Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou JOUW hond doen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Wat zou JOUW hond doen?

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ik zou het niet weten. Wat ik wel weet is dat Elmo het niet zou tolereren dat die poot en kop op hem kwamen te liggen.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Akira zou zeker weten willen spelen, alleen als de zeehond een flapper op haar rug zou leggen is ze na een snauw weg. Maar ik zou haar aanlijnen, vind het sneu om een zeehond op het strand te zien.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Otto zou erop afgaan, wel behoedzaam, maar die zou wel willen spelen.

Jet zou het maar een raar best vinden.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Zamunda schreef:Die hond heeft zelf ook een beetje het (modder)figuur van de zeehond :oeps: ...
Ik dacht het ook, soort zoekt soort :tongue:

Aiko zou nieuwsgierig gaan kijken maar geen contact willen maken, Franco zou dat beest na één blik negeren maar Nanuq :schrik:
Ik zie Nanuq er al zo naartoe rennen, dat beest uitdagen tot spel en kusjes geven. Die wil niet liever dan vriendjes worden met bizarre beesten allerhande.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Tara schreef:Mijn honden zouden er waarschijnlijk van weg willen lopen, en er voor kiezen om het zoveel mogelijk te negeren.
Als die zeehond er echter zo nadrukkelijk voor zou kiezen om de honden NIET te negeren, dan sluit ik niet uit dat als ze zich bedreigd zouden voelen wel zouden grijpen. Beleefde vriendelijkheid kent natuurlijk wel zijn grenzen.
Daarnaast zijn zeehonden ook beleefd vriendelijk.
Want zeg nou zelf: als de zeehond perse het balletje wilt, maakt je hond in het water niks meer klaar.

Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik zelf zal mijn honden er niet bij in de buurt laten, maar mijn dochter zal hier geen probleem mee hebben. Mowgli zal even een blik op het vreemde dier werpen, maar daarna is alle aandacht weer voor mijn dochter niets is leuker voor Mowgli.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Sil jaagt hem blaffend terug in zee als hij de kans krijgt. We komen er een enkele keer één tegen op het strand, ik moet dan heel streng terugroepen anders wordt er niet geluisterd. Je ziet hem ook denken: Een ZEEhond hoort in ZEE, hoor vrouwtje! In het water is hij alleen nieuwsgierig, dan is de zeehond ineens niet eng of vreemd meer. Maar ook dan roep ik hem terug, zo'n zeehondengebitje is niet mis!
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Lab is geen coole customer, die vindt het helemaal niet leuk :19: En de zeehond vindt er ook niks aan om geaaid te worden door de irritante man.
Laat dat beest lekker!

Ik zou mijn honden niet aan zeehondentanden blootstellen, dus ook geen behoefte om te weten hoe ze zouden reageren.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nap heeft wel zeehonden gezien hier, niet van zo dichtbij maar redelijk dichtbij, het interesseerde hem niets. Hoe hij zou reageren als ze zo dichtbij zijn weet ik niet, ik denk dat het er aan ligt of er ergens een konijnenspoor loopt want dan zou hij die hele zeehond niet meer zien haha
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Bailey zou eerst van afstand gaan bekijken wat dát nou weer is. Als 't niet beweegt wordt het besnuffeld, als het wel beweegt wordt het huiverig dichterbij komen, om dan te gaan snuffelen.

wanneer ze er achter komt dat het leeft en het geen soortgenoot is, gaat ze denk ik meppen.

Ik zou haar overigens ook weghouden van een zeehond.
Afbeelding
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Dit doet me trouwens wel denken aan vroeger, toen we aan het overleggen waren welke hond we zouden willen.
Moeders wou een hond die niet erg druk is in huis, niet extreem veel beweging nodig heeft, en weinig haart.

Pa: Dan zijn we eruit, we nemen een zeehond. :idea:
Afbeelding
jveen
Actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door jveen »

2 van de 3 houden afstand en bijten denk ik wanneer dat ding op ze afkomt en de 3e kijkt vragend naar mij of ie alsjeblieft een hapje mag proeven
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Zeg, maar die 2 kennen elkaar al langer dan vandaag hoor. Beetje zeehond laat zich ook niet zomaar bepotelen door een mens.
Dat is gewoon een huis, tuin en keuken zeehond uit Pietersburen, zal ik maar zeggen.
Hondje met poten doet net als of want de baasjes vinden dat nou 1 x zo geweldig. Zelf vind hij er niet zo heel veel aan en zou hij het liefst de pootloze een opdoffer geven. Ik moet zeggen dat ik die zeehond ook irritant vind :pffff:
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

cornelia schreef:Zeg, maar die 2 kennen elkaar al langer dan vandaag hoor. Beetje zeehond laat zich ook niet zomaar bepotelen door een mens.
Dat is gewoon een huis, tuin en keuken zeehond uit Pietersburen, zal ik maar zeggen.
Hondje met poten doet net als of want de baasjes vinden dat nou 1 x zo geweldig. Zelf vind hij er niet zo heel veel aan en zou hij het liefst de pootloze een opdoffer geven. Ik moet zeggen dat ik die zeehond ook irritant vind :pffff:
Afgelopen najaar met het vogelgriep virus, maakten de zeehonden op het strand ook niet veel aanstalten om weg te komen.
cornelia
Zeer actief

korthaar schreef:
cornelia schreef:Zeg, maar die 2 kennen elkaar al langer dan vandaag hoor. Beetje zeehond laat zich ook niet zomaar bepotelen door een mens.
Afgelopen najaar met het vogelgriep virus, maakten de zeehonden op het strand ook niet veel aanstalten om weg te komen.
Meen je dat nou ? Kun je ze dan gewoon aanraken etc. Zijn ze dan ziek ? Deze lijkt mij niet ziek te zijn.
Ik had dat nooit verwacht dat die zo "tam" kunnen zijn.
Ik moet toch eens wat vaker naar de zee.
Afbeelding
korthaar
Zeer actief

cornelia schreef:
korthaar schreef:
Meen je dat nou ? Kun je ze dan gewoon aanraken etc. Zijn ze dan ziek ? Deze lijkt mij niet ziek te zijn.
Ik had dat nooit verwacht dat die zo "tam" kunnen zijn.
Ik moet toch eens wat vaker naar de zee.
Heb het afgelopen najaar bij Julianadorp gezien. Ze komen steeds vanaf zee het strand op.
Ben er zelf met Luna niet zo heel dichtbij geweest. De kustwacht maakte foto's van zo'n halve meter afstand en ruimde ook zorgvuldig alle uitwerpselen op. Vroeg ook of ik er al meerdere had gesignaleerd.
Echt wel de moeite waard om daar in het najaar / winter met je hond het strand af te lopen. Op de strekkertjes altijd veel vogels, steltlopertjes langs de waterlijn. En Rotganzen die laag langs de kustlijn vliegen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom zou er niet voor blijven liggen maar ik zou dit al nooit laten gebeuren..
Bons
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks

Ongelezen bericht door Bons »

Cara was al opgestaan als dat ding dichterbij kwam en weggelopen om op afstand te gaan kijken. Daico zou zich door dat beest niet laten aanraken maar wel komen snuffelen. Maar als ik er eentje op het strand zou zien liggen had ik ze beiden al aan de lijn. ;)
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! ;)
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

ik denk dat ze bij mij alle 3 gaan blaffen en het eng vinden, maar Pippy zou wel heel stoer er langzaam op af lopen om te snuffelen :wink:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik heb werkelijk geen idee wat die van mij zouden doen, de enige waarvan ik zeker weet wat hij doet is Demon, die gaat kusjes uitdelen :mrgreen:
En de rest weet ik echt werkelijk waar niet, kan van alles gebeuren :ugh:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bowie zou het hele strand niet eens meer opgaan denk als ze die zeehond ziet.. die vind een krab of zeester al reden om terug tegaan... :tongue:
Afbeelding
cornelia
Zeer actief

jacq1970 schreef:Bowie zou het hele strand niet eens meer opgaan denk als ze die zeehond ziet.. die vind een krab of zeester al reden om terug tegaan... :tongue:
Och wat schattig :I:
Zijn natuurlijk ook wel hele enge gevaarlijke monsters.
Pom zou er niet voor blijven liggen maar ik zou dit al nooit laten gebeuren..
Nee, ik zou mijn hond ook niet in de buurt laten.
Maar ik vind het wel gek dat deze zeehond eigenlijk zo het initatief neemt.
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Oh nee, Rufus zou dat echt helemaal niks vinden. Die doet toch al een beetje debiel over contactliggen. Springt ie op als door een wesp gestoken, haha.

Floor zou het misschien nog wel ondergaan. Beetje zoals die lab, het ondergaan zonder het zelf echt leuk te vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”