek, is zijn reactie 9 van de 10 keer dat hij het gewoon niet wil, daarom.

Ik lees vooral dat ze haar erg druk vinden, dat is toch niet dat ze haar niet moeten?Sas schreef:dat vind ik ook al anders. Dit is al een aankondiging vooraf, ik lees uit verhaal van Marleen dat haar ouders eigenlijk gewoon Juma niet moeten, en dat dat niet echt gefundeerd is, ik zou daar de balen van hebben.sbientje schreef:Toen ik tegen mijn moeder ooit zei dati k een tweede hond wilde, zei ze: ja maar je neemt niet 2 van die joekels mee als je langskomt hoor! Nou prima, het is haar huis en hoewel de soep meestal niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend, respecteer ik dat wel. Maar goed, nu er echt eentje bijkomt zei mijn stiefvader vorige week: Pom is nu toch ook heel rustig! neem hem maar gewoon mee hoor!
Ach, ik heb ook minder bezwaar tegen 2 thuislaten dan 1 alleen, moet ik zeggen
Precies. En juist als ze met z'n tweeën zijn, kun je ze makkelijker thuis laten. Ik zou ook niet het gevoel hebben dat "ik me weer aan moet passen" aan wat mijn familie wil, of liever niet wil. Komen ze bij mij, dan weten ze dat de honden daar ook zijn. Ga ik naar hun, dan neem ik geen honden mee.Marjoleine schreef:Niet te druk maken. Ik zou mijn bezoekjes inkorten, klaar.
Je past je te veel aan maar het zijn de grootouders van je dochter, dus ik snap het wel.
Maar ja, dat betekent in dit geval dus wel dat als de honden thuis blijven, de bezoekjes korter worden.
M@scha schreef:M@rleen schreef:Je hebt gelijkAlhoewel over dat fris en fruitig te discussiëren valt
Tsss!![]()
![]()
en hey. het is vrijdagmiddag! natúúrlijk heb ik gelijk!
dus dat gezeik niet aangaan. hondje thuis, dan maar iets kortere bezoekjes, lief lachen, ja knikken en houdoe
Max. 3x per jaar, een uurtje.Sas schreef:want ze komen nooit bij jou?M@rleen schreef:Niet altijd, maar je kan daar heerlijk wandelen en Elyna is altijd blij om haar opa en oma te zien. Als ik niet daarheen ga, ziet ze ze alleen met een verjaardag.Cleva schreef:Vind je het zelf eigenlijk leuk om langs te gaan?Als ik hem op iets aanspreek, is zijn reactie 9 van de 10 keer dat hij het gewoon niet wil, daarom.
M'n vader moet haar niet, Boomer tolereert hij. De rest van mijn familie vind haar druk, omdat ze overal bij wil zijn waar actie is en omdat ze nogal druk met Boomer kan spelen, dat vinden ze vaak zielig voor hem. Ze begrijpen niet dat hij haar erg leuk vind.sbientje schreef: Ik lees vooral dat ze haar erg druk vinden, dat is toch niet dat ze haar niet moeten?

Meen je dat nou? Schoonfamilie woont ook op anderhalf uur rijden, Saar namen we altijd mee vond schoonmoeder geweldig. Maar toen ze met zijn tweeën waren vond ik het beter om ze thuis alleen te laten. Ze waren met zijn tweetjes ook wel veel hond in dat kleine huisje, bij een uitdeiende familie.Anne&Taar schreef:Ik zou enorm gekwetst zijn eigenlijk, dus snap je gevoel...ik weet niet hoe ver je familie woont, die van mij een behoorlijk eind uiteen en ik neem altijd alles mee. Mochten ze dat niet willen, worden bezoekjes heel lastig. Heel lastig...
Niet alleen Boomer is ouder geworden maar je ouders natuurlijk ook.....M@rleen schreef:Jullie hebben gelijk, ik stel me aan![]()
Ik vind het voornamelijk vreselijk irritant omdat het met Boomer-ADHD-pup geen probleem was en nu ineens wel, omdat het Juma is. Ze is niets drukker dan Boomer was, die was volgens mij nog erger, maar goed, dat is dus ruim 8 jaar geleden en dat zijn ze natuurlijk vergeten.
Boomer is gewend om mee te mogen naar bijna alles buiten werk en ik voel me soort van schuldig dat ik ze nu alleen moet gaan laten als ik ergens heenga waar Boomer wel altijd mocht komen en nu ook nog wel, maar dan zonder Juma.
Maar goed, hij weet niet waar ik heen ga, dus schuldig voelen hoeft niet.
Dat zou ik dus ook doen, mooi compromis.cornelia schreef:Zonder honden op bezoek gaan en de duur dan beperken in de zin van "ik ga weer naar mijn hondjes toe" als jij dat nodig vind.
Je kunt je ouders niet dwingen je hond(en) leuk te vinden vrees ik.

Dat mijn schoonmoeder en ik geen dikke vriendinnen zijn dat heb ik geloof ik al eens verteld, geef ik ook niet het ging mij alleen maar om haar zoon, en ik zoek bij haar overal iets achtertwinkeltje schreef:Ik snap serieus niet hoe ik gekwetst zou zijn als mijn ouders mijn dieren niet in huis zouden willen hebben, het is toch mijn keus leven met de dieren en niet die van hun.
Mijn schoon ouders hebben ook niet graag honden over hun pakket die wonen best een eindje weg dus als ik daar heen ga zorg ik gewoon voor oppas en heb ik die niet gaat Marco alleen
Ja dat speelt natuurlijk dan ook mee de ergenis die je al hebtTiny schreef:Dat mijn schoonmoeder en ik geen dikke vriendinnen zijn dat heb ik geloof ik al eens verteld, geef ik ook niet het ging mij alleen maar om haar zoon, en ik zoek bij haar overal iets achtertwinkeltje schreef:Ik snap serieus niet hoe ik gekwetst zou zijn als mijn ouders mijn dieren niet in huis zouden willen hebben, het is toch mijn keus leven met de dieren en niet die van hun.
Mijn schoon ouders hebben ook niet graag honden over hun pakket die wonen best een eindje weg dus als ik daar heen ga zorg ik gewoon voor oppas en heb ik die niet gaat Marco alleenZe wilde opeens vanuit het niets geen hond van ons meer in huis hebben, ze hadden toen zelf ook een hond en het was gewoon altijd goed geweest als Beau en Jeda mee kwamen. Als ze dat van te voren had aangegeven had ik ook voor een andere oplossing gezocht maar dit kwam voor ons ineens uit de lucht vallen.