Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat als 1 van je 2 honden niet welkom is?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Wat als 1 van je 2 honden niet welkom is?

Ongelezen bericht door M@rleen »

Sinds ik Juma heb, merk ik dat ze niet gewaardeerd wordt door vrienden/familie.

Ze is druk, logisch, ze is jong en moet een hoop leren.
Ze staat graag met haar neus overal waar ze denkt dat er actie is en liefst springt ze daarbij tegen je op, zodat ze alles beter in de gaten kan houden.
Ze speelt graag, zowel met Boomer als met eventuele aanwezige kinderen en anders vermaakt ze zich wel met iets dat ze vindt.
Ze luistert niet altijd even goed, maar doet haar best.

Boomer daarentegen is rustig, weet hoe alles reilt en zeilt en maakt zich niet druk. Hij is inmiddels ook al 9,5 jaar en gaat ook al altijd met me mee.
Ze zijn echter vergeten dat Boomer een pup met ADHD was, zo ontzettend druk als hij was..

Zo af en toe gaat het spelen met Juma erg heftig, met geluid en als hij haar echt zat is, zet hij haar met een snauw op haar plek.
Met name in mijn familie begrijpen ze dat niet, ik ben de enige met 2 honden en buiten een oom met een rustige, oudere hond, ook de enige met überhaupt een hond die mee gaat naar familie.
Mijn oma heeft een hond gehad, tot 18 jaar geleden en die is overleden toen ze 16 was, dus ook al jaren erg rustig.

Nu is het zover dat mijn moeder me heeft verteld dat mijn vader niet wil dat ik langskom met honden.. Om Juma. Zou ik alleen Boomer meenemen is er niets aan de hand.
Mijn vader heeft helemaal niets met honden, hij heeft Boomer in de 9,5 jaar dat ik hem nu heb, 3x aangehaald wat ook nog eens per ongeluk ging.
Met kerst waren ze al niet welkom, totdat ik zei dat Juma dan wel in de bench zou gaan. En zelfs dat heeft hij liever niet, hij wil haar gewoon helemaal niet in huis.

Het zit me dwars. Met mijn vader valt er niet over te praten, hij houdt niet van conflicten en laat het mijn moeder regelen. Als ik hem op iets aanspreek, is zijn reactie 9 van de 10 keer dat hij het gewoon niet wil, daarom.
En toch zit het me dwars..

Ik weet nog niet wat ik het beste kan doen, weer mijn mond houden voor de lieve vrede omdat ze het al moeilijk genoeg hebben, niet zeuren omdat het mijn honden zijn en niet die van hen, of gewoon doen wat ik altijd deed en meenemen waarbij ik er natuurlijk oplet dat ze zich gedraagt..
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Wat als 1 van je 2 honden niet welkom is?

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zou de ongewenste hond gewoon thuis laten. maar ik ben daar ook niet zo moeilijk in
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:ik zou de ongewenste hond gewoon thuis laten. maar ik ben daar ook niet zo moeilijk in
Ze kan niet heel goed helemaal alleen thuis blijven, met Boomer gaat prima.

Ik vind het voornamelijk irritant dat er onderscheid gemaakt wordt.
Mijn honden, ik zorg ervoor dat ze geen overlast veroorzaakt, maar ze moet het toch ergens leren..
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Ik zou neigen naar niet zeuren omdat het jouw honden zijn, maar ik kan me ergens ook wel voorstellen dat het leuker is als je vader je honden wel accepteert. Mijn schoonouders vonden het ook niet zo boeiend, maar mijn vriend zei gewoon; niet zeuren, die hond hoort nu bij mij. Nu hebben ze zelf een hond(je) :LOL:

Nou ja, ik zou denk ik toch de honden thuis laten, maar ik zou ook wel eerlijk zeggen dat ik het niet tof vind. Of hij daar wat mee doet is aan hem, maar als het je dwars zit moet het er uit :wink:
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik kan het me best voorstellen eigenlijk..
Mijn honden neem ik ook niet bij mijn moeder mee naar binnen, in de tuin is geen probleem.
Ik wil een hond, maar die ga ik mijn omgeving niet opdringen.
In noodgevallen zou het heus mogen hoor, maar liever niet en dat respecteer ik gewoon.
Afbeelding
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

dat zou ik dus ook hebben. Dat iemand niet van honden houdt: prima, dan gaan ze niet mee maar 1 wel en de ander niet... mwoah, niet tof. Zeker als ze op zich niet hinderlijk is (onzindleijk, blafferig of dat ze alle taart van tafel eet ). Nu wordt het een persoonlijk iets en dat is niet leuk.

Ik zou denk ik bezoek beperken en beide honden thuis laten maar ben wel enorm op mijn pik getrapt.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik zou haar thuislaten, eventueel samen met Boomer. Ik kan mij best voorstellen dat als je niet van honden houdt, een jonge drukke hond minder leuk is dan een rustige Boomer. :wink:
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Jullie hebben gelijk, ik stel me aan :oeps:

Ik vind het voornamelijk vreselijk irritant omdat het met Boomer-ADHD-pup geen probleem was en nu ineens wel, omdat het Juma is. Ze is niets drukker dan Boomer was, die was volgens mij nog erger, maar goed, dat is dus ruim 8 jaar geleden en dat zijn ze natuurlijk vergeten.
Boomer is gewend om mee te mogen naar bijna alles buiten werk en ik voel me soort van schuldig dat ik ze nu alleen moet gaan laten als ik ergens heenga waar Boomer wel altijd mocht komen en nu ook nog wel, maar dan zonder Juma.
Maar goed, hij weet niet waar ik heen ga, dus schuldig voelen hoeft niet.
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Zonder honden op bezoek gaan en de duur dan beperken in de zin van "ik ga weer naar mijn hondjes toe" als jij dat nodig vind.
Je kunt je ouders niet dwingen je hond(en) leuk te vinden vrees ik.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Sas schreef:dat zou ik dus ook hebben. Dat iemand niet van honden houdt: prima, dan gaan ze niet mee maar 1 wel en de ander niet... mwoah, niet tof. Zeker als ze op zich niet hinderlijk is (onzindleijk, blafferig of dat ze alle taart van tafel eet ). Nu wordt het een persoonlijk iets en dat is niet leuk.

Ik zou denk ik bezoek beperken en beide honden thuis laten maar ben wel enorm op mijn pik getrapt.
Dit dus :ok:
Heb al genoeg issues met m'n familie en nu dit ook nog eens. Ik blijf me verdorie aanpassen...
Jeannettebo
Zeer actief

Ik snap best dat ze een jong spring ding liever niet hebben en een rustigere oudere hond geen probleem is.
Mss kan je op die rust gaan trainen en bv overleggen dat je haar aan de lijn houdt bv.
Layla is een spring-stuiterkonijn, maar binnen heeft ze zich rustig te houden
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

M@rleen schreef:
M@scha schreef:ik zou de ongewenste hond gewoon thuis laten. maar ik ben daar ook niet zo moeilijk in
Ze kan niet heel goed helemaal alleen thuis blijven, met Boomer gaat prima.

Ik vind het voornamelijk irritant dat er onderscheid gemaakt wordt.
Mijn honden, ik zorg ervoor dat ze geen overlast veroorzaakt, maar ze moet het toch ergens leren..

tsja, ze zijn nu eenmaal verschillend. en je gaat bij anderen hun huis in. daar moet je naar mijn mening rekening mee houden.

sam mocht ook niet mee naar mijn moeder omdat hij haar hond opvrat. lola logeerde er als wij weggingen omdat dat wel samen ging. dan is de keus makkelijker misschien maar niet anders wat mij betreft
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

.
Laatst gewijzigd door beatje op 04 mar 2015 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:Ik snap best dat ze een jong spring ding liever niet hebben en een rustigere oudere hond geen probleem is.
Mss kan je op die rust gaan trainen en bv overleggen dat je haar aan de lijn houdt bv.
Snap ik ook, dus ik zorg er ook altijd voor dat ze of bij mij blijft, of rustig ergens ligt te kluiven.
Schiet ze ergens anders naartoe, dan haal ik haar direct weer weg. Maar Boomer mag wel ergens gaan kijken en zij niet.. Dat vind ik oneerlijk.

Goed, ik ben nu even een 4-jarige drammer :oeps:
Maar je hebt gelijk :ok:
Sas
Zeer actief

ja maar Mascha, dat si anders, als er problemen zijn met hond aldaar en een van jouw honden dan snap ik best dat die niet mee mag
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

M@rleen schreef:Ik blijf me verdorie aanpassen...

dat is sowieso dom.

en dan? over 30 jaar als je ouders er niet meer zijn. zet je dan ineens al die alter ego's in de hoek en ga je eindelijk leven hoe jij het wil?

ik zou dat namelijk gewoon nu doen. nu ben je zelf nog fris en fruitig. jezelf leren kennen als je 60 bent is ook weer zoiets :mrgreen:

je hoeft geen ruzie te maken, maar gewoon je eigen leven leiden, op visite als je dat wil, lief lachen, ja knikken en weer naar huis.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:

dat is sowieso dom.

en dan? over 30 jaar als je ouders er niet meer zijn. zet je dan ineens al die alter ego's in de hoek en ga je eindelijk leven hoe jij het wil?

ik zou dat namelijk gewoon nu doen. nu ben je zelf nog fris en fruitig. jezelf leren kennen als je 60 bent is ook weer zoiets :mrgreen:

je hoeft geen ruzie te maken, maar gewoon je eigen leven leiden, op visite als je dat wil, lief lachen, ja knikken en weer naar huis.
Je hebt gelijk :mrgreen: Alhoewel over dat fris en fruitig te discussiëren valt :engel:
M@scha
Zeer actief

Sas schreef:ja maar Mascha, dat si anders, als er problemen zijn met hond aldaar en een van jouw honden dan snap ik best dat die niet mee mag

natuurlijk is dat logisch en vanzelfsprekend.

maar jij en ik bepalen niet waarom iets is. dat hondjes slopen voor de hele wereld waarschijnlijk een goede reden is wil nog niet zeggen dat misschien de tikkende nageltjes van hond 2 voor een ander zó vervelend zijn dat ze die liever niet in het eigen huis willen hebben. en dat mag. zolang zij de hypotheek/huur betalen en/of er wonen hebben ze daar wat over te zeggen :-)
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

M@rleen schreef:
Jeannettebo schreef:Ik snap best dat ze een jong spring ding liever niet hebben en een rustigere oudere hond geen probleem is.
Snap ik ook, dus ik zorg er ook altijd voor dat ze of bij mij blijft, of rustig ergens ligt te kluiven.
Schiet ze ergens anders naartoe, dan haal ik haar direct weer weg. Maar Boomer mag wel ergens gaan kijken en zij niet.. Dat vind ik oneerlijk.

Goed, ik ben nu even een 4-jarige drammer :oeps:
Maar je hebt gelijk :ok:
Je vermenselijkt vooral te veel, ze is niet zielig omdat hij het wel mag. Hij heeft zijn privileges verdient ondertussen, zij nog niet. Bo mocht ook veel meer dam Layla, dat kon namelijk bij hem. Gaandeweg heeft Layla ook privileges gekregen, die Bo niet aan kon. Layla kan en kon bv op bed slapen wanneer ze maar wil, bij Bo waren er momenten dat de touwtjes strakker moesten, waaronder dus niet op bed.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

M@rleen schreef:
M@scha schreef:

dat is sowieso dom.

Je hebt gelijk :mrgreen: Alhoewel over dat fris en fruitig te discussiëren valt :engel:

Tsss! :pffff: :engel:

en hey. het is vrijdagmiddag! natúúrlijk heb ik gelijk!

dus dat gezeik niet aangaan. hondje thuis, dan maar iets kortere bezoekjes, lief lachen, ja knikken en houdoe
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Toen ik tegen mijn moeder ooit zei dati k een tweede hond wilde, zei ze: ja maar je neemt niet 2 van die joekels mee als je langskomt hoor! Nou prima, het is haar huis en hoewel de soep meestal niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend, respecteer ik dat wel. Maar goed, nu er echt eentje bijkomt zei mijn stiefvader vorige week: Pom is nu toch ook heel rustig! neem hem maar gewoon mee hoor!

Ach, ik heb ook minder bezwaar tegen 2 thuislaten dan 1 alleen, moet ik zeggen :)
Jeannettebo
Zeer actief

Als je gewoon accepteerd, is het mss ook wel gezelliger... Zij hebben er geen dubbel gevoel bij als je komt, jij mss wel, maar als ze erbij is, worden zij er continu mee geconfronteerd
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

M@scha schreef:
M@rleen schreef:
M@scha schreef:

dat is sowieso dom.

dus dat gezeik niet aangaan. hondje thuis, dan maar iets kortere bezoekjes, lief lachen, ja knikken en houdoe
:ok:
Sas
Zeer actief

sbientje schreef:Toen ik tegen mijn moeder ooit zei dati k een tweede hond wilde, zei ze: ja maar je neemt niet 2 van die joekels mee als je langskomt hoor! Nou prima, het is haar huis en hoewel de soep meestal niet zo heet gegeten wordt als ie wordt opgediend, respecteer ik dat wel. Maar goed, nu er echt eentje bijkomt zei mijn stiefvader vorige week: Pom is nu toch ook heel rustig! neem hem maar gewoon mee hoor!

Ach, ik heb ook minder bezwaar tegen 2 thuislaten dan 1 alleen, moet ik zeggen :)
dat vind ik ook al anders. Dit is al een aankondiging vooraf, ik lees uit verhaal van Marleen dat haar ouders eigenlijk gewoon Juma niet moeten, en dat dat niet echt gefundeerd is, ik zou daar de balen van hebben.
Afbeelding
AnneBP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Golden RetrieverxPoedel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnneBP »

Wij hebben er 3 en nemen er meestal maar eentje mee, soms 2 en soms alle 3. En soms ook gewoon geen natuurlijk.
Welke mee gaat hangt heel erg af van naar wie we gaan. Bij mijn zusje hebben ze ook 2 honden waarvan eentje wat feller dan de ander, dan gaat Yazoo niet mee. Bij mijn vader loopt een terrorkat, dus dan nemen we er geen mee en blijven we niet de hele dag. Bij mijn oma gaan ze alle 3 mee want die vindt dat juist leuk. Bij mijn schoonouders neem ik Siuwkje mee dan kan ze met hun hond spelen, maar 2 of 3 wordt een drukte van belang.
Wij passen ons er dus gewoon op aan, ik ben degene die 3 honden wilt dan hoeven anderen die dat misschien niet leuk vinden of als het te druk wordt met honden daar geen last van te hebben.
Ik zou me er niet te druk over maken en gewoon wat minder lang blijven.
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
Als ik hem op iets aanspreek, is zijn reactie 9 van de 10 keer dat hij het gewoon niet wil, daarom.
Vind je het zelf eigenlijk leuk om langs te gaan?
Niet altijd, maar je kan daar heerlijk wandelen en Elyna is altijd blij om haar opa en oma te zien. Als ik niet daarheen ga, ziet ze ze alleen met een verjaardag.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Bij de keus voor een tweede hond heb ik mij sowieso al gerealiseerd dat ze nu niet meer altijd meekunnen, ik neem ze ook minder mee puur omdat niet iedereen zit te wachten op 2 honden in huis (die ze overigens alleen maar tolereren omdat ze mij zo leuk vinden :LOL: , oke beetje overdreven, maar ze mogen mee omdat ik anders niet kom of heel kort kom en daarom worden ze geaccepteerd).

Als iemand zou zeggen dat mijn hond (of honden) niet meer welkom zijn, ook goed, realiseer je alleen wel dat ik dan een stuk minder langskom om die reden :19:

Maar ik heb makkelijk praten, mijn pa en broer vinden alles best en mijn ma vind nummer 2 niet zo heel tof maar past wel op en ze zijn altijd welkom. Vrienden vragen vaak of ze meekomen en er zijn er een paar waar ze liever niet mogen komen, maar dat heeft duidelijke redenen (allergie, angst, etc.) :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

M@scha schreef:
M@rleen schreef:
M@scha schreef:

dat is sowieso dom.

Dit dus.

En jezelf weer niet afgewezen voelen omdat ze je hond niet in huis willen.Gaat niet over jou maar over je hond .Niemand kan zoveel van dat beest houden als jij.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik neem mijn honden eigenlijk nooit mee op bezoek. Ik vind dat ook nogal een invasie. Soms bij mijn ouders, als ik naar hen toewandel, stal ik ze daar tijdens een bakkie koffie in de tuin, maar dat is wel de max eigenlijk.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Als mensen sowieso al niet van honden houden dan zou ik ze al nooit mee nemen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”